Nu jautājums tāds, ko jūs domājat par karbona sēdekli uz Latvijas šosejām, pats sēdeklis ir viscaur no karbona, tikai sliedītes no titāna. Vai ir vērts pirkt, ja izturība nav galvenā prioritāte, vai mana pakaļa to pārdzīvos uz Latvijas šosejām. Cena 49 Ls. Iesakiet kādus labākus vai līdzvērtīgus ne-karbona variantus. Sakiet Jā vai Nē un vēlams nelielu pamatojumu, pieredzi, viedokli.
Paldies, jūsu viedoklim šoreiz ir nozīme, lai cik profesionāls/neprofesionāls tas arī būtu.
man bija 180gr gandrīz cietā Selle laikam… neatceros (jo nozaga man to felli :(O ) … pa latgales šoseju jau bija diezgan-diezgan sāpīgi…
Ja domā MTB!?.. nu sadomazo :) Es neliktu. Varbūt varbūt uz FS-rāmja.
[quote=Delfins]man bija 180gr gandrīz cietā Selle laikam… neatceros (jo nozaga man to felli :(O ) … pa latgales šoseju jau bija diezgan-diezgan sāpīgi…
Ja domā MTB!?.. nu sadomazo :) Es neliktu. Varbūt varbūt uz FS-rāmja.[/quote]
Es uzskatu ka velo seedeklis nav vieta kur apseesties. Manupraat tas ir atbalsta punkts, lai vareetu efektiivaak miities - taatad jo cietaak jo labaak(efektiivaak).
kaa jau vienmeer balanss starp komfortu un performanci.
Es braucu ar selle (135g) slr. gan krosus, gan maratonus, gan shoseju. esmu arii paaris nedeeljas pavadiijis diendienaa braucot ar sho seedekli. Slram gan ir gels taa kaa to nevar saliidzinaat ar karbonu.
Par karbona seedekli runaajot - atkariigs no seedeklja formas. Varbuut buus tev piemeerots varbuut ne. bet domaaju ka tas tomeer vairaak profesionaaljiem.
Neuzķēru domu, varbūt paskaidro sīkāk, kā tieši ciets sēdeklis veicina lielāku spēku uz pedāļiem???
Min takš ar kajām… Vēl saprastu, ja sēdekli novieto uz krustriem, tad sanāk atbalsta punkts…
Man gan ir tikai pasena pieredze ar vēl Dienidslāvijā pirktu neapvilktu plastmasas benķi uz XBZ sosejnieka un bija OK arī ar velobiksēm bez pampera (jo tādas toreiz vnk nebija).
Tā tīri subjektīvi liktos, ka karbona benķis + velobikses ar pamperu šosejā varētu būt OK, jo cik tad ar ādu apvilkta plastmasa ir mīkstāka par neapvilktu? Bet, vai no tāda arī kāds labums ir, gan nezinu.
par to vienlaiciigumu ir taa ka liela dalja no aplja tiek veikta ar inerci(speeciigaakais muskulis kompensee vaajaako) un kaajas iztaisnoshanai lielaakais speeks parasti tiek pielikts pirmajos 90graados savukaart vilkshanas lielaakais speeks ir peedeejos 90graados(jeb 270 - 360 ja njem pilnu apli)
bez tam iztaisnoshanas kustiibai saakumaa paarsvaraa straadaa dibena muskulis kursh tevi nemet gaisaa, bet gan censhas iztaisnot kjermenja augshdalju(kuru tu savukaart centies kompenseet liecoties uz priekshu pie tam dibena augstums attieciibaa pret seedekli nemainaas)
tas neko nemaina, ja būs negaidīts sitiens, tad būs sāpīgi. Nav jau tā ka visu laiku dibens ir pakāries gaisā un mazliet pieskarās sēdeklim. gribēsies taču atpūsties un pasēdēt
nu ja brauc mierīgi/iesildās, tad es domāju tu iedomājies ka tā tas arī ir!! to biš lai nesačakarētu kājstarpi tev vnk būs jātērē enerģija veidojot “stāvus pozīciju”. Uz sacenēm protams tādu var uzlikt 100g nomešanai :)
nu tu domaa praksee vai es taa braucu? nee nu es braucu normaali, bet ne jau taa ka apseezhos uz seedeklja - dibena muskuljiem jaabuut briiviem, kaut vai no taada viedoklja.
un uz seedekla atbalstaas ar seezhas kaulu. kaulam neko iipashi miikstu nevajag njemot veeraa taa formu. Vaardsakot man ar kaajstarpi viss kaartiibaa.
labi karbona sedekli (ne selle italia) ir loti erti, jo tie nav plakani, cieti - parastam sedeklim ir polsters, kurs ari absorbe visas vibracijas, labam karbona benkim (Tune, Ax-lightness utt) visas vibracijas absorbejas uz sedekla elastigumu, jasak, ka siem sedekliem ir tiesham padomats pie formas. Esmu braucis ar tadiem loti daudz, ari pasaules XC gonkas, ertak ka ar SLR viennozimigi. svars sadiem ne vairak par 90g…
Man liekas, ka tīri sacīkšu ritenim var būt arī karbona sēdeklis - cik ta tur tā sēdēšana un svara ieguvums ir skaists.
Bet priekš velo, kas kalpo arī par treniņu velo vai laisku izbraucienu - diezin. Tomēr baigi daudzi km tiek mēroti un nedaudz mīkstāka sēdēšana radīs papildus komfortu ne tikai dibenam, bet arī tālāk esošajām cilvēka detaļām.