Ogre Urban XCO 2022

  1. gada 14. augustā Ogres pilsētā norisinās kalnu riteņbraukšanas sacensības Ogre Urban XCO 2022.
    Šīs ir pirmās olimpiskā velokrosa (XCO) sacensības Latvijā, kas norisinās pilsētas centrā.
    Trase ved abpus Ogres upes krastiem 4,2 km garā aplī (120 kāpuma metri) un brauējiem piedāvā aizraujošus kāpumus un tehniskus nobraucienus, akmensdārzus, pump-track, tramplīnus un trepju nobraucienus.
    Dienas pirmajā pusē plkst. 10:00 norisināsies atsevišķas bērnu sacensības 300 metru garā aplīti, bez ievērojamiem šķēršļiem.

Dalībnieku ierašanās, reģistrācija, distances apskate un iesildīšanās no 9:00 -
Starts Bērnu distancēm 10:00 300-900 m
(1-3apļi)
Apbalvošana Bērnu, 1.startam Urban XCO distancei vecuma grupu apbalvošana 11:15
1.starts Urban XCO distancei vecuma grupu starts –V14, S14, S16, S Tauta 12:00 8,4 km
(2 apļi)
2.starts Urban XCO distancei - V16, V45, V Tauta, S23, S elite grupām, 13:15 16,8 km
(4 apļi)
3.starts Urban XCO distancei - V18, V23, V, V35 vecuma grupām 15:30 25,2 km
(6 apļi)

Apbalvošana Urban XCO distancei
17:30

Dalības maksa - 10 eur, ar ogrēnieša karti - 5 eur, bērnu distancēm - BEZ MAKSAS.

TOP 3 braucēji sieviešu un vīriešu lielajā startā sacentīsies par naudas balvām:

  1. vieta - 70 eur;
  2. vieta - 40 eur;
  3. vieta - 30 eur.
    Pieteikšanās: https://bulta.lv/urban/
    Nolikums: https://bulta.lv/urban/nolikums_URBAN22.pdf
    Facebook: https://www.facebook.com/events/595110892239475/?active_tab=about

Sacensību galvenais atbalstītājs - Ogres novada pašvaldība

Izklausās labi- kross pilsētvidē ir tieši tas ko bija vēlme pamēģināt. Būšu!

Ū, forši, gaidīšū kādu video no apļa!

Ogre Urban XCO 2022 trase lielākoties iztīrīta/izpļauta. Atliek sākt būvēt/atjaunot tramplīnus un akmens dārzus. Tiekamies oficiālajā trases apskatē trešdien 10.08.2022. plkst. 18:00

Publicējam arī kursa GPX: https://connect.garmin.com/modern/course/120436967

Apļa garums 4,2 km, kopējie kāpuma metri 120-140 metri (atkarīgs no ierīces precizitātes).
Pārvietojoties pa trasi nepieciešams ievērot satiksmes noteikumus un rēķināties ar gājējiem/velobraucējiem/trases būvētājiem. Trasē uzmanīties no izmaiņām trases konfigurācijā un grūtības pakāpē (izbūvētas jaunas tehniskas sekcijas/tramplīni).

Vakar tika izbūvēts tāds elements kā tramplīns vannā.
Pavadošais teksts - “ir gatavs, bet pirmais to negribu braukt”. Ar šo lozungu bruņojoties, šorīt tas tika iemēgināts. Tomēr būvētājs to nenobrauca vis :)
Uzlabojumi sekos.

Neliels ieskats no Ogre Urban XCO 2022 sacensību trases, pilns video sekos:

https://fb.watch/eJLlAzH_iy/

Aicinam pieteikties, parādīt savas spējas un cīnīties par sponsoru sagādātajām balvām, kā arī naudas balvām.

Forši, ka puisis māk patiešām labi braukt. Savukārt, priekš trases reklāmas video tipiskais dalībnieks redz “tur būs jālec gaps pumptrackā, īsti nemāku, laikam nepiedalīšos” :D Kaut arī reāli to pumptracku ātrāk varētu būt izbraukt, nevis lekt. Katrā ziņā trase super forša, pat vairāk xco nekā otra Ogres trase. Prieks, ka jums ir entuziasms un rīkojat šo pasākumu. Ogre- xco galvaspilsēta.

Oficiālā trases apskate trešdien 10.08.22. 18:00, sākam Ogres Krasta laukumā, iepretim luterāņu baznīcai.

Kad dzirdēju/redzēju reklāmu ka būs XCO pilsētas vidē, uzreiz iedomājos braukšanu lejā pa trepēm (nu gluži kā dienvidamerikas DH pasākumos). Un tiešām, tagad video redzams - trepes būs :)

Brīvdienās izminām trasīti, 100% atbilst xco, baigi labā :)

Dalībniekiem, kas netiek šodien uz trases apskati 18:00 iesaku noskatīties trases apskates video:
https://www.youtube.com/watch?v=CVSxJ4ZdyTg

Visas neizbraucamās vietas sacensību dienā būs izbraucamas - vismaz stiprākajiem. Pirms loka (1.) tilta un pēc tā, būs jābrauc pa asfaltu, lai plūstošāka trase.

Super trase! Aicinu visus braukt un pamēģināt! Pat ja kāda vieta būs stumjama, nevajag no tā baidīties. Trasē treniņos pavadītais laiks cels meistarību, jo elementi ir daudz un dažādi, daudzveidīgi, kas “meža” trasēs parasti nav iespējams.

Trase ir kaut kas vispār nebijis; interesanta, tehniska un daudzveidīga. Nav pat ar ko salīdzināt īsti. Ir gan dropi, gan vietas, kur uzlekt, trepes (uz augšu arī starp citu un ļoti braucamas), dēlis, akmeņu dārzs, pumptrack utt. Man šķiet, ka ir visi iespējamie ķeksīši.
Manas spējas izbraukt normāli šo trasi ir uz jautājuma, bet tā nav trases vaina ?
Jāpiedalās ir visiem kaut vai tādēļ, lai tādi pasākumi tiktu rīkoti arī turpmāk (un šis tiešām nav “parastais vietējā velokluba svētdienas krosiņš”) Bieži vien dzirdēts, ka nekas interesants netiek rīkots. Te ir iespēja visiem pamēģināt kaut ko īpašu.
Tādēļ jābrauc visiem. Vīlies pilnīgi noteikti nebūs neviens. Šis ir tas pasākums, kur arī vērts ņemt līdzi skatītājus. Būs, ko redzēt.

Komentārs organizatoriem: nepētīju nolikumu un nezinu kā bija domāts, bet manuprāt būtu vērts ņeņemt nost no trases par apli apdzītos kā tas pieņemts xco. Trase ir īsa un ar tādām vietām, kur ne-elite zaudēs daudz laika un pieņemu, ka lielu daļu apdzīs jau trīs apļos.

Krosa nākotnei kā tādai būtu ļoti labi, ja tiktu atmesta ņemšana nost par apli visur, izņemot Latvijas čempionātu. Gadu gaitā sanācis runāt ar daudziem braucējiem, kas piedalītos krosos, ja viņiem ļautu braukt “par visu naudu”, tas ir visu distanci, kurai viņi pieteikušies. Vienīgā motivācija ņemt nost ir ka nevar palaist nākamo startu, kamēr visi nav finišējuši, jo ir tikai viena elektroniskā starta-finiša līnija, bet to var atrisināt ļaujot finišēt pār laika paklāju pa maliņu. Televīzijas nav, un nākamais brauciens vai līderi tiks galā paši.

Baigi saintriģējāt, ka sagribējas uzbraukt, tik šonedēļ nekādi nesanāks.
Tāpēc galvenais jautājums - vai tā trasīte tiks saglabāta arī pēc sacensību beigām?

Trase tiks saglabāta izņemot 1 daļu tūlīt pēc pontonu laipas pa kreisi nogriezties braucot nevarēs, būs vai nu jāstiepj pār margu vai jānes pa trepēm

Offtopic, bet īsti neredzu uztraukuma pamatojumu - krosos (arī XCO) apļu skaits tiek noteikts, lai sasniegtu noteiktu trasē pavadīto laiku, balstoties uz līderu ātrumu. Līdz ar to visi dalībnieki vairāk vai mazāk (+/- 15 minūtes) trasē pavada vienādu laiku. Latvijā neesmu redzējis praksi ņemt nost no trases par apli apdzītos, bet pamatā tiek “slēgts” finišs pēc līdera finiša, t.i., tiklīdz finišē līderis, pārējie arī finišē, neatkarīgi no nobraukto apļu skaita. Kāda jēga turpināt “cīnīties” trasē vēl stundu pēc līderu finiša? trase taču ir apļos un neko jaunu vairs neredzēsi :) Bet šādā izpildījumā arī par apli apdzītajiem jāprot savlaicīgi atpazīt tos, kas dzen par apli un pieklājīgi palaist tos garām. Ja tevi dzen par apli, tu vairs ne par ko necīnies, bet tas, kurš dzen - tas gan vēl cīnās. Un te nevar strādāt loģika “es arī samaksāju par sacensībām un man tādas pašas tiesības atrasties trasē”. Jo vairāk krosā būs tādu “pozīciju ieturētāju”, jo vairāk atbalstīšu par apli apdzīto noņemšanu no trases, lai gan arī pats šogad esmu tas, kurš cīnās, lai netiktu apdzīts par apli.

Offtopic, bet īsti neredzu uztraukuma pamatojumu - krosos (arī XCO) apļu skaits tiek noteikts, lai sasniegtu noteiktu trasē pavadīto laiku, balstoties uz līderu ātrumu. Līdz ar to visi dalībnieki vairāk vai mazāk (+/- 15 minūtes) trasē pavada vienādu laiku. Latvijā neesmu redzējis praksi ņemt nost no trases par apli apdzītos, bet pamatā tiek “slēgts” finišs pēc līdera finiša, t.i., tiklīdz finišē līderis, pārējie arī finišē, neatkarīgi no nobraukto apļu skaita. Kāda jēga turpināt “cīnīties” trasē vēl stundu pēc līderu finiša? trase taču ir apļos un neko jaunu vairs neredzēsi :) Bet šādā izpildījumā arī par apli apdzītajiem jāprot savlaicīgi atpazīt tos, kas dzen par apli un pieklājīgi palaist tos garām. Ja tevi dzen par apli, tu vairs ne par ko necīnies, bet tas, kurš dzen - tas gan vēl cīnās. Un te nevar strādāt loģika “es arī samaksāju par sacensībām un man tādas pašas tiesības atrasties trasē”. Jo vairāk krosā būs tādu “pozīciju ieturētāju”, jo vairāk atbalstīšu par apli apdzīto noņemšanu no trases, lai gan arī pats šogad esmu tas, kurš cīnās, lai netiktu apdzīts par apli.[/quote]

Man jautājums “braukt par visu naudu” vispār nebija šajā gadījumā aktuāls. Es uz to skatos nedaudz citādāk. V Open , V45 un V Tauta brauc vienā startā ar V16 4 apļus. Esmu pilnīgi drošs, būs vismaz viens vai divi v16 džeki, kuri vienkārši lidos nesalīdzināmi ar 90% šajā startā, un kuriem atbilstošāks būtu starts ar V18, v23 un V. Trase ir ļoti tehniska un dinamiska, pat vidēji labi braucēji maratonos tiks apdzīti, jo lielākai daļai ir minimālas prasmes un pieredze elementos, kas ir šajā trasē. Mans komentārs bija tikai tādā kontekstā.

tā saslavēts, ka jābrauc iemēģināt

Offtopic, bet īsti neredzu uztraukuma pamatojumu - krosos (arī XCO) apļu skaits tiek noteikts, lai sasniegtu noteiktu trasē pavadīto laiku, balstoties uz līderu ātrumu. Līdz ar to visi dalībnieki vairāk vai mazāk (+/- 15 minūtes) trasē pavada vienādu laiku. Latvijā neesmu redzējis praksi ņemt nost no trases par apli apdzītos, bet pamatā tiek “slēgts” finišs pēc līdera finiša, t.i., tiklīdz finišē līderis, pārējie arī finišē, neatkarīgi no nobraukto apļu skaita. Kāda jēga turpināt “cīnīties” trasē vēl stundu pēc līderu finiša? trase taču ir apļos un neko jaunu vairs neredzēsi :) Bet šādā izpildījumā arī par apli apdzītajiem jāprot savlaicīgi atpazīt tos, kas dzen par apli un pieklājīgi palaist tos garām. Ja tevi dzen par apli, tu vairs ne par ko necīnies, bet tas, kurš dzen - tas gan vēl cīnās. Un te nevar strādāt loģika “es arī samaksāju par sacensībām un man tādas pašas tiesības atrasties trasē”. Jo vairāk krosā būs tādu “pozīciju ieturētāju”, jo vairāk atbalstīšu par apli apdzīto noņemšanu no trases, lai gan arī pats šogad esmu tas, kurš cīnās, lai netiktu apdzīts par apli.[/quote]

Man jautājums “braukt par visu naudu” vispār nebija šajā gadījumā aktuāls. Es uz to skatos nedaudz citādāk. V Open , V45 un V Tauta brauc vienā startā ar V16 4 apļus. Esmu pilnīgi drošs, būs vismaz viens vai divi v16 džeki, kuri vienkārši lidos nesalīdzināmi ar 90% šajā startā, un kuriem atbilstošāks būtu starts ar V18, v23 un V. Trase ir ļoti tehniska un dinamiska, pat vidēji labi braucēji maratonos tiks apdzīti, jo lielākai daļai ir minimālas prasmes un pieredze elementos, kas ir šajā trasē. Mans komentārs bija tikai tādā kontekstā.[/quote]
Vēl piepildīšu par šo. XCO ņem nost no trases par apli apdzītos nevis grupas ietvaros, bet pēc starta kārtas numura un apļu skaita.
Konkrēts piemērs: LK XCO 1.posms Ogre.
3.starts
Startē elite 6 apļi
Pēc 1 min. U18 - 5 apļi
Pēc 1 min CFA - 5 apļi
Pēc 1 min M1 - 5 apļi

Dēļ Elites nevienu nost neņem, jo vienīgajiem 6apļi.

Situācija sekojoša: divi U18 džeki vnk nolido (Smilktens un Sergijevičs).
Es braucu m1. Apdzina mani elite + šie divi džeki. Iebraucu 5 aplī, mani nenoņēma nost, citus cfa un m1 džekus par 30 sekundēm lēnākus 4 aplī noņem nost.
Nobraucu 5 apļus. Manu 5. apli anulē un citus cfa un M1 nemaz nepalaida, jo U18 apdzina par apli arī pēc laika (starts 2min agrāk). Neviens no m1 un pat CFA mani neapdzina par apli, bet dēļ diviem U18, kas nākamgad ir elite, noņēma veselu kaudzi citās grupās braucošos. Un tādēļ arguments “par neko vairs necīnās” nav īsti vietā.
Un te ir tas pats. Iedomājies V16 džekus, īpaši vietējos no Ogres un Ikšķiles, kas trasi izbraukuši vismaz 5-10 reizes un open grupu, kur liela daļa tikai no rīta ieraudzīs trasi vai maksimums bijuši 1 reiz izbraukt.
Par to ir stāsts.