Šajā gadā tā nopietnāk pievērsos riteņbraukšanai un nomainīju savu 10 gadīgo ZZK Freeride uz Cube LTD CC: http://www.cube.eu/hard/special/ltd-cc/. Tā kā pamatā ikdienā tomēr sanāk braukt Rīga - Jūrmala pa veloceliņu, bet brīvdienās tomēr ir vēlme izbraukt arī pa mežiem, laukiem, tad man ir jautājums - vai standarta komplektācijā esošās riepas Rapid Rob performance der braukšanai pa asfaltu, vai tomēr labāk nomainīt uz citām (kādām?). Ja ir divi riepu komplekti, tad kādas ir rekomendācijas - mainīt riepas? vai varbūt domāt par papildus ratu iegādi un mainīt ratus?
Ja lielāko daļu pavadi braucot pa asfaltu, tad jau pratīgāk būtu iegādāties asfaltam paredzētas riepas - būs patīkamāka braukšana. Ja finanses atļauj, tad protams, ka ērtāk un vieglāk ir samainīt ratus, nevis bortēt riepas.
Noplēš Robus un tad skaties ko gludāku. Uzsit gaisā Robus, paņem Fredus vai tml. Priekšpēdējais ir riepu/ratu maiņa - kuram gan tīk pēc katra izbrauciena to darīt. Un pēdējais (racionālākais) ir velo maiņa, jeb otra velo iegāde.
Skatoties cik bieži taisies mainīt tās riepas. Ja katru vai katru otro dienu, tad labāk jau otrus ratus, bet ja reizi mēnesī, tad nomainīt riepas aizņem 10-15min… tādēļ parēķini vai izdevīgāk rati, vai laiks…
bremzes ar jāregulē, rotori jāpērk un kasetes piedilst nevienmērīgi sūdīgi slēgsies ātrumi, ja vien nelietosi arī divas ķēdes utt. līdz ar to jau tiek investēts gandrīz velo.
budžeta otrs velo vieglākais un prātīgākais lēmums. mainīt riepas divas reizes nedēļā, protams, var, tikai gribētu dzirdēt, kā tu viņas esi mainījis pēc mēneša vai diviem:D
Es ar esmu čakarējies ar riepu maiņām, jo ikdienā tieši tas pats veloceliņš tiek braukāts. Beigās apnika un braucu ar traktoriem. Nav jau sacenes, tās pāris zaudētās minūtes štrunts. Pierodi un tāpat labi ripo un kāja stiprāka :D Mans ieteikums - nobrauc tos robus un tad domā.
Nu nez, ar traktoriem pa asfaltu varētu būt diezgan nogurdinoši… Kāja gan stiprāka, bet gribas jau aizbraukt tālāk, vismaz izbaudīt ilgāku ripošanu brīvgaitā. Pilnīgi piekrītu KasparsZ ieteikumam, es ar uzliku līdzīgas - ar vidu gludu un rupju protektoru malās, bēdu nezinu, ieperos tikai pludmales smiltīs :) Priekš maniem 10% bezceļa, ja pārējais pa šoseju, neko vairāk neprasās. Pie tam, tāpat nevar vienmēr paredzēt, kur gadīsies iekulties :)
Manuprāt labākais variants, ja rocība atļauj, ir nopirkt kādu vecu šosejnieku ap 100Ls, tad pēc vajadzības ieguldīt tik, cik pašam vajag un braukt. Varētu pat sanākt maza ekonomija uz ķēdēm, kasetēm, jo vecajām sistēmām tas viss ir no biezākiem dzelžiem, līdz ar to ilgāk turas. Sakumā gan var gadīties, ka būs jāiegulda diezgan, lai viss būtu tip-top.
Man arī jautājums par riepām - vislaik braucu ar riepām, kas resnumā pāri 2, līdz pat 2,6. Gribētu pabraukt vairāk pa šoseju un domāju riepas 1,2 līdz 1,5… Kādas būtu piemērotākas?? Jāņem vērā, ka daudz sanāk pārvietoties arī pa Rīgu, kur nav baigi gludie apstākļi :/
Ko jūs ieteiktu?