Savienojuma vietā "atvērās" ķēde

Šodien braucot kalnā pārtrūka ķēde. Pēc apskates konstatēju, ka pārplīsa posmā, kur ķēdi savienoju - posms it kā atvērās uz malām. turpat mežā ar ķēdes izspiedēju atvienoju divus posmus un savienoju ķēdi atkal (pa taisno savienot nevarētu, jo “tapiņa” pazuda. tagad ir divi jautājumi:

  1. cik noprotu, ķēde atvērās, jo kaut ko nepareizi biju izdarījis to savienojot. kas ir jāievēro, savienojot ķēdi ar ķēdes izspiedēju?

  2. vai izņemot divus posmus ārā ķēde nebūs par īsu? cik garai ir jābūt ķēdei 9 ātrumu kasetei 11-32 (priekšā lielākais zobrats 44)?

paldies jau iepriekš.

turpmāk ieaku lietot PowerLink. mazāk ķlapatu, vieglāka dzīve.

pārautu ķēdi kā reiz arī var salabot ar powerlinku, kaut gan tavā gadījuma ,ja esi izņēmis 2 posmus, tas vairs nav izdarāms. Savienojot ar tapu jaievēro ka vēlams katru reizi lietot jaunu savienojuma tapu, ja ne tad var veco pēc savienošanas apstrādāt ar amuru u n punktsiri/ķerni vai kā viņu tur sauc.

Saki kā ir ‘atvienojās’ lai ķēde pārplīstu vajag ko daudz vairāk nekā Tavu spēku.

Nezinu kādas darbības veici ar izspiedēju, bet ja izņemto posmu vienkārši iespiedi atpakaļ, tad rezultāts ir attiecīgs. Veca pina(“tapiņas”) izmantošana ir sliktākais variants tomēr ja to dara, tad ir jābūt pietiekami taisnam tam pinam pēc izspiezšanas un atkal ieliekot to vietā vajag no abiem galiem pieplacināt to pinu - līdzīgi kā kniedi(bet nedaudz lieku kustību un pieplacināsi ķēdi un atkal būs slikti vai par maz kustību un atvienosies). Tādēļ to var darīt, ja ir liekas ķēdes, daudz laika un stipra velme mācīties.

Shimano piedavā speciālu connector pin, kuru vari iespiest iekšā un nolauzt lieko daļu(vienreizējs risinājums).

SRAM(un citi) piedāvā vairākkārt izmantojamu savienojumu. SRAM to sauc par power link.

Viekāršākais veids kā notiekt ķēdes garumu. Apejot aizmugurējo pārslēdzēju uzliec kēdi uz lielākajiem zobratiem(Tavā gad. 44, 32) un atstāj 2 liekus posmus(skat. bildi). Tīri praksē nekas kritisks nav ja tie 2 posmi nesanāk, bet nu ja liec jaunu ķēdi, tad atstāj gan.

Jaunai-ķēdei nāk līdzi montēšanas instrukcija.ķēdes -garumu-priekšā mazais zobrats-aizmugurē mazais
zobrats-aizmug.slēdža sviriņa -ar slēdža atsperes spēku ,pie kasetes galējā stāvoklī.

         Divi-posmiņi nekas,bet visu vēl pārbaudi rūpīgāk.
          
          Nau patīkami -šāda iemesla dēļ,beigt sacensības.

Kniedēto-posmiņu obligāti jāiekustina-pārbaudi slēdžus un kaseti.

      Skaisti plēš vaļā-kad priekšējais -slēdzis pārmet pār lielo ķemmi.

laikam vaina būs atkārtotajā “tapiņas” lietošanā. bet nu savus divarpus tūkstošus tomēr nobraucu :) kad savienoju ķēdi (pēc 2 posmu izņemšanas) uzmanīgi saslēdzu “kritisko” pozīciju (priekšā un aizmugurē lielais zobrats) - teiksim tā - iespējams tas ir un zināma rezerve arī vēl ir. tad jau teorētiski visam jābūt kārtībā.

un es zinu, kas ir powerlink :)

paldies visiem par padomiem.

Starp citu Shimano šaurajām HG ķēdēm pat instrukcijā ir norādīts vēlamais savienojauma virziens, tas ir uz kuru pusi ir jābūt “atvērtajam” ķēdes posmam, lai būtu lielāka ķēdes stiprība.

Jā ir, bet kamēr Ansis nespaskaidros kāds tam pamaojums - neticēšu. Jo tas shimano pins ir simetrisks pēc noaluzšanas.

Šitā, ja?

Pamatojums ir ļoti vienkāršs. Ķēde savu darba mūžu nokalpo pamatā strādājot “šķībi”. Lai viss būtu tiešām droši, pinu vajag pavisam nedaudz atkniedēt ar divu āmuru palīdzību.

airavs
powerlinks ir pats nedrošākais savienošanas veids!!!

[quote=LOOK]>airavs
powerlinks ir pats nedrošākais savienošanas veids!!![/quote]
Pats lietoju KMC Missing link un tas darbojas nevainojami- neesmu arī dzirdējis sliktas atsauksmes (patiesībā tikai labas). Arī par Wippermann Connex ir dzirdētas tikai labas atsauksmes (īpaši populārs campagnolo ķēžu braucēji vidū, jo Campai savu ātro linku nav).
Pat shimano ir sapratis, ka tauta netic mītam par nedrošajiem linkiem un jaunajai Dura ace 7900 ķēdei ieviesis Quicklink sm-cn79, kuru var lietot arī ar pārējām shima 10 ātrumu ķēdēm.

Varbūt vienīgi SRAM ražo nedrošu linku. Kādā ziņā Powerlink ir nedrošs?

man powerlinks arī nekad nav atvēries. no otras puses - līdz vakardienai arī pina savienojums nekad nav pievīlis :)

kā ir ar sram powerlink un shimano ķēžu savienojamību?

[quote=LOOK]>airavs
powerlinks ir pats nedrošākais savienošanas veids!!![/quote]
Kopš brīža, kad paša montētā ķēde ar oriģinālo Shimano pinu treniņā pārtrūka, lietoju tikai un vienīgi SRAM-a Powerlink-u! Iespējams, ka pie vainas bija miniatūrais ķēdes izspiedējs vai arī “līkas” rokas…, tomēr ar Shimano pinu ķēdes vairs nesavienoju! Powerlink-s vēl ne reizes nav pievīlis, BCH “kratekļus” arī izturēja! :) Jāpiezīmē gan, ka pie ķēdes maiņas, lietoju jaunu Powerlink-u

Es domāju, ka lielākajā daļā gadījumu ķēde trūkst ne jau tāpēc, ka tai ir pielikta liela slodze, bet tāpēc, ka pārslēdzoties zem slodzes, zobrata smailais gals ir trāpījis starp savienojošā posma ārējo plati un iekšējo posmiņu. Šādā veidā kniede tiek atplēsta un (kā stāsta Arkādijs) īpaši tas raksturīgs tieši Powerlinkiem. Pati ķēde trūkst gabaliņu pēc tam, atplēstajam posmam pie slodzes pamazām veroties vaļā, līdz iekšējais posmiņš noslīd no kniedes vai arī tā tiek izkustināta un izrauta.

Paldies… es šajā forumā pārāk daudz vairs nediskutēju, jo pēdējā laikā daži, kasoties ar mani, pie viena pamanās sakasīties ar Cello, un tad attopas, ka diskusija ir iebraukusi purvā:(

Par Shimano pina nolaušanu - pats tos lietoju, pats ar knaiblēm laužu. Man liekas, ka pina iespiešanas virzienu attiecībā pret spieķiem visvairāk nosaka tas, ka pinam netiek garantēts, ka tas ar knaiblēm tiks nolauzts tik taisni, ka neviens nolauztās skaldnes izcilnītis nepārsniegs normālā pina platumu. Ja tas būs uz spieķu (t.i., uz lielāka zobrata pusi), tas var berzties gar lielāka zobrata sānu malu un traucēt ideālu pārslēgšanos. Palielinoties zobratu skaitam un ķēdes šaurumam, šīs milimetru desmitdaļas, lai viss strādātu ideāli, spēlē aizvien lielāku lomu.
Praktiskais latvietis apvīlēs slikti nolūzušu pinu, bet Shimano ir jādomā, kā ražot Āzijas iedzīvotāju miljoniem. Tad kļūst svarīgi, vai čučmeks, kas strādā pie ķēžu uzlikšanas, stundas laikā uzliek 100 ķēdes vai tikai 50.
Vai tas ir viennozīmīgi, ka ķēde lielāko mūža daļu nokalpo šķībi uz vienu pusi?.. Ir tāds stils turēt to priekšā uz lielākā zobrata cik daudz tas vien iespējams, bet ne visi tā brauc. Citi braucēji jau “laicīgi” pāriet priekšā uz vidējo un brauc aizmugurē ar piem. 3. mazāko. Bez tam, šķībai ķēdei priekšējais zobrats lauž to vaļā uz vienu pusi, aizmugurējais - uz otru.

Grey aprakstītais variants vislabāk atbilst manam gadījumam: braucot pārslēdzu par vienu uz augšu, pāris minieni un jau jāķeras pie bremžu kloķiem, lai neripotu atpakaļgaitā :) jāpiebilst, ka priekšā laicīgi bija uzslēgts priekšējais mazākais zobrats, tāpēc manis pieliktais spēks nebija liels.

Grey, par powerlinkiem dzirdu pirmo reizi. Šogad izlēmu ņemt powerlinkus, jo nav kniedējamā aparāta. Forumos nemana, ka būtu problēmas.

Pēdējo 2 gadu laikā ķēdei lietoju Powerlink. Jau 2 reiz (Tieši šogad) viņš mani ir pievīlis. 1 reizi braucot pāri bruģētai ielai. 2.reizi kautkas līdzīgs, krateklīgs bija…
Pirms tam jau biju nobraucis vairāk kā 100 km. (Kad ķēdi uzlieku, pārbaudu, vai kārtīgi nofiksē). Tapēc arī es nevaru teikt, ka šis ir drošākais variants. :(

sanāk, ka jāliek KMC missing link

Greys paspēja uzrakstīt, kam arī pilnīgi piekrītu. Powerlinks nevis attaisās, bet tiek izrauta kniede. Iespējams, ja lieto ar SRAM ķēdi, tad problēmas ir ļoooti reti, taču lietojot ar citām ķēdēm tās uzrodas. Man izjuka arī Wipperman Connex gudrais savienojums, taču tas tika lietots vairākkārt.