vēlos aicināt izteikt viedokli tautas klases braucējus ,vai starta laiks 13.30 nav ļoti vēlu. Ja vēl tas pakavējas par min. 15, tad vispār…Manuprāt sportu varētu laist 11 un tautu 12.30 nu sliktākajā gadījumā vismaz 13. Kā ir redzams sacensībās lielākā daļa ierodas jau ap 10.30. Šobrīd starta laiki tiek pakārtoti sportistiem. Visu cieņu čaļiem, malači. Taču sporta klasē ir ap 200 braucēju , tautas 1000 līdz 1300 plus montavits. Tautas klase nodrošina gan šo sacensību popolaritāti, gan arī pietiekami solīdus finansiālos ienākumus. Bet runa nav galīgi par naudu, tikai par rēķināšanos ar šiem 1000 un vairāk cilvēkiem.
Ja nu gadījumā būtu diezgan daudz viedokļu, ka starts ir par vēlu, aicinu to izteikt, un varbūt ka ir cerība ka japiņš un co to visu izlasa. Tikai nelamājiet organizatorus, nav jau tā, ka viņi neanalizē situāciju un nelabo kaut kādas nepilnības. Domāju, ka apļu pārklāšanās sistēma siguldā un cēsīs, ir darījui organizatorus stipri domīgus.
ir vēlu - sanāk visa diena pagalam. optimāli būtu ap 11-11:30
Manuprāt tas ir maratons un prioritāte tomēr būs garā distance ! Un cikos tad būtu jāceļās un jāizbrauc piem. sportistiem no Ventspils lai uz 11 tiktu uz starta Cēsīs vai Smiltenē ???
Varbūt tautas startu varētu ieplānot agrāku (12.30-13.00) uz trases rēķina, izveidojot to bez liekām cilpām. Ja nedraudētu tautas ietriekšanās sporta klasē, arī lieka gaidīšana uz starta izpaliktu.
Domāju, ka vakar sastapšanos ar pretimbraucošo moci lielā mērā noteica tieši tautas starta atlikšana uz vēlāku laiku (kas sākotnēji nebija ierēķināta).
ne visi dzivo Riga un ja no Liepajas vai Ventspils jabrauc uz Cesim vai Smilteni diezgan agri sanak izbraukt. tapat visa diena “pagalam” :)
Domāju, ka lieta ir tāda, ka ir ļoti lielas atšķirības laikos starp pirmajiem braucējiem un beigu gala braucējiem, ganb tautas, gan sporta klasēs. Tas arī rada to putru tajās vietās, kur satiekas sports un tauta. Izstrādāt vienu lielu apli (respektīvi divus - sportam un tautai), tā lai nekas nekur nepārklātos ir pietiekami sarežģīti. Ciestu trases kvalitāte un būtu jāslēdz daudz veirāk šoseju, ceļu. Protams jāciena arī tautas beigu gals, jo naudiņu tāpat visi maksā.
Nu bet, ja kāds sporta atpalicējs satiekas ar tautas atpalicēju un tad brismīgi sūdzas par nepareizo sacensību organizāciju - tas ir pārspīlēti. Brauciet normālā tempā un trase būs skaidra un neviens jums netraucēs. Tie, kas brauc krietni lēnāk, lai arī izpēta trasi, zina kurā vietā ir jāgriežas, kurā vietā var parādīties kādas citas klases braucējs. Lai ar to arī rēķinās un ir iecietīgi viens pret otru.
Kategorijā “Sacensības Latvijā” rakstām tikai zem konkrētās sacensības tēmas.
Pārvietots uz Poligonu.
Sporta atpalicējs parasti satiekas ar tautas spici un otrādi - sporta spice reizēm (piem., Siguldā) atduras pret tautas itin kuplo asti.
Un tā kā abas spices izmisīgi cīnās par vietām un laikiem…
Sporta startu nav iespējasm īpaši ātrāk organizēt, jo tad bērnu starts jātaisa jau 10:00 un tad tie, kuri brauc uz Cēsīm piemēram no Kuldīgas, būs spiesti celties un izbraukt 6 no rīta. lai paspētu bērnus uz riteņa uzlikt, un paši pirms sporta starta iesildīties.
Otrkārt - Tautas starts ir pakārtots Sporta startam lai neradītu jucekli trasē, lielākai daļai Sportistu tiek ļauts aizbraukt otrajā aplī, pirms Tauta sāk “bradāt” sporta atpalicējus.
Treškārt- laiku izvēle saistīta ar trases norobežošanu un ceļu slēgšanu. Ja sports startētu ātrāk, tad iespējams nākots slēgt daļu ceļu, un tautenieki un skatītāji nevarētu ierasties savlaicīgi uz sacensībām (Kandavas piemērs).
Un pats galvenais - sacensību diena nekādā gadījumā nav “pa galam” (kā dažs te raksta), jo vienalga cikos celies un cikos finišē, sacensību diena taču būs izdevusies :)
Pie šīs situacijas vainīgi ir paši organizātori,sarīkojot lielo mačošanos tautas klasē ! Ja paskatās ka elites uzvarētājam vidējais ātrums trasē ir 27,6km/h,turpretī tautas uzvarētājiem 31km/h tur ir grūti kaut ko izplānot tā lai neviens nevienam netraucētu. Šis jautājums ļoti sen jau muļāts šajos forumos par to ka garajā distancē brauc mazāk braucēju kā īsajā. Pats Japiņš savā lapā arī jau ir atzinis to ka ļoti daudzi stūrgalvīgi brauc tautas distanci.Ceru ka uz nākošo sezonu IJSA beidzot pieņems lēmumu izbeigt sacensību tautas klasē un rezultātus publicēs alfabēta kārtībā. Katrā ziņā Elionā kur tiek piekopta šāda kartība nekādu starpgadījumu analoģisku SEBiem nav.
sporta klases uzvarētājam vidējais bija krietni lielāks, jo 27,6 ir rēķinot uz 57 km, bet tā kā trase reāli bija 62-63km, tad pārrēķinot iegūsim vidējo nedaudz virs 30 km/h. par tautas trases garumu neko nezinu (t.i., cik precīzi norādītais garums atbilst realitātei).
Būsim reālisti, tautas klases priekšējam galam sen būsu sportā jābrauc.
Atceros ka bija tāds Vichy Classique 2001. gadā, kad bija sporta grupā aptuveni 10 cilvēki, un visi pārējie brauca hobija klasē. Tad nu katru postu pirmie no hobija klases tika deportēti uz sportu. Arī tagad tā ir jādara.
Tautas klase ir paredzēta tautai. Pašlaik izskatās ka SEBā tauta sākas kautkur sākot no 200-300 vietas.
Kas te saka ka visa diena pagalam acīmredzot nav braucēji. Tie, kas gonku braukuši nevis sēņojuši, tiem jebkurā gadijumā vairs nebūs spēka ravēt dobes pēc gonkas.
[quote=Kaspars]Būsim reālisti, tautas klases priekšējam galam sen būsu sportā jābrauc.
Atceros ka bija tāds Vichy Classique 2001. gadā, kad bija sporta grupā aptuveni 10 cilvēki, un visi pārējie brauca hobija klasē. Tad nu katru postu pirmie no hobija klases tika deportēti uz sportu. Arī tagad tā ir jādara.
Tautas klase ir paredzēta tautai. Pašlaik izskatās ka SEBā tauta sākas kautkur sākot no 200-300 vietas.
Kas te saka ka visa diena pagalam acīmredzot nav braucēji. Tie, kas gonku braukuši nevis sēņojuši, tiem jebkurā gadijumā vairs nebūs spēka ravēt dobes pēc gonkas.[/quote]
Aizgāja vecā, vismaz 5 topikos nodrāztā (atvainojos par izteicienu) tēma.
Bet atgriežoties pie topika, teikšu, ka ja arī iepildīsies daudzu sapnis, un pirmais tautas (vismaz- 100-nieks aizdosies uz sportu, tad tas izstieps sporta braucējus trasē, attiecīgi sportisti ilgāk (garākā rindiņā) aizņems trases pirmo apli/daļu/posmu,… tas viss nu nekādi nepaātrinās tautas iespēju doties trasē, nesabradājot sportistus.
Lai arī piekrītu, ka vēlais tautas starts nozīmē arī vēlāku putras ēšanu, manuprāt tas vai braucam 13:00 vai 13:30 nu pinīgi nevar dienu izbojāt.
Da ko tur cepties vispār, vajadzētu uztaisīt vienu distanci visiem un lielā cepšanās atkristu par sporta vs tauta klasēm, tādas manas domas.
Varbūt kopīgs starts visiem tiešām būtu labākais risinājums?! Galu galā lielajos maratonos neviens nelaiž elites skrējējus atsevišķā startā no parastās tautas. Vienkārši elite priekšā un pārējie sadalīti grupās pēc plānotā/labākā finiša laika. Un visi laimīgi arī tādos pasākumos, kur piedalās >10k dalībnieku. Problēms sākas tad, ja ātrie dabū no pakaļgala lauzties uz priekšu vai dabū kaut kur doties pretkustībā.
Skrējēji pa kalnu uz leju neattīsta atrumu 50km/h, un par skrējēju masu kritieniem (zavaliem) ar traumām arī nekas nav dzirdēts. Saduroties diviem skrējējiem, smagākais iznākums varētu būt daži mātes vārdi… Saduroties riteņbraucējiem sekas ir stipri smagākas.
Tie kolēģi, kuri pārgāja uz sporta klasi, teica ka tur steigas un cepšanās ir krietni mazāk, nekā tautas galvgalā. Ja ar sportu vienlaicīgi startēs tauta, tad atkal sāksies sporta lēnāko braucienu bradāšana un lamāšana.
Un kur problēma sadalīt kopīgi gan sporta, gan tautas klases braucējus vienos un tajos pašos koridoros, nevis papriekš sporta koridori, un tad tautas koridori? Ok, var 1. koridorā nolikt sporta TOP50, 2. koridorā tautas TOP50, savukārt tālāk pēc izcīnītajiem punktiem. Trasē papildus čipu lasītājs, kas kontrolē kur katrs aizbraucis, vai sporta klase bijusi savā cilpā. Katrs pats atbildīgs par nogriešanos pareizi.
andersonam taisniba, visiem baltos nummurus, visiem viena trase un tad nebus par ko te “cepties”. ja sacensibu merkis ir noskaidrot stiprakos, tad sis varetu darboties, bet ja velas tikai nopelnit uz dalibas maksam, tad sis vis turpinasies vel ilgi.
kautkas mainisies tad kad nauda mazak ienaks :) pashi jau vien ar saviem maciniem balsojam par shadu vai tadu kartibu
tiešām neapnīk čīkstēt? ja uz sacensībām, kurām starts paredzēts 13.00/13.30 ierodas jau 10.00 tad iespējams varētu likties ka liela bremzēšana. labāk ierodaties normālā laikā stundu pirms starta, vai arī ja tas par vēlu, tad nebrauciet vispār… bet padomājat arī par tiem, kas uz sacensībām ierodas no otra Latvijas gala…
par sporta vs tautas klasi te runāts pietiekami daudz. bet acīmredzot patīk velobraucējiem pacepties :) kāpēc biatlonā, soļošanā, skriešanā, slēpošanā u.c. drīkst būt garās un īsās distances, bet te tikai sporta klase uz rezultātu drīkstētu braukt? kāpēc pārmest Ozolam, ka viņš brauc distanci,kurā ir spēcīgāks? ja kādam šķiet, ka tautas pirmais simtnieks viņu “apbižo”, nu brauc veselības braucienu, vai nebrauc vispār…
tāpat vienmēr kāds būs ātrāks. un ko tad darīt ar pirmo simtnieku, kas tautā būs pēc tam, kad ātrākie tiks pārcelti uz sportu? arī neļaut startēt īso distanci, jo redz būs ātrāki par kādu, kam labāk patīk čīkstēt nevis trenēties??
nu sorre džeki, bet tiešām varbūt padomājat, par ko te runājat… pazīstu ļoti daudzus velobraucējus, kas brauc sportu, tautu vai arī sebus ignorē. bet neviens nekad nav līdzīgi sūdzējies ne par distanču sadalījumu, ne par seb organizāciju, ne arī par savām iespējām salīdzinot ar sākuma braucējiem. tad jājautā, kas šeit par publiku??? un kāpēc lielākā cepšanās notiek šeit nevis Japiņa lapā?
ceru, nevienu neaizvainoju, bet nu ienākot xc.lv forumā, gribētu tomēr mtb braucējam ko noderīgu palasīt ne tikai sūdzības pēc katra seb, ka viss slikti un Ozols par ātru brauc…