Ir sezonu braukti XT zobrati & pārsledzēji, ķēde SRAM, precīzi nezinu kāda, bet ne no lētā gala.
Kreņķis tāds, ka ilgāku laiku braucot pa normālo Latvijas granteni lietū ķēde sāk “lipt” klāt pie priekšējā zobrata. T.i. ķēdi uzrauj augšā, kur tā noķīlējas starp rāmi un zobratu. Lieki teikt, ka tas ir visai nepatīkami. Cik esmu novērojis, problēma ir tikai ar vidējo zobratu, pie kam, ja “lipšana” ir izteiktāka pie slodzes un ja aizmugurē saslēgts kāds no lielajiem zobiem. Vēl parādās tāda metāliski murrājoša skaņa, kuras stiprums pieaug palielinoties slodzei. Kad lietus pāriet, tad lipšana un “murrāšana” pēc īsa laika pazūd. Sausākā laikā un/vai ja nepiedalās smiltis (piem. mežā) viss strādā ideāli.
Biju aizvedis uz servisu - tur teica, ka ķēdei un zobratiem neesot ne vainas. Ķēde tiek mazgāta un kopta, manuprāt, normāli. Eļļoju ar Chain Lube, biki pagaidu un pēc minūtēm 5 uzpilinu Ice Wax, kā man servisā rekomendēja.
Pašam sajūta, ka ķēdi tomēr vajadzētu maiņīt, bet varbūt problēma ir kur citur? Vai nevar būt tā, ka vainīgs Ice Wax?
parasti ķēde sāk uzvesties neadekvāti, ja ir izbeigusies eļļa. daži foruma dalībnieki Tev noteikti ieteiks paņemt rokās vīli un pievīlēt zobus (pats to nekad neesmu darījis, tāpēc nerakstīšu, kā tieši jāvīlē). Bet par to, ka rauj arī uz lielā zobrata, pirmo reizi dzirdu. varbūt ķēdes spriegotājam (aizm. pārslēdzējam) atspere ir izbeigusies un ķēde nav pietiekami nostiepta?
bet tā “murrājošā” skaņa liecina par ķēdes un zobu (priekšējam zobratam) nesaderību, respektīvi - viens no abiem ir pārmērīgi nolietojies.
vai nu ieeljo kjedi, vai nonjem nost un izpeldini kartiga benzina vanna
pret riteni ir jaizturas ar cienju, to ir jatira, tad vares braukt ilgi un normali
googlē rakstam “chainsuck” un lasām -daudz un dikti. te jau ir divi nederīgi komentāri, baidos ka būs vēl daudz. :)
problēma gan teorētiski ir sarežģīta, gan praksē ne tik viegli risināma.
pastāstīšu vakarā, ja vēl jautājums būs aktuāls, tagad nav laika.
Vēl viens nederīgs komentārs (bet no paša pieredzes): - iespējams, ka viens zobiņš nedaudz uzsists vai nolocījies. Kamēr tīrs un eļļots viss labi, bet kā nedaudz smilšu piegarša, tā slīde mazinās un ceļ augšā. Ja iespējams, papēti kādās klaņa pozīcijās ķēde parasti uzraujas augšā. Ja pozīcija ir viena un tā pati, tad var būt mans aprakstītais variants.
Lai nebūtu jāskaidro uz pirkstiem, uzzīmēju bildi:
a) sarkanā līnija, apzīmē potenciāli nodiluša zoba formu (šāds zobs velk ķēdi līdz).
b) zilās līnijas ir vēlamās korekcijas, lai “atjaunotu” zoba formu.
Ja zobrati nav galīgi nolaisti, chain suck parasti jau tikai pamatīgos dubļos parādās. Esot distancē, kad ir jau par vēlu kaut ko mainīt, uz kādu laiku problēmu var atrisināt, sagāžot velo uz sāna un paskalojot kādā ūdens tilpnē zobratus, ķēdi.