Vai single speed (un par cik) chainline var būt ar nobīdi?
Ko vietējie speciālisti saka? Ko tas ietekmē, ja ir neliela nesakritība? - ķēdes nodilums, iespēja noraut no zobrata, …
Manā gadījumā ritenim ir vertikālais dropout-s ar ķēdes spriegotāju (divi ruļļi) uz pārslēdzēja ķepas. Ķēde nostiepta kārtīgi, pāri nekas nelec, strādā pagaidām ideāli, lai gan nobraukts tik nedaudz.
SS ķēdei būtu tā jāturas, ka griežot uz priekšu un ar skrūvgriezi (vai kaut ko cilindrisku - gar ko viegli iet) nobīdot augšdaļas vidū kādu centimetru pa labi un kreisi viņa nenokrīt. Stipri spiežot, viņa mazliet sāk ķerties aiz zobratiem, bet nost nekrīt. Atlaižot skrūvgriezi, būtu jāpazūd visām sliktajām skaņām un parādībām.
Esmu braucis ar nelielu nobīdi (nemērīju, uz aci dotu 5…8mm), katrā ziņā viņa nebija pietiekoša, lai kristu arī mazliet vaļīga ķēde. Slodzi un lielus apgriezienus turēja labi, bez sliktām skaņām un jūtamas ietekmes uz funkcionēšanu. Skaties uz aci, vai ķēdes posmi ir noliekušies sava gājiena robežās, vai jau spiež uz plāksnītēm ar spēku un rada lieku berzi.
Sajūta arī daudz labāka, kā ātrumiem - var ātri iegriezt un nekas nelēkā, nekādu aizturu, vai gājienu - 100% sasaiste ar trīseni un kāds 1…2kg nost. To gan nevar teikt par pilsētas velo rumbām, ar ātrumiem, vai pedāļa bremzēm.
Konfigurācija bija standarta MTB brīvrumba, ar BMX trīseni, zem kuras, kā distancers iemaukts viens prasts spieķis, saliekts O formā. Papildus rats nobīdīts, ar 4mm uzgriezni uz ass kreisajā pusē (neatceros vai kaut ko arī ņēmu nost, jeb liku īsāku distanceri labajā). Priekšā 110mm monobloks ar lētāko klani/zobratu, atstājot kādus 5…4mm no chainstay. Pa ziemu varēja gāzt, un ķēde, kā arī piedziņa noteikti nebija manā raižu sarakstā. Sākumā mazliet jocīgi, ka rats nav centrā. Arī bremzes nesimetriski jānostāda.