Nolēmu pēc 3 gadu braukšanas izjaukt, iztīrīt un sazieķēt priekšējo rumbu - gribējās paskatīties, “kas lācītim vēdērā”, turklāt ir arī kaut kāda nelāga skaņa, kad ātrums pārsniedz 25 km/h (tāda smalka rūkoņa; šķiet, ka no priekšējās rumbas, lai gan 100% pārliecināts neesmu). Konusi drusku bojāti - ir izsitumi/nodilumi. Tas varētu radīt smalku rūkoņu pie lielāka ātruma?
Izjaucu puslīdz veiksmīgi (ar laušanu; uzgrieznis ne pa kam negribēja skrūvēties), iztīrīju, sazieķēju, tālāk vajadzēja salikt kopā, a tur problēma - kā uzgrieznis tiek līdz konusam, tā konuss sāk griezties līdzi. Konusam tikt klāt diezgan grūti - priekšā gumija. Ko darīt?
a) Atstāt, kā ir, cerot, ka konusi negrozīsies. Uzgriežņi ar ekscentru piespiežas pie dakšas, tātad tiem nevajadzētu skrūvēties.
b) Meklēt plānu uzgriežņatslēgu, mēģināt pielocīt gumiju un tomēr tikt klāt konusam un nokontrēt uzgriezni. Nokontrēt un pēc tam uzlikt gumiju - nereāli. Gumiju locīt drusku bailīgi - diezgan stingra :)
Spriežot pēc tā, cik grūti bija “atlauzt” uzgriezni, sākotnēji bijis kārtīgi nokontrēts…
Nu jā, mājās nekā tml nav. Būs jāvaicā kolēģiem, vai kādam ir.
Rumbām ar slēgtajiem gultņiem arī tādu pašu vajag?
Edit: Lai nerastos pārpratumi - pašlaik esošajai rumbai nav slēgto gultņu, tāpēc tur ir tie konusi. Par rumbām ar slēgtajiem gultņiem vaicāju, jo ir doma nākamo rumbu ņemt ar slēgtajiem gultņiem.
Konusa atslēgu biezums ir 2mm, bet ja rumbai ir slēgtie gultņi tad ir tikai viena skrūve, kura vnk pietur gultni un neļauj netīrumiem tikt klāt… cik pats esmu redzējis. Tomer pašam tādas tikai viena bijusi, brīvrumba.
Cik esmu redzeejis rumbas ar sleegtajiem gultnjiem, tad nu cik rumbu, tik variantu - ir taadas kuraam pietiek ar parastu seshkanshu komplektu, un ir taadas kuraam ir vajadziigs vesels komplekts specifisku atsleegu…
66t, doma neslikta, bet vienas rumbas dēļ negribas neko tādu darīt, ja tāpat ir zināms, ka rumba ilgāk par 2-3 mēnešiem vairs netiks lietota - gribu ziemā vai nu nomainīt velo, vai arī apgreidot esošo (bremžu, rumbu, pārslēdzēju, šifteru utt nomaiņa).
A Vanag, paldies par info. Tātad nekas cits neatliek kā skatīties, kāda būs jaunā rumba, un tad domāt - jāpērk kaut kādi instrumenti vai pietiks ar to, kas mājās atrodams.
Varbūt ir aizķērusies no padomju laikiem universālā velosipēdu atslēga “matka” ar kuru var mēģināt nokontrēt, rotams ja derēs izmērs 15 mm atslēdziņa tur toč nav, bet no 14 mm to varētu pievīlēt! Par cik tā Tev ir priekšējā tad iespējams ka vajag 13mm!
Tas ta’ jā, tikai manai iesācēja acij izskatījās, ka tas uzgrieznis tiešām ir daudz lielāks :) Atliek tikt pie atslēgas un cerēt, ka līdz tam konuss nedzīvos savu dzīvi.
Esmu tādu rumbu kotrējis vienkārši vienu pusi nokotrējot kamēr ass laukā no rumbas, un tad otru pusi ar atslēgām katru savā pusē,tur jau daudz nevajag. Pirmo pievelc labās puses koplektiņu otru kreisās, nu jo griežšanās virziens pats darīs savu ja nu kas. principā jau tur nav tā ka jāņem lielas atslēgas un baigi jāvelk. Savādāk jau rats nemaz vairs negriežas.
Viena puse jau “no rūpnīcas” (vai obligāto apkopju) laikiem ir labi nokontrēta.
Otrai pusei man nav konusa atslēgas, lai nokontrētu. Parastās atslēgas ir pārāk biezas, un vīlēt negribas. Bez konusa atslēgas mēģināt kaut ko darīt, cerot, ka “griešanās virziens pats darīs savu”, arī negribas - pat tad, ja uzgriezni griež ar pirkstiem, konuss griežas līdzi un asi jau paliek grūti grozīt. Cik noprotu, viņai tomēr jāgriežas tik viegli, cik vien iespējams?
Tikai tik daudz lai nav luftes.
Vispār jau abās pusēs jābūt identiskam kmplektiņam ar konusu un uzgriezni, vai arī nezinu tad kā izskatās visa tā štelle Tavā gadījumā.
Nu jā, tik daudz, lai nav luftes, bet tai pat laikā lai ass viegli griežas. Ja uzgriezni ar pirkstiem griežu, nepieturot konusu, tad viss savelkas tik daudz, ka asi jau paliek grūti grozīt - nekas tur pats no sevis nekontrējas. Tas par frāzi “griešanās virziens pats darīs savu”.
Par tiem komplektiņiem - tā arī ir, abas puses identiskas, vienkārši kad jaucu, viena puse palika nokontrēta, tāpēc problēma ir tikai vienā pusē.
Izjauktā veidā izskatījās apmēram šādi:
1 ass, tad katrā pusē pa uzgrieznim, konusam, 10 lodītēm un kaut kādam gredzenam, kas stiprinās rumbā un, cik noprotu, palīdz lodītēm neizbirt.
Visvislielaakaa kljuuda ko kaa redzu esi izdariijis - sajaukt kopaa abu pushu lodiites… jo viena puse deelj nodiluma buus vairaak nodilusi kaa otra.
Mikrometru rokaa un paarmeeri visas lodiites, lai katraa pusee buutu vienaadi izmeeri, jo ja piemeeram vienaa pusee buus iemaldiijusies viena lodiite no otras puses, kura buus nedaudz lielaaka, rats griezjoties “staigaas”, taa teikt liksies ka ir neliels astotnieks. Pats par sevi ari tas ka konusam buus aatri vien vakars klaat.
edit: jauni konusi un jaunas lodiites, un vareesi ilgi dikti braukt laimiigs ar shito pashu rumbu.
Par konusiem zinu, ka beigti. Bļodas, šķiet, normālas, vismaz pats neko aizdomīgu neredzēju.
Mainīt konusus pagaidām negrasos, jo šīs rumbas vēl 2-3 mēnešus palietošu, pēc tam vai nu jauns velo, vai arī esošā velo apgreids uz DB, attiecīgi arī jaunas rumbas.
Gumijas stiprinās tajos gredzenos, tāpēc bez viņiem iztikt nevar. Bet nu tā nebija problēma - ar skrūvgriezi un vieglu uzsitienu gredzeni pietiekami viegli iegāja rumbā.
A Vanag, njā, nebija ienācis prātā, ka lodītes nedrīkst jaukt kopā… Nākamreiz zināšu :)