Riepu protektors un rotācijas virziens

Jautājums šāds - riepām, kam ir V veida protektors, kāds ir vēlamais riepas montēšanas virziens? Un vai tam vispār ir kāda nozīme?

Manam ritenim ir tā, ka dubļos no priekšējā riteņa paliek V burtam līdzīgi nospiedumi, bet no aizmugurējā - A burtam līdzīgi. Vai nav tā, ka labāk ripo “A burtiņi”, bet labāka saķere ir ar “V burtiņiem”? Pēc manas saprašanas tādā gadījumā priekšā vajadzētu A, bet aizmugurē V.
Skaidrībai pievienoju PRIEKŠĒJĀ riteņa foto. (Doma tāda, ka braukts tiek PA KREISI) .
http://fotki.lv/Merik

Galerija “Riepas”

Protams ka riepas montāžai ir nozīme ja riepai ir virziena protektors. Parasti šādām riepām ir norādīts rotācijas virziens. Ļoti bieži rotācijas virziens tiek norādīts šādi: . Tas nozīmē uz kuru pusi jāgriežas riepai, ja tā atrodas priekšā vai aizmugurē. Nekādā gadījumā nevajag aizmugurē riepu montēt otrādi ja to nav speciāli norādījis riepas ražotājs.

“Ļoti bieži rotācijas virziens tiek norādīts šādi: . Tas nozīmē uz kuru pusi jāgriežas riepai, ja tā atrodas priekšā vai aizmugurē.”

Paldies - tu kaut kā tā uzrakstīji, ka man kļuva skaidra tā bultiņu padarīšana. :) Apskatīju riteni un secināju, ka abas riepas ir pareizi uzmontētas.

Tātad mans pieņēmums, kuru izklāstīju pirmajā ierakstā (“Vai nav tā, ka labāk ripo “A burtiņi”, bet labāka saķere ir ar “V burtiņiem”? Pēc manas saprašanas tādā gadījumā priekšā vajadzētu A, bet aizmugurē V.”), būs acīmredzot bijis kļūdains, jo ir pretrunā ar ražotāja viedokli.

razhotaajam nav aizliegts pretoties ;)

Vēl nedaudz paturpinot par ripošanu un saķeri (bet bez saistības ar virziena protektoru) - vai ir lietderīgi likt priekšējam ritenim labāk ripojošu (gludāku, manā gadījumā - vairāk nobrauktu) riepu, bet aizmugurē pumpaināku labākai saķerei?

piedraast razhotaaju! tev ir taisniiba par tiem burtinjiem. viens variants labaak ripos, otram buus sakjere.
virzienu izveelamies atkariibaa no situaacijas. es gan parasti abas lieku taadaa variantaa lai ir sakjere.
taa aatshkjiriiba rites pretestiibaa ir paaraak maza, lai reaali sajustu. iipashi ja prokjisir mazinjsh.

Es varu piebilst, ka daži ražotāji attiecībā uz dažiem protektoru zīmējumiem maina savu koncepciju. Agrāk bija riepu modelis Michelin Wildgripper Sprint S - semisliks ar kausiņu veida knobiem gar malām. Tam modelim (vismaz toreiz) rotācijas virzienu R un F neizdalīja, visām riepām bija bultas virzienā, kas smiltīs zīmēja “A”. Tagad tieši tāds protektors ir Michelin Comp 15 - mazliet smagākas, ir arī DH versija, un šīm ir divas pretējas bultas, R un F! R zīmē “V”, F zīmē “A”.

“Fubar: es gan parasti abas lieku taadaa variantaa lai ir sakjere.
taa aatshkjiriiba rites pretestiibaa ir paaraak maza, lai reaali sajustu. iipashi ja prokjisir mazinjsh”

Un diemžēl nepareizi dari, jo nepareizi operē ar terminiem:)) Tādu variantu varētu apsvērt, ja tev abi riteņi būtu velkošie:))
Tomēr parasta velosipēda gadījumā, uz vienu pusi šis protektors nodrošina pamatā vilkmi (saķeri ar ceļu braukšanas virzienā, nevis saķeri vispār), bet uz otru pusi nedaudz mazāku rites pretestību, bet labākas bremzēšanas spējas.

Par aizmugurējām riepām runājot. Tām taču ir 2x darbības varianti - minot un bremzējot ;)
Kā jau pac saprati V burtiņš labāk turas, tad nu domā pēc situācijas/trases, vai tev vajag niknāku bremzēšanu vai labāku saķeri kalnā…
Par vecām riepām “Skotu amerikānis” tur izteicās - es labāk liktu pumpaināku priekšā un mazāk pumpainu aizmugurē. Ja tev izslīd aizmugure tad to tu vari savākt, bet ja izslīd priekša… :O

Bet pārsvarā gadījumu V priekšā un A aizmugurē ir labākais varianc. Priekšā V labi tur bremzējot un līkumos, bet aizmugurē A noder kārpoties augšā.

“Bet pārsvarā gadījumu V priekšā un A aizmugurē ir labākais varianc. Priekšā V labi tur bremzējot un līkumos, bet aizmugurē A noder kārpoties augšā.”

Michelin Comp 15 ir otrādi!:)

Tām “Michelin Comp 15” riepām tie A un V nav īsti pavidu, bet sānos - tur kādas citas fizikas un spēki sāk darboties. Tās nevar salīdzināt ar tām ko cilvēks jautājumā un linkā ielicis…

Piekrītu KKTK, bet no tā var secināt, cik šī lieta ir niansēta. Ja protektora skuja ir tāda kārtīga, iet caur vidu, tad ražotājs to iesaka likt vienā virzienā, ja semislika kausiņi, tad otrādi. Tātad (vismaz teorētiski) eksistē tāds protektora zīmējums, pa vidu 1. un 2. gadījumam, kuram nekādi nevar izštukot, uz kuru pusi to labāk likt!

Un tieši tāpēc teorētiskos protektorus neražo un nepārdod:)))

[quote=plezna]“Fubar: es gan parasti abas lieku taadaa variantaa lai ir sakjere.
taa aatshkjiriiba rites pretestiibaa ir paaraak maza, lai reaali sajustu. iipashi ja prokjisir mazinjsh”

Un diemžēl nepareizi dari, jo nepareizi operē ar terminiem:)) Tādu variantu varētu apsvērt, ja tev abi riteņi būtu velkošie:))
Tomēr parasta velosipēda gadījumā, uz vienu pusi šis protektors nodrošina pamatā vilkmi (saķeri ar ceļu braukšanas virzienā, nevis saķeri vispār), bet uz otru pusi nedaudz mazāku rites pretestību, bet labākas bremzēšanas spējas.[/quote]
taisniiba tajaa, ka ka neskaidri izteicos, jo paties ir 2 sakjeres- bremzeejot un velkoshaa sakjere.
topeer vulggaarajaa sarunvalodaa ar sakjeri parasti saprot bremzeeshanas sakjeri. taa arii es biju domaajis.

nav tev taisniiba par to, ka mazaaka rites pretestiiba naak kopaa ar labaakaam bremzeeshanas iespeejaam.
labaak ripo burtinjsh A, labaaka sakjere bremzeejot ir V

" Tomēr parasta velosipēda gadījumā, uz vienu pusi šis protektors nodrošina pamatā vilkmi (saķeri ar ceļu braukšanas virzienā, nevis saķeri vispār), bet uz otru pusi nedaudz mazāku rites pretestību, bet labākas bremzēšanas spējas."
vai augstāk rakstīto var saprast arī tā :" ka mazaaka rites pretestiiba naak kopaa ar labaakaam bremzeeshanas iespeejaam." ???

Tādā gadījumā: Vējš rodas, jo koki kustās:))))

“taisniiba tajaa, ka ka neskaidri izteicos, jo paties ir 2 sakjeres- bremzeejot un velkoshaa sakjere.”

Fubar šo pareizi uzrakstīja.
Vilkmes gadījumā riepa tiecas izbuksēt rotācijas virzienā pret nekustīgu zemi. Bremzēšanas gadījumā riepa tiecas izbuksēt pretēji rotācijas virzienam.

Plezna, kad maijā zied ievas, ir auksts, jo ievas ziedot absorbē ļoti lielu siltuma daudzumu:)))

labriit :/
taatad maximaali vienkaarshojot.
manupraat:
A: mazaaka rites pretestiiba, labaaka velkoshaa sakjere, sliktaaka sakjere bremzeejot.
V: lielaaka rites pretestiiba, sliktaaka velkoshaa sakjere, labaaka sakjere bremzeejot.

un tagad saliidzini ar tavu rakstiito “bet uz otru pusi nedaudz mazāku rites pretestību, bet labākas bremzēšanas spējas.”

Patiesība ir ļoti vīenkārša, bez burtiņiem, protektors jāuzliek tā, lai tas pašattīrītos. Respektīvi, priekšējam protektoram jāattīrās bremzējot, bet pakalējam buksējot. Protektoram zeme jāizspiež no vidus, lai tas netiktu piedzīts pilns.
Šajā gadījumā varētu iet runa par skujiņas veida protektora zīmējumu, kurš uz abām riepām ir vienāds un teik imantots uz slapja, un dubļaina ceļa. Uz sausākas (noturīgākas virsmas) priekšā varētu lietot riepu ar protektoru kuram ir iegarenāks (paralēlāks riepas ripošanas virzienam) protektors, kas doto mazāku ripošanas pretestību.
Atgriežoties pie burtiņiem, priekšā A, bet aizmugerē V.:)

“protektors jāuzliek tā, lai tas pašattīrītos”

Uz šo der saspicēt ausis! Piem. smilšu riepām vissvarīgākais ir, lai tās negrimtu smiltīs (sausas smiltis lieliski attīrās no riepas tā vai tā:)) - un ļoti iespējams, ka tāpēc manis pieminētajiem Michelin Comp 15 kausiņus liek uz to pusi, lai tajos krātos smiltis, tādējādi ceļot riepas augšup.

Smiltīs azmugurē varētu lieto varāk šķērsu protektora zīmējumu (ar kausiņiem ):)