Vietā zem sēdekļa stutes savilcēja ir ieplīsis rāmis, velosipēds ir pirkts Evelostore 2015.gadā 7.augustā. Par rāmja garantiju neko pirkšanas papīros neatradu, ko darīt?
Atvaļinājums tikko sācies un esmu palicis bez “zirga”. Ārprāts!
Vietā zem sēdekļa stutes savilcēja ir ieplīsis rāmis, velosipēds ir pirkts Evelostore 2015.gadā 7.augustā. Par rāmja garantiju neko pirkšanas papīros neatradu, ko darīt?
Atvaļinājums tikko sācies un esmu palicis bez “zirga”. Ārprāts!
.
Paskatījos uzmanīgāk, plīsums ir tieši metinājuma sākuma vietā. (Bildei ir informatīvs raksturs)
Cik Tu sver? Jebkurā gadījumā tā ir garantija. Un man liekas, vienalga kur pirki, ved atpakaļ uz Evelostore un gaidi jaunu rāmi.
Nezinu kā tiem, bet rāmjiem mēdz būt 5 gadi garantija. Es savam attapos nedēļu pēc garantijas beigām …
… 7.augustā pirkts un šodien ir 12 …
Cik es sveru? Nu no 85-90.kg., kā kuru dienu, man patīk garšīgi paēst un es sev nevaru atteikt, dažreiz atbraucu un saprotu, esmu uzņēmis vairāk kalorijas nekā sadedzinājis, pa ceļam visādi Statoili ar Limited Edition Snikeriem un Tvixiem plus ar saldu šokolādi. :)
Galvenais ka pat astotnieks aizmugurējam ritenim nekad nav uzsists, tā ka slodze uz sēdekli nav nemaz tik liela, kaut arī braucu kur redzu, daudz nedomājot vai nesasitīšos. Sezonas beigās Race King riepas laikam būs ap akmeņiem saplēstas. Adrenalīns baigais. :)
Cik dziļi sēdekļa stute iekš rāmja? Ja tur tikai daži cm zem savilcēja, tad plaisa ir paša vaina.
16.cm., tas ir daudz, daudz vairāk par minimālo dziļumu kurš ir norādīts uz oriģinālās Scott stutes.
Pieredze liecina, ka šādos gadījumos jāsāk domāt par karbona iegādi.
Karbonam stutes vieta nelūzt?
Lūzt, saremontē un brauc tālāk. Ir pārbaudīts.
Vot skumji, agrāk lietām bija mūža garantija, tagad tik divi gadiņi…
skumji, kad redzi tādu sap… rāmi un saproti, stute ta nebija minimālajā dziļumā iebāzta
Vilhelms. Kā tev viss beigas beidzās? Saremonteji, ja jā tad kur?
Nezinu, kā beidzās Vilhelmam, bet zinu - kā man (protams, ja uzskatām ka viss ir beidzies).
Tātad problēma bija tāda pati. Aizstiepu pie večiem, sametināju, pēc kāda mēneša atkal plaisa turpat. Iespējams gan, ka veči nebija gana advancēti; viņiem bija tikai 2 veidu piedevu materiāli; ir sajūta ka to piedevu veidu ir krietni vairāk (te gan es pats neesmu gana advancēts; interesenti var palasīties piem šito - https://www.linde-gas.lv/lv/images/MIG_MAG_LV_2010_tcm610-518985.pdf)
Vēl ir aizdomas, ka vieglajiem Alu rāmjiem tā materiāla ir tik maz, ka tas jau ietekmē stiprību, jo pirms tam ir bijuši pāris krietni smagāki rāmji, kas bija man par mazu un stute bija krietni virs rekomendētā minimuma izvilkta - un tiem nekas. Šim konkrētajam izmērs bija pareizais un stute bija ļoti OK dziļumā - bet rāmis saplaisāja.
Sezona bija sākusies; pirms tam pus ziemu biju ņēmies ar pārdevēju/ražotāju par iespējām apmainīt; 2. gadi bija pagājuši, bet 5 - pat ne tuvu. Nekas nesanāca.
Bija arī radusies apjauta, ka viegli/labi Alu rāmji ir pasūtāmi tikai pa kosmiskām cenām. Pa sakarīgiem cipariem - tikai kaut kādi mēsli.
Nodzinu skopumu, nopirku Veloprofā karbona rāmi (viņiem vienīgajiem bija uz sitiena) un pārkrāvu visu uz tā. Veco rāmi uzsitu gaisā par 1 aliņu (manuprāt tas bija abpusēji izdevīgs darījums)
Grūtākais bija izlemt - vai pirkt tikai rāmi, vai jaunu velo. Nopirku rāmi, lai krāmi nevairojas. Bonusā nāca klāt šādas tādas iemaņas. Bija dažas iespējas visu sajāt, bet pamanījos tās neizmantot.
Viegli/labi alu rāmji mūsdienās piedāvājumā ir ļoti maz, jo nav pieprasījuma. Alu cauruļu veidošanas un metināšanas tehnoloģijas progresē daudz lēnāk nekā karbona rāmju tehnoloģijas. Atceros, ap 2004. gadu topā bija mēreni dārgā cenā alu Giant XTC rāmji zilā krāsā ar baltiem burtiem, ap 1,6 kg. Pa 15 gadiem tāda materiāla rāmis vieglāks un labāks nav kļuvis. Skandija rāmji bija nedaudz vieglāki, bet no triecieniem plīsa.
Par kosmiskajām cenām dažiem alu rāmjiem, tas ir triks ar vēsturiskiem vai citiem argumentiem, kā censties dārgi pārdot. Labs piemērs ir Gary Klein 1975. gadā realizētā ideja izveidot alu rāmi no resnām caurulēm, ne smagāku par klasiskajiem tievo cauruļu. Tas tai laikā bija liels tehnoloģijas saniegums, ka atradis vietu šajā tabulā:
https://jimlangley.net/ride/bicyclehistorywh.html#tline4
Līdz mūsdienām Klein Attitude un Klein Adroit rāmji ir krietni pārcenoti, atsaucoties uz šo vēstures ierakstu. Vairāki citi ražotāji cenšas rīkoties līdzīgi, un no turienes tās kosmiskās cenas.