Riepas izmērs 2.10 vs 2.25

Jautajums ir par izmantojamo riepu platumu. Kādi ir plusi un mīnusi abiem izmēriem?

Riepas tiek lietotas pārsvarā XC braucieniem. Šobrīd uz velo stāv priekšā Schwalbe Rocket Ron 2.25 un aizmugurē Schwalbe Racing Ralph 2.25. Ar tādām riepām iegādājos velo. Riepas ir jau padilušas un tuvojās brīdis pirkt vietā jaunas. Tāpēc ir jāsaprot kāda izmēra riepas izvēlēties. Pašam liekās ka šaurākām riepām varētu būt mazāka rites pretestība. Tā ir vai kļūdos?
Ja pie riepu izvēles jāņem vēra velo un braucējs tad velo ir CUBE AMS PRO 100 fulīts un mans svars 90kg.

Tas, kas pašam liekas - arī es uzskatīju tieši tāpat - ne vienmēr ir patiesība.
Viens no pietiekami autoritatīviem resursiem, kas apgāž “šaurāks=ātrāks” uzskatu: http://www.rouesartisanales.com/article-1503651.html

No savas pieredzes varu piekrist, ka platākas riepas XC gadījumā ripo labāk. Gan dēļ tā, ka lielākam riepas izmēram palielinās rata faktiskais ārējais diametrs (šeit vari pameklēt n-tos rakstus, kādēļ MTB 29" rati kļuvuši tik populāri), gan dēļ lielāka riepas platuma, kas tai ļauj ripot, mazāk iegrimstot, piemēram, sausās smiltīs. Piedevām par to visu esmu pārliecinājies savā svara kategorijā, kas ir krietni zemāka par Tavu dzīvsvaru.

Šajā gadījumā runājam tikai par riepas rites pretestības atkarību no tās izmēra - protektors un pašas riepas konstrukcija/materiāli jau ir cita tēma.

Ja jau platās riepas ir tik labas kapēc lielākā daļa lieto 2.10 platas riepas?

Autoram mierīgi iesaku braukt ar 2.25. Vēlams ar Furious Fred. Vieglākiem braucējiem gan mierīgi pietiek ar 2.00-2.10.

Es ar saviem 105kg braucu ar 2.35 traktorenēm. Vismaz mugura nesāp! :D

Lasīju ka Furious Fred ir viegli sadurt un arī to ka saķere nav tā labākā. Vienīgi ātrums lielisks. Kā ir dzīvē? Ko saka tie kas brauc ar Furious Fred? To FOX pats lieto viņas?

FOX, bet pats jau brauc ar Rocket Roniem :) un Furious Fred likt uz fullīša - man roka neceltos (laikam esmu aizspriedumains). Man pašam tagad baigā dilemma - Racing Ralphi vai Rocket Roni? It kā Rocket Roni ir vieglāki, bet vismaz vizuāli Racing Ralphi izskatās ātrāki. FOX, Tu brauc ar Rocket Roniem - neprasās kaut kas ne tik nikns (protektora ziņā), vispār - labi tie Rocket Roni ripo?

Jā, braucu ar Roniem un neko mierīgāku arī negribu. Kas attiecas uz FF, tad tur ir vairākas variācijas par tēmu (respektīvi, ir mazliet smagākas, bet ar aizsardzību). Reāli gāzējamas riepas LV apstākļiem. Pats ar tādām nebraucu, jo neribu visu laiku montēties šurpu turpu, tāpēc braucu ar Roniem un miers.

OK, paldies par viedokli.

Ha, uzdevi pareizo jautājumu!
Tāpēc, ka lielākā daļa nezina iepriekš aprakstītas patiesības - tā vietā prot skaitīt gramus. :)

Šaurākas arī parasti ir nedaudz lētākas.

Gribēju paintresēties par riepu platumu.

Pašreiz lietoju smagās 26er Race King 2.2 - 620g riepas. Taču ziemai iestājoties salīdzinoši par sviestmaizi tiek tirgotas Schwalbe Thunder Burt 2.1 455g un Furious Fred 2.25 (nav nejausmas cik sver, taču pieļauju, ka vieglākas kā Race King)

Mans svars ir ~96kg un intresējos priekš SEBiem kaut ko jaunajai sezonai.

Varbūt kāds var pakomentēt, vai ir prātīgi paņemt 2xTB, kad itkā var ietaupīt tur pat vai 300g ratu svaru, bet toties šaurākas un iespējams grims vairāk zemē utt. vai paņemt priekšā TB un aizmugurē FF vai abas FF, vai neiespringt un priecāties par RK, jo cik saprotu abas riepas ir ar netik niknu protektoru, bet nu SEBs jau arī nav nekāds dubļu gonku maratons.

Paldies par atbildēm jau iepriekš :)

Par ripošanas atkarību no riepas platuma - es pirms kādiem 10+ gadiem nopietni ķēros klāt šim jautājuma (ar atbilstošu fiziķa kvalifikāciju) - darījām gan ripošanas eksperimentus, gan aprēķinus. Secinājumos es sapratu, ka jautājums nav viennozīmīgi atbildams, jo ripošana ir ļoti atkarīga no tā, kā mainās vides irdenums, saspiežamība un blīvums virzienā uz dziļumu.
Ja tas viss paliek apm. konstants, vadošā filozofija ir, ka pa pusmīkstu ceļu platāka riepa ripo labāk.
Bet apskati piem. uz asfalta 5 cm kārtā slapjdraņķi vai pat tīru ūdeni (= dziļu peļķi). Riepa tā vai tā iegrims līdz asfaltam, un šaurāka ripos labāk, jo tai ir mazāka frontālā pretestība.
Interesanti ir pabraukāties pa Jūrmalas pludmali, pēc kādām 12h, kad viļņi to ir noskalojuši gludu. Pēc attāluma no ūdens var izdalīt pat 4 zonas ar atšķirīgu ripošanu:

  1. 15 m no ūdens ripo slikti, jo ūdens ir pārāk daudz atsūcies no smilšu slāņa, un tas ir kļuvis pārāk irdens
  2. 10-5 m no krasta ripo labi, jo ūdens vēl nav atsūcies no smilšu slāņa; tikai pats augšējais slānis ir pussauss un gluds
  3. 1 m no krasta bieži veidojas irdenu smilšu sanesuma josla, pa kuru atkal ripo slikti
  4. pa joslu pie paša ūdens, kuru vēl apskalo vilnīši, atkal ripo labi, jo tur ir tik mitrs, ka ūdens nesaspiežamība nodrošina to, ka iegrime smiltīs ir ļoti maza.

Tāpēc realitātē, pat ja izbrauc trasi un “no augšas” redz, kur peļķe, kur dubļi, kur nožuvis, tas dod pārāk maz riepu izvēlei, jo ir jāzin, kā tas mainās ap 5 cm dziļā slānī. Un pat ja pieņem, ka to vairāk vai mazāk precīzi zin - būtu vajadzīga speciāla aplikācija, lai izrēķinātu optimālo riepas platumu.

Kaut kur forumā bija vienreiz jau tēma par riepu platumu, nemācēšu atrast, bet doma bija aptuveni tāda, ka šaurās riepas ir labākas pa šoseju, bet pa mīkstāku segumu labākas ir resnākas.
Ja iet runa par martoniem vai krosiem, tad tur pārsvarā tomēr ir mīkstāki segumi par asfaltu (grants, meži, smiltis), līdz ar to, braucot pa šoseju būs nedaudz smagāk, kā ar šaurajām, bet toties tas atmaksāsies, kad nobrauksi no tās.
Riepas smagumam gan arī ir nozīme, ja paņemsi resnākas, bet smagākas nekā pašlaik, tad labāk jutīsies tikai pa pavisam mīkstiem segumiem, bet pa parastām grantenēm varbūt arī vieglāk nebūs.

Pats šo gadu braucu ar 26" Continntal 2.4 un tīri labi patika. Amortizācija ar bija krietni labāk, kā ar 2.0 :)

izdarot galīgo izleli, ieliec sarakstā Bontrager XR0 Team Issue, ļoti laba un superātra riepa.

Ja tās nav smiltis, tad braukšana ar šaurāku riepu (saprāta robežās) būs ātrāka. Padomājiet, cik pie mums ir reāli mīkstu (drīzāk irdenu) segumu?!

Vēl, manuprāt, ir jāskatās, kādas ir braukšanas prasmes, stiprās puses. Un tad izvērtēt, kur vairāk laika iegūsi - taisnajos un stingrajos gabalos vai irdenajos gabalos. Ja sver vairāk par 75kg (esmu novērojis, ka pēc šīs atzīmes pārsniegšanas jau ir vēlams sākt domāt par izturīgāku detaļu izmantošanu), tad domāju, ka prātīgāk likt ir pēc iespējas platāku riepu, ja ir paredzams irdenāks segums.

Bez smiltīm arī pļavas mēdz būt mīkstas. Ja jāapdzen, nobraucot no iebrauktās takas, tad sūnas arī. Mežs pēc lietus.

Vēl apsvērums, ka platākām riepām ir lielāks tilpums-var taisīt mīkstākas, un mazāk zaudēt enerģiju pār nelīdzenumiem, zariem, saknēm, grants trepi utt.

Palasot citus topikus secinājums šāds: jo platāka, jo labāka; FF - esot kā radīta priekš SEBiem (viegla un labi ripo)

Tad jāņem ciet FF 2,25 vai arī kaut kas ekvivalents. Tad jācer, ka tā riepa būs platāka un augstāka par RK un labāk ripos :)

Šovasar nobraukāju ar RR priekšā, FF aizmugurē. Abas 2.25 EVO Triple compound vai taml.
Ļoti apmierināts, tikai FF sanāca bieži pilsētā stiklus salasīt. Beigās nācās izmest un uzliku 2.25 RR arī aizmugurē.
Dzīvsvars 103-110 bij šovasar - atkarībā no ēdienreizes. :D
Pamēģināju arī ar 2.1 iepriekš. Nepatika. Jāpumpē cietākas, vairāk krata, pa granteni nepatīkamāk braukt…