Gribu jaunu raami....kuri ir labi un kurus labaak nepirkt ?

Avatar

By herc 13.06.2004 01:21:13

Guest

Manam ri4ukam ir galiigi stulbs Hi-ten ( baigi smags terauda raamis laikam ) kuru gribeetu mainiit uz alumiinija raami....Redzeeju TREKaa pa 70 ls...ZZK pa 60 ls....Jaunu ri4uku negribu pirkt...labak uzlabot taapat paleenaam...A Alumiinija raamjiem gadiijumaa nav vaidziiga savaaadaaka daksha un cita centraala ass.....?(tur itkaa ir citi izmeeri...)

ZZK ramji ir labi vsp?

Avatar

By Grey 13.06.2004 04:31:59

Member# · 1,688 comments

Katrai lietai ir sava cena. Vieglu un izturīgu rāmi par lētām naudiņām nenopirkt. Vispār tie supervieglie rāmji patiesībā vajadzīgi tikai tiem, kuriem jācīnās par sekundēm. Un lielākajā daļā gadījumu izteikums "smags tērauda rāmis" ir tikai stereotips, jo lielais vairums mūsdienu tērauda rāmju ir Cr-Mo sakausējumi, kuri finālā no alumīnija rāmjiem svarā atšķiras salīdzinoši nedaudz.

Nē, cik es zinu, alumīnija rāmji pēc standartiem neatšķiras. Vienīgi jārēķinās ar to, ka jaunajiem rāmjiem lielākoties ir integrētās stūres bļodiņas, tātad vajadzēs arī stūres gultņus. Protams, stūres truba katram rāmim var būt citāda garuma, tāpēc dakša visticamāk būs jāpiemēro jaunajam rāmim.

ZZK rāmji? Domāju, ka par savu cenu tie ir normāli rāmji. Augstas prasības rāmim par 60 ls īpaši uzstādīt nevar. Kādreiz varēja nopirkt "tīros", bet tagad laikam visiem rāmjiem pa virsu lepni dižojas  gigantiski ZZK burti.

Es pavasarī arī biju jauna rāmja meklējumos, tāpēc diezgan intensīvi rakņājos internetā, lai saprastu kādu rāmi man patiesībā vajag. Manas prasības bija, lai rāmis būtu izturīgs, ne pārāk smags, un, lai es ar to varētu braukt sezonas 3-5. Izdarot secinājumus sapratu, ka man vislabāk derētu tērauda vai titāna rāmji, jo vieglajiem alumīnija rāmjiem, diemžēl ir salīdzinoši īss mūžs. Titāns, protams, ir daudz dārgāks, ja vien rāmi nepērk Krievijā vai bijušajās PSR. Mūsdienu tērauds (Reynolds, Columbus, Dedacciai, True Temper ...) savās fiziskajās īpašībās neatpaliek no titāna, protams, viss maksā naudu. Ceru savu nākošo rāmi pirkt tērauda, žēl, ka .lv tādus nopirkt nevar.

Avatar

By herc 13.06.2004 17:08:05

Guest

Tad sanaak ka alumiinija raamji ir galiigi meesli un ka man labaak braukt ar savu 3x smagaako teerauda raami? Es jau vsp saliidzinoshi mieriigi braukaaju...(protams gadas jau....)Nekaadaa DH vai tml nepiedalos..dazreiz tikai pa meza takaam panesos...(arii tie garie gabali sanaak)...
St citu titaana raami var dabuut pa kaadiem 230-250 ls....

Avatar

By Grey 13.06.2004 17:48:39

Member# · 1,688 comments

Interesanti, kāpēc Tev liekas, ka tavs rāmis ir 3x smagāks? Vai esi to nosvēris? Nē, es nebūt nesaku, ka alumīnija rāmji ir slikti. Katram materiālam ir savas priekšrocības un mīnusi. Viens no alumīnija rāmju mīnusiem ir to neelastība (katra deformācija pietuvina samazina rāmja mūžu), tāpēc var gadīties, ka rāmis neiztur vairāk kā gada ekspluatāciju.
Interesanti, cik pēc tavām domām sver parasts xc hardtail rāmis? 1,5 - 3kg. Daudziem iesācējiem kļūdaini liekas, ka rāmis sver vismaz pusi no visa mtb svara un, ka migrējot no Cr-Mo uz alumīnija rāmi, viņi samazinās svaru par vismaz pāris kilogramiem. Velo svars būtisku lomu spēlē tikai braucot kalnā, daudz (!) svarīgāk ir samazināt rotējošo daļu svaru (aploki, riepas, klaņi, pedāļi, ... utt).

Palasi šo te:
http://www.vx.lv/velo/noderigi/sosejas_velo.htm

Jā, droši vien ir iespējams tikt pie titāna rāmja par lētu naudu, tomēr vai Tev liekas, ka tas būs kvalitatīvs?

Avatar

By herc 13.06.2004 18:50:39

Guest

Nu kaa..es aizgaaju uz ZZK..tur paardevas arii taads ANLEN raamis ka man...un tas tieham bija 2x - 3x smagaaks kaa tie pareejie ( tajaa skataa ari tas pa 60 )

Avatar

By herc 13.06.2004 18:53:38

Guest

..btw kas tur bija ar duraluminja raamjiem..? Duralumiinijs (Magnija un Alumiinija sakuaseejums) ir cietaaks kaa parastais aluminijs bet tikpatt smags.....ta visi shitie raamji ir no alumiinija vai no duralumiinjia?

Avatar

By Grey 13.06.2004 22:38:47

Member# · 1,688 comments

Visi alumīnija rāmji, kas ir pārdošanā ir alumīnija sakausējumi. Parasti uz rāmja var atrast 4 ciparu kodu pēc kura var atšifrēt sakausējuma sastāvu. Parasti 6xxx vai 7xxx, atšifrējumi pieejami Internetā. Kaut vai te: http://www.weldingengineer.com/Aluminum_.htm

Interesanti, cik tad tas Anlen rāmis svēra? Tas bija Cr-Mo tērauds, jeb kas cits?

Rāmja svaru tikai daļēji nosaka materiāls, jo katra materiāla fizikālās īpašības ļauj veidot citādu konstrukciju. Piemēram, tērauds ļauj izmantot trubas ar mazāku diametru, alumīnijs ļauj izmantot resnākas trubas ar tādu pašu svaru. Inženieri ir spiesti meklēt risinājumus, kas ļautu samazināt svaru, un kas nereti samazina rāmja izturību un mūžu. Alumīnijs tiešām ir vispopulārākais, jo tam ir teicamas fizikālās īpašības, zemas ražošanas izmaksas un materiāla pašizmaksa.

http://www.rivendellbicycles.com/html/1 … rials.html
http://www.epinions.com/content_3704660100
http://www.whatmtb.co.uk/mtbmaterials.asp

Avatar

By herc 14.06.2004 19:36:15

Guest

Nezinu....spcifikaacijaas bija rakstiit kaut kaads Hi-Ten raamis....nez....bet nu kad pats patausta ta var just atskiriibu....PIE tam ... Taaadam raaamim kaa manam ir citi izmeeri, takaa piemeeram (ja nu gadaas taaada  veksme ) uzlikt kaadu LABU amortizatoru nevar, jo tas ir paredzeets raamjim kuriem ir citi izmeeri.... Takaa ar shito raami taalu nevar tikt uzlaboshanas zinjaa...

Avatar

By herc 14.06.2004 19:52:39

Guest

anyway...thanks par informaaciju un linkiem...veel pastiishos ko un kaa pirkt vai nepirkt...

Avatar

By herc 26.08.2004 16:28:52

Guest

Nu taaa....esmu ticis ( jau kadus 2-3meneshus jau) pie jauna ~19" 7005 aluminija ramja...tagad (beidzot) jakeras klaat visu detalju paarlikshanai (he he) ..BET 1ais pie kaa apraavos bija seedeklja trubas resnums...pameginaju ielikt jaunajaa raamii , bet taa vienkaarshi negaaja iekshaa ( pa resnu ) ...taatad sanaak ka jaapeerk cita tievaaka seedeklja truba ...UN vai ir arii jaapeerk tad jauns tas stiprinajums tai trubai ? Vai arii der tas pats kas ir , tikai stipraak japievelk ?