Offroad Finnmark 2018 27.07.-04.08.

Tā kā Ziemassvētku laikā izlēmu tradicionālo pavasara velo treniņnometni siltajās zemēs nerīkot … jo idejas iekavējās, tad šovasar plānoju piedalīties šajā trakajā pasākumā …
OFFROAD FINNMARK 2018! :) (Paldies Reinim Nartišam par ideju! Polšs no manis :) :)
Un protams būtu priecīgs arī par kompanjoniem :)
vairāk info: https://offroadfinnmark.no/
Ja īsiem vārdiem, tad nenormāla gonka pašos Eiropas ziemeļos, Norvēģijā … pie Ziemeļledus okeāna ;)
Distances labās!
“čaiņiku” distance - 150 km, tad vēl ir arī 300 km un 700 km :D
Nē nē … tā nav “stage race” tās ir normālas nonstop distances! :D … kā saka “do pobednovo konca!” :D :D
Nu vienīgi jaunatnei līdz 17 gadiem ir 33 un 66 km distancītes :) Bet mierinājumam vien varu teikt … ka tur tajā laikā būs polārā diena, tātad nakts nebūs! Tā ka tikai jāmin! :D
Katrā ziņā tur braukšu un patreiz uzsāku detalizētus plānošanas darbus. ja vēl kādam tas ieinteresē dodiet ziņu :) … Un lētā pieteikšanās ir līdz 15.janvārim. Ā, un es taisos braukt “čaiņiku” 150 km ;)
Vēl cik saprotu pēc programmas, tad būs arī bērnu sacensības un arī ģimeņu brauciens 20 km :) Nu vārdu sakot riktīgs velofestivāls 1 nedēļas garumā!

Pasākums ir aizvadīts, pirmie divi Latvijas riteņbraucēji pasākumā nu ir piedalījušies 150-nieku nobraukuši un veiksmīgi finišējuši … un nu nedaudz atziņas no manis, ja kādam varbūt interesē ;)

Trase:
Pirmo apmēram 30 km cilpa, tāda salīdzinoši vienkāŗša, SEBa granteņu un Vivusa meža taku krustojums bez tādiem lieliem kāpumiem, bet nelieliem pauguriem, pāris bīstamiem nobraucieniem, daudzām sakņainām, akmeņainām, tehniskām “singletrack” taciņām. Tad nākamie 20 km arī samērā vienkārši, grantenes un nedaudz arī asfalta posmi bet nu ar kādiem diviem ievērojamākiem pauguriem. Pēc 50-tā kilometra sākās stāvs kāpums kalnā, pa akmeņainu ceļu ko par granteni grūti nosaukt, apmēram kādu 8 km garumā. Pēc tam kādu apmēram 66 km garumā liekas nebeidzams krateklis pa akmeņainām takām, pāri neskaitāmiem lielākiem un mazākiem pauguriem saucamajām “sopkām”, šķērsojot neskaitāmas akmeņainas upes un pāris riktīgus dubļu purviņus. Daba vienveidīga … neviena kociņa, tikai pa retam krūmājam, tikai “sopkas”, akmeņi, upīte, purviņš … un atkal viss no gala :D Vispār jau no tiem apmēram 150 dalībniekiem 150-nieka distancē liekas tikai mēs abi latvieši nu un varbūt vēl kāds indivīds bijām ar “hardtail” ričukiem … pārējie ar “fūlīšiem”. No sākuma, pirms starta pasmējāmies par vārgajiem norvēģu dibeniem, bet distancē sapratām, ka normāli tādas takas braucamas ir tikai ar “fūlīšiem” :D :D Pēdējos 26 kilometros no sākuma stāvs un garš akmeņains nobrauciens no tās kalnienes, tad nu jau zināmās grantenes un asfalta gabaliņi ar kādiem diviem normāliem kāpumiem pirms finiša pilsētā. Kopumā … riktīgs MTB :)

Organizācija:
Ir vērts aizbraukt uz tādu gonku, lai nokonstatētu cik daudzkārt kvalitatīvāk tiek organizētas sacensības Latvijā! Cik daudzkārt vairāk sacensību dalībnieki Latvijā tiek apmīļoti, apčubināti un lutināti no organizatoru puses :) Un tas par nieka 5 līdz 25 EUR salīdzinot ar Norvēģijas pasākuma 200 EUR dalības maksu :D :D katrā ziņā visi finiša sardeļu mīļotāji, marķējuma kritizētāji utml forumos noteikti varētu “cepties” vēl vismaz pusgadu :D :D
Bet kopumā manā skatījumā … nebija ar tik slikti ;) Pirmstarta iebrauciens starta koridorā caur podestu, ar individuālu dalībnieka vārda nosaukšanu, laša zupiņa distances vidusdaļā, atsaucīgs un smaidīgs apkalpojošais personāls, GPS tracking visas distances garumā … lai arī līdzjutēji varētu aktīvi sekot līdzi, afterpārty nākamās dienas rītā ar apbalvošanu un lepnu “zviedru galdu”, OF150 finisher velokreklinš katram finišējušajam un arī diploms …
Visvairāk pārsteidza trases marķējums kas praktiski bija … nekāds. Lai gan gonkas noteikumos bija teikts ka katram dalībniekam obligāti ir jābūt normālai GPS ierīcei ar elektronisku trases maršrutu pēc kura būtu jāvadās … bet nu tomēr. Virziena rādītāja bultu distancē bija pamaz, un arī tās ne pārāk atbilstoši izvietotas. Liekas arī par visādām pasākuma saskaņošanām ar policijām u.c. institūcijām tur pārāk neiespringa, jo visas pārvietošanās pa pilsētu un arī škērsojot lielākos autoceļus tur notikās kopējā plūsmā, bez jebkādas satiksmes apturēšanas … kā teikt, katrs pats par sevi ;) Saprotu gan orgus, ka 150 km distanci kārtīgi nomarķēt ir sarežģīti, kur nu vēl 300 un 700 km, kuras arī daudzviet veda pavisam pa citām takām un vienā aplī … bet nu tomēr. Tāpat nekādi trasē netika marķēti bīstamie nobraucieni, par kuru esamību trasē vien tikām skaidrā norvēģu valodā informēti pirmsgonkas sanāksmē. Vēl jāpiemin medicīniskās palīdzības brigāžu trūkums gan distancē, gan startā, finišā :) Te laikam attaisnojot orgus gan jāsaka, ka vismaz 70% trases neviena klasiskā medicīniskās palīdzības mašīna tāpat piebraukt nevarētu :D :D … vienīgi ar helikopteru :)

Rezultāti:
Pats ar savu startu esmu ļoti apmierināts. Sacensību sākuma daļa vispār perfekti … tad gan tas lielais akmeņu kāpums “nogalināja” un kalnienes akmeņu takās kratījos tādā kā “nirvānā”. Tālāk pēc kontrolpunkta 85 kilometrā ar laša zupiņu un laikam pēkšņi iedarbojās arī visa līdz tam izdzertā želeju un citu enerģijas dzērienu buķete … un atvērās otrā elpa :D Atlikušo distances daļu nobraucu diezgan sparīgi un arī priecīgi :) Būtu varējis nobraukt vēl sparīgāk … bet diemžēl nebiju aprīkojies ar pienācīgu GPS maršruta ierīci … tāpēc nācās ik pa laikam apstāties un pagaidīt kādu no sekotājiem. Kopumā 150-nieku nobraucu 86. vietā no 131 finišējušā, un 24.vietā savā 40-49.gadu grupā no 34 finišējušajiem. Laiks 11:53:20 ;)

Izmaksas un loģistika:
Bijām 7 cilvēki. Tai skaitā 5 riteņbraucēji (no kuriem 2 piedalījāmies pašā gonkā). Braucām ar divām vieglajām mašīnām līdz Helsinkiem, tad stūķējām auto uz vilciena un normāli gulējām pa nakti līdz pat Somijas ziemeļdaļai. Atlikumā vien vēl apm. 400 km līdz Altai. Manā skatījumā viss ideāli un pareizi. Bez stresa, negulēšanām u.t.m.l. kas būtu ja visu ceļu brauktu ar auto.
Izmaksas no viena cilvēka, neskaitot dalības maksu (200 EUR) un ēšanas (pēc katra paradumiem) izmaksāja apmēram 535 EUR, te gan jāņem vērā arī tas ka braucām ne tikai uz gonku bet vēl arī nedēļu padzīvoties par Norvēģijas ziemeļiem.
Ja labi gribētu varētu vēl lētāk šo to nooptimizēt ;)

Kopsavilkums:
Kopējs info par pasākumu: https://offroadfinnmark.no/
un FB lapā: https://www.facebook.com/offroadfinnmark/
Rezultāti: https://offroadfinnmark.no/resultater-live/
Info no mana skatpunkta FB: https://www.facebook.com/dainis.skruzmanis.3
Vai brauktu vēl … ? Labprāt! Un varbūt pamēģinātu arī OF300 distanci! … vienīgā problēma, ka pasaule ir pārāk liela … un ir daudz citu vietu kur vēl nav būts … ;)
Katrā gadījumā iesaku pasākumu un aicinu piedalīties vēl kādus Latvijas pārstāvjus nākamā gada gonkā! :) ja kādi jautājumi … jautājiet.

Paldies! Vilinoši!

Video no interneta https://www.youtube.com/watch?v=ISUPU7rE9wc

Paldies par info.

Bravo! Kā ar odiem un dunduriem?

Odi, dunduri … mazāk, bet liekas bija kautkādi citi moskīti kas neganti koda. Bet gonku braucot gan neko pārāk nejutu. Tik otrā dienā kodumu pēdas pamanīju ;) Pretmoskītu līdzekļi pēc nolikuma bija obligāti aksesuāri katram dalībniekam.