Kas ir palīdzība no malas sacensībās?

  1. Ja esmu nokritis, un kāds skatītājs pieceļ man velo - tā ir palīdzība no malas?
  2. Kāpju uz velo un mani iestumj - tā ir palīdzība no malas?
  3. Man sētā aizdod pumpi, bet pumpēju es pats.
  4. Kādā vietā trasē man mans cilvēks iedod jaunu pudeli ar dzeramo - tā ir palīdzība no malas?

Kā ir normāli tiesātās sacīkstēs? Vai var kāds celt pamatotu prasību un uzvarēt, ja tā ir noticis?

ja iestumj pēc kritiena, tad ir ok…
Bet ja tu nevelc kalnā un kāds palīdz stumjot tevi mugurā - tad gan nav ok

To kas tiek traktēts ar palīdzību no malas var izlasīt UCI noteikumos vai Liela mēroga sacensību nolikumos.
Katrai disciplīnai tas nedaudz atšķiras, vislielākie ierobežojumi ir XC.

  1. Parasti jā (nav starpības, vai piecelt riteni, vai izvilkt no aizas)
  2. tas pats kas 1 punktā
  3. instrumentus un rezerves daļas drīkst dot, nedrīkst palīdzēt remontēt (dalībnieki drīkst viens otram palīdzēt)
  4. parasti ir konkrēti noteiktas dzirdināšanas vietas, ārpus tām to darīt nedrīkst. (superkarstā laikā, var dot atļauju dzirdināt brīvi izvēlētās vietās - piem. Attēnās OXC)

p.s. tas viss attiecas uz augsta līmeņa sac. vai nacionāliem čemp. jo ir saistoši UCI noteikumi.

Nedaudz dīvaini, jo bieži pēc riepas/rata nomaiņas braucējs tiek iestumts. Arī velo remontē mehāniķi… Te gan par šoseju domāju - vai šosejai attiecība uz palīdzēšanu ir pavisam citi noteikumi?

Shosejaa ir bijushi diskaabelji par to, ka paliidz pastumt kalnaa uz mirkli lidzjuteeji, daudzi brauceeji atkaujas no taadas “palidzibas.”

  1. un 2. Redzēju dažos čempionātu ierakstos, ka “labie” skatītāji neaicināti ņem un pastumj dalībnieku kalnā. Tas nozīmē, ka kāds šitā tev izdara, kāds iesniedz pretenziju un tev atņem medāli?

  2. UCI rakstīts, ka remonti darāmi tikai barošanas/remonta zonās. Tātad, ja es pa ceļam paceļu kādam izkritušu pumpi un piepumpēju savu riepu - tankš?

Un tad tālāk jau domas par vietējām gonkām. Vai ir likumīgi nolikt draugu trases/meža vidū ar pudeli ko es savācu, jeb pēc noteikumiem man viss ūdens jāved līdzi pašam jau no starta? (par dzeršanas punktu iespējām man viss skaidrs)

Tu noteikti vari iepriekš nolikt pudeli mežā sūnās sev vien zināmā vietā un pēc tam stāstīt, ka esi to nejauši atradis. Liecinieku maldināšanai, protams, rādot pārsteiguma izteiksmi sejā.

Kā ir ar ratu maiņu lai nebūtu jāmaina kamera? Vai man padot ratu drīkst tikai servisa zonā, vai jebkur (jo mainīšu es pats, tātad remontēt neviens nepalīdz).

un ja tev nokrīt ķēde, tad stumies līdz remonta vietai? Tas tak arī ir remonts :)
un tad ka mehāniķis izrāpies pa mašīnas logu regulē braucošam pārslēdzēju? Tad jau ja šitā, tad sanāk ka visiem pēc kārtas būtu
diskābeļi jādod… Kam tad tādi noteikumi, ja visi tapat zin ka tiesneši uz to caur pirkstiem skatās? Vai es kaut ko ne tā saprotu?

Nu es tīri par MTB rakstīju, domāju un iespaidojos no šī doc.

§6 Technical assistance
4.2.043 Technical assistance during a race is permitted subject to the conditions below.
4.2.044 Authorised technical assistance during a race consists of repairs to or the replacement of any part of
the bicycle other than the frame. Bike changes are not permitted and the rider must cross the finish-
ing line with the same handlebar number plate that he had at the start.
4.2.045 Technical assistance shall only be given in the feed/technical assistance zones.
4.2.046 Spare equipment and tools for repairs must be kept in thesezones. Repairs and equipment changes
can be carried out by the rider himself or with the help of a team-mate, team mechanic or neutral
technical assistance. Small items such as an inner tube or a small tool may be handed up from the
feed/technical assistance zones.
4.2.047 In addition to technical assistance in feed zones, technical assistance is permitted outside these
zones only between riders who are members of the same UCI MTB team or of the same national
team.
Riders may carry tools and spare parts provided that these do not involve any danger to the rider
himself or the other competitors.

Tātad cik es saprotu, ka pats tu trases vidū vari spert pa salauzto velo un to remontēt, bet neviens tev nedrīkst dod detaļas. Par atrastām detaļām nekas nav teikts. Tātad izskatās ka jebkurš skatītājs var pazaudēt līdzi paņemto priekšējo ratu, tu to atrodi, ieliec un vālē tālāk.

Par dzeršanu - ar domu par atrastu ūdeni vēl neesmu sameklējis.

:D labs :D

Man šķiet te ir jāsaprot jēdziens - palīdzība no MALAS. Ar to domāts, ka faktiski trasē ar visu galā jātiek pašu (braucēju) spēkiem. Cik atceros, tad braucēji viens otram var sniegt palīdzību (aizdot kameru un štrumentus, pieskruvēt ratu, iedot ēdamo, iedot dzeramo, nomazgāt muti:), uzmundrināt morāli, kā arī protams sniegt medicīnisku palīdzību … Stumt un vilkt gan laikam nav atļauts…
No mals palīdzība ir jebkura -skatītājs, tehniķis, vai pēkšņi izpalīdzīgs tiesnesis kas stumj kalnā:) Bet šo te nosaka atiecīgā brauciena nolikums (piemēram, vai teh.palīdzību sniedz tikai noteiktā vietā via visā trasē, u.c.)
Vienīgais ko nevaru precīzi (juridiski0 pateikt, - kā ar to iestumšanu… Teorētiski iestumt 1,5 m būtu ok (nekādu baigo rezultāta uzlabojumu tas nedotu). Taču “iestumt” no Gūtmaņalas līdz Turaidas pilij… tas būtu pa traku :)

Kaspara jautājums un mana atbilde skar tikai MTB, šosejā ir pilnīgi citi noteikumi.
Agrāk (dažus gadus atpakaļ) maratonos un daudzdienās neko izņemot kameru un ķēdi mainīt nedrīkstēja (pat ratus marķēja).
Taču pēdējo gadu noteikumi pieļauj visu detaļu nomaiņu (izņemot rāmi), brīvi izvēlētā vietā. Savukārt XC joprojām pieturas pie remontiem un dzirdināšanas TIKAI servisa zonās.