Zaļā kāpa, vai tas ir tas, ko mums vajag?

Šodien nebiju ne ušakova braucienā, ne k.m., bet braucu uz Ķemeriem, viens no maršruta objektiem Robežu iela- Partizānu iela Zaļā kāpa… Parasti šis posms ir kā neliels piedzīvojums: var būt nežēlīgie dubļi, peļķes un ne ta grāvji, ne ta upītes. Šķiet, tam visam ir pielikts punkts, Zaļo kāpu sasniegusi civilizācija… Taka cauri mežiem un purviem zemākajās vietās klāta ar biezu šķembu kārtu, tāds pats uzbērums arī aiz kāpas. Notiek totālie būvdarbi, nez, asfalts ir paredzēts vai nē, Pāri purvam, kur dēļu laipas, izbūvēts dēļu tiltiņš, it kā jau viss ir labi, un varbūt pareizi, bet vai tas ir tas, ko gribam redzēt, apmeklējot šo vietu …

Tur jau bija smuks meža ceļš. Nu izņemot to vietu aiz kāpas, kur bija laipiņa. Tur ok, tur varēja kādu labāku tiltiņu sataisīt. Bet ar ceļu līdz tai laipiņai un pēc tās viss bija OK. Ka kaut kas tur notiek, varēja manīt no tā ceļa, kas iet no Piņķiem uz Smārdi. Arī tālāk citos meža ceļiņos varēja redzet, ka šur tur kaut kādas takas jau tiek veidotas. Bet Zaļā kāpa todien nebija maršrutā, jo bija tieši bail, ka netiks tai dūkstij tur pāri.
Nez, ĶNP pašos Ķemeros neļauj elementāru grāvi iztīrīt, bet te gāž šķembas.

Elementāri - uzsit meilu un painteresējies.
Bet gan jau kādu fondu apgūst.

Lielajās aizsargājamajās teritorijās mēdz realizēt 98-2 principu, proti, 98% teritorijas apmeklētāju uzturas 2% teritorijas platības, savukārt, atlikušos 98% apmeklē tikai 2% no kopējā apmeklētāju skaita. Procenti var mainīties, bet ideja paliek - teritorijā veido infrastruktūru, kura var uzņemt pietiekami lielu antropogēno slodzi, un vienlaikus nodrošina, ka cilvēki nevazājas ārpus takām un ceļiem. Ir jau forši, ka ir skaistas vietas, pa kurām var aizkulties tikai cauri dubļiem un dangām, bet ĶNP administrācija tomēr vēlētos, lai atsevišķus tūrisma objektus var apmeklēt vairāk cilvēku.

[quote]ES Kohēzijas fonda projekts “Antropogēno slodzi samazinošās un informatīvās infrastruktūras izveide “Natura 2000” teritorijās”, kura ietvaros Ķemeru nacionālā parka teritorijā paredzēts ieguldīt 189 692 LVL un izveidot šādus objektus:

  • Atjaunot Ķemeru tīreļa laipu 3,5 km garumā.

  • Atjaunot Kaņiera pilskalna taku.

  • Izveidot Kaņiera ezera gājēju taku (daļēji pontonu laipas).

  • Izveidot taku uz Somu jēgeru kauju piemiņas vietu.

  • Izveidot gājēju takas Gausā jūdzē – (laipas, kāpnes, informatīvie stendi) uz jūru.

  • Izveidot un labiekārtot velotaku Ķemeri–Zaļā kāpa–Valguma ezers. Pie Valguma ezera paredzēts izbūvēt divus stāvlaukumus.

  • Objektos paredzēts izvietot informatīvos stendus, norādes, atpūtas vietas, kāpnes, laipas, aizsargbarjeras, izvietot ceļa zīmes, izbūvēt stāvlaukumus automašīnām.

Programmas “LIFE Nature +” projekts “Ķemeru nacionālā parka hidroloģiskā režīma atjaunošana”, finansējums 963 823 eiro.

Igaunijas–Latvijas–Krievijas pārrobežu sadarbības programmas 2007. – 2013. gadam Eiropas Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta projekts “Dabas izglītības sekmēšana – efektīvs līdzeklis sabiedrības dabas apziņas veidošanai”, Ķemeru nacionālā parka teritorijā paredzēts ieguldīt Ls 43 130.

Mūžizglītības programmas “Grundtvig” projekts “Brīvprātīgā darba organizēšana Eiropas ĪADT”, projekta kopējais finansējums 400 000 EUR.[/quote]

Antuanete, paldies par atbildi, droši vien tā arī jābūt… LAiks rādīs, vai tāds režīms kāpai nenāks par ļaunu. Tīreļa laipa gan pietrūkst …

Tīreļa laipu arī atjauno :)
Aizpagājušajā gadā teritorijas, kurās tiek realizēta infrastruktūras atjaunošana par projekta līdzekļiem, tika apsekotas; to darīja dabas vērtību eksperti, attiecīgi izvērtējot infrastruktūras nepieciešamību un iespējamo ietekmi uz dabas vērtībām. Protams, visādas labas idejas ir iespējams sačakarēt realizācijas un ekspluatācijas stadijā, bet cerēsim, ka šis nebūs tas gadījums.