Ir Mavic Crossride rati, braukti jau kādas 2,5 sezonas.
Nesen parādījās problēma - gaudojoša skaņa pie lieliem apgriezieniem un slodzes (mežā biežāk kā uz asfalta) brīvgaitā.
Loģiski padomāju, ka problēma ar brīvrumbu (skaņa tikai brīvgaitā).
Aizvedu pie meistara, izjauca visu, bet neko vairāk kā sažuvušu smēri neieraudzīja. Teica, ka arī gultņi izskatās normāli (kustības nav). Iztīrīja, sasmērēja, salika visu atpakaļ, teica, ka garantijas nav, ka problēma novērsta, bet var mēģināt braukt.
Gribēju pajautāt viedokli - vai tas var būt gultnis, ja skaņa momentā pazūd, kaut vai viegli sākot griezt pedāļus? Aizdomas tieši uz gultni kasetes pusē. Ir citas idejas? Skaņu nevar atkārtot, ar roku iegriežot ratu, nekādu vibrāciju un citu izpausmju nav.
Saprotu, ka gultņa nomiršanas gadījumā tas var noķīlēties un atkarībā no situācijas izraisīt sekas, kuras saistītas ar apstāšanos?
Vai tik vaina nav brīvrumbas buksē (crossmax -iem novērota problēma), tā ir padilusi un pie lieliem apgriezieniem sāk vibrēt un piedevām lēnām grauž rumbu…?
Galīgi neesmu specs, bet uzrakstīšu to, ko izlasīju internetā: cilvēki ir aizvietojuši buksi ar gultni un brauc bez problēmām. Esot arī pozitīva pieredze ar pavisam nedaudz lielāku buksi (eBay meklēt pēc “mavic bushing oversize”), kurš kompensē jau izdilušas detaļas.
Mavic pašu skaidrojums ir šāds: regulāri kopjot (iztīrot smiltis, metāla skaidiņas no “sunīšiem”) un smērējot, bukse kalpos ilgi. Bukses priekšrocība pret gulti esot tāda, ka tā spēj uzturēt daudz smagākus triecienus: " Loaded up to 400 kg under the pedaling force of many riders is no problem for it, as it can withstand almost a ton of load without distorting, whereas a bearing can be damaged with a 300 kg load applied to it. It’s 40 grams lighter than a bearing, and when freewheeling, there is no load on the bushing and hence no friction."
Vārdu sakot , ja nopirkti labi rati, tad arī par tiem jārūpējas.
Tomēr vispirms iesaku aiznest zinošam meistaram, varbūt var sakopt un vēl braukt bez bukses maiņas.