nepieciešamas padoms šosejas velo iegādei

Sveiki tautieši!

Pēc Tele 2 gonkas ir dzimusi doma par to, ka bez labas fiziskās sagatavotības un atbilstošas tehnikas uz labiem rezultātiem var necerēt (braucu ar MTB, kuram uzlikti Schwalbe kojaki). + pēc dažu aktīvu tautiešu diskusijas sapratu, ka ar MTB pirmajos koridoros labāk nerādīties, ka nenogāž platās stūres, disku bremžu vai vnk nepieņemamas sejas izteiksmes dēļ :) …tas tā joks. Tāpēc lūdzu neliedziet padomu ar ko sākt un kam pievērst uzmanību. Ar finansēm protams ir švaki un tāpēc Pro risinājumus nepiedāvāt. Šobrīd skatos uz ORBEA AQUA T23 '11. VVB tautas braucienā jau ir doma startēt ar šoseas velo.

Vai ir būtiski iebildumi pret (maz)lietotiem velo? Šeit forumā ik pa laikam parādās ļoti labi varianti.

Pa lielam tā pat kā MTB, viss kas lēts puslīdz vienāds. Šosejai izvēli atvieglo dakšas izvēle (metāla vai karbona) un only-V-breiki (NAV jāizvēlas DB vai VB). Tālāk piederība rāmja zīmolam un grupai :)

Nav iebildumi vnk pirms uz kaut ko skatīties ir jāsaprto to, kam pievērst uzmanību. Jautājums arī par rāmaja izmēru, kādu manam rumpim vajadzētu, ja augums ir 183 cm?

No personīgās pieredzes varu pateikt ka nebūs uzreiz tā ka uzsēdīsies uz šosejas velo un nu tik lidos. Pats braucu ar MTB un bija iespēja palietot diezgan labu TREK šosejas velo ko paziņa turēja pie manis kādu laiciņu. Sēžoties uz šosejas velo gaidīju ka nu tik būs ātrumi un viss būs ļoti skaisti. Bet tā nebija. :(

Pirmie 55km nāca baigi grūti un par iemeslu tam bija vairāki faktori: 1. nepierasta sēdēšanas poza, 2. sēdeklis likā ļoti ciets 3. salīdzinājumā ar manu MTB FS cietais šosejas velo rāmis un augstā spiediena riepas nodod dibenam un rokām visus ceļa nelīdzenumus. Visu šo faktoru iespaidā vidējais ātrums uz šosejas velosipēda bija lēnāks par manu vidējo ātrumu ar MTB.

Man pietika ar vienu izbraucienu lai saprastu to ka šosejas velo nav priekš manis un pirms pirmā brauciena dzimusī doma par šosejas velo iegādi asfalta treniņiem nomira pēc 1,5 braukšanas ar šosejas velosipēdu.

Silti iesaku pirms šosejas velo iegādes aizņemties to no kāda un pabraukt lai pats varētu saprast vai vajag vai nē.

Lūdzu neuztveriet šo kā šosejas velo antireklāmu. Šīs ir konkrēti manas sajūtas pēc braukšanas ar šosejas velosipēdu. Man ir paziņa kas kādreiz bija 100% MTB velo cienītājs un šosejas velo teica lielo NĒ, bet mainoties dzīvesvietai mainījās ceļa segumi un šobrīd viņš brauc ar cyclocross velosipēdu un starpsezonā plāno iegādāties kā viņš pats saka “tīrasiņu šosejnieku”.

Novēlu izdarīt pareizu izvēli!!!

Ir jau arī CX, kurus, domājams, negāzīs gar zemi, ja līdīs pelotona priekšgalā. Un tiem ir izvēle starp VB un DB. :) Piemēram šis velosipēds.
Cerams ka pārāk nesarežģīju izvēli… :)

Bez komentāriem.

[quote=Silikons]No personīgās pieredzes varu pateikt ka nebūs uzreiz tā ka uzsēdīsies uz šosejas velo un nu tik lidos. Pats braucu ar MTB un bija iespēja palietot diezgan labu TREK šosejas velo ko paziņa turēja pie manis kādu laiciņu. Sēžoties uz šosejas velo gaidīju ka nu tik būs ātrumi un viss būs ļoti skaisti. Bet tā nebija. :(

Pirmie 55km nāca baigi grūti un par iemeslu tam bija vairāki faktori: 1. nepierasta sēdēšanas poza, 2. sēdeklis likā ļoti ciets 3. salīdzinājumā ar manu MTB FS cietais šosejas velo rāmis un augstā spiediena riepas nodod dibenam un rokām visus ceļa nelīdzenumus. Visu šo faktoru iespaidā vidējais ātrums uz šosejas velosipēda bija lēnāks par manu vidējo ātrumu ar MTB.

Man pietika ar vienu izbraucienu lai saprastu to ka šosejas velo nav priekš manis un pirms pirmā brauciena dzimusī doma par šosejas velo iegādi asfalta treniņiem nomira pēc 1,5 braukšanas ar šosejas velosipēdu.

Silti iesaku pirms šosejas velo iegādes aizņemties to no kāda un pabraukt lai pats varētu saprast vai vajag vai nē.

Lūdzu neuztveriet šo kā šosejas velo antireklāmu. Šīs ir konkrēti manas sajūtas pēc braukšanas ar šosejas velosipēdu. Man ir paziņa kas kādreiz bija 100% MTB velo cienītājs un šosejas velo teica lielo NĒ, bet mainoties dzīvesvietai mainījās ceļa segumi un šobrīd viņš brauc ar cyclocross velosipēdu un starpsezonā plāno iegādāties kā viņš pats saka “tīrasiņu šosejnieku”.

Novēlu izdarīt pareizu izvēli!!![/quote]

Par 1. piekrītu nepierasta sēdēšanas pozīcija dod savu, bet cik saprotu, tad tā ir krietni aerodinamiskāka par MTB
Par 2. negibu īsti piekrist, ka MTB beņķis ir mīkstāks par šosesjas, ja nu vienīgi pozīcijas dēļ sanāk uz riekstiem gulēt :D
par 3. problēmas nav jo nu jau vairāk kā mēnesi manam MTB ir uzmontēti schwalbe kojak 1.35 cisiņi un pie cietibas un ceļa nelīdzenumiem ir pierasts. Pēc riepu maiņas vidēājais ātrums pieauga par vismaz 5 km/h

Līdz ar to ir doma šosejas treniņiem un dalībai sacensības izmantot šosejai paredzētu tehniku. Atzīšos gan arī to, ka nevienā MTB gonkā vēl neesmu piedalījies :( Tāpēc patiesībā vēl nezinu kas īsti ir tuvāks MTB vai šoseja, līdz ar to lielas investīcijas šaurā specializācijā krāmet vēl nevēlos.

Ir jau arī CX, kurus, domājams, negāzīs gar zemi, ja līdīs pelotona priekšgalā. Un tiem ir izvēle starp VB un DB. :) Piemēram šis velosipēds.
Cerams ka pārāk nesarežģīju izvēli… :)[/quote]

par šitiem brīnumiem - CX man galīgi nav poņas, kas tas ir un kam tas ir paredzēts. :)

Es gan pakomentēšu Silikona tekstu. Es arī šoziem tiku pie šosejas velo. Pirmais brauciens bija tāda taustīšanās, negribējās nolikties (vēl sniegs pa malām bija), ātrums bija apmēram MTB līmenī. Tomēr pēc vairākām izbraukšanas reizēm tika pierasts pie pozīcijas un šobrīd viennozīmīgi varu teikt, ka atšķirība ātrumā un īpaši paātrinājumā (to var manīt pret kalnu velkot savā aizvējā kādu MTB) ir ļoti jūtama.

Nu vispār jau CX paredzēts šitam, nevis šosejai, bet izskatās pēc šosejnieka.

[quote=Silikons]…Lūdzu neuztveriet šo kā šosejas velo antireklāmu. Šīs ir konkrēti manas sajūtas pēc braukšanas ar šosejas velosipēdu…
Novēlu izdarīt pareizu izvēli!!![/quote]

Vēlreiz gribu piezīmēt ka tās ir tikai manas domas un sajūtas kuras variet ņemt vērā vai neņemt. Mans mērķis nebija kaut ko nolikt.

Drīzāk negatīvu iespaidu par šosejas riteņbraukšanu var radīt izbraukšana ar nepiemērota izmēra šosejas ričuku…

Nav iebildumi vnk pirms uz kaut ko skatīties ir jāsaprto to, kam pievērst uzmanību. Jautājums arī par rāmaja izmēru, kādu manam rumpim vajadzētu, ja augums ir 183 cm?[/quote]

Vai pareizi saprotu, ka manam augumam (183 cm) atbilstošais izmērs ir 58?

… vai 56. Atkarīgs no ražotāja. Skaties katram modelim ‘size chart’.

Orbea - 57?
specialized 56 vai 58?
neviena size chart nav auguma izmers ietverts, tur ir tikai rāmja ģeonmetrija, kurā es neorientējos :(

Uzmēries ar http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

Pēc tam kā galveno parametru paņem (virtual) top tube length, to arī skaties ģeometrijā, lai vismaz kāds priekšstats būtu.

Ja pareizi sevi nomērīju, tad sanāk ka vajad 56 izmēru

Seat tube range c-c 53.8 - 54.3 55.0 - 55.5 56.7 - 57.2
Seat tube range c-t 55.4 - 55.9 56.6 - 57.1 58.3 - 58.8
Top tube length 56.1 - 56.5 56.1 - 56.5 57.3 - 57.7
Stem Length 11.9 - 12.5 10.8 - 11.4 11.0 - 11.6
BB-Saddle Position 71.0 - 73.0 70.2 - 72.2 68.5 - 70.5
Saddle-Handlebar 56.3 - 56.9 57.1 - 57.7 58.8 - 59.4
Saddle Setback 7.5 - 7.9 8.7 - 9.1 8.2 - 8.6

pirms divām nedēļām beidzot tiku pie viena nomas šosejnieka ar domu pastīties- patiks, nepatiks, un ja kas nobraukt arī Rigas maratonu.
pēc trešā brauciena jau bij skaidrs tas ir man, trīs dienu laikā pilnībā biju pieradis pie visa un tagad ar mtb mani ir grūti pierunāt braukt. gan jau pāries…

lai nu kā nopirku to pašu nomas šosi. ar veciem slēdžiem 2x8, rāmis alu, dakšas abas karbona. rati bij sūdīgi un pēc zavala maratonā- aizmugurējam ratam aploce ir beigta. katrā ziņā šobrīd manus priekštatus un vēlmes pilnībā spēja apmierināt, jo tehniski visi slēdži strādā ideāli, sēdeklis ērts, kaut arī rāmis manam augumam ir čut par īsu, jūtos ērti. varbūt pagaidām…

nedomāju, ka pirkt lietotu ir kas slikts, taču bieži vien tas nav finansiāli izdevīgāk ilgtermiņā. Lietotam visdrīzāk daļa kustīgie mezgli būs jāmaina daudz ātrāk. un ja veca sistēma, tad piemeklēt, savietot… nez vai viegli un ērti.

Bet, lai saprastu tas ir vai nav tev- ieguldīt 100-200Ls nav nekas ārprātīgs, jo nākošais, kas iegribu pēc sev tādu gribēs to arī no tevis nopirks. līdzīgi kā ar lētiem 250-500m3 motocikliem.

starpcitu pirms maratona ss un tepat bij neviens vien šosejnieku piedāvājums 150-300 robežās, ko manuprāt droši varēja izskatīt kā variantus.

katrā ziņā, ja liksi sludinājumu būs arī piedāvājumi.

P.s
ja šī mana aizraušanās nepāries, tad beigšu žmiegties un ņemšu jaunu cyclocross velo, jo lietotu atrast pie mums ir nereāli, pašam salikt- ne lēti, ne atbilstošu rāmi viegli atrast. Kāpēc CX? nu Latvijai ideāls un pie mums principā tas nav nekas jauns/

Gadus nu jau 8 atpakalj man arii bija shoseriitis. Saliku pats ar Anda Andrijanova (velobikeri.lv) gaadiibu un “motiveeshanu”. Raamis un daksha tika izvilkti no velobikeru beeninjiem, viss paareejais naaca no “ceriibu kastes”. Sleedzhi uz raamja. Klanji vienaada garuma, bet katrs no sava komplekta. Ratu komplekts XB3. Seedeklis Turbo. Izcili eerts. Pats liimeeju virsuu trubinjas. Pats pieliimeejos trubinju vietaa…Pirms tam biju braukaajis gadus 5 tikai ar MTB. Peec kalniesha likaas, ka shoseriitis iet pats uz priekshu. Tikai apstaaties ir probleema. Videejais aatrums ierastajos marshrutos uzleca vismaz par 5 km/h pamainot tikai vello…
Naakamajaa dziivee labpraat atkaartotu.
Papildus motivaacijai shosera iegaadei pateeree paaris stundas savas dziives www.rapha.cc video sadaljaas.
Lai labi ripo!