,Apstiprinu"
Latvijas Riteņbraukšanas federācijas
ģenerālsekretāre:
Iveta Gūtmane
Nolikums
Latvijas Čempionātam XCO ( MTB kross).
Mērķis un uzdevums.
Noskaidrot labākos valsts MTB krosa braucējus. Popularizēt riteņbraukšanas sportu jaunatnes vidū, pievērst jaunatni aktīvām un regulārām sporta nodarbībām.
Sacensību vadība.
Sacensības organizē LRF sadarbībā ar ,NN Sporta klubu". Tiešā vadība uzdota LRF nozīmētai tiesnešu kolēģijai.
Sacensības notiek saskaņā ar SRS ( UCI ) MTB sacensību noteikumiem.
Laiks un vieta.
Sacensības notiek 2011. gada 24. jūlijā, Cēsīs ( Ozolkalnā), starts plkst. 12:00.
Dalībnieki.
Latvijas Čempionātā piedalās LRF licencēti sportisti:
Zēni 1997 – 1998 dz. g.
Jaunieši 1995 – 1996 dz. g.
Juniori 1993 – 1994 dz. g.
Vīrieši- Elite 1992.dz. g. un vecāki.
Sievietes-Elite un juniores 1994. dz. g. un vecākas.
Jaunietes 1995. dz.g. un jaunākas.
Vīrieši-seniori I 1980 – 1971 dz.g.
Vīrieši-seniori II 1970 – 1961 dz. g.
Vīrieši seniori III 1960 dz. g. un vecāki.
Sacensību programma.
starts plkst.: 12:00 Vīrieši-elite - 2. st. 15 min.
Vīrieši juniori - 1. st. 45 min.(startē 1 minūti pēc vīriem).
( Vīri un juniori uz startu tiks izsaukti un sarindoti pēc 2010. gada L.Č. rezultātiem ).
starts plkst.: 14:30 Sievietes-elite un juniores - 1 st. 45 min.( stājas 1. st.rindā)
Jaunieši - 1 st. 30 min
Jaunietes - 45 min.
starts plkst.: 16:30 Zēni - 45 min.
Vīrieši-seniori I, seniori II, seniori III - 1 st.(Startē 1 min.
pēc zēniem).
Vērtēšana.
Vērtējums katrā vecuma grupā atsevišķi. Uzvar dalībnieks, kurš savā vecuma grupā uzrādījis labāko vietu. Sacensības individuālas.
Dalībnieku uzņemšana un izdevumi.
Izdevumi, kuri saistīti ar sacensību sarīkošanu sedz Latvijas Riteņbraukšanas federācija un , NN Sporta klubs". Pārējie izdevumi – dalībnieku naktsmītnes, dienas nauda ( ēdināšana ) , ceļ izdevumi uz komandējošās organizācija rēķina.
Dalības maksa.
LRF noteikusi dalības maksu - 2 Ls. visām jaunatnes grupām ( zēni, jaunieši, juniori, jaunietes, juniores), pieaugušajiem - 3 Ls. Dalības maksu var samaksāt starta vietā pie sacensību numuru saņemšanas.
Apbalvošana.
Uzvarētājus 1. – 3. vietas ieguvējus katrā vecuma grupā apbalvo ar LRF diplomiem un medaļām. ,NN Sporta klubs" uzvarētājus apbalvo ar sacensību sponsoru balvām. Elites grupās uzvarētājs saņem Latvijas čempiona kausu.
Pieteikumi.
Iepriekšējie pieteikumi jāiesūta Latvijas Riteņbraukšanas federācijā līdz 21. jūlijam plkst.: 12:00, fax. 67540605, e-pasts: sniegs@lrf.lv
Pārstāvju sanāksme 24.07.2011. g. plkst.: 11:20 starta vietā.
Sacensību dienā reģistrācija un starta numuru saņemšana no plkst.: 9:00 līdz 11:50.
2.un 3. starta dalībniekiem kuri būs sacensībām pieteikušies savlaicīgi, tiks dota iespēja reģistrēties un saņemt numurus arī nedaudz vēlāk.)
Apļu skaits visām grupām būs atkarīgs no izveidotās trases garuma un laika, kādā to iespējams veikt, tas tiks paziņots savlaicīgi, sacensību nedēļas otrajā pusē.
Vienas dienas licenci iespējams iegādāties sacensību vietā, cena 5,- Ls.
Atbildīgais par sacensību sarīkošanu ( sac. organizators ) N. Noreiko. ( 26416161 )
Liela daļa trases vedīs pa Ozolkalna Velokrosa kalniem,lejām un takām, tā kā šīs trases zinātājiem jau daudzas vietas būs zināmas. Trasei gan noteikti būs nelielas izmaiņas, jo aplis būs ~5km. Vēl nedaudz pacietības un pavisam drīz jau noteikti oficālā trases versija tiks paziņota. (Vāļu kalns un Ozolkalns pavisam noteikti būs arī šajā versijā)
Latvijas 2011. gada XCO čempionāta trase ir iekārtota. Vispirms liels paldies Aigaram Kalējam par fizisku, morālu un tehnisku atbalstu trases veidošanā. Tāpat pateicos Ģirtam Kaļķim un pārējiem Ozolkalna saimniekiem par laipno atļauju izmantot viņu jauko īpašumu mūsu sacensību rīkošanai.
Sacensību starts un finišs ir pašā Ozolkalna kompleksa centrā starp abiem slēpošanas pacēlājiem. Trases virziens – taisni cauri lielajam stāvlaukumam un pagalma beigās aiz lielā koka pa kreisi (kā SEB posma sporta klases 1. aplī). Turpinājumā viss aplis ir marķēts ar baltām bultiņām uz tumši zilas plāksnītes fona. Sacensību dienā, vietās kur tas ir nepieciešams, būs vēl novilktas marķējuma lentas un uzstādītas barjeras. Apļa pēdējos 300 metros īsti nebija kur piestiprināt bultiņas, taču tur vairs jautājumiem nevajadzētu būt jo trase virzās augšup pa vienīgo plato grantēto ceļu līdz pat finišam. Aicinu visus( arī tos kuri varbūt pat neplāno piedalīties šajā pasākumā) apskatīt Latvijas 2011. gada čempionāta trasi un vēlu veiksmi sacensībās.
P.S. Dalībniekiem, kuri individuāli pieteiksies sacensībām, lūgums pieteikumā norādīt ne vien savus dzimšanas datus, bet arī grupu kurā tie vēlas startēt ( Elite, Seniori I, Seniori II, u.c.).
Ar cieņu Normunds Noreiko,
MTB izlases komandas treneris.
Vienmēr esmu sajūsminājies par MTB krosa trasēm kuras veidojis N N. Sevišķi pārsteidza LRF rudens krosa trase Garkalnē pirms diviem gadiem, nevarēju pat iedomāties, ka Rīgas tuvumā var ko tādu uztaisīt. Kopš tās reizes katru gadu noteikti apskatu Latvijas XCO čempja trases un vakar biju arī Cēsīs. Trase ir vienkārši SUPER, būs ļoti labs un interesants čempionāts.
Pēdējās dienās vērojama liela aktivitāte trases iemēģināšanā, prieks, ka kungi un dāmas nopietni gatavojas pacīnīties par šī gada LČ godu vai arī ar pašiem sev zināmiem izaicinājumiem, jo kā jau varam nojaust Ozolkalns un tā apkārtne vieglu cīņu neparedz ne ar konkurentiem, ne ar sevi:). Ja laika apstākļi būtiski nenomainīsies, tad paredzu,ka Elites priekšgalam 2 st. 15 minūtēs vajadzētu izbraukt pat 7-8 apļus. ( Tikko pēc trases izveides un sakopšanas izdevās vienu apli 17;30 nobraukt :).
Forši, ka vienā sezonā būs izdevies saorganizēt trasi jau priekš 2 krosa gonkām…
Lai uzvar labākie…:)
Uz doto brīdi trasē vienīgos dubļus var sastapt serpentīna pirmajā asajā līkumā, jo tur ir avots. Īpašaka uzmanība drīzāk jāpievērš smilļtiņām, kas vietām ir viltīgas:):):) Piemēram pagriezienā pie Gaujas, ātrs nobrauciens un smilšains pagrieziens (šo vietu manas ribas vēl ilgi jutīs:):):):) )
Jā, smilšainais pagrieziens ir labs - ne viens vien braucējs padraudzējās ar zemi tur. Trase kopumā ir sausa, izņemot minēto avotiņa “pļaņčku”, kuru, ja pacenšas, var apbraukt/izbraukt. Elites vīriem 7-8 apļi sanāks.
Tiem, kas brauca Ozolkalna krosu maijā - stumjamais gabals mežā vakar bija tīri mierīgi uzbraucams (saku, lai visi zinātu, cik sauss tur pašlaik ir). Tagad gan tur būs jābrauc lejā.