Ķēdes !?

Vai kāds var ieteikt kādu ķēdi man iepirkt 9 zobratu kasetei (27 ātrumi) - vai ir būtiska atšķirība starp “dārgo” un “lēto” galu? cik saprotu, cenas variējas no 10 līdz 20 Ls, varbūt kāds var ieteikt ,kurā veikalā lielāks sortiments/labākas cenas ;)

ZZK var dabuut KMC keedes…taaas i labas…man braucot staavaa kalnaa ar aatrumu kombinaaciju 3-7 nav veel izdevies paarraut. Pie tam cik zinu ta visa keedes kas maksaa virs 10ls ir kautkaa tur iipashi testetas…

Jebkuru ķēdi, lai cik viņa dārga nebūtu var pārraut, ja ir nekvalitatīvi aiztaisīta.

es vienreiz veikalaa uzliku jaunu kjeedu, bet kaa es saaku braukt maajaas taa paartruukaizraadiijaas ka nebija kaartiigi aiztaisiita.(tas bija liepaajaa)

Viens variants ir nopirkt triis kjeedes uzreiz un mainiit taaas ik peec 500 - 800 km. Iziet sho apli triis reizes un tad mainiit visu pret jaunu - gan kaseti gan zobratus gan arii kjeedes.

Kasetes nodilshanas jautaajumaa man 1 lieta nav skaidra. Kaadeelj ja nodilst kasete tad arii nenodilst klanis. Jo cik esmu dzirdeejis tad klani sanaak mainiit daudz retaak nekaa kaseti. Tas taadeelj ka klanis ir no cita materiaala vai tur ir veel kaut kaada fiicha?

Klanis ir detalja pie kaa pieskruuvee pedaaljus un prieksheejos zobratus, kapeec tas jaamaina?

Nevajag piekasiities, es ceru, ka tu pats tak saproti par ko iet runa. Ne jau visiem prieksheejie zobrati ir mainaamie, t.i. kad tie ir jaamaina tad jaamaina klanis ar visiem zobratiem.

man arī ir pienācis tas brīdis, kad baiks jau vairāk pa šo sezonu nekā 2000km noskrējis+daļu no tiem intensīvā slodzē un tam ir jānomaina ķēde. bija man shimano hg53. itkā laba. ja pareizi sapratu, tad 27 ātrumiem ir savādākas ķēdes. kur un kādas iesakāt pirkt? ā un kādās cenās?

prieksheejie zobrati dilst leenaak tapec ka ir tacu liela zobu skaita starpiiba.Piemeeram-pr 44,pak19. prieksh apiet vienu apli bet pak kaadus 3. Luuk.

SiSe Tavs formulējums par ātrumiem nav korekts, jo manam ripulim ir tikai 18 ātrumu kombinācijas un tas neko neizsaka attiecībā pret ķēdi. Ķēdes iedalās divās pamatgrupās: platās (tiek pielietotas uz singlespeed vai velo ar >7 zobratu kaseti aizmugurē), un šaurās (8-9 zobratu kasetēm). Eksistē arī superšaurās (10 zobratu kasetēm), taču tas ir cits stāsts. Tev ieteiktu nopirkt to pašu HG53 vai HG73. Un neklausies tos maldinošos stāstus ka relatīvi lētajā galā var atrast alternatīvu HG ķēdēm. Augstāk minēto ķēžu resurs ir ap 1200km (off road apstākļos).

p.s. ja negribas maksāt vairāk, ķēdes var nopirkt arī pie Arkādija, t.7551403 (viņš neatteiks arī uzlikšanu).

sory LOOK, ka nekorekti izteicos- man vēl daudz jāmācās! bet es cenšos un- daru kā strenčos:)

SiSe
Varētu pēc tik liela noskrējiena būt problēma ar kaseti (respektīvi jaunā ķēde lec pāri zobiem), taču Arkādijs zin kas jādara, lai to novērstu. 8)

tā jau arī ir! tikai baigi negribās to kaseti mainīt

Cik bija pieļaujamais ķēdes izstiepums? Līdz 1%?

12 posmi=12 collas jaunai ķēdei; 12 1/8" esot pieļaujamais izstiepums (tas ir par kapeiku vairāk kā 1%). Tā raksta Freds Milsons savā Haynes izdotajā The Bike Book.

emm, vispār tāda ķēde esot jau “ready for the dustbin right away”, tātad pieļaujamais varētu būt mazāks:)

Pieļaujamais izstiepums ir aptuveni 1%, taču vēlamais ir 0,75%.

Vai kāds varētu padalīties ar savu pieredzi SRAM ķēžu atvēršanā?!

PowerLinku tā kā atrast māku :) , bet kā lai atver? Ar rokām saspiežot, vaļā nenāk. Ar stangām izmocījos - nevar atkal kārtīgi satvert. Varbūt kādam ir padomā kāda smalka tehnoloģija?

Es jau saprotu, ka pastāv variants aizmirst to PowerLinku un ķerties pie ķēdes ass izspiedēja.

Es jau vairākus gadus lietoju tikai SRAM ķēdes ar PowerLinku (vairākas PC-59, PC-69 un 99 HollowPin, taču PowerLinks tām visām ir pilnīgi vienāds).
Vienīgais, ko varu teikt par PowerLinka atvēršanu, - tam jābūt pilnīgi tīram, lai to atvērtu. Ja ķēde tai vietā smilšaina, ar rokām pilnīgs bezceris to dabūt vaļā. Taču, ja kārtīgi izskalo ar kādu degreaser (es lietoju Pedro’s), tad es ar savām maigajām sieviešu rociņām ļoti viegli to vienmēr dabonu vaļā, bez kāda instrumenta. Ar stangām - pasarg die’s :)
Nu dara to apmēram tā. Nomet ķēdi uz mazākajiem zobratiem priekšā un aizmugurē (priekšā vispār nomet no zobratiem), lai tā nav nostiepta (nostieptai būs grūti ar pirkstiem kontrolēt to procesu). Tad ar pirkstiem drusku saspiež to posmu, vienlaikus bīdot abas pusītes paralēli tā, lai asu galiņi trāpa tajos robiņos, kad posmiņu var atvērt (tieši šajā brīdī ir svarīgi, lai ķēde nebūtu nostiepta). Un tad, kad abu asu galiņi ir pretī tiem caurumiņiem, ar abu roku nagiem atver posmu.
Bet, ja gadītos, ka tomēr nevar atvērt ar pirkstiem, - tad tik tiešām pastāv vēl variants pārtraukt ķēdi jebkur citur ar ķēdes izspiedēju. Taču SRAM gadījumā tas PowerLink tiešām strādā labi.