Nobrauktuvju šķērsošana uz šosejas.

Tā nu ir sanācis, ka beidzot jālien ārā uz šosejas Rīga-Sigulda (kas maini galīgi nepriecē), jo Biķernieku trase bieži aizņemta. Tad nu jautājums, kā pareizi šķērsot nobrauktuves?
Es daru tā: tad kad sākas nobrauktuves josla, turpinu braukt pa labo malu aiz līnijas gar zālīti tik ilgi kamēr nobrauktuves kreisā pusē ir pārtrauktā līnija. Kad sākas nepārtrauktā līnija kreisajā pusē nobrauktuves joslai un tuvojas krāsotā saliņa, tad es skatos lielāku atstarpi starp mašīnām, parādu kreiso pagriezienu ar roku un pārkārtojos uz kreiso līniju, kur jau praktiski arī sākas krāsotā saliņa.
Pa trīs nedēļām, ko braucu pa šoseju divi nepatīkamas situācijas bijušas uz nobrauktuvēm. Pirmā, kad viens auto palielā ātrumā turpināja braukt pa pirmo joslu, lai apdzītu visus tos, kas grieza uz Tallinu un atradās nobrauktuves joslā, tad grieza nobrauktuvē pāri nepārtrauktai līnijai, kur es jau parādījis pagriezienu pārkārtojos uz kreiso nobrauktuves pusi, lai turpinātu virzienu uz Siguldu. Tur jau uz krāsotās saliņas viņš man nepilna pus metra attālumā gar degunu nogrieza.
Otrā, kad no Siguldas puses braucu un tieši pirms nobrauktuves uz Tallinu, aiz manis viens auto samazināja ātrumu līdz manam ātrumam un brauca man aiz muguras (kaut vietas bija pa pilnam kur mani apbraukt un arī pārtrauktā līnija joprojām bija nobrauktuvei), tad nu lai nekavētu to auto, parādīju kreiso pagriezienu un pārkārtojos uz nobrauktuves kreiso līniju, kas joprojām bija vēl nepārtrauktā. Pateicos šoferim un parādīju īkšķi uz augšu, bet šoferi braucot garā pa atvērto logu kaut ko neapmierināts bļaustījās!
Tad nu jautājums, vai tur kur sākas nobrauktuves josla, platā raustītā līnija vai tur uzreiz jau ir jābrauc virsū platajai līnijai un jāatstāj nobrauktuve labajā malā? Jāpaliek pa vidu starp nobrauktuvi un pirmo joslu ja es gribu turpināt virzienu taisni?

Es parasti daru tāpat kā tu. Teorētiski pēc noteikumiem laikam tā nav gluži pareizi, bet no drošības viedokļa tā šķiet labāk. Pret tādiem bezkauņām/steidzīgiem kā pirmajā gadījumā laikam nav līdzekļu, par otro gadījumu nav skaidrs, kas viņam nepatika. Kamēr vēl nav nepārtrauktā līnija, nekas neliedz arī auto pārdomāt un atgriezties pamatjoslā.

Braucot uz Siguldu, kur griež uz Baltezeru, tā ir psiho vieta :D arī izmantoju tādu taktiku kā TU.

Pateicos, tad jau visu pareizi daru! Un kā reiz šodien beidzot izdevās arī ieraudzīt, kā divi velobraucēji pārkārtojās no nobrauktuves lai brauktu taisni un tieši braucot no Siguldas puses pirms nobrauktuves uz Tallinu. Identiski kā es arī darīja, pat vēl drošāk nevis pa pašu līniju brauca, bet kādus 30-40cm no līnijas uz vidu. Tā kā es secinu, ka man tai otrajā situācijā kāds velo nīdējs vienkārši gribēja izkliegt visu, kas uz sirds sakrājies! :D

Braucot no Siguldas paralēli jau ir veloceļs, pa kuru idejiski būtu jābrauc.
Pretējā virzienā gan īsti nav variantu un pīpina gan, kad stāvi malā un palaid auto, gan kad brauc pa vidu starp pirmo un otro joslu. Otrajā variantā gan ir asas izjūtas, kad autiņi pa abām pusēm lido garām.

Es virzienā uz Siguldu, tuvojoties nobraukšanai uz Salaspili, pārkārtojos no nobrauktuves uz pirmo joslu un pa to turpinu gan garām uzbrauktuvei, gan nobrauktuvei. Man tā šķiet gan ērtāk, gan drošāk, jo izslēdzu divas liekas pārkārtošanās. Ok, pirmo var veikt droši no saliņas, bet otrajā man bieži nācies pilnībā apstāties, jo vakaros Tallinas virzienā satiksme ir ļoti aktīva, tādēļ nobrauktuves galā pārkārtoties pa kreisi ne vienmēr ir iespējams brīdī, kad tas nepieciešams. Pie tam, bieži stāv auto rinda, kuru arī ērtāk apbraukt pa pirmo joslu.

Ir gadījies tā trāpīties starp divām fūrēm, kur viena lien garām uz nobrauktuvi, otra lido pa taisno, gar kreiso pusi - tas gan bija uz citas šosejas …
Nu laikam jāskatās pēc situācijas un jācer, ka būs pieņemts pareizās lēmums un veiksmīgi tikts garām tādai bīstamais vietai.

Vienmēr braucu pa joslu - nav lieki jāapstājas, nav pastāvīgi jāskatās uz aizmuguri, vienkārši brauc un turies pie stūres.
Tā es mazāk traucēju mašīnām un arī pats braucu raitāk.
Uz nobrauktuvi nelienu, jo tā ir lieki manevri un bieži jāskatās uz aizmuguri pirms veikt pārkārtošanos.