Tautas brauciena laikā Turaidas kalna nobraucienā smagi cieta man ļoti tuvs cilvēks LMT formas tērpā. Negadījumu iespējams varēja redzēt dalībnieki, kas finišēja laikā starp 1:12-1:20. Ja kādam ir video, vai vnk ir redzējis, kas notika - lūdzu atsaucieties
Nevarēšu palīdzēt, bet tikai atzīmēšu, ka cilvēku stulbums ir apbrīnojams. Vizinājos tautas distancē kopā ar ģimeni (finišs ap pusotru stundu), redzēju kritiena sekas ar 2 ātrajiem un nestuvēm (tas bija kritiens, kurā, cik zinu, diezgan smagi cieta viena LV veloveikala vadītājs), 200m iepriekš sarkanie karogi, cilvēki sauc, lai bremzē, es, pametot skatu atpakaļ, redzu čali zilā formā, kurš līkumojot pūš cauri visiem jau bremzējošiem dalībniekiem, ieskaitot manējos… panācu viņu, kārtīgi izlamāju, čalis blisina acis “es taču visu redzēju un arī drusku piebremzēju”, cīņa par 1200. vietu ibio!!!
Tieši tāda pati attieksme kā uz šosejām auto - “es varu braukt ar 150, jo visu redzu”, “apdzīt pa pretējo joslu, jo gan jau citi pavāksies malā” utt.
Un pat nav jau jāmeklē tautas distance, arī sporta distancē viens LV labi zināms parariteņbraucējs gandrīz līkumojot nobraucienā izraisīja kritienu pie 75km/h… tas nekas, ka grupa lejā tāpat sabremzējās un visi gribētāji varēja nokļūt līdz priekšai un pēc tam Siguldas kalns tāpat visu salika pa vietām, bet kaut kur JĀLIEN.
https://youtu.be/UOpGJYiX0ZQ?t=3318 te redzams, ka kvadra jau stāv, bet ātrie vēl nav
Lūk te ar var redzēt piemēru ka cilvēki rāda un saka lēnām, bet bremzes nespiež,pofigs.
Koks ar diviem galiem. Sāksi stāties, kāds iebliezīs pakaļā.
Šajā pat video arī iepriekšējā kritienā pie Raganas var redzēt, ka bremzes neviens nespiež. Beigās smagāk kritušajiem palīdz mazāk smagi kritušie.
Šis negadījums notika vispirms.
Mani interesē vēl viens šjā vietā, bet apm 10 min vēlāk.
Sveiks, diemžēl nācās redzēt kā tas notika. Pats izvairījos. Vienam svarīgam vīram (~100+kg) gaiši zilganā velokostīmā braucot no kalna pie ātruma ap 65 km/h velo sāka ļodzīties un viņš aizgāja diagonāli pa kreisi. Tad jau dzirdēju kritienu skaņu, pametu skatu atpakaļ, tik pamanīju, ka kādam neizdevās izvairīties un lidoja divi… Pēc tam tik stāsti no vēlāk finišējušiem par cietušajiem, asinīm uz asfalta… domāju, ka kāds no šiem…
13Sirmais cik smagas sekas šim kritienam, ja var izpaust info, varbūt kāds izlasīs un padomās cik bīstami ir pārvērtēt savas spējas vai tehnikas stāvokli un paraut līdzi kādu. Pēc Turaidnieka rekonstrukcijas tur diezgan bīstamas tās betonētās dziļās ūdensnotekas.
Bezjēdzīgi, skaties manu iepriekšējo ierakstu. Viena daļa vienkārši neaptver sekas, ko viņu manevri un rīcība uz ceļa var nodarīt citiem.
Savukārt par tehniku - ja kritienu tiešām izraisīja tehniska kļūme, skumji. Bet visticamāk, ka tas 100kg (ja tiešām) smagais vīrs pa Turaidas kalnu lejā brauc labi ja reizi gadā (tieši Vienībniekā), riteni diezin vai diži ved apkopt uz kādu veloservisu, nu labi, reizi piecos gados, nelasa XC par pareizajiem spiedieniem riepās :D :D :D, un piedevām viņam nav ne jausmas, kas notiks, ja vecā riepa nobortēsies, alu stūre salocīsies vai vēl kas cits notiks pie ātruma 60+ kmh.
Man arī aizdoma, ka Turaidas kalnam tās treknās līnijas arī šaurajām šosejas riepiņām var būt liktenīgas.
Gan jau kāds otrais arī nolikās, jo mēģināja bremzēt. Nu tur jābūt ļoti uzmanīgam ar bremzēm. Arī tādā barā kaut kur braucot, var lēnām atmesties, bet ne jau tagad kaut ko īpaši bremzēt, ja negrib visu baru paņemt uz sevi.
Es par to, ka nez vai kāds kādu kaut kur speciāli mēģināja notaranēt vai tml.
Lai gan nezinu, kas šogad bija, pats braucu jau padsmit gadus šito, bet pašam sanāca gandrīz 2x nolikties, bet visus tos gadus bijis mierīgi.
Būtu interesanti uzzināt cik sekundes var vinnēt ja brauc tur lejā ar 70km/h vai ar kaut cik drošākajiem 50km/h, un vai tas atmaksājas skatot šādus negadījumus.
Tad jau labāk būtu ātrāk minuši Siguldniekā, tur vairāk varētu vinnēt, jo tika manīti kadri kas no Turaidas nesās lejā tik ātri cik rati griežas, vai vēl ātrāk, bet Siguldniekā min ar 7-10km/h vai vispār pat sāk stumt.
Kad mums priekšā sāka vicināt sarkano karogu, nekas cits neatlika kā bremzēt - bremzējām visi, ātrums nokritās līdz kādiem 30 vai 25, bars kļuva biezāks, nu neko, veiksmīgi noripojām līdz lejai.
Pēc augstākminētā apraksta var domāt, ka tas, iespējams, bija t.s. speed wobble, kas noteiktā ātrumā var gadīties arī tehniskā kaŗtībā esošam braucamajam (arī motocikliem), un nav īsti viennozīmīgu teoriju par tā cēloņiem; ticamākais, ka daudzu dažādu faktoru kopums.
Pēc augstākminētā apraksta var domāt, ka tas, iespējams, bija t.s. speed wobble, kas noteiktā ātrumā var gadīties arī tehniskā kaŗtībā esošam braucamajam (arī motocikliem), un nav īsti viennozīmīgu teoriju par tā cēloņiem; ticamākais, ka daudzu dažādu faktoru kopums.[/quote]
Jā, piekrītu, nepieredzējušam braucējam tās ir teju garantētas nepatikšanas.
No šī viedokļa IJSA vajadzēja nevis piespamot FB ar padomiem, kā labāk uzbraukt Siguldas kalnā, bet gan ar padomiem, kādēļ uzmanīties, braucot no Turaidas kalna.
[quote=mrlobber]
Jā, piekrītu, nepieredzējušam braucējam tās ir teju garantētas nepatikšanas.
No šī viedokļa IJSA vajadzēja nevis piespamot FB ar padomiem, kā labāk uzbraukt Siguldas kalnā, bet gan ar padomiem, kādēļ uzmanīties, braucot no Turaidas kalna.[/quote]
Labs sākums būtu nodalīt amatierus no svētdienas (konkrēti septembra pirmās, pat ne visu) braucējiem un amatieriem iedot vismaz 50-60km. Gadā braukt 10k, bet mīt 30km gonkās ir skumji, jo tikai čempī piedāvā normāla garuma distanci. Tad nebūtu samērā trenētiem braucējiem jāsāk aiz 2000 citiem, kas uzreiz situāciju gan vieniem, gan otriem padarītu drošāku. Tas būtu vieglāk nekā tiem pašiem tūkstošiem iemācīt braukt droši, respektējot vienam otru. Bet nu šīs runas ir gadu no gada un nevienu īsti neinteresē.
Grūti iedomāties, kas bez pilnīgas posma izņemšanas, vai drakoniskiem aizliegumiem un sankcijām strādātu. Varbūt vienīgi salmu ruļļu serpentīns. Bet būtu sastrēgums un kristu vēl vairāk, vienīgi var cerēt, ka mazā ātrumā un bez traumām:
Bet tehnikai liktu uz bremzēm - nemainīts un neatgaisots hidraulikas šķidrums var izvārīties un sabloķēt, vai strīķējošas uzlikas uzspridzināt riepu. Mazāk, bet ticami piekare ( rumbas, spieķi, gultņi ). Tiem taisnā, ātrā nobraucienā būtu vislielākā slodze
Tautas brauciens, tātad tur brauc tauta - jeb visi, ātrie lēnie, wanabi sportisti, pussportisti, svētdienas braucēji un tādi, kas izbrauc vien reizi mēnesī un visi grib medaļas, visi grib izbaudīt, kurš ātrākā tempā, kurš lenākā, BET ja pirmie ātrākie zin ko nozīmē ātrums jo tādu sasniedz sacensībās, treniņos, tad tie otrie kas uz velo uzkāpj ĻOTI pa retam un ikdienā nesasniedz ātrumu 50+, nonākot šeit un no kalna palaiž lai ripo jo barā grib negribi mīšana sanāk ātrāka, vairs nezin kā to rumaku savaldīt pie tāda ātruma un tad notiek šādi…
Tāpēc te orgiem būtu jādomā, kā uztaisīt trasi lai šādu max speed nesasniegtu.
Līdzīgi kā rallijs un minirallijs (lielajā roteri reti, kad ir, tad minetos viņi ir uz urrā)
Tam posmam tautai vajag uzlikt vidējā ātruma radaru, uz kādi 40km/h max. un tādu laiku kā maksimālo arī skaitīt rezultātos, bet tiem kas tur lidos virs 60km/h vēl kādu soda minūti pielikt, izpratnei.