Lēnām tuvojas vasaras otra puse, kad varēs meklēt sezonu nokavējušas detaļas, tāpēc jāsāk domāt par “ragavām”.
Patreizējais “beater bike” sevi ideāli parāda no zagļu atbaidīšanas un sālsūdens noturības viedokļa, bet citādi ir galīgi garām.
20kg radiators, kas grab, bremzējot ķērc, bet nestājas un vadāmības, kā arī kārbas diapazona ziņā nav piemērots izbraucieniem prieka pēc, vai treniņiem (kā rezultātā pa ziemu sanāk bojāt arī “labo” MTB).
Patreiz padomā ir pāris punkti, kā to visu savilkt kopā (noturība, zema cena - mazs riska faktors un pieņemams braukt-prieks):
Alu rāmis, 26" (pieņemu ka jebkas 28"/29er pietam ar DB būs dārgs),
Azimugurējās mech. DB (citi raksta ka trosītes iesalst, bet trumuļiem + daudz WD40 ar to problēmas nebija),
3 ātrumi priekšā (aizmugurē lētākais robotiņš, nofiksēts tikai spriegošanas funkcijai, jo RD gan mēdz salt ciet).
Nav skaidrs cik lētas DB vispār ir vērts ņemt. Tādas 15Ls force vispār strādā, jeb būs sūdīgākas par trumuļiem?
Varbūt lēti brutāli hidro stop-krāni ir labāk? Domāju trosīte nesals iekšā un būs lētāk riskantās vietās atstājamam velo.
Kā ir ar rāmja izmēru ziemai? Lielais radiators šķietami pārliecinošāk taisni dūra cauri kupenām trotuāros, bet šaurās meža taciņās uzvedās, kā ietiepīgs lamzaks un nevar ierakstīties.
Ziemā ir nepieciešamība pēc dubultajiem aplokiem? Cik atminos sitienus, tie visi ir pa vasaru. Paši prastākie aploki būtu lēti un ievērojami ietaupītu svaru.
Citi ieteikumi? Varbūt par pamatu izdevīgāk ņemt šosejas / cyclocross variantu (tur galveni trūkumi dubļinieku un disku bremžu uzstādīšana).
Kādus ziemas/ikdienas konfigurācijas velosipēdus lietojat paši, kāpēc? +/-
Ar cīnos ar šo problēmu katru gadu, mēģinot atrast labāko - neko nedarīt/neieguldīt velosipēda un labi braukt apvienojumu. Mehāniskās DB ir laba lieta, salīdiznājumā ar V-breikiem, izmantoju Avid BB7 nekādas trosīšu sprūšanas vai citus brīnumus nenovēroju. Lielākais ieguvums bija tas, ka nav visu laiku jādomā par kluču maiņu ik pa vairākm nedēļām. Taču tad mani neapmierināja, tas ka jāmaina ķēde un zobrati un baisi viss jākopj. Pagājušo ziemu nobraucu ar vienātrumu veco laiku riteni. Bonuss bija labāka caurejamība ar tiem 28collu ratiem un tas kad nav nekāda ķēde vai zobrati jāmaina, uzpilnina tik eļļu un brauc - nedēla divreiz ja notīr ir labi. Bet braukšanas konforts drausmīgs - bremžu praktiski nav. Visu laiku viss jāskrūvē, ķīļus atrast nerēali ir pieejami tikai kaut kādi ķīlu izstrādājumi - noņemties sanāca pamatīgi, jo viss izdilis/sadilis un lāga neturas kā vajag. Bez tam saprotu tomēr ka kaut kādi ātrumi ir vajadzīgi, citādi sanāk liela spiešana. Šogad pārgāju uz cyclocross rāmi 3x8spd sistēma, kur plnībā piekritīšu par to DB problēmu. Ar dubļniekiem gan nekādu problēmu nebijua, gluži pretēji, ir visi skrūvju caurumi un nāk pat normāla garuma. Principā par idēlu uzskatu kaut kādu 28 collu ar DB un ātrumiem rumbā (megad dārgs prieks :D ), bet tas tāds ļoti subjektīvs viedoklis.
Ideāli jau būtu ja kāds kurjerjs vai kaut kas tāds, padalītos pieredzēt. Bet nu cik manu, tad šie tā pat ar 26collu ratiem brauc, tākā tā sniega caurejamība tadā ļoti subjektīva lieta ar tiem 28 collu ratiem.
Domāju ideālais variants tā vai tā būtu ātrumi rumbā. Paskatījos Ebay Shimano Alfine 8 (+/- ar shippingu, vidējā cena jauniem ar shifteri) 200-220 lati, Shimano Nexus 7 160-180, Shimano Alfine 11 280-300, Shimano Nexus 8 200. Par 29er vīri saka, ka dubļos priekšu iznes. (pats neesmu mēģinājis). Kaut kāds rāmis ar dakšu 45 lati, ratus arī var no lietotām daļām salikt 50 lati, 200 lati ‘‘ātrumkārba’’, stūre, iznesums, stute un tādi nieki 20 lati (tepat tak sludinājumi ir, nekas tak nenotiks, ka tā stūre būs 100g smagāka), cranksets 40 lati, nu un tavi pedāļi un riepas. Sanāk pa 400 latiem gāžams aparāts, kurš gandrīz vai nav jākopj. Jā dārgi ir, bet varbūt atmaksājas 3x ziemā altusu pirkt jaunu, vai kā savādāk ;).
iesaku tikai un vienīgi tērauda rāmi ar vienu ātrumu un pilno ķēdes aizsargu
ar tādu nu jau pāris ziemas nobrauktas, caurrūsējis vēl nav un cena tāda, ka nav jāsatraucās, ka arī caurrusēs
vienīgais ko varu pateikt, ka spēcīgiem minējiem lietoto holandiešu piedāvājums var arī beigties, statistiski 2 gadu laikā esmu salauzis 3 klaņus, līdz uzliku jaunus Al(15 LVL) un pakaļējā rata asi, remontēt neatmaksājās, nopirku jaunu pa 16 LVL(var arī lētāk dabūt) visu ratu. vēl nobeidzās pedāļi, bet tie ir remontējami(jāsaņemās), pagaidām braucu ar tādiem kā atvilknē mētājās.
lai arī izdevumi ir bijuši, joprojām nenožēloju izvēli par labu SS tēraudniekam. Laikā kad vēl nebija šī tērauda rumaka, savam pirmajam velo(merida freeway 9500) ziemā beidzu vismaz 1 ķēdi un arī pāris lētā gala mīkstās dakšas aizgāja. Pārējais itkā turēja, monobloks nomira tikai tad kad vajadzēja, vienīgi neapmierināja v breiki, kas reizēm nestrādāja, nemaz nerunājot par pakaļējo pārslēdzēju.
Ka tad karbonam ir ar aukstajiem grādiem? Teorētiski vajdzētu palikt trauslākam, bet praktiski, ganjau piedzīts pilns ar modifikātoriem un panes bez problēmam arī -30 atzīmi.
Paldies par idejām :)
CRB - Un gana viegls, lai atslēgas vietā visu velo staipītu līdzi :D. Atsevišķos gadījumos man velo nākas atstāt pieslēgtu un nepieskatītu visu dienu.
Pilno ķēdes aizsargu vairs negribu, vienas problēmas. Vaaarbūt vēl tādu pusloku, lai augšdaļai no rata nemet dubļus, bet visdrīzāk tikai bashringu bikšu sargāšanai. Pilnais strīķējās, nobīdās un traucē ķēdes apkopi, kas viņā tā pat nodiršas un aprūsē.
despecs cik sver tāds tērauda trumulis? Man nebūtu arī īpašas lustes ar vienu ātrumu parakstīties uz kādu garāku pasākumu ārpus notīrītiem trotuāriem (piem. brauciens pa Daugavu). Nesaprotu arī kādi trūkumi alumīnijam.
Nu par tām dakšām arī, nevajag galējības - ziemā drīzāk ala fatbike nekā mīksto dakšu, bet holandiešu tēraudenes nekas labs nav.
Pret sāli un zagļiem tie radiatori ir labi, divas ziemas un “izdiluma vainas” minimālas, tanī pašā laikā izturība un uzticamība zem katras kritikas. Cik nav salauzti spieķi, aizmugurējais aploks ieplīsis, dakša jau pārlūza un nomainīta, bremzes nezini kad un kā nostrādās. Es ar viņu godīgi sakot uz brauktuves izbraucu tikai ārkārtas gadījumā, jo nezinu vai pēkšņi kaut kas neatdalīsies, tāpēc tagad cierēju uz “klasisku”, pārbaudītu MTB-tipa variantu.
Kādas domas par aizmugurējo rumbu / tirkšķi? Kasete/brīvrumba? Brīvrumbas rati (130mm) vispār liekas kasetes rāmī (135mm), bez bīstama daudzuma distanceru? Kā ir ar viena ātruma trīsenēm, speciālu ratu vajag, kasetei laikam vieglāk? brīvrumbas un trīsenes šķiet lētākas un gruntīgākas (primitīvākas) - kā viņām chainline kasetes rāmī, var sabīdīt ar atbilstošu monobloku/klani, vai rāmja ģeometrija nepieļaus?
Joprojām aktuāls izmēra jautājums. shim65 ieteiktais rāmis ir interesants variants. Bet 56cm/22" mtb uz 183/83? Jeb 28"niekam tas ir ok? Vasarā plēšu ar 19, bet patiktos 20…20.5", kā būs ziemā? Aukstumā sarausies līdz 21" :D.
pilnajam ķēdessargam reti kad sanāk pieskarties, eļļoju 2x gadā un man tur ir speciāla daļa kas ņemās nost lai to izdarītu. ja ķēde pareizi nospriegota, nekas nestrīķējas.
Rāmja svaram nesekoju, pa pilsētu šis jaut. nav aktuāls. protams velo ir tikai pārvietošanās vajadzībām, uz daugavas ar to nelienu, bet domāju, ka nebūtu problēmu, vienīgi izklaidei sēdpozīcija neatbilstoša.
Topiku nelasīju, bet balsoju par CX, aprīkotu ar garajiem dubļiniekiem + dubļinieku pagarinātājiem.
p.s. Tādu arī pats lietoju. Dubļiniekus var uzlikt arī bez stiprinājuma vietām.
CX jau te uzpeld ik pabrīdim. Varbūt sākot no 400Ls var pat dabūt.
Ja rāmja izmērs atbilst, domāju, ka var iegādāties un upgreidot.
Ir dažas nianses. Es piemēram savējam ratus sakomplektēju pilnīgi individuāli. Uz 32 spieķiem. Ar rumbām, kurām ir visi sl;ēgtie gultņi, lai visu var nomainīt. Aploces lētā gala, lai nav žēl pa ziemu nodeldēt.
Nu jā, tas ja patīk šosejas ģeometrija. Izmantoju jau arī kā ziemas treniņa velo, ne tikai pa pilsētu.
Turpinot no pieredzes. Jāpiešaujas ar tām ķēdes lietām. Jo ziemā viss dilst ļoti ātri. Jābūt savai stratēģijai, tā lai nesanāk šausmīgi dārgi… Savukārt ar V-bremzēm ir tā. Pa sāli braucot, ja ir melnā tērauda kustīgās daļas, tad tās visas aizrūsē, rūsa izplešas, un rezultātā bremze ir regulāri jāpārjauc un jātīra, lai viņa normāli funkcionētu. Ir vērts apsvērt dārgāku nerūsējošu bremžu iegādi. Brīnums, bet izbraucu visu ziemu ar vienām trosītēm un apvalciņiem.
400Ls drāžamajam, nu tu dod - tur jau ideāla, ne optimālā komplektācija sanāk! Man vasaras / labais pat 300Ls kopā nebūs ;), bet kas nu kuram jājamais velo :P. Es jau pats vainīgs, par budžetu ne vārda - domāju komplektēt ne vairāk kā 100Ls, citādi būs švaki, ja nospers.
Rāmi varētu līdz ~30Ls, tad pārējo pa lietotām daļām lasīt, pa latiņiem. Klaņi, rati, disku bremze gan sastādītu atlikušo cenas “svaru”.
Respektīvi patreiz interesētu no 20kg radiatora tikt uz 14…15kg “maximas” svaru, pie reizes saglabājot sezonas noturību un paplašinot lietojamību (ar pāris papildus robiem, uzticamām bremzēm).
Runājot par piedziņu - ar vienu ziemu var nobraukt un ja sistēma ir lēta (<8spd), tad nebūs skāde 1x gadā nomainīt. Kad vēl nebija rumbas ātrumu zieminieks galvenā problēma bija, kad iesala lētais robotiņš, vai atsevišķi posmi un ķēde sāka lēkāt pat neizdilusi. Iespējams to var risināt ar biežāku un toksiskāku eļļošanu, kā arī nofiksējot robotu varētu veikt papildus pasākumus spēcīgākai spriegošanai.
Nu pie tādas cenas sanāk jau pavisam cita saruna. Tur jau šrota variants. Vieni šosejas šifteri vien jauni 150 … 200Ls maksā.
Apzinoties, ka ar to velo brauc ikdienā + šosejas treniņus. Domāju, ka ir vērts 400Ls pilnīgi mierīgi !
Karbona lokanums vai trauslums nekā nemainās ne pie -30, ne pie +30. ;)
Turklāt ziemā karbons (vismaz uz stūres un slēdžiem/bremzēm) tiešām rullē, jo nekļūst auksts kā metāls.
Karbona lokanums vai trauslums nekā nemainās ne pie -30, ne pie +30. ;)
Turklāt ziemā karbons (vismaz uz stūres un slēdžiem/bremzēm) tiešām rullē, jo nekļūst auksts kā metāls.[/quote]
Jebkura materiāla īpašibas mainās atkarībā no temperatūras, šeit runa vairāk gan par saistvielu tam karbona, jebšu sveķiem, kam kā materiālam problēmas ar trauslumu ir bijušas vienmēr. Nēesmu pētijis/testējis karbona izstrādājumus pazeminātās temperetūras, tāpēc nav nejausmas kā ir praktiski un arī laga neticu apgalvojumam, ka praktiski nekas nemainās gan -30 grādos, gan +30 grādos.