LT ražos Focus 2024. gadā

Lietuvā būvēs velosipēdu ražotni ar jaudu līdz 600 000 velo gadā
https://www.lsm.lv/raksts/zinas/ekonomika/lietuva-buves-velosipedu-razotni-ar-jaudu-lidz-600-000-velo-gada.a440260/

Spriezot pec piemineta razotaju klasta bez Focus, visticamak komplektes aluminija pilsetas/pastaigu richukus. Bushu patikami parsteigts ja no konkretas rupnicas izripos kads high end karbona sacikshu velo.

Lietuviešiem pauris diezgan labi strādā. Viņiem esot daudz brīvos emisijas kvotu, kuras neizmanto, bet viņas nevar notirgot citām valstīm. Tāpēc viņi rada labvēlīgus apstākļus un nosacījumus, lai ražotāji būvētu ražotnes pie viņiem. Cik esmu dzirdējis, tad Dāņu riepu ražotājs arī plāno vērt milzīgu rūpnīcu LT. Un iegūtos līdzekļus valsts plāno novirzīt ārējā parāda procentlikmes maksājumos. Līdz ar to no tā necieš valsts budžets.
Palabojiet kāds kurš par šo ir vairāk dzirdējis, ja kaut kur kļūdījos.
Un nav svarīgi kāda līmeņa velo nāks ārā, kopējai valsts ekonomikai pilnīgi vienalga karbons vai aluminijs. :)

Uz masām būs paredzēti riteņi.
Diezvai ražos augsta gala Focus, Cannondale, Santa Kruz utt

tur, gan jau, nav tāda sabiedriskā apsriesāna, kur rezultāts ir -viss slikti-, mums nevajag, ļaujiet dzīvot pastalās un ēst ar koka karoti :D

[quote=dreicha]Nez vai tas ir focus, bet kaut ko ražos
https://www.mtb-news.de/news/business-januar-2022/[/quote]

Tā sanāk, kādu no 17 brendiem ražos ap 2024-25 gadu
https://pon.com/en/activities/bikes/?cn-reloaded=1

Gaudinieki saskrējuši.
Te arī viss kas notiek. Kaut vai, ja paskatās to, kas notiek Liepājas SEZ.
Bet gaudot mēs mākam, tas fakts, izbļaustīt pa pasauli, to kas te labs notiek, nemākam.

kā reiz kaut ko no pieklājīgā gala ražos, made in EU kā nekā

Kas šajā gadījumā jāsaprot ar ražošanu - vai komplektēšana no Āzijā ražotām sastāvdaļām? Kaut kā nestādos priekšā, ka Lietuvas darbaspēka un citas ražošanas izmaksas var konkurēt ar Taivānu (labākajā gadījumā).

Var var, pat Latvijā (Rīgā) ir divas rūpnīcas kuras ražo lētāk kā Taivānā un burtiski pat šogad ir pārcelta liela daļa ražošana un šejieni jo ir lētāk nekā ražot Āzijā un atsūtīt uz Eiropu. Kā arī LT jau ir viena velo rūpnīca. Žēl tik ka šī aizgāja Latvijai gar degunu kā pārējās lielās LT ārzemju rūpnīcas.

ko parasts lietotājs no tā iegūs, ja ražo Lietuvā, vai sapņoju Latvijā? Izņemot darba vietu.

Nevaru iedomāties, kā Taivāna ar darbaspēka izmaksām var konkurēt ar Lietuvu - Taivāna $32,787 (nominal, 2021 est.) $59,398 (PPP, 2021 est.), :Lietuvai 20,000$ PPP

Ka jau minēji, darba vieta, visticamāk sakarīga, ne tāda, kur vienu mēnesi kaut ko samaksās, kādu mēnesi vispār neko. Arī darba laiks un darba drošība būs ievērota.
Darbinieks saņems algu, tērēs to savā dzīves vietā, tātad tur atkal var attīstīties cits vietējais biznesiņš. Arī pašvaldībai arī kas nodokļu veidā ienāks papildus utt. Tāda viena, pat neliela ražotne, var ļoti labi pavilkt līdzi tuvāko apkārtni.

tā tak nebūs ražošana, bet komplektēšana. pievienotā vērtība samēra zema, jo pilnīgi viss atnāk no āzijas. nu labi, varbūt kartonu kastēm paši uzražos

Pienesumu valstij dos, kā jau minēja, darba vietas un nodokļu naudiņa, atpazīstamība utt. Produkti jau tāpat brauks uz loģistikas centriem ārzemēs, piem. kā ar Brabantia produktiem, lai no rūpnīcas Latvijā nokļūtu uz Cenu klubu Rīgā, pa ceļam ir Nīderlande.

Domāju ka būs komplektēšana (kas bieži vien ir stipri sarežģītāka kā metāla struntiņu vai plastmasas puļķīti izgatavot), krāsošana un kvalitātes kontrole, iespējams ka automatizēta metināšana, bet varbūt arī ne…

Par ražošanas izmaksām, darbaspēks jau ir tikai viena daļiņa, vēl ir izejmateriālu izmaksas, enerģijas un pats svarīgākais kvalitātes kontrole un kvalitātes limenis, tā kā ir visādi… Ir jomas kur liekas kāpēc šīs figņas ražo LV (piem. plastmasas detaļas auto salonam vai gumijas paklājus priekš Volvo vai MB auto vadus un pat gaismas slēdžus)