Kasetes izvēle 11-34T/11-32T vai 12-34T?

Shimano XTR aizmugurējā kasete ir pieejama šādos 3 variantos 11-34T/11-32T/12-34T

Saprotu tikai to, ka tām atšķirās zobu skaits uz zobratiem, kā arī svars.

http://www.kcnc.com.tw/Web/NewWeb/mtb9.htm

Kuru izvēlēties? Kura ir ērtāka braukšanai - Trek kausam pa kalniem/ Sebam pa granteni/ Pēc piena?

No savas pieredzes: Man ērtāk ir ar 11-32T. No taviem variantiem, tas arī būtu visvieglākais [svara vērotājiem]. 34T zobratiņš nezinu vai Tev buš vajadzīgs, man pēc viņa neprasās. Es par 11-32T

Varbūt 34T zobratiņš būs vajadzīgs tad, ja brauksi pēc piena pa ļoti stāvu kalnu augšup.

Ar XTR kaseti pēc piena… NICE:D

Man ir gan 11-32, gan 11-34. Abas ir ļoti līdzīgas, svarīgākais lai tomēr būtu sākums no 11t, jo arī kalnainās trasēs prasās uzmīt braucot lejā (runa par maratoniem). Katrā ziņā, ja priekšā ir 3 zobrati tad pilnīgi pietiks ar 32-nieci, ja lietosi 2x9 variantu, tad reizēm prasīsies 34 (piemēram BCH ir gari kāpumi un šādi apstākļi prasa tinamo variantu, LV tā nemēdz būt).

tātad es ieteiktu 11-32.

[quote=LOOK]… LV tā nemēdz būt).

tātad es ieteiktu 11-32.[/quote]
uuuja nu… ja pameklē, tad Siguldā ir labi kāpumi, es pat teiktu ļoti labi priekš LV - es vienreiz joka pēc uzņēmu laiku “tinot” savu 34inieci - 2.5min prasīja, lai ar puslīdz maksimālu piepūli uzrāptos augšā…

kā jau esmu reiz teicis - ja grib braukt īstu XC un protams arī maratonu, tad vajad to 34… bet ja tūrists un neko nerubī, tad vienalga šā vai tā :D :D

karlux, nosauc kādu Latvijas maratona vai krosa sacensību trasi (vēl labāk - konkrētu trases vietu), kur VAJAG aizmugurē 34 (t.i., tādu vietu, kur ar 22x32 nevar uzbraukt).

Es nedomāju tādas vietas kā Riekstukalnā kalns uzreiz pēc starta, kur pilnīgi iespējams, ka kāds pavisam lēnā gala braucējs pēdējā aplī svārstās starp stumšanos kājām un spītīgu mīšanos ar vismazāko pārnesumu. Tajā pašā laikā stiprāki braucēji tur min augšā ar daudz lielākiem pārnesumiem.

Principā piekrītu LOOKam. 11t būtu vēlams. Bet ar to 34t ir tā. Garos, stāvos kāpumos ar 3 zobratim priekšā, ja nav galīgs svētdienas braucējs, var iztikt ar 32T. Bet reizēm arī tad prasās 34t, tad var ar mazāku piepūli to kalnu pieveikt. Bet tā arī tāda gaumes lieta, kā patīk ar lielāku kadeci vai mazāku. Citi jau nemaz uz 1. zobrata priekšā neliek vispār.

[quote=Skotu amerikānis]karlux, nosauc kādu Latvijas maratona vai krosa sacensību trasi (vēl labāk - konkrētu trases vietu), kur VAJAG aizmugurē 34 (t.i., tādu vietu, kur ar 22x32 nevar uzbraukt).

Es nedomāju tādas vietas kā Riekstukalnā kalns uzreiz pēc starta, kur pilnīgi iespējams, ka kāds pavisam lēnā gala braucējs pēdējā aplī svārstās starp stumšanos kājām un spītīgu mīšanos ar vismazāko pārnesumu. Tajā pašā laikā stiprāki braucēji tur min augšā ar daudz lielākiem pārnesumiem.[/quote]
nu es kaadu laiku neesmu LV tuuristu maratonus braucis, bet cik atceros Smiltene bija vismaz 2x jauzbrauc viena liela stava kalna - kaut kads tornja vai cits kalns - cik atceros tur praktiski neviens no pirma 10 nebrauca augsha iznjemot mani… nu nerunajot nemaz par paareejiem… un ar to ari viss ir pateikts - tie, kas nevar uzbraukt nebrauc jo nemaak izmantot visu velosipeeda potenciaalu. Arii Riekstukalns pirms paaris gadiem LV chempis raapiens pret sienu - tur gan uzbraukt bija praktiski nereali, bet tie, kas meginaja tie ari tika gandriz augsha, Santis ari vienreiz uzbrauca un laikam Gints ari, bet tas ari bija viss - neviens cits pats nemeginaja.

Mana izvēle - šosejas kasete (11-21)
Pamatojums - svars, pārslēgšanās pa vienam zobam (t.i. 11-12-13-…) Jā ir kāds stāvāks,kalns,tad bez domāšanas lieku pirmajā ātrumā (22 - 21)
Mīnuss - Pietiekami labi kasete netīrās dubļainās trasēs.
Nav galvenais zobratu skaits, svarīgāk braukšanas tehnika un pareiza svara pārnešana.

Par šiem pieminētajiem kalniem tā arī varētu būt. :)
Vēl jau jāņem vērā arī tas, vai katrā konkrētajā vietā ir izdevīgi laika un spēka izteiksmē braukt augšā ar vizmazāko pārnesumu.
Varbūt labāk ir īsā stāvā kalnā uzskriet. Tas, protams, atteicas tikai uz sacensībām, kur svarīgs ir laiks.
Sava nozīme tomēr ir arī gandarījumam un skatītāju atbalstam par to, ka izdodas uzbraukt kalnā, kur citi stumjas.
Tāpat arī tehniskā treniņā, vai vienkārši vizinoties pa Siguldu, ir pašam liels prieks, ja izdodas uztīt vai uzspiest kādā “neuzbraucamā” vietā. :)
Tāpat (ne)uzbraukšanu lielā mērā nosaka riepu izvēle un paša braucēja pareiza pedalēšanas tehnika.
Galvenais, lai pēc kasetes nopirkšanas nelien galvā tādas domas kā “ek, vajadzēja pirkt ar 32 - būtu ietaupījis svaru” vai “vajadzēja tomēr 34, tad varētu te uzbraukt”. :)

11-32, sebam vispār 11-27

svarīgi kādu zobratu kombināciju izmanto? Pēc dabas esi tinējs vai kardānists ? Pats izvēlos 11-32 universāls variants pietiek jebkuram Eiropas kalnam. Ar 22-32, LV gandrīz jebkurā kalnā var tikt ar 32-32

Es šogad braucu gan Smiltenē, gan Riekstukalnā. Ja priekšā uzmet uz mazāko (22 vai 24), aizmugurē pietika uzmest uz kaut kādu vidēju (piem 21), lai tiktu tur augšā.

Kombinācijas 22/32 un 22/34 ir vajadzīgas tikai, lai vinčotu behemotu ārā no purva.

labāk izvēlēties 32-32. Nekā 22-22, jo ķēdes un zobratu rites pretestība mazāka, kā ari ķēdes sastiepums mazāks, ilgāks mūžs gan zobratiem gan ķēdei

Kā tad tas sanāk? Min tak tu ar vienādu slodzi. Vienīgais ķēdes lauziens uz sāniem atšķiras… Nav man 32 zobrata, nevaru izmēģināt, bet man liekas ka turot uz vidējā un pēdējā lauziens sanāk lielāks.

:D :D :D šitas ir labs bet arī Ansim piekrītu.
Ar šādu pārnesumu baļķus no meža var treilēt laukā:)

Kombinācijas 32/32 un 22/22 salīdzinājums manuprāt ir šāds:

  1. Ķēdes mehāniskās jaudas pārnese abos gadījumos ir vienāda, bet 32/32 gadījumā ķēde skrien ātrāk, attiecīgi tiek mazāk nospriegota.
  2. 32/32 iznāk mazāks ķēdes spēks uz katru zobu - jādomā, ka, braucot stāvos kalnos, 32 zobrats dils 32/22 reizes mazāk kā 22 zobrats.
  3. Prakse rāda, ka ekspluatācijā 22 zobrats tā vai tā nodilst vismazāk - maz mēs stāvos kalnos braucam! Tāpēc zūd jēga ievērot “2”.
  4. Kas labāks 32/32 vai 22/22 vajag vērtēt pēc trases reljefa, skatoties arī uz priekšu un domājot par turpmāko pārslēgšanos.

Iesaku padomāt vēlreiz, min jau ar vienādu sēku BET sviras plecs ar kādu tiek pārvests šis spēks ir īsāks līdz ar to ķēdes sastiepums proporcionāli lielāks, ļoti viegli situāciju var uzzīmēt uz papīra un stādīties priekšā.
Padarītais darbs gan ir vienāds abos gadījumos.

p.s.

Atradīšu veco labo mehānikas rokasgrāmatu, kur bija tabula ar liederības koeficentiem, izmantojot dažāda lieluma ķēdes un zobratu kombinācijas. Tendence bija viennozīmīga, jo lielāks zobratu skaits, jo lielāks liederības koeficents un mazāki enerģijas zudumi.

KarlimB ir taisnība - ja zobrati lielāki, pie vienāda pārnesuma un vienādas kadences ķēde skrien uz riņķi ar lielāku ātrumu. Vienāda ir mehāniskās jaudas pārnese: P=[spēks]*[ātrums]

Nevaru dokumentāli pierādīt, taču jo lēnāk pārvietojas ķēde, jo ilgāks tās kalpošanas laiks. Tamdēļ velotransmisija ilgāk kalpos braucot ar iespējami lielākiem zobratiem.