Par pumpam (jeb riepu izvele)

Gribeetos ieguut vairaak informaacijas un uzklausiit citu domas par velosipedu riepaam. Man gadiijaas taa: Iegaadaajos riteni ar zaljaam Michelin WildGripper riepaam. Var vinjas pieskaitiit pie gludaam un ar knobiem saanos. Biju laimiigs. Tomeer pamazaam juuk aaraa un uz Siguldu noleemu nopirkt pumpainaas, parcik laika apstaakli vareeja buut ljoti slapji. Nu un ko tad es tur daudz teereeshos, nopirku Kendas pa 5 ls no ZZK. Vispaariibaa drausmiiga braukshana, un skanja uz asfalta kaa braucot pa pikji. Rezuultaats arii vairs nebija tik labs. Bet varbuut taas ir tikai manas iedomas un visas pumpainaas riepas padara riteni peldoshaaku. Taatad mans jautaajums - cik vajadzeetu maksaat par riepaam?

Pareizāk laikam būtu prasīt kādu profilu izvēlēties un tikai pēc tam, vai dārgās ir jūtami labākas par lētajām. Protams, ka gludās ripos labāk par pumpainajām…

Pirmajā gadā es arī braucu ar baigajām traktorenēm, un aizbraucot uz Igauniju biju izbrīnīts, ka viņi brauc ar itkā busnobrauktām riepām (ar neizteiktu protektoru), un jau pusdistancē sāka beigties mani jau tā mazie spēciņi, sāku aizdomāties, kāpēc man ir tik grūti? Labāk ir akurāti izbraukt līkumus, bet lai labāk ripo pa taisni. Tagad man ir 5 riepu komplekti, katru lietoju pēc trases īpatnībām un laika apstākļiem. Uz Siguldu, zinot kāda tur būs trase, nopirku un priekšā uzliku 2.1 GEAX, šausmīgi smaga, ar kevlaru, bet cauri grantij braucu kā tramvajs. Ja negribās ieguldīt tik dauz naudas riepā tad var iztikt ar Continental Twister (braucu trešo gadu), ļoti universālas un ir piejamas dažādās cenās(atkarībā no svara) sākot no 9.99 līdz Ls28(Cēsu 11). Vienīgais ko vajadzētu ielāgot ka ikdienas treniņiem ir vajadzīgas ielas riepas, kuras pārmontē, jo dārgākas riepas ir no mīkstākas gumijas un pa asfaltu nobrauksies šausmīgi ātri. Vislabākais ir uztaisīt otru ratu komplektu). Vairāk uzmanības jāpievērš priekšējai riepai un spiedienam riepās, lai nav pa daudz.Daudziem ir tendence pārpumpēt un tad netur pagriezienos. Siguldā braucu ar pamīkstu priekšējo riepu un bez amortiņa. Varbūt ne viss ir pareizi, bet tie ir mani novērojumi.

Es ikdienā braukāju ar Hutchincon Acrobat, kuras vispār neskaitās klasiskas MTB riepas, bet gan “urban”. Viņām ir gandrīz gluds protektors pa vidu, taču pietiekami agresīvi sāni. Noriskēju un izbraucu Cēsis - Valmiera ar šitām un, ziniet, ļoti normāli bija. Ripoja daudz labāk kā citiem, bet dubļos un smiltīs iedarbojās sānu knobi un noturējos pat tur, kur daži citi ar daudz rupjāku protektoru kāpa nost.

Otram ritenim tagad uzliku tos pašus Twisterus no Cēsu ielas. Neskaitot Kurjera labās atsauksmes, ļoti labi viņas ir novērtētas arī internetā, mtbreview.com. Neko nopietnu vēl neesmu ar viņām braukusi (Siguldā nepiedalījos, pietrūka dukas pēdējā brīdī), bet, cik izmēģināts, pagaidām iet labi.

Vīra ritenim ir Maxxis Wormdrive, arī ar gandrīz gludu vidu un knobiem sānos. Ļoti universālas, man jau baigi patīk.

Maxxis Wormdrive rullee! Baigi forshas riepas, nav nekaadas krutaas, bet pa 7 ls super!

Nu priekš taadiem vieglaakiem maratoniem es lieku Hutchinson city slik 1.7, liidz 5.5 atm,pa šoseju un granti iet super-Valmieras ZZK :),bet siguldai buutu taa kaa pa gludu maxaa 7.99 veloservisaa,un veel taas riepas ir sevišķi pastiprinaatas, lai nevareetu paardurt, liidz ar to mazliet smagaakas.

Shogad paarsvaraa sanaak braukaat ar Richey Slick 1.4x26. Uz Siguldu biju uzlicis Maxxis 2.1x26 - smagas traktorenes (modelja nosaukumu nezinu, bet taadi naak Meridaam defaultaa liidz), jo serpantiinaa likaas, ka ar savaadaakaam nevarees tikt cauri. Godiigi teikt tagad liekas, ka taas bija pa traku. Pat pa granteni ruuca. Liekas, ka labaak vajadzeeja likt Richey universaalaas (pa vidu gludz pa malaam pumpas).

Interesanti dzirdeet ar kaadaam citi brauca Siguldaa!

Grey brauca ar Ritchey ExcaVader. 1.9x26. Skaitās universāla riepa, bet asfaltam, protams, neder. Protektors, reku, šitāds:
http://www.ritcheylogic.com/images/tiremtnexcavader.jpg

Diemžēl nevaru dot savu novērtējumu, tā kā ar šo riepu esmu braucis visai maz un Siguldā bija pirmā reize. Jutos drusku dīvaini, jo saķere pavisam cita, salīdzinot ar InnoVader universālo, biju pārsteigts. Vadāmība ļoti laba, arī smiltīs uzvedās teicami.

gribeetos dzirdeet kaada pieredze ar riepaam ir GI.VI ?

Jaaatdziist, ka Unibankas seerija paarsvaraa notiek pa ljoti labiem celjiem. Taatad tur paarsvaraa vajadzeetu izmantot gludaas ar knobiem saanos. Bet man pietika aizbraukt uz Aluksnes machu, un ar pusliidzenaam riepaam nav iespeejams uzbraukt nevienaa kalninjaa. Man patiik taa ideja ar nomainaamiem ritenju komplektiem un man maajaas viens lieks staav. Bet neesmu paarliecinaats vai ir iespeejams vinjus tik vienkaarshi mainiit - pirmkaart zobratu un kjeedes nodilums ir dazaads un otrkaart vai nevar buut probleemas ar aatrumu paarsleegshanu?

To Davo_Rider
Zobratu kaseti arī var pārskrūvēt, ja maina reti tos riteņus. Bet, ja maina bieži, tad jau arī nodils vienādi, ja arī būs katram komplektam sava kasete. Tomēr, ja savlaicīgi maina ķēdi, tad nekādu problēmu nevajadzētu būt, jo kasete nodilst izstieptas ķēdes dēļ, nevis ķēde - kasetes dēļ.
Par to ātrumu pārslēgšanu. Apmainot riteni, var pāris mirkļos pieregulēt pārslēdzēju tieši tam ritenim, bet parasti tas pat nav vajadzīgs.

IrenaB ar savu praatojumu mazliet paarsteidza, cepuri nost!

Ja ir vēlme ne tikai braukt bet braukt ātri, tad jāmeklē riepas kuru svars nepārsniedz 400gr. Ļoti laba izvēle ir Kenda Klimax, tāpat ļoti labas ir Schwalbe Fast Fred, nopietnākam krosam Ralph. Vēl nopietnākam krosam IRC Mythos XC ar indeksu K (riepas kuras tika speciāli radītas Atlantas OX, fantastiski labi ripo neskatoties uz lielajām pumpām). Continental Twister Supersonic ir derīgas tikai sausam un cietam segumam, pārējos gad.šī riepa neder.
Pārējās foruma dalībnieku iepriekš minētās riepas nav domātas sacensībām līdz ar to komentāri no manas puses izpaliks.

Pats kadu 2 menesi lietoju Maxxis flyweight 330 , skaitas viena no vieglakajiem - pagaidam loti apmierinats… Pirmais iespaids - nu looti plana, viegli dabushu caurus, nez, pagaidam ok, laix raadiis. Vispar vieglas riepas(kamernieces/bezkamernieces) iesaka “pastiprinat” ar dazadiem “sealentiem” (eclipse, notubes.com etc.) kas pasarga no sveshiem kermenjiem, tuvaja nakotne domaju iegadaties kaut ko lidzigu…

Maxxis flyweight trūkums ir pārāk mīkstā gumija protektora daļā. Šī riepa ļoti slikti uzvedas meža taciņās kur mēdz būt skujas plāna smilšu kārtiņa u.tml. Tāpat viņas dilst ļoti ātri, ātrāk par Conti Twister. Vienīgais arguments par labu šai riepai ir cenas/svara attiecība (15Ls/325gr.) taču ja ņem vērā riepas mūžu tad Kendai Klimax kopīgais rādījums ir 2x lielāks.

Un kur taadas Kenda Klimax var iegaadaaties? Starpcitu, esi paarliecinaats, ka vinja taa arii saucas. Nu tas taa, lai paardeveejs neapvainojaas, ja peec taaadaam taujaa.

Tieši tā arī viņas saucas, pārdošanā ir tikai ZZK veikalā. Taču gribu brīdināt ka viņas ir deficīts un vislielākā iespēja nopirkt ir sezonas nogalē, kad tiek “izmestas” sac.rezerves. Nejaukt ar Kozmik modeli tas ir štrunts. Un vēl šī riepa prasa nedaudz lielāku spiedienu 4,5-5,0 bar.
p.s. akmeņainām trasēm jāmeklē kaut ko citu, piemēram no Schwalbe repertuāra.

Es gan negribētu piekrist, ka Kozmik modelis ir štrunc! Pac veselu sezonu nobraucu un bija/ir ok!! :))

Varbūt mazliet par asu teikts, taču biju domājis ka Kozmikam ir salīdzinoši mazāka pielietojamība. Dēļ diezgan gludā protektora viņa nav ieteicama aizmugurē un svars arī virs 450 gr. taču cena gadrīz tāda pati kā Klimax.

gribu aizstaaveet continental twister. nau jau taa, ka der tikai sausam laikam. taa tomeer ir universaala pro riepa, jaa ir savs nikjis, bet zem laba pilota var buut vienkaarshi lieliska. ripo ideaalire tieshi tik cik krosaa vajag. iipasshi laba pret sabirushaam skujaam un plaanu dublju kaartinju virs cieta seguma. nu vieniigias kaapienos buksee, jaabuut ljoti uzmaniigam (runa iet par miishanos seezhot)

man pasham ir twister pro, esmu ljoti apmierinaats. tiesa gan, RACING RALPH neesu pameegjinaajis, bet fast fred man nepatika, nu paarak liidzinaas pusslikam (par pusslikiem kaa sugu es taktiski pakluseeshu)