Es gribētu sākt kampaņu pret veidu, kā pašlaik tiek dalītas vietas koridoros SEB Unibankas maratonos. Patreiz tiek ņemts vērā 4. labāko posmu rezultāts, kas nozīmē, ka dalībnieks nekādā gadījumā nedrīkst izlaist nevienu no pirmajiem 4. posmiem, vai arī jāatmet cerības uz normālu vietu kopvērtējumā. Galvenais būtu panākt nolikuma maiņu pirms vēl ir sākusies pieteikšanās maratonam. Es gribu kā igauņiem!!! :) Vai mani kāds atbalstītu?
[quote=Aģents]Tas ieteikums braukt pirmajam nav diez ko reāls ja viena tehnisku ķibeļu dēļ izlaista posma dēļ nākas startēt no tautas 4.koridora beigām manā gadījumā. Tautas distancē šajā posmā izdevās iekāpt pirmajā simtniekā… bet ne vairāk. Pēc pirmajiem km pa trepi kur gāju garām cik varēju sekoja izcirtums, kur visi lēnā solītī mina un stūma… un tur jau nekāda apdzīšana nesanāk, labi ka bija laiks atvilkt elpu, paņemt pa želejai, uzdzert ūdentiņu un gaidīt kad sāksies kādi taisnie gabali.
To dalīšanu koridoros vajadzētu kā Igaunijā… nevis 1 izlaista posma dēļ startā jāmokās gan man, gan tiem kuri redz ka viņiem iet garām kā stāvošiem… :) (labi izdevās sevi salielīt… sāp :D )"[/quote]
Nu, kaut vai ieposteet www.velo.lv linku uz shejieni. Ja sheit buutu savaakushies kaadi paardesmit atbalstiitaaji, tad Japinsh vareetu to lietu vismaz apdomaat. Nav jau taa, ka par sho buutu baigaa jeega ciiniities un skraidiit Japinjam pakalj ar bukletiem par igaunju maratoniem, bet shii probleema man ir kaa dadzis pakaljaa jau kaadu 3. gadu :(((
Nu kādam gudriniekam jāsatiek Igo un “jāpaskaidro”, kā tās lietas vajadzētu darīt! Es pag gadā Kandavā nodūros un rezultātā nākamajā posmā startēju no beigām! Idiotisms!
pag ja es pagaajusho gad braucu t-klasee vienreiz 1.posmaa… (laiks laikam 6-8…)… un ja es tomeer izlemshu shogad braukt arii t-klasee… buus no dirsas jaabrauc??
MLc, jaa, naaksies vien saakt no beigaam. Pie daliibnieku skaita, kas paarsniedz 1000, tas ir visai jautrs pasaakums. Ja tiksi pirmajaa simtniekaa, vareesi buut aarkaartiigi apmierinaats ar rezultaatu.
Bet “paarbeedzeeji” uz citu klasi jau nav tik daudz - daudz vairaak ir taadu, kuri kaut kaadu (citas sacenciibas, tehnika, neliels savainojums, utt) iemeslu deelj izlaiz vienu maratona posmu, bet peec tam ir spiesti starteet no beigaam visos naakamajos posmos.
Katram variantam ir +/-, spēles noteikumi jāpieņem tādi, kādi ir. Katrā ziņā- “netiku uz priekšu” nav arguments, it sevišķi no organizatoru redzes viedokļa- ja esi braucējs, tad arī aizbrauksi, ko pierāda, piem., biatlonists Jānis Bērziņš, kurš arī sāka no pašas pakaļas… Vai arī- paskatieties posmu Cēsis- Valmiera’2005- 2. un 4.vietas ieguvēji sāka no pašas pašas pakaļas, pats redzēju.:)
Neiet runa par pārdabiskiem monstriem. Meļehu vari nolikt 1km aiz koridora, tāpat viņš būs pirmais. Bet noliekot normālu braucēju pakaļā, tiek patērēts ļoti daudz spēka priekšā braucošo sadzīšanai un apdzīšanai, un līdz ar to tas iespaido gala rezultātu! Te nav runa par pjedestālu, bet ir taču starpība vai tu atbrauc 25. vietā vai 50.
P.S. Viens no Igo argumentiem, droši vien, varētu būt šāds: T-klase iecerēta plašām tautas masām, un viens no masveidību stimulējošiem faktoriem ir minimālas priekšrocības (vismaz startā) tiem, kas startē regulāri. Bet tehniskas ķibeles diemžēl var gadīties, tomēr tehnisks sporta veids…
Salīdzinājumam: varat iedomāt, kā jūtas Serģis, pēdējā aplī noplīstot mocim? Bet ne nu tāpēc pingpongu spēlēs…
P.P.s. Tumšais zin stāstīt, ka Igo šoziem esot pārrunājis ar igauņiem šo lietu, un viņi paši nav diezko sajūsmā par savu sistēmu. Tas tiekot darīts galvenokārt tāpēc, lai viņu profi (kā Kirsipū u.c.) garantēti tiktu startēt priekšā tad, kad nu viņi uzrodas igauņu mačos… Bet tas ir stāsts par sporta klasi, kurā igauņi brauc praktiski JEBKURŠ…
…Nu nezinu, nav viedokļa.
Ja runaajam par argumentiem, tad man liekas ka viens no labaakajiem buutu - droshiiba. Ja kaadu speeciigu brauceeju ieliek beidzamajaa koridoraa, dabiski, ka vinsh visiem speekiem rausies uz priekshu. Probleema tikai taa, ka ne visaas trases vietaas ir iespeejams apdziit. Pat tur, kur ir meza celsh, un itkaa var braukt 2 velo blakus, trases saakumaa vienmeer visi brauc abaas pusees. Lai tiktu uz priekshu, nepiecieshams nepaartraukti ‘leekaat’ no vienas puses uz otru vai arii shaut tieshi pa vidu. Nu, vienu reizi jau redzeeju, ar ko tas beidzaas. Viena meitene, taa ap gadiem 12, nepaspeeja noreageet, kad garaam lidoja viens taads eerglis, un dabiski, nenoreageeja arii kaadi 5-6, kas bija aiz vinjas. Labi veel, ka kiveres ir obligaatas, citaadi tas vareeja ljoti beediigi beigties.
Lai kaut cik objektīvi sakārtotu šo lietu, būtu katram braucējam jāpiešķir reitinga punkti. Pēc kuriem tad arī lielākajās sac. dalībnieki ieņemtu vietas st. koridoros. Japiņš jau vairākus gadus ir vēlējies ieviest šādu sistēmu, taču vienam to darīt laikam nebija aktuāli, savukārt citiem tas nebija sastoši. Globāli ar MTB sastīto jautājumu sakārtotība bremzējas dēļ LRF un MTB federācijas nesaskaņoto savstarpējo rīcību un strīdu par ietekmes sfērām.
Sveiks Igo !
Vai nolikumā tomēr nevarētu izmainīt starta kārtību, kā tas ir Igaunijā, proti pēc labākā posma rezultāta, ne kopvērtējuma. Tas jūtami uzlabotu starta drošību tautas klasē.
Igo atbilde :
Sorry par velu atbildi. Tikai nesen izdevas sazinaties ar saviem igaunu kolegiem un izdiskutet Tavu piedavajumu. Punkts par vietam koridoros ka Tu ierosini Igaunija ir pienemts tapec, ka tas dod iespeju ,sporta klase, pasaules klases braucejiem, ka Kirsipu un citiem nestavet uz starta beigas. Viniem ir ari situacija ka sporta grupa brauc 700 - 800 un vairak bet mums ir otradi. Sis nolikuma punkts viniem sagada lielas grutibas un ka vini izteicas nav pareizs, bet nemot vera augstak minetas problemas vini sis neertibas pacies. Musu gadijuma lielas masas ir tautas braucienā kur sacensibu elements nav tik svarigs un musu variants ir labaks. es ceru ka Tu manu izskaidrojumu sapratisi. Sogad ieviesam tautas klase komandu vertejumu lai var veidot komandas ari Tauta.
Tartu maratonā arī ir tā kā pie mums,iepriekšējā gadā neesi startējis un vēlu pieteicies,sāc no beigām.Bet tur startē 4000 dalībnieku. Tā kā jābrauc ir sporta klasē un kreņķu būs mazāk! :)
Nesapratu, sporta klasē NAV savādāki noteikumi koridoru dalījumā kā tautai. Vienīgā atkāpe ir tāda kad izlases dalībniekiem ir tiesības startēt no 2 koridora gadījumā ja censonis ir aizstāvējis LV godu sac. ārzemēs iepriekšējā Unibankas posma laikā.
Tartu maratonā, ja neesi startējis iepriekšējā gadā, ņem vērā vēl iepriekšējo gadu ar koeficientu laikam 1.2. Sporta klasē dalībnieku ir mazāk, tāpēc starta koridoram tomēr mazāka nozīme, bet pārejai uz sporta klasi nav nekādu stimulu. Tā vietā tiek piedāvāts vēl vairāk attīstīt tautas klasi. (komandas utt.)
Droshi vien Ints domaaja to, ka sporta klasee ir mazaak brauceeju, bet distance ir pietiekami gara, lai realizeetu savas speejas, plaanus un personiskaas ambiicijas. :)
Kas attiecas uz teemu, tad var saprast Igo Japinju par neveeleeshanos kaut ko mainiit, jo kaa jau te secinaaja, tad igaunju variants ne tuvu nav ideaals un tas diezgan sarezhgjiits (nav viegli katram saprotams). Vienota reitingu sisteema arii ir diezgan komplekss risinaajums, manupraat, shii sisteema dereetu tikai sporta klasei un principaa tad prasiitos atseviskja regjistraacija reitingu sisteemaa, bet buus taadi, kas negribees nekur regjistreeties un par kaut ko maksaat. Lai taadu sisteemu ieviestu un brauceeji to noveerteetu, tai ir jaadarbojas preciizi, caurspiidiigi un reitingiem jaabuut nepaartraukti pieejamiem.
No otras puses, pashreizeejaa sisteemaa, tiek apbalvoti centiigie brauceeji. Citiem vaardiem - vaajaakiem un pieklaajiigaakiem brauceejiem tiek dota iespeeja paciiniities par labaaku starta poziiciju attieciibaa pret tiem, kuri brauc aatraak, bet neregulaaraak. Taadaa veidaa, kameer vieniem shii sisteema ir represiiva, otriem taa ir iespeeja izmantot taas benefitus. Ja buus laiks, vakaraa iemetiishu konkreetus skaitljus, aptuveni cik brauceeji pagaajsezon ir bijushi cieteeji no shiis sisteemas. Pagaidaam ir zinaams, ka pagaajshgad tikai 41% brauceeju sporta klasee un 39% tautas klasee ir piedaliijushies vismaz 4 no 6 posmiem.
Pats arii shogad braukshu sporta, taapeec shis jautaajums man it kaa nav tik aktuaals.