Lasīju forumu, uzzināju dažādas lietas/sīkumus kurus vajadzētu ievērot velomaratonos, izturības braucienos un citās sacensībās. Mans gadījums jau nav krasi atšķirīgs no iepriekšminētajiem, tomēr varbūt ir kādas lietas, ko vajadzētu pasākt pirms tieši šāda maršrutbrauciena vai tā laikā.
Domāju sākt gatavoties uzreiz, kā nokusīs sniegs - ar līdzdalībniekiem veikt noteiktus attālumus un katru dienu likt klāt pa noteiktam km skaitam.
Visus 184 km teorētiski varētu nobraukt arī vienā dienā, tomēr, tā kā neesam pārāk profesionāli pedāļu minēji, izlēmām brukt divas dienas ar nakšņošanu pusceļā. Tas nozīmē ~90 km vienā dienā (tai skaitā atpūtas, ēšana un visas pārējās blakuslietas)
Visam tam vēlētos piemetināt jautājumu: vai kādam ir bijusi tā laime braukt pa Vidzemes šoseju posmā no Smiltenes pagrieziena līdz Sēnītei (Inčukalna, Valmieras pargieziens),Vangažiem vai tai pašai Rīgai. Jautājums tiek mērķēts uz Vidzemes augstienes kalnainajiem ceļiem… cik viegli/grūti var uzmīties kalnā un vai arī tur būtu kaut ko jāievēro?
Es ieteiktu padomāt arī par alternatīvo maršrutu (piemēram Jaunpiebalga- Vecpiebalga- Skujene- Nītaure- Mālpils)
Siguldas šoseja nav tā jaukākā vieta priekš tūrisma izbrauciena. Transporta kustība ir diezgan intensīva, bet ceļš ir relatīvi šaurs. Pie tam, būs garlaicīgi- ja esat braukuši ar mašīnu (autobusu), tad neko gluži jaunu neredzēsiet.
Fiziski ne viens, ne otrs variants nav traki sarežģīts, ja velo ir puslīdz piemērots. Ja pirms tam paspēsiet vēl patrenēties, tā, lai pa dienu var noripināt kādus 60-80 km bez liela noguruma, tad neviens Vidzemes kalns nebūs par šķērsli!
Brauciens tendēts uz nokļūšanu galamērķī, tāpēc dabas skaistuma/cilvēku darbu ievērtēšana nebūs primārais, tā teikt, izbaudīt pašu braukšanas procesu, turklāt viss šajā ceļa posmā +/- jau ir apskatīts…
Par Pleskavas šosejas noslogojumu jāpiekrīt, bet vietas arī vajadzētu būt pietiekoši - reiz braucot papētīju, gandrīz visā ceļa garumā ir asfalta gabaliņš aiz baltās līnijas ceļa malā.
It kā tizlākais posms uz plesenes ir no Bērzkroga līdz dzelzceļa pārbrauktuvei Āraišos. Nedaudz šaurāks un arī segums nav diezko patīkams. Bet cik ir braukts, vnm visi respektē. Galvenais jau pašam netizloties.
Un jo tālāk no Rīgas, jo mazāk intensīva satiksme.
Es domāju, ka ja jau tagad sāksiet cītīgi trenēties un brauksiet bariņā, tad to gabalu (184 km) jau var nobraukt arī vienā dienā, uzreiz atkrīt teltis un citas pekeles no pleciem, nav arī jāmeklē nakšņošanas vieta, vai jāmaksā par placi.
Ja domājat braukt divas dienas, tad es jūsu vietā uz asvalta līstu tikai ārkārtējās nepieciešamības gadījumā. Ja negribas visu laiku pa zeminiekiem, tad ieteiktu pie Rankas nogriesties uz Jaunpiebalgu, tad Piebalga, Skujene, Nītaure un tālāk pēc varēšanas. Manuprāt, pats skaistākais gabals pa zemes ceļiem Latvijā. Un vēl pavasarī… Gulbene-Rīga pa šoseju būs baisi apnicīgi pie kam uz lielajām šosejām vismaz man visu laiku ir sajūta ka stāvi uz vietas.