Kustas klaņi/gultņi relatīvi jaunam cranksetam.
Turpinot Black iesākto monobloku tēmu ...
Jūlija beigās beidzot savācu kopā savu riteni, klaņus uzliku jaunus FSA Afterburner MegaExo. Pavizinājies kādus 60-70km pa pilsētu, aizbraucu uz Šmerli pārspieķot ratus, un nofrēzēt rāmja malas, lai var kārtīgi nostiprināt BB. Tas viss tika izdariits, un kopš tā brīža nobraucu kādus 1000km.
Tad vienā brīdī pie lielām slodzēm sāka parādīties skaņas no BB puses, drusku papētot atklājās, ka klaņi drusku kustas (respektīvi, centra ass kustas). Ja nebūtu nofrēzējis malas, varētu domāt, ka gultņi "beigušies", kā tas ir dzirdēts par FSA klaņiem.
Aizbraucu uz TREK, meistars visu fiksi izjauca, salika atpakaļ un pievilka klaņus. Tajā brīdī nekas nekustējās un meistars izteica domu, ka tas varētu būt no plastmasas blīves, kas ir uz ass zobratu pusē starp klani un gultni. Pievelkošā skrūve ir no alumīnija un arī tuvojas savam "loģiskajam" galam. Nu labi. Nobraucu ar minimālu slodzi 50km un drusku kustas atkal.
Jautājumi būtībā divi:
1. Kas varētu būt par vainu? Gultņi? Jeb varbūt es pats esmu vainīgs un tādas "megasistēmas" prasa regulāru BB pievilkšanu?
2. Ko darīt? Meklēt jaunus gultņus un savilcējskrūvi un cerēt, ka tāda pati situācija neatkārtosies vai varbūt atgriezties pie pārbaudītām vērtībām un pirkt citus klaņus?
Paldies
By kukulitis 05.09.2006 14:13:32
Member · 257 commentssākumā vajadzētu papētīt un atrast tieši to punktu, kurā ass kustas; tas ir zobratu pusē, vai kreisajā pusē, cik tuvu gultņiem un kādas skaņas tur parādās. Tā pa milimetram varētu atrast to vietu. Protams, ka plastmasa un alu. ir pirmie aizdomīgie.
By fubar 05.09.2006 14:47:02
Member · 1,811 commentsizklauzaas ka abaas reizees kad klanji ir uzlikti, tas nav izdariits pareizi. pirmaa reize iespeejams atstaaja lufti gultnjos, kas shos gultnjus arii piebeidza. ja taa ir (eniivei gultnji laikam beigti) tad peerkam jaunus gultnjus (ja labi mekleesi, pa 2 ls gabalaa) un saliekam shoreiz pareizi, taa ka viss nospriegots. alteratiiva- Truvativ gultnju komplekts pa apmeeram 20 ls. nekaadaa gadiijumaa ne shimano, jo tie ir drankji (saliidzinot ar analogiem citu firmu)
alumiinija savilceejskruuvi gan nevajadzeeja nobeigt, taa buus jaataisa no jauna, shaubos ka varees nopirkt.
stipri tur nav jaasavelk, varbuut taa ruupiigi apejoties veel savu darbu dara.
par paarbaudiitaam veertiibam- kak raz shie jaunaas (a lja holowtech II ) sisteemas klanji sevi jau ir lieliski paraadiijushi, paareejais ir veesture.
taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222
By LOOK 05.09.2006 14:59:02
Member# · 2,702 commentsTo>Grey
Tātad par sistēmu. Atšķirībā no Shimano integrētajiem monoblokiem, FSA, Truvativ un Bontrager izmanto citu pretējās puses klaņa pievilkšanas principu. Respektīvi klani pievelk ar skrūvi kuru nokontrē ar otru speciālu skrūvi. Šādam variantam ir lielāka tieksme nedaudz atskrūvēties, kā rezultātā parādas neliela ass spēle attiecībā pret gultņiem. Par cik atšķirībā no shimas augstākminētajiem nav plastmasas bukses starp gultni un asi tad jebkurš mazākais brīvgājiens parādās relatīvi bieži.
Risinājums: Pievelkamo un kontrējamo skrūvi iesmērēt ar vidējas cietības Loctite (zilo), šlices pavisam nedaudz ismērēt ar gultņu sēžām domāto 642 vai 602? (zaļo) Loctite. Tas palīdz un var izrādīties ka vairāk pie šīs problēmas nebūs jāatgriežas. Pārāk stipri pievilktā skrūve rada papildus slodzi uz gultņiem un tie tiek iznīcināti.
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By Grey 05.09.2006 15:12:47
Member# · 1,688 commentsA taa savilceejskruuve ir tieshaam tik miiksta, ka vinju nobeigt ir ljoti viegli. Man vinja tagad ir stipri izljurkaata, pievilkt var, bet nu katru reizi pievelkot var gadiities, ka aprauj rinkjii. Un tas ir peec 4 pievilkshanas reizeem.
Kad raamis tika nofreezeets un ieskruuveets centrs, klanji toreiz griezaas bez mazaakaas luftes, bet arii ne paaraak briivi. Iespeejams, ka tajaa briidii tomeer centrs tika drusku paarvilkts.
Nu, ok. Buus jaameklee jauni gultnji un jaameegjina veelreiz visu savilkt.
By LOOK 05.09.2006 16:56:39
Member# · 2,702 commentsTātad pēc gultņiem dodies uz FAG. Pērc ar gumijas blīvējumu (maxā ~3 ls). Tās pievelkamās skrūves jātaisa jaunas (pie virpotāja).
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By Labais 05.09.2006 17:38:36
Member+ · 250 commentsTātad pēc gultņiem dodies uz FAG. .
Kas slēpjas zem FAG?
By Kurbads 05.09.2006 17:52:09
GuestGultnu veikals.
By Sturmgevers 02.12.2006 22:55:36
Member · 84 commentsVēl tikai piebildīšu, ka FSA firmai bija šogad brāķētu gultņu sērija, ko šamie ir oficiāli atzinuši un lielākajiem veiksminiekiem arī gultņus apmainījuši.
Galvenā gudrība izjaucot ričuku ir salikt visas bumbiņas atpakaļ. Parasti tomēr dažas pazūd.
By Grey 05.09.2006 03:13:15
Member# · 1,688 comments