MTB mazgāšana ar augstspiediena sūkni. Vai tas ir bīstami?

starp rāmi un monobloku, manuprāt, ūdens var daudz vienkāršāk iekļūt pa ventilācijas (?) caurumiem rāmī nekā caur monobloka vītni. Rāmis jau nav noslēgta konstrukcija, parasti hardtail rāmja pakaļējo trijstūru iekšpusē ir mazi caurumiņi - gaisa atveres. Mazgājot ar ūdens strūklu vai, piemēram, puspeldus forsējot Ventu ;-) ūdens var netraucēti iekļūt rāmī un, dabiski, satecēt apakšā pie centra ass/monobloka. Nezinu, vai par šādu procesu būtu jāuztraucas, ja neesi tērauda rāmja lietotājs (korozija). Ūdenim pēc laika tur vajadzētu iztvaikot.

Nezinu, gan, SiSe, vai vērts uztraukties.
Man liekas, zem augstspiediena drīkst baiku mazgāt, īpaši gan necenšoties spiest uz monobloku un rumbām. Es arī kādas reizes 3 esmu tā mazgājis baiku iekš’ AutoRinga un vienreiz pēc Unibankas Valmierā. Vispār tas skaitās oficiālais gonkas bonuss:

[quote=Unibankas Latvijas MTB maratons UCI E2, 5. posms]9. Dalībnieku apkalpošana (serviss):
Pēc sacensībām tiek organizēta velosipēdu mazgāšana ar BOSCH augstspiediena sūkni.[/quote]
Ja taisnība ir tiem, kas saka, ka šāda mazgāšana viennozīmīgi ir kaitīga hermetizētajiem mezgliem (monoblokiem, rumbām), tad sanāk, ka organizatori izdara “lāča pakalpojumu” visiem dalībniekiem?!

Protams, žēl būtu sabojāt jaunu baiku mazgājot to šādā veidā. Mans braucamais ir jau vecs un savu laiku jau nokalpojis.

Būtu forši, ja kāds zinošs cilvēks varētu uzlikt punktu uz “i” un pateikt vai drīkst vai nedrīkst mazgāt riteni ar augstspiediena sūkni un kādi ir nosacījumi.

starp citu… tiešām. primais jautājums, kas radās izlasot to bonusu MTB Unibankai arī bija par augstspeidiena sūkni. sevišķi ja tam blakus noliek tekstu no VX lapas
“*** Velosipēdu nevajag mazgāt ar liela spiediena ūdens strūklu. Gultņu blīvslēgi nespēs noturēt ūdeni no iekļūšanas tur, kur tam NOTEIKTI nav jāiekļūst.” (Didzis Šulcs)

taads garaamskrienoshs punkts (?):
pie noteikta spiediena uudens tiek garaam bliivleegiem gultnjos. un paliek tur iekshaa.
visas viitnes vel buutu siikums, jo ja nu tur ir ielikta smeere, taa tur arii paliks, spraudzinjas paaraak mazas.
tas ka raamja iekshpuse (dzelziniekiem), monobloku un gultnju korpusi paruusees, arii siikums.
bet gultnjiem tas var buut naaveejoshi.
tradicionaalaas konusu rumbas buutu viegli iztiiriit, sasmeereet un viss atrisinaats.
rumbaam, kas ir uz “sleegtajiem” gutnjiem, buus gruutaak. teoreetiski gultnji jaamaina, praktiski pie noteiktas roku veikliibas (gulnji IT KAA nav izjaucami ;) ) kautko var saglaabt. to ir veerts dariit gadiijumos, kad gultnjus nevar dabuut/daargi.
eniivei taadam " izmazgaatam" ritenim paliidziiba jaasniedz NEKAVEEJOTIES. staavot saruusees, braucot nospraags.

es savu mazgaaju, bet uzmaniigi, un ar visu to paaris reizes esmu atraavies pa rumbaam un monobloku.

Man arī pagājušogad ritenim nācās nomainīt monobloku pēc tam, kad velosipēds automazgātuvē daudzmaz regulāri biju mazgāts ar augstspiediena sūkni. Pēc tā kādu laiku, tehnikas taupīšnas nolūkā, tās iestādes centos neapmeklēt, bet vēlāk atsāku, tikai pirms mazgāšanas noņemu pakaļējo riteni un to zem spiediena nemazgāju. Pakaļējo riteni/kaseti/rumbu apkopju vēlāk ar lupatiņu un birstīti.

Karher-lietošanas instrucijā teikts-nemazgāt auto riepas-ventīļus(pārbaudīts-labi ja esi tuvu riepu servisam)
2moments-ūdens iekļūst,aizmugurējā-rumbā-kurā sabojājis vienu slēgto gultni-ja gultnis,būs ar specifisku-nestandarta mēru.
Nepatīkami-dārgs remonts!!! Tiem kas jūt ka ritenis neskrien!

          2.Jaut. Vai kāds nelieto-aerosolu,kas domāts močiem ,rāmja netīrumu atgrūdošu efektu.
                 Audi-neisaka ,virsbūves krāsas -lakojumumu -mazgāt ar ziepēm un fairīšiem-tas nau labi.
                 Liekas-ka labāk lietot-kādu auto šampūnu..........

[quote=WEF.spk]2.Jaut. Vai kāds nelieto-aerosolu,kas domāts močiem ,rāmja netīrumu atgrūdošu efektu.
Audi-neisaka ,virsbūves krāsas -lakojumumu -mazgāt ar ziepēm un fairīšiem-tas nau labi.
Liekas-ka labāk lietot-kādu auto šampūnu…[/quote]
Silicon Spray uz visām metāla daļām! gumijas- uz paša atbildību. SS lieliski atgrūž dubļus un pat putekļi līp klāt mazāk. motokrosā sen zināma lieta!
lai gan citos mehānismos SS nekādu skādi nedara gumijai (tieši otrādi), es vēl neesmu saņēmies eksperimentam ar savas dakšas saļņikiem.

Mazgāju ar karčer tipa mazgātājiem pēc izdevības - visas iepriekšminētās vārīgās vietas ar mazāku spiedienu respektīvu pa lielāku attālumu un beigās visu ar lupatu tāpat izslauku un nav jnekādu problēmu :)
Iz pieredzes pārbaudīju (NEATKĀRTOJIET MANU KĻŪDU) kas notiek ja pedāli ar karčeri iegriež mazgājot - visa smērē ārā un tagad vispār knikšķ braucot :/

es dārza šļutļūteni izmantoju ar tekošu ūdeni, pēc riteņa mazgāšanas rumba no iekšpuses ir slapjas, spried pats ;)

mazgā rumbas/monobl pēdēja brīdī. problem?

Bet kā ir ar ratu rumbām ar slēgtajiem gultņiem? Tajos tiek mitrums iekšā? Un vai vispār šāda veida rumbās ūdens var kaut ko sagraut?

es nomazgāju ar karčer un pēc tam izpūšu ar gaisa kompresoru, nezinu vai tas kko maina, bet es ceru, ka jā :D

man nav augstspiediena sūkņa(žēl),ir dārza šļūtene, tā ka tika pāris reizes esmu mazgājis velosipēdu ar augstpiedienu. Šo tēmu gribētu papildināt ar jautājumu" Cik bīstami velosipēdam ir braucieni caur upi vai citu dziļu ūdens šķērsli?"

es nomazgāju ar karčeru un neko pēctam nedaru un viss notiek, viss griežas, parasti tiem, kas vairāk shēmo arī bieži vien gadās kādas šmuces!

+1
Laiks = nauda.

Kamēr čakarēsies (ilgtermiņā) ar lupatiņu un birstīti tīrot, tikmēr būtu varējis nopelnīt $$ lai pārlasītu pusvelo. Jāpārlasa velo būs tāpat agrāk vai vēlāk Visu mūžu esmu mazgājis ar karčeri un ātrāku nolietojumu neesmu manījis detaļām. Eļļu un smērvielas nemaz nav tik viegli izskalot.

[quote=fubar]taads garaamskrienoshs punkts (?):
pie noteikta spiediena uudens tiek garaam bliivleegiem gultnjos. un paliek tur iekshaa.
visas viitnes vel buutu siikums, jo ja nu tur ir ielikta smeere, taa tur arii paliks, spraudzinjas paaraak mazas.
tas ka raamja iekshpuse (dzelziniekiem), monobloku un gultnju korpusi paruusees, arii siikums.
bet gultnjiem tas var buut naaveejoshi.
tradicionaalaas konusu rumbas buutu viegli iztiiriit, sasmeereet un viss atrisinaats.
rumbaam, kas ir uz “sleegtajiem” gutnjiem, buus gruutaak. teoreetiski gultnji jaamaina, praktiski pie noteiktas roku veikliibas (gulnji IT KAA nav izjaucami ;) ) kautko var saglaabt. to ir veerts dariit gadiijumos, kad gultnjus nevar dabuut/daargi.
eniivei taadam " izmazgaatam" ritenim paliidziiba jaasniedz NEKAVEEJOTIES. staavot saruusees, braucot nospraags.

es savu mazgaaju, bet uzmaniigi, un ar visu to paaris reizes esmu atraavies pa rumbaam un monobloku.[/quote]
Tad nevar mazgāt, un ja nevar mazgāt, tad nevar arī braukt, smiltis saies, mitrums utt, labāk lai mājās pie sienas karājas. Ņemot vērā, ka velo kalpo +/- 3-4 gadus, neko nedarot, nu kasete, ķēde un priekšējie zobrati, kalodkas- tās piesktot, domāju ka tā mazgāšana neko netraucē, ja esi iedomājies saglabāt velo mazmazbērniem, tad jā tad es tev piekrītu!
“eniivei taadam " izmazgaatam” ritenim paliidziiba jaasniedz NEKAVEEJOTIES"- ja ņem vērā Tevis teikto, tad cik es zinu, kādi 80% mazgājot velo nekad mājās “nesniedz pirmo palīdzību NEKAVĒJOTIES” un brauc tāpat, vēl jau var teikt, ka pēc katras gonkas OBLIGĀTI ir jēved velo uz servisu, un tiem kas ar velo uz Jūs, var pieliet pilnas ausis, un viņi arī noticēs un vedīs.

Es daru tieši tāpat. ērti tomēr. Kaut kur lasīju, ka ar kompresoru nav labi izpūst, jo tad mitrumu var kā reize “iedzīt” iekšā… Tiesi tas pats kas ar karcheri. Bet nu es pieturos pie principa ka tāpat pēc x kilometriem vai y gadiem jāmaina ķēde, zobrati, gultņi utt tad tas viss tā relatīvāk paliek :)

jūs ar tiem gultņiem nobraucat x kilometrus, bet ir cilvēki, kas ar tiem vieniem gultņiem var nobraukt 3 gadus ;)
nevaru atļauties katru gadu pa jauniem centra gultņiem un rumbas mainīt.

Var jau daļu sačakarēt tik tālu, ka ar gultņu maiņu nepietiks.
Piemērs - Rumbā izbeidzas gultņi, lodītes izbirst pa korpusu un izēd robus.
Jautājums - Labāk bija mazgāt bez spiediena, nepūst ar kompresoru un ik pa laikam atvērtu un uzlikt jaunu smēri, vai pirkt rumbu pa ievērojamām summmām reizi divos gados?

Ar augstspiediena sūkni var nolauzt velodatora sensorus. Ja tie ir piestiprināti pie caurules ar diviem žņaugiem, tad varbūt ne, bet vecās konstrukcijas ar vienu mazu skrūvīti vienā galā viegli lauž nost.