Ja bērnam galva nav klucītis, tad regulēt vajadzēs vienmēr, jo pareizi nostiprināta (pievilkta) ķivere īsti negribēs iet pāri galvas platākajai daļai. It īpaši, ja garie mati tiek sakārtoti dažādās frizūrās (zirgastes, bizes, copes), kas būtiski maina galvas apkārtmēru.
By smgd 26.07.2022 14:13:33
Member · 624 commentsrullīti aizmugurē pagrozīt jau nav problēma, bet imho lētajām ķiverēm it sevišķi ir slikta furnitūra, kura, zemzoda saites visu laiku lēnām izregulējas
By sursurs 26.07.2022 14:24:34
Member · 905 commentsrullīti aizmugurē pagrozīt jau nav problēma, bet imho lētajām ķiverēm it sevišķi ir slikta furnitūra, kura, zemzoda saites visu laiku lēnām izregulējas
Šis jā! Dārgākajām tā tiešām nav?
velo 4ever
By gatisa 27.07.2022 14:45:40
Member · 116 commentsIesaku pamēģināt šāda tipa ķiveri (klasiskais podiņš, bet upgreidots):
Piem: https://www.bike24.com/p2514587.html?me … 8,215,1706
Šosejas tipa ķiveres maniem bērniem vai nu pēc pāris minūtem jau sēdējā uz pakauša vai nospieda pieri, bet normāli pieregulēt nevarēja.
By peteris 27.07.2022 15:41:29
Member · 520 commentsIesaku pamēģināt šāda tipa ķiveri (klasiskais podiņš, bet upgreidots):
Piem: https://www.bike24.com/p2514587.html?me … 8,215,1706Šosejas tipa ķiveres maniem bērniem vai nu pēc pāris minūtem jau sēdējā uz pakauša vai nospieda pieri, bet normāli pieregulēt nevarēja.
4gadniekam izmantoju līdzīgu dekatlona ķiveri:
https://decathlon.lv/lv/kiveres-un-aizs … ID=4333577
Ja gana stingri pieregulē sprādzi, tad sēž uz galvas labi
By Krekls 27.07.2022 19:03:34
Member · 84 commentsPaldies par ieteikumiem
Pats arī biju nonācis pie domas, ka "skate/dirt" ķiveres varētu būt risinājums.
Ja vēl ir ieteikumi, tad gan jau noderēs man vai arī citiem.
By KasparsAA 28.07.2022 11:30:21
Member · 375 commentsja vnk pavizināties, tad varbūt. bet ja jau prot sirsnīgi mīt, tad katliņā varētu būt karsti.
By novērotājs 28.07.2022 11:49:18
Member+ · 1,908 commentsPats arī biju nonācis pie domas, ka "skate/dirt" ķiveres varētu būt risinājums.
Palieku pie viedokļa, ka tās nav parastai velobraukšanai domātas ķiveres. Daudzas no tām ir ļoti grūti noregulēt tā, lai piere nepaliktu vaļā (atceramies - 2 pirksti no uzacīm!). Skrituļslidotājiem un skeiteriem rokas ir brīvas, varēs pašaut priekšā krītot, riteņbraucējam rokas aizņemtas ar stūri, neko tur pasargāt nesanāks (tas it īpaši attiecas uz bērniem, profiem varbūt ir kādas labākas prasmes).
By smgd 28.07.2022 13:01:12
Member · 624 commentsskate/bmx katliņi ir vienkārši izturīgāki, nav pēc katras bietes jāpērk jauns. zem zoda saites izregulējas tāpat, un aizslīd uz pakausi, prom no pieres. Atkarībā no braukšanas/trenniņu nopietnības caurumaino veloķiveri ir vērts pirkt uz kādiem 10 gadiem, sīči baigi nesvīst.
By KasparsAA 28.07.2022 13:05:03
Member · 375 commentses izvelētos nopirkt jaunu ķiveri, saplēstās vietā, nekā priecaties par neiznīcināmo ķiveri
By Krekls 28.07.2022 14:37:18
Member · 84 commentsBmx katliņi mani uzrunā tikai tāpēc, ka tiem ir "liela" virsma, kas var noderēt "x" brīdī.
Protams, ka tām ir sliktāka vēdināšana un tās nav piemērotas mtb maratoniem, bet 4-6 gadus veci bērni nepiedalās velomaratonos.
Vispār es gaidīju vairāk ķiveru modeļu ieteikumus. Gudri filozofēt kā ir pareizi pats māku.
By MakeMeGoAway 28.07.2023 17:40:32
Member · 368 commentsIeviesīs ar domu par pislētām, bet policija šakarēs cilvēkus lauku rajonos.
Tā to stāvdrāžu īpašnieki būs sabojājuši visiem dzīvi.
By sursurs 28.07.2023 20:56:44
Member · 905 commentsIeviesīs ar domu par pislētām, bet policija šakarēs cilvēkus lauku rajonos.
Tā to stāvdrāžu īpašnieki būs sabojājuši visiem dzīvi.
Stāvdrāžu īpašnieki kā reiz imho ir prātīgākā kategorija. Tie, kuri tiešām spēj lidot ātri, arī arī lielākoties ir nopakojušies atbilstoši. Arī īpašnieki tomēr drusku skatās ko dara. Tie nomnieki un tie sarkanie raidi, tas ir sviests, bet nu jā.
Tad jau jānopako gājēji ar, jo, ja visi šitie, nu un velo tai skaitā mauks ar ķiverēm, tad ar tādu ķiveri trāpot gājējam pa pauri, ar iznākums var sanākt krietni sūdīgāks, nekā krītot tāpat..
Bet nu jā - stubi, ka nespēju sakārtot infru, iznomātāju atbildības noteikt, ieviest adekvātus sodus un tos piemērot, tiek atkal visa atbildība "uzkrauta" mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Tb - kā tad tas būs, ka mēs sāksim beidzot kontrolēt, lai autovadītāji reāli piebremzē PIRMS tām gājēju pārejām, piemēram. Labāk tad saliekam visiem obligātas ķiveres. Un nākamais solis - visiem bruņas ar (jo nu tak pie dieviem aiziet var arī ar absolūti nesatraumētu galvu).
Kas tad vainas bija agrāk, kad vismaz teorētiski velosipēdu vadītājiem vajadzēja to velosipēda vadītāja apliecību (ja citas nebija)? To nez kāpēc atcēla. Joprojām ir noteikums spēkā, ka bērniem līdz 12g vajag ķiveres. To kāds vispār kādreiz ir kontrolējis? Pilns Rīgas centrs vadā savus sīkos velokrēslā bez ķiverēm. Nekad neesmu redzējusi, ka kāds policists kādam aizrādītu par šo. Esmu pati aizrādījusi un dabūjusi pretī.
Tā arī būs, ka Rīgā un mok lielākjās pilsētās, kur aktuālāka problēma, skuju kāds izkontrolēs, bet lūk onkulim laukos atradīs par ko pie***ties kādā dienā, kad cita neviena, ko sodīt neatradīs..
Last edited by sursurs (29.07.2023 15:35:54)
velo 4ever
By MakeMeGoAway 29.07.2023 11:50:19
Member · 368 commentsAtvainojos, uzrakstīju citādāk kā biju domājis.
Biju domājis par stāvdrāžu popularitāti kā tādu. Protams, tie, kam ir īpašumā, brauc daudz prātīgāk, jo tās pašas apkopes skūterim par savu naudu jāveic un, jo agrāk nokaus, jo agrāk būs jānoliek lielāks naudas dauduzms par jauna iegādi.
Kopumā biju domājis, ka pilnīgi iespējams, ka šī problēma nebūtu tikusi aktualiuzēta un līdz obligātām ķiverēm mēs nebūtu tikuši, ja skūteri nebūtu guvuši tādu popularitāti.
Un jāpiekrīt par infrastuktūru - šad tad kaut kur kaut ko uz veloceliņa pusi izbūvē, bet ne tuvu ne tādos tempos kā pieauga lietotāju skaits.
Ja godīgi, neredzu arī īsti risinājumu - te ir jāplāno visas pilsētas līmenī. Gan kur mašīnas novirzīt, kas šobrīd pārvietojas cauri pilsētai, piemēram, pa Brīvības ielu, gan opcija mašīnu reāli pie pilsētas robežām arī atstāt un ar ērtu sabiedrisko transportu nonākt centrā.
Helsinki tādā ziņā ir lieliski pārdomāti.
Gan jau mūsu politiskā sadrumstalotība ir lielā mērā vainojama pie tā, ka pilsētu nevar sakārtot.
Es pat nerunāju par tādiem velosipēdistu slapjajiem sapņiem kā veloceliņš Rīga-Tukums, Rīga-Jelgava, Rīga-Saulkrasti utt utjp.
By Veluks 29.07.2023 12:58:43
Member · 324 commentsŠī problēma nebūtu aktualizēta, ja mediķi neceltu trauksmi par smagajām traumām pēc kritieniem ar "stāvdrāžiem" punkts.
Infrastruktūra nevienu nepasargās no kritieniem, ja "mauc" kā traks arī uz normālas infrastruktūras "mācēsi nožauties".
Trek X-Caliber 9, Merida cyclocross 300
By MakeMeGoAway 29.07.2023 15:31:16
Member · 368 commentsAtgādina vēl nesen pie Spices kā vien frukts ar zaļo nomas stāvdrāzi, katrā rokā pa maisiņam uzkabinājis, izdomāja maukt pāri zālienam un tur pat arī izlīmējās pāri stūrei. Ātrums labi, ja 5km/h, bet smadzeņu pods parūpējās par rezultātu.
By kaska 30.07.2023 17:52:09
Member · 886 commentsStāvdrāznis (bez pašsaglabāšanās instinkta) pret auto. Manuprāt, 50/50 atbildība. Ķivere nebūtu nākusi par ļaunu.
https://www.instagram.com/reel/CvTs8L_o … I2Ng%3D%3D
Last edited by kaska (30.07.2023 17:56:05)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By Ritenis33 30.07.2023 20:54:55
Member · 821 commentsTraumas nav guvis, viss esot ok. Sods vadītājai.
Giant
Scott
By MakeMeGoAway 31.07.2023 19:36:09
Member · 368 commentsTaisni vai žēl, ka traumas nav guvis. Neskatoties, maukt pāri ceļam. Pamuļķis.
Lai gan... Varbūt labi, ka nav traumas, tad gan jau būtu vadītājai lielāks sods.
Edit: Un vispār, noteikumi paredz, ka pirms pārejas jāsamazina ātrums. No video grūti saprast vai varonis to izdarīja.
Last edited by MakeMeGoAway (31.07.2023 19:39:03)
By artis-l 31.07.2023 21:22:49
Member · 176 commentsStāvdrāzistam un soda uzlicējam ir kaut kas kopīgs - prāta neesamība.
By edgarsbaltins 01.08.2023 11:35:07
Member · 310 commentsman gan šķiet, ka problēma ir, ka mēs atsevišķu indivīdu vietā sodām visu atlikušo sabiedrību; cilvēkus vajag izglītot, sākot jau ar bērnudārzu, sīči tad ļoti labi uzsūc info, aizrāda vecākiem, ja viņiem šodien iepotēs "pareizo attieksmi", rīt problēma būs mazāka
"valsts" līdzīgi kā uz līgo varētu rosināt info kampaņas šo koplietošanas transporta lietotājiem un arī heiteriem, arī uzņēmēji varētu ņemt līdzdalību šo indivīdu skološanā, sisžeti no traumpunktiem, ratiņkreslā sēdošo stāsti....uz lielajiem ekrāniem pa visu republiku
By sursurs 01.08.2023 12:19:53
Member · 905 commentsUn kurš skolos tos, kuri ir galvenokārt vainojami citu personu sakropļošanā un nāvē - autovadītājus?
Ja autovadītājs, tiesības nopircis pirms 30 gadiem, joprojām uzskata, ka velo nedrīkst braukt tālāk kā cik tur cm no brauktuves malas, ja domā, ka velo nedrīkst braukt pāri gājēju paŗejai, un, ja tu neesi nokāpis no velo, brauc virsū (kaut ripinies ar 2km/h), ja domā, ka jālaiž gājējs, kurš tikai sācis iet pāri, tb, nemaz nezina, ka ir jāpiebremzē PIRMS pārejas, jau redzot pārejas zīmi, neatkarīgi no tā, vai redz/neredz tur gājēju, ja visur iet kā ar karogu pa priekšu ar tekstu, ka "gājējm, velo, skūterim, whatever, visiem, kas nesēž auto, ir JĀPĀRLIECINĀS, ka viņus laiž, un, apmēram - es te nelaidīšu, jo man slinkums bremzēt, bet tev pašam jāpārliecinās"?
Ja auto atļaujas pīpināt velo, kurš brauc ar 18km/h dzīvojamā zonā (reāli pagalmā) - vietā, kur nav ne trotuāra, ne kā, ja brauc garām velo uz tukšas ielas/ceļa 20cm attālumā (nu vai vēl tuvāk, un noloka savu spoguli pret velo stūres ragu)? Kurš mācīs tos kuri mēģinot paspēt "vēl pie sarkanas krāsas zaļā" ar gāzi grīdā griež krustojumos vai mauc taisni pāri, tādejādi apdraudot visus "kuri nav pietiekami labi pārliecinājušies"?
Kā ar infrastruktūru, kuru taisa dalbajobi? Kur pa Bruņinieku ielu palaiž abos virzienos velojoslas, kur neviens, kas tur nav vietējais, ar auto braucot, reāli nesaprot, ka viņam tur pretī pilnīgi legāli krustojumā var braukt velo. Ir reāli bijis,, ka brauc virsū, griežot savu kreiso, un vēl izlamā, jo domā, ka velo tur brauc "pret spalvu"? Tos, kuri ielas pārtaisot un projektējot, izdomā, ka gājējs, velo, utt - tie jau nekad nesteidzas. Kamdēļ, gan viņiem nelikt liekas 2as reizes šķērsot ielu (vietas, kur ietves/veloceļi ir tikai vienā pusē un tā puse mainās ik pa puskilometram)? Kāpēc gan gājējam krustojumā ļaut pāriet ielu taisni, pagaidot vienu sarkanā ciklu (kā auto), ja var viņam likt pagaidīt 3 sarkanā ciklus, ejot katrā pāri vienai no brauktuvēm? Kāpēc gan viņam ļaut turpināt ceļu pa ietvi taisni, ja var viņu krustojumā pārdzīt pāri vēl kādām liekām 3 ielām, utt.?
Kurš to visu izglītos?
Bet, protams, vislabāk gājējiem, velo un visiem uzlikt par pienākumu nopakoties bruņās - vēlams tonnu smagā metāla kastē un bez tās vispār nelīst no mājas laukā.
Varbūt vajag sākt ar to, lai padarītu ielas tādas, ka cilvēks varētu izliet droši laukā no mājas, aiziet /aizmīties uz veikalu, skolu, bērnudārzu, darbu, nevis uzlikt par pienākumu visiem nopakoties kā uz downhill mačiem?
Neesmu redzējusi info ne par vienu policijas reidu pie pārejām, kur sodītu tos, kuri nav laicīgi piebremzējuši, palaiduši, utt. Tā vietā ir gan publiski daudz izskanējusi info par reidiem, kur gājējs pie tukšas ielas, iepriekš pārliecinājies, ka iela tiešām ir visos virzienos tukša, ir saņēmis sodu, jo šķērsojis to neatļautā vietā vai pie sarkanā. A sodus atovadītājiem pie sarkanā (pat krutsojumā, kur ir tās automātiskās kameras, kas fiksē pārbraukšanu pie sarkanā), redz uzlikt nevar. Tur esot simtiem katru dienu. Tāpat kā jebkurā citā Rīgas krustojumā.
velo 4ever
By ksp 01.08.2023 18:25:16
Member · 499 commentssusur, tikai nevajag demagoģiju dzīt par DH bruņām, obligāta ķivere visiem satiksmes dalībniekiem--kas ne iekš auto--ir labi un pareizi. It sevišķi tāpēc, ka parējais, ko raksti, pamatā ir taisnība.
By makaroni 01.08.2023 20:02:43
Member · 921 commentsVēlreiz atkārtošos, ka ķiveri vajag lietot, bet nav pamata būt obligāti.
Reāli, bez filozofijas - obligāti noderētu motorizētajiem transporta līdzekļiem. Tur pirmoreiz uzkāpjot vienā mirklī var sasniegt ātrumu virs savām iemaņām, kas ir bīstami. Aiz matiem var pievilkt nemotorizēto nomas transportu - iespēja, ka paņems nepieredzējuši braucēji, bet bez fizuhas tak neskries.
Bet tieši nomas transporta līdzekļiem rodas problēma ar loģistiku - kur nofiksēs, kā ar higiēnu, vai būs jāņem sava? Kas ir pretrunā ar pielietojumu - bez liekām mantām un darbībām ērti nonākt tieši pie galamērķa. Un tie ieguldījumi, kas būtu nepieciešami, daudz vairāk dotu uzlabojot transportu - ABS, lielāki priekšējie rati, piekare, ātruma ierobežojums šķērsojot brauktuves utml. Tas ļautu novērst negadījumus nevis samazināt sekas. Izskrienot priekšā smagajam ķiveres nepalīdzēs.
Bet ja filozofejam, liekas lēmumu pieņemšanā iesaistīti cilvēki ar anekdotisku argumentāciju "vienreiz sastrīdējos ar velosipēdistu bez ķiveres", kam šis ir vairāk politisks uzdevums "uzvarēt vēl vienu cīņu pret ļaunajiem, liberālajiem veloatbalstītājiem" viņa vēlētāju acīs. Tikmēr velo entuziasti un mediķu argumenti cenšoties panākt saprātīgu kompromisu tikai maisa gaisu labam PR. Attiecīgi maz cerību, ka lēmums būs saprātīgs, vai dos iecerētos rezultātus. Kārtējais aizliegums, ko neviens neievēros un kontrolēs tikai PR reidos - gluži, kā atļautā ātruma ievērošana, vai velo apgaismojums.
Last edited by makaroni (01.08.2023 20:09:25)
By sursurs 01.08.2023 20:25:26
Member · 905 commentsVēlreiz atkārtošos, ka ķiveri vajag lietot, bet nav pamata būt obligāti.
Reāli, bez filozofijas - obligāti noderētu motorizētajiem transporta līdzekļiem. Tur pirmoreiz uzkāpjot vienā mirklī var sasniegt ātrumu virs savām iemaņām, kas ir bīstami. Aiz matiem var pievilkt citu nomas velo utml - iespēja, ka paņems nepieredzējuši braucēji.
Bet tieši nomas transporta līdzekļiem rodas problēma ar loģistiku - kur nofiksēs, kā ar higiēnu, vai būs jāņem sava? Kas ir pretrunā ar pielietojumu - bez liekām mantām un darbībām ērti nonākt tieši pie galamērķa. Un tie ieguldījumi, kas būtu nepieciešami, daudz vairāk dotu uzlabojot transportu - ABS, lielāki priekšējie rati, piekare, ātruma ierobežojums šķērsojot brauktuves utml. Tas ļautu novērst negadījumus nevis samazināt sekas. Izskrienot priekšā smagajam ķiveres nepalīdzēs.Bet ja filozofejam, liekas lēmumu pieņemšanā iesaistīti cilvēki ar anekdotisku argumentāciju "vienreiz sastrīdējos ar velosipēdistu bez ķiveres", kam šis ir vairāk politisks uzdevums "uzvarēt vēl vienu cīņu pret ļaunajiem, liberālajiem veloatbalstītājiem" viņa vēlētāju acīs, kur velo entuziasti un mediķu argumenti censties panākt saprātīgu kompromisu tikai maisa gaisu labam PR.
Jā - par motorizētajiem savā ziņā varētu piekrist. Bet tāpat es labāk vēlētos vismaz tiem nomas verķiem redzēt labāk 15km/h ierobežojumu bezmaz visur, nekā ka viņi visi vēl nopakojušies ar ķiverēm tur lidos pa ietvi. Skūterus nelietoju, bet man galvenā baža, lai kāds tur nopakojies kamikadze neuzlido virsū man/bērnam.
Teiksim ar velo tiešām iespējas krist ir mazākas - velo ir lielāki riteņi, labaķ "panes" iemaukšanu arī lielākās bedrēs, kamēr ar skūteri var slikti beigties arī lielākā daļa apmaļu.
Bērniem vajag, sportā vajag, pieaugušie - imho, lai katrs pats izvērtē savas braukšanas prasmes, potenciālo braukšanas vietu, velo, reljefu, utt.. Tur jau tā lieta, ka izskrienot priekšā fūrei, ķivere tur tikai palīdzēs varbūt atpazīt morgā labāk. Pie Dieviem var aiziet arī ar pilnīgi veselu galvu.
Bija tak kaut kāda statistika (kuru, protams, ar var grozīt dažādos virzienos), ka iespējas atdauzīt gavu CSN ir lielākas vai diezgan identiskas, braucot auto vai braucot ar velo. Par skūteriem tolaik vēl nerunāja.. Nu tad tās ķiveres arī auto sēdošos varētu pasargāt varbūt. Ar tad varb't ķiveres leikam kā obligātas arī auto sēdošajiem ikdienas braucienos? Un gājājiem ar? Tur ar cik saprotu, bija līdzīgi ar iespējāma tdauzīt galvu, trāpoties CSN..
Vai arī tomēr vajadzētu iet otru ceļu un mēģināt panākt, lai samazinātu to CSN skaitu, kuros kāds var ciest? Izglītošana, sodi par pārkāpumiem, sodu lielums, sodu neizbēgamība, utt. Nevis kārtējais projekts, kur imitējot rīcību, varēs atkal tikt šķērdēti tā jau trūcīgie policijas resursi? Pārfrāzējot - labāk tad tās policijsta ciktur cilvēkstundas darba tiektērētas, lai uzliktu sodu 3 autovadītājiem, kas mauc pāri gājēju pārejai neskatoties, nepiebremzējot iepriekš, nekā 5iem skūteristiem, velosipēdistiem, kuri paŗ to pašu pāreju ir pārbraukuši bez ķiveres. Uzliekot sodu potenciālajam upurim, mēs varbūt panāksim, ka viņš nekļūst par upuri. Uzliekot sodu potenciālajam slepkavam, mēs panāksim, ka varbūt 10 citi cilvēki nekļūst par upuriem.
velo 4ever
By makaroni 01.08.2023 21:08:41
Member · 921 commentsVēl varētu apspriest ar izņēmumiem un nosacījumiem - obligāti braucot uz ceļa satiksmē, pārsniedzot 20km/h ( trasē, mežā, uz veloceliņa ) un aizliedzot pārsniegt 15..18km/h uz trotuāra.
Tas mazinātu gājēju apdraudējumu un nediskriminētu tos, kam nav iespēja ( mazturīgie, veselības problēmas ), vai nepieciešamība ( velo rikšas, lowriders pludmalē ) lietot ķiveri.
Tas strādātu arī skūteriem - maksimālais ātrums pieejams tikai braucot pa ceļu, aplikācijā reģistrējot savu bildi ar ķiveri.
By novērotājs 02.08.2023 13:29:36
Member+ · 1,908 comments[Bet tāpat es labāk vēlētos vismaz tiem nomas verķiem redzēt labāk 15km/h ierobežojumu bezmaz visur,
Nu nepiekritīšu. Elektroskūteri tagad ir nosūtīti braukt pa veloceliņiem, un viņi tur sevišķi netraucē ar saviem 20-25 km/h. Pasarg Dievs, ja viņi tur masveidā vilksies uz 15 km/h, veloceliņi šauri, daudzviet divvirzienu, apdzīt visai problemātiski, ja kaut cik dzīva satiksme.
By novērotājs 26.07.2022 13:26:52
Member+ · 1,908 comments