Sakarīgs baiks (ļoti patīk)

http://www.lucianousa.com/Photo%20Gallery/Luciano%20XCR/Photogallery/Luciano%20XCR/Luciano%20XCR.htm

Baiks patiešām laps. 8)

Smuks jā, bet man personīgi labāk Eiropas brendi patīkas. Lapierre, Cinelli … un tādi zvēri.

Smuks, smuks

Bishki par sho brandu atradu:

Luciano Bicycles has been quietly offering upper end road, mountain, and TT bikes in the Colorado area since 2001, but are reaching out into bigger marketplaces for 2006. Their Primavera road bike is constructed using Dedacciai EM2 main tubes paired with Dedacciai’s vibration-damping DAVS monobox carbon chainstays and Blacktail carbon seatstays. The XCR hardtail mountain bike frame uses more pedestrian 6000 series aluminum but with some nice details such as the elegant headtube gusset and seamless transition into the vibration-damping carbon seatstays

Starpcitu, kadas ir citu domas par "seatstays"no karbona? Pedeja laikaa daudziem razotajiem ka piem. Salsa, Felt etc. ir lidzigi risinajumi

Mans nekur zinātniski nepamatotais viedoklis par "seatstays"no karbona:

pirmkārt, karbons, tā tagad ir modes lieta, tādēļ, ja tāds elemnts atrodas rāmī, tad tas izskatās gana moderni un tai pašā laikā rāmis ir n-tās reizes lētāks par pilnīgu karbonu. Šobrīd pusei ražotāju ir tādi rāmji, arī tiem, kam ir arī 100% karbona rāmji!

otrkārt, tiek uzskatīts, ka karbons labāk absorbē triecienus, nu tad var domāt, ka arī pati sēdēšana uz tāda rāmja ir patīkamāka. Vēl patīkamāku to var radīt, izmantojot karbona sēdekļa stuti.

treškārt, tiek uzskatīts, ka karbons ir stingrāks, līdz ar to var domāt, ka arī rāmis pats pēc būtības ir stabilāks pret “ļurkāšanos”.

Karbonam ir reti laba īpašība ļoti labi slāpēt vibrācijas, pretstatā titānam. Vēl ļoti labs vibrāciju slāpētājs ir magnijs, taču citu būtisku trūkumu rezultātā šis materiāls velo būvniecībā neguva atsaucību. Otra labākā karbona īpašība ir tā ka materiāls ir nenogurstošs (pretstatā Al un Ti). Trešā īpašība (velo būvē var būt mazāk svarīga kā aviācijā) - karbons ir imūns pret temp. svārstībām, atšķirībā no metāla sakausējumiem. Ceturtā velo būvei svarīga karbona īpašība ir tāda ka izgatavotajām detaļām praktiski nav iekšējā sprieguma (pretstatā visu metālu metinātajiem elementiem), kas dod iespēju ražotājam izgatavot partiju ar detaļām (rāmjiem) ar praktiski vienādiem parametriem un fizikālām īpašībām. Visu šo un vēl citu īpašību rezultātā karbons no dekoratīvās funkcijas ir pārgājis par sacīkšu velo neatņemamu atskaites punktu.

p.s. vienīgais mīnuss ir tas ka karbons pagaidām ir nežēlīgi dārgs, taču tas ir tikai laika un tehnoloģiju jautājums.

[quote=LOOK]Karbonam ir reti laba īpašība ļoti labi slāpēt vibrācijas, pretstatā titānam. Vēl ļoti labs vibrāciju slāpētājs ir magnijs, taču citu būtisku trūkumu rezultātā šis materiāls velo būvniecībā neguva atsaucību. Otra labākā karbona īpašība ir tā ka materiāls ir nenogurstošs (pretstatā Al un Ti). Trešā īpašība (velo būvē var būt mazāk svarīga kā aviācijā) - karbons ir imūns pret temp. svārstībām, atšķirībā no metāla sakausējumiem. Ceturtā velo būvei svarīga karbona īpašība ir tāda ka izgatavotajām detaļām praktiski nav iekšējā sprieguma (pretstatā visu metālu metinātajiem elementiem), kas dod iespēju ražotājam izgatavot partiju ar detaļām (rāmjiem) ar praktiski vienādiem parametriem un fizikālām īpašībām. Visu šo un vēl citu īpašību rezultātā karbons no dekoratīvās funkcijas ir pārgājis par sacīkšu velo neatņemamu atskaites punktu.

p.s. vienīgais mīnuss ir tas ka karbons pagaidām ir nežēlīgi dārgs, taču tas ir tikai laika un tehnoloģiju jautājums.[/quote]
Starp citu es varu piebilst par karbonu vien lielu mīnusu, karbons saņemot punktveida sitienu sadrūp mazos gabaliņos, bet ja ieliek ar priekšējo riteni bedrē tad šosejnieka karbona dakša noamortizē tīri labi un nelūzt nost līdz ar bļodiņām :)

Nedrīkst jaukt, TAS karbons kuru ražoja 87-93 gadam bija ar ļoti daudz trūkumiem. Kopš 98 gada tika novērsti visi galvenie karbona konstrukciju trūkumi, tādēļ par kaut kādiem triecieniem kuru dēļ varētu būt probl. diskusijām nav pamata.

p.s. Sezonas laikā manam rāmim neviens akmenis nav atstājis pat redzamas trieciena pēdas.

Nedrīkst jaukt, TAS karbons kuru ražoja 87-93 gadam bija ar ļoti daudz trūkumiem. Kopš 98 gada tika novērsti visi galvenie karbona konstrukciju trūkumi, tādēļ par kaut kādiem triecieniem kuru dēļ varētu būt probl. diskusijām nav pamata.

p.s. Sezonas laikā manam rāmim neviens akmenis nav atstājis pat redzamas trieciena pēdas.