Vietas kur teoreetiski aizliegts braukt

Velejos padalities pieredze un dzirdet jusu domas shajaa sakaraa. Taatad ir shis CSN punkts:

“Ceļu satiksmes noteikumos rakstīts:
230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts:

230.6. braukt pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš
…”

Populaaraakaa vieta riidziniekiem vareetu buut teiksim vanshu tilts. Cik palasiiju sheit forumaa tad dazhi, brauceejus kuri paarvietojas pa tilta braucamo dalju, sauc par trakiem.

No otras puses - kaa iisti juus pa to velocelinju varat braukt?

Uznaakoshais aatrums naakot no paardaugavas puses pirms pasha lielaa tilta ir ~40-50km/h - buutu mulkjiigi baigi bremzeet un kratiities pa labi lejaa gar preses namu lai leenaa garaa uzklumbureetu uz velo celinja/trotuaara kur arii visi paarvietojas visnotalj leeni, taa vietaa lai ar shvunku uzskrietu tiltaaa.

Nee nu ir jau mazliet riskanti, jo tos “korkjii seedoshos” auto naakas apsteigt starp nosaciiti pirmo un otro joslu. Arii tur aatrums ir paliels lai arii mazaaks jo naakas “seedeet uz nazhiem” gadiijumam ja kaads izlien priekshaa.

Taapat arii nekur nemanu noteikumos rakstiitu - cik taalu skaitaas taa savelkamaa paraleele ar velocelinju? Teoreetiski danckainais velocelinjsh arii iet paraleeli juurmalas shosejai. Un arii tur braukshanas aatrumu/komfortu saliidzinaat nevar.

Taapat tajos noteikumos ir rakstiits, ka velosipeedistiem ir paredzeets braukt gar tuvaako labo malu celjam, iznjemot gadiijumus kad ir jaamaina braukshanas virziens un/vai jaaveic apsteigshanas/apdziishanas manevrs. Vai braukshanu pa brauktuvi var uzskatiit par vienu lielu apsteigshanas manevru? :)

Taapat arii - es saprotu ka daljai ar 2"+ plataam riepaam ar nelielu spiedienu un noamortizeetiem no zobiem liidz papeezhiem tie trotuaari un velocelinji galvas saapes nesagaadaa, tomeer man braucot ar <1.5" ~5bar riepaam ir ljoti nepatiikami paarvareet taas “pludenaas” trotuaaru uzbrauktuves un izvairiities no visas taas stiklainaas drazas… Kaa arii tas buutiski samazina tempu un “sarausta” braukshanu. Tiiri nokljuushanai no punkta A uz B vai vizinaashanaas noluukos tas iespeejams nekaadas probleemas nesagaadaa. Savukaart es veelos no punkta A uz B nokljuut aatri un pilseetas ielaas un tiltos esmu aatraaks par auto “piiikja stundaas” kuraas lielaakoties arii paarvietojos pa pilseetu.

Tajaa pat laikaa iisti nesaprotu kaa gan policija var mani noshtraafeet par aatrumu vai braukshanu “ne tur” ja briidii kad uzbraucu uz trotuaaru velosipeedists kljuust par magjisko “gaajeeju”? :) Kaa arii pakaljdziishanos velosipeedam ar auto nav atljauts veikt - vinji driikst tikai sekot… ja speej… :)

Taa nav spiitiiga noteikumu neieveeroshana - es vienkaarshi neredzu nevienu iemeslu kaadeelj lai samazinaatu savu videejo aatrumu ~2x un bojaatu veseliibu “raustoties”?

Pavēro ,kur uzlikta ceļa zīme,kas apzīmē velosipēdu/ gājēju ceļu, uzbraucot uz vanšu tilta (virzienā uz pārdaugavu) Ja skatās no likuma puses,tad vispār pār tiltu drīkst iet tikai gājēji un braukt velosipēdisti,jo zīme tak uzstādīta brauktuves labajā pusē,tur pat kur ātruma ierobežojums 70km/h!
Ja man kāds tur (un tā nav vienīgā vieta) censtos ko aizrādīt, tad man būtu ko teikt pretī.

kautkur saja pasa forma bija temats, kur viena brauceja(vai braucejs?) dabuja 20(vai 30)Ls soda kviti tiesi par so pasu (bez)temu. Search ganjau atrastu.

[quote=IMAGin]“Ceļu satiksmes noteikumos rakstīts:
230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts:

230.6. braukt pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš
…”[/quote]
tad jau nu es gandrīz katru dienu pārkāpju noteikumus - it kā jau tīši negribetu , bet nākas gandrīz vai piespiedu kartā to darīt. Ir arī vietas, kur patiešām būtu jau nu nokaunējušies to nosaukt par “veloceliņu” . Par Kauguru posmu labāk vispār nerunāsim, jo tas ir pilnīgs p…c.
Patiesībā šitas punkts ir riktīgi neapdomāts - vajadzēja tad nodalīt vismaz ātrumus ar kādu drīkst braukt pa veloceliņiem …
vispār jau tie veloceliņi vairāk liekas domāti tādiem kā ģimenes izbraucieniem, jo īsti gudri jau nav arī ka viena daļa ar bērniem tur atpūšoties mierīgi vizinās, citi ar bērniem un suņiem pastaigājas un tiem pa vidu ik pa laikam aizbrauc kāds ar 30 - 35 km/h . Patiesībā tur ir bīstamāk nekā uz ielas un es jau nu ar bērnu pastaigaties tur noteikti neietu, bet laikam tie cilvēki tur adrenalīnu sevī papildina…

Tad kad izgudros veloceliņus, tad arī uztaisīs noteikumus kā par tiem braukt. Pašlaik izbaudi freeride

Uzmanās velobrāļi, nupat šamie izskatās ir uzkrituši uz velosipēdistiem, mani vakar mežaparkā uz tukšas šosejas nobraucot zem sarkanā gar t veida krustrojumu garām un muļķis es nepamanīju aiz manis sekojam mentus un reali dabūju kvīti 10Ls valsts kasei:(

pie sarkanaa nevajag braukt

Bieži vien saka, ar stulbumu nevajag lielīties.
Vantinieka nobraucamie ceļi ir vispār ekstrīms. Ja tiek sačakarētas bremzes, skaiti esi slimnīcā/morgā. Tāpēc pa tiem nebraucu.

Gan jau vien no šitiem man pagājušo gad aiznesās gar degunu pie sarkanā :D
http://www.pinkbike.com/video/6443/
Domāju, ka mūsu poličiem ļoti patiktu šos patvarstīt :D

Tikmēr Sanfrancisko izskata priekšlikumu legalizēt braukšanu pie sarkanās gaismas:
http://www.streetsblog.org/2008/07/11/should-the-rules-of-the-road-be-amended-for-cyclists/

Ļoti daudzi neievēro veloceliņu braukšanas virzienus. T.i. ir veloceliņi, pakuriem var braukt abos virzienos, bet ir tādi, pa kuriem tikai vienā virzienā. Pa to pašu vanšu tiltu būtu ļoti jauki, ja 'visi to ievērotu, tad nebūtu jāsatraucas braucot garām tiem piloniem.
Tur nu es piekrītu, ka dažviet veloceliņi ir tik nožēlojami (bedraini), ka nav vērts pa tiem braukt. Un ar šosejnieku principā pa veloceliņiem nebraucu. Vienkārši tas ir bezjēdzīgi un bīstami.

Kā īsti saprast “blakus”? Vai šis punkts attiecināms arī uz Jūrmalas šoseju?

Kā īsti saprast “blakus”? Vai šis punkts attiecināms arī uz Jūrmalas šoseju?[/quote]
Noteikti ka nē…

Kaadeelj noteikti ka nee? Tur nekur nav defineets “blakus” :) Lietuva un Igaunija arii ir blakus Latvijai ;) Attieciigi kaa var sodiit par nedefineetu lietu?

Otrs ko tikko iedomaajos, bet nekur uz sitiena noteikumos neatradu. Bija tachu kautkaads provizoriskais maksimaalais atljautais aatrums uz ietves? Respektiivi es neticu ka ir atljauts velosipedistiem un mopedistiem paarvietoties pa ietvi ar aatrumu 50km/h. Atminos kautko par ~20km/h Taatad, ja es veelos braukt aatraak, man nekas cits neatliek kaa vien doties uz braucamaas daljas…

Taapat arii uz vanshu tilta “velocelinja” tachu ir gaajeeji un tas ir kombineets ar ietvi - arii tur tieshi taa pati situaacija…

Kaa tad tur iisti ir? :)

Tiešām neatceros, ka kaut kur būtu lasījis, ka uz ietves būtu ātruma ierobežojumi.
Man liekas, ka noteikumos rakstīts tikai tas, ka pa ietvi drīkst braukt, netraucējot gājējus.
Ja kāds brauks ļoti ātri, tad policija varētu piesieties par to, ka velosipēdists apdraud gājējus.

Mopēdisti, skūteristi un citi tādi gan pa ietvi nedrīkst braukt!

Nevajag nu meklēt definīciju visiem vārdiem. Tad tev blakus josla arī ir Igaunijā?

Tāpat kā blakus ceļam/ielai var būt gājēju ietve, tāpat tas attiecas arī uz veloceliņu. Manā galvā blakus esošais veloceliņš skaitas tad, kad tu jebkurā krustojumā parādoties uz tā ceļa spēj ieraudzīt ceļazīmi, kas norāda, kur ir veloceliņš. Tikai tad var pieprasīt ievērot likumu un braukt pa veloceliņu. Tieši tāpat kā ar sab.trans. joslām - katrā krustojumā ir atkārtotas zīmes un uz ceļa seguma norādes, kas norādes, ka šī malējā jolsa ir sab.trans. josla. Vispār katrā krustojumā tev ir jāskatās uz zīmēm un jāizvērtē kur tu drīksti braukt.
Uz Rīga-Jūrmala un Rīga-Mežaparks veloceliņa ar zīmēm ir daudzmaz OK - ir viņas redzamas (tik cik uz vanšu tilta otrā pusē :)

[quote=Atis]Ļoti daudzi neievēro veloceliņu braukšanas virzienus. T.i. ir veloceliņi, pakuriem var braukt abos virzienos, bet ir tādi, pa kuriem tikai vienā virzienā. Pa to pašu vanšu tiltu būtu ļoti jauki, ja 'visi to ievērotu, tad nebūtu jāsatraucas braucot garām tiem piloniem.
Tur nu es piekrītu, ka dažviet veloceliņi ir tik nožēlojami (bedraini), ka nav vērts pa tiem braukt. Un ar šosejnieku principā pa veloceliņiem nebraucu. Vienkārši tas ir bezjēdzīgi un bīstami.[/quote]
Pinīgi peikrītu. Mani blakus šādam pseido veloceliņam paņēma priekšā. Teicu ka vairāk tā nedarīšu :) vajadzētu jau atrast kādu likuma punktu ar ko varētu šo apstrīdēt, bet ka tad nesāk piekasities par to ka spieķos nav atstarotāji. :)
Atbalstu braukšanu pa sakārtotiem velo celiņiem, bet esmu pret riskēt braukt pa tādiem, kas šķērso neskaitāmas az krūmiem un mājām slēptas izbrauktuves pie kurām vai nu ir jābramzē vai jāriskē palikt uz kapota, kā arī jākratās vairāk kā pa saknēm mežā vai trepi uz grantenes.
Vai nav kādi īpaši nosacijumi kā ir jābūt apzīmētam velo celiņam. Teorētiski taču katrā krustojumā jābut jaunai zīmei?

CSN ir minēts ka ar velo jāminās pēc iespējas tuvāk ceļa malai, bet kā ir ar sab.trans. joslu un velo mīšanu pa to?

nu jā, ir gadījušies pāris auto, kuri uz tukšas Koksneses ielas ir pīpinājuši un dzinuši uz veloceliņa.
Pēc likuma burta jau taisnība ir viņiem, bet pēc tiem pašiem likuma burtiem atļautais ātrums pilsētā ir 50km/h, nevis 60-70km/h.
.
Jautājums, ja veloceliņš atrodas otrā ielas pusē, tad tas arī ir blakus, vai arī tas vairs nav blakus (piemēram Ķīšezera iela)?

Starp citu no 07.08.2008. ir stājušies spēkā grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas Pašvaldības policitstiem atļaus sodīt velobraucējus un gājējus. Līdz šim piemērot sodus varēja vienīgi valsts pilicija. Piemērojamie sodi ir no mutiska brīdinājuma līdz 20 Ls.