Par velokurpēm un pedāļiem...

Sveiki!
Priekš nākošās sezones esu iegādājies MTB pedālīšus un pa ziemu domāju iepirkt arī MTB kurpes, bet šōdien nedaudz aizdomājos arto, kā tad tur īsti ir gadījumos ja sanāk kritiens. Uzreiz loģika saka, ka ja kāja ir piestiprināta pedālim, tad tur pēdas locītavas izmežģijums ir garantēts ( ja nepat kas smagāks).
Piemēram ja gadās kas šāds

Pastāstiet lūdzu kā tur ir, ir jāņem nost vai nav jāņem nost kāja no pedāļa kritiena laikā, kā arī varbūt personīgo pieredzi!
tnx!

Pirmais, kas likās pilnīgi garām šai bildē, ir ķiveres stāvoklis uz galvas. Tur kaut kas nav kārtībā.

Savukārt krītot ar automātiem , visdrīzāk nekādi izmežģījumi nebūs. Ir krists visādi.

Nu, mana kritienu pieredze rāda, ka kritiens notiek pārāk ātri, lai tur varētu paspēt izklipsēties. Atkarībā no pedālu regulējuma stipruma, kājas bieži pašas no inerces izklipsējas, bet, ja nē, tad tikai atliek izbaudīt lidojuma mirkli:)))
Izmežģījumi - nē, pēc definīcijas smuki nokrītam un šļūcam ar visu velo pie kājām:)

Jāpierod pie tā visa un tad tā izklipsēšanās kritiena brīdī notiek gandrīz kā refleks.

[quote=FOX]Pirmais, kas likās pilnīgi garām šai bildē, ir ķiveres stāvoklis uz galvas. Tur kaut kas nav kārtībā.

Savukārt krītot ar automātiem , visdrīzāk nekādi izmežģījumi nebūs. Ir krists visādi.[/quote]

Tā jau nav mana bilde, atradu poligonā, par ķiveri spriest netaisos, un ja kāds sevi atpazīst bildē, tad lūdzu atvainojiet,nebija speciāli ielikta, bet gan tikai kā paraugs.

FOX tu minēji kautko par automātiem, paskaidrojiet kāds ko sīkāk, un vai Shimano 540 pedāļi ir automāti.

Par šļūkšanu skaidrs, tur nekas traks notikt ar pēdēm nevarētu, bet baida situvācija ja gadījumā sanāk lidojums pāri stūrei, tad no fizikas likumie skiet ka sanāk tā, ka ritenis raus kājas augšup liekot taisīt kūleni ar kājām pa priekšu nevis rokām!

Automāti ir domāti visi klipšu pedāļi.

Lidojot pāri stūrei, turi tik stūri un ar kāju locītavām būs OK. Par pārējām ķermeņa daļām - kā paveiksies:)

tik izmsmeļoši runas iet par kritieniem ka pat negribas krist, bet kritis esmu, bet tikai ne ar velo kurpēm, labāk ar negribu, bet zinu ka neviens nav nobraucis kaudzi ar sacenēm bez kritieniem :) , katram gadās. Galvenais bez kritieniem!

īstenība cik man šogad ir sanācis krist ar velo, aizdomājos kā būtu ar klipšu pedāļiem… piemēram, lielā ātrumā ietriecos metāla balstā (augstums apmēram 1 metrs). lidojums perfekts - atdalījos no velo kā raķete un lidojumā, jau atceroties daudz ko no iepriekšējiem kritieniem, sagrupējos un piezemējos rotācijā, kā nindzjas, uzmetu laikam 2 kūleņus pilnībā absorbējot trieciena radīto enerģiju. traumas no paša kritiena - vispār nekādas. vienīgi celi pamatīgi atdauzīju pret stūres iznesumu, kad “izšāvos no velo”. vēl pāris līdzīgi gadījumi bez traumām (tfu tfu tfu)… un tagad sāku domāt - kas būtu ja klipši būtu… velo līdzi lidotu… un ja atklipsētos tikai viena kāja? uff…

Metalpwer, kas tas par metāla balstu kurā esi ietriecies, pietam lielā ātrumā, kautkā dīvaini skan, neapvainojies, bet izklausās pēc urļiku gnčika vekuma. Bet situvācijas kad nākas lidot pāri stūrei tieši baida arī mani, bet laikam jau foruma dalībniekiem kas lieto šādu kombināciju ( MTB apavi + pedāļi) nav gadijieslidot uz zoda, tad jācer ka arī man negadīsies, un būs vien jāmeklē trūkstošie zābaciņi ;)

izklausās ka galvenais braucot ar riteni ir krist.

ja ātrums mazs, tad maza enerģija un neizklipsēsies.
To labi parāda Smiltenes/6 ieliktais video, tur kur viens čalis paslīdēja pirms tiltiņa :) Velo bija burtiski pielīmēts pie kājām.

Izmežģījumi nebūs, jo pozīcija iekš velo neļaus tik daudz sagriezties, kā arī ja viena kāja atdalšiies un velo sāks rotēt, otra arī automātiski atklipsēsies :)

Ne jau dunduki projektējuši tos klipšus :)

Ja tu baidies krist, tad nav ko darīt gonkā. Jāgāž un tad jau situācija rādīs krist, nekrist, braukt, nebraukt tālāk, stumt, nestumt augšā. Pedāļi ir laba lieta, noteikti iepērc apavus, vēlāk domāsi, kā varēji braukt bez klipšiem.

Jūtu, ka visi tā vien gaida manu viedokli :)
Ja baidies, ka krītot varētu neatdalīties, pērc pedāļus kuriem ir regulējama stingrība, bet arī citi atdalīsies, jo tur viss ir izdomāts. :)) Bīstami varētu būt ar sisksniņām (pieņēmums).
Labāk domā otrādāk: Kur tu nokristu, ja tev nebutu saķeres ar pedāļiem piem. nobraucienā nolec kāja no pedāļa un Tu zaudē kontroli. Ātri minot noslīd kāja utt.
Dēļ pedāļiem arī noteikti pa reizei nokritīsi, bet tas pārsvarā apstājoties, kamēr pieradīsi, kā jāceļ kāja no pedāļa - visi pa reizei tādēl ir nokrituši :))
Ir labi - kad peiradīsi, nesapratīsi kā līdz šim varēji iztikt bez. :))

DzintarsP, pirms citus sauc par urļikiem varbūt uz sevi paskaties? balsts ne balsts - akmens tilta metāla stabi, kuri tur barjeru, kas atdala brauktuvi no trotuāra. augstums arī aptuvens, man ir slikts acumērs. pirms trieciena gāju lejā ar aptuveni 30kmh, viens džeks nepalaida, precīzāk - iestūma mani tajā stabiņā. sīkais gonščiks neesmu. esmu liels gonščiks un ātruma cienītājs, tiesa gan apdraudu tikai sevi. ieraugot mazus bērnus savā trajektorijā strauji bremzēju :)
man vispār lietas, kas tiek piestiprinātas un strādā uz kaut kādas “automātikas” - tb pie kaut kādas enerģijas un leņķa atdalās, bet pie kaut kāda nē - nepatīk vispār pēc būtības. pāris gadus atpakaļ man pašam gadījās ļoti smaga trauma slēpojot tieši dēļ tā, ka tā “automātika” nostrādāja ne tajā brīdī ne tā kā vajag.

Es minēšu. Tev bija slaloma slēpēm par švaku ieregulēta pretestība.
Tas pats ar pedāļiem. Ja par švaku, tad arī var kādā atbildīgā brīdī izklipsēties. Bet tā tur tiešām cilvēki pie tā ir domājuši. Es kautkā neatminos gadījumu, kad napagriežot kāju kurpe bija izlekusi. Vienīgi atceros, kad 2 gadus biju intensīvi braucis ar vieniem kurpju dzelzīšiem, un tie bija tiktāl nodiluši ka paceļot kāju uz augšu tā vienkārši izklipsējās.

Am! Tie kurpju dzelzīšī, vai tie ir noperkami atsevišķi ( gadījum am ja iepirksu lietotas MTB kurpes) un vai pedāļiem tie dzelzīši kuros tiek istiprinata kurpe arī nenodilst un vai tos arī var nopirkt k-kur atsevišķi, jo negribetos pirkt jaunus pedāļus katru sezonu ( pagadām tas nebutu man pa kabatai, vajadzību vēl daudz, bet iespējas nelielas)!

Protams Var nopirkt atsevišķi tikai dzelžus! Es ari vienu reizi smagi nokritu un kad piecēlos kājas, konstatēju faktu, ka kājas kaut kāda veida automātiski izklipsējās. :)

Sakuma bija dažas reizes, kad strauji bremzējot apstājos, vienu kāju atbrīvoju, bet vēlo krīt uz citu pusi un mani velk un… aaa aa panika… bam, gatavs. :)

lielākās problēmas ir pirmajās reizēs. ar klipšiem braucu jau 3.5 gadus. līdz šim bija tikai veina reeize, kad nav izdevies izklipsēt kāju no pedāliem, bet tam par iemeslu bija tas ka tas notika tik pēkšņi un uz līdzenas vietas, ka kritiena brīdī biju pilnīgi atslēdzies. Kā rezultātā velosipēda sēdeklis man trāpīja pa galvu. bet visas citas reizes viss notiek automātiski. vienīgo reizi kad locītava man ir bijusi izmežģīta, braucu ar parastiem pedāļiem. un tas ir braucot gandrīz četrus gadus kā kurjers.

man ir tā gadījies. bet iemels tam ir bijis tas ka braucu ar velosipēdu, kam bija viens ātrums. minu piecēlies kājās, kad ķēde ņēma un noleca no zobrata. līdz ar to aizlidoju ar inerci uz priekšu. rezultātā lidojum pār stūri, velosipēds lido kopā ar mani, trāpa pa galvu, ķivere saplēsta un nelitojama, bet nekas vairāk par nobrāzumiem man nebija. pārējos gadījumos nostrādā refleks. bet lai iegūtu refleku, tad ir tikai jābraukā ar automātiem un viss būs kārtībā.

  1. “dzelzīši” ir nopērkani atsevišķi. veikalos maksā apmēram 9Ls. es Tev un citiem varu sagadāt Shimano "dzelzīšus par 5Ls.

2)pedāļi nav jāpērk katru sezonu. man kā kurjeram Shimano pedāļi kalpo apmēram 1.5-2 gadus. bet citiem braucējiem tie kalpos daudz ilgāk, jo daudzi no jums tomēr nenobrauc 100-150km dienā pie jebkādiem laika apstākļiem.

ja kādu intresē lētas, jaunas, nelietotas velodetaļas rakstiet uz e-pastu arturinss@inbox.lv