Arvien vairāk jaunu auto ir aprīkoti ar automātiskām avārijas bremzēšanas sistēmām, kravas automašīnām jau tās kādu laiku ir obligātas, tagad būšot obligātas arī vieglajām automašīnām, tikai bēda, ka velosipēdistus tās reti atpazīst. Ja auto brauc “autopilotā” pa joslu, tas kļūst vēl aktuālāk. Piemēram, e-klases mersedesa sistēma vispār tādus velosipēdistus nesaprot - vai nu neatpazīst un brauc garām ar nelielu intervālu, vai atpazīst kā auto, sabremzējas un brauc ar velo :)
Kāds ir pētījis veidus, kā kļūt pamanāmākam avārijas bremzēšanas sistēmām? Cilvēki bija testējuši viena ražotāja kravas auto - kartona kastes neatpazīst, velo neatpazīst, motociklu atpazīst.
Es biju iedomājies, ka lidaram ar aci redzamais spektrs īsti nerūp, bet nē, šķiet, sistēma cenšas atpazīt auto aizmuguri.
Nu vienkāršākais risinājums būtu aprīkot nestandarta pārvietošanās līdzekļus (nezinu gan vai velo ir nestandarta) ar kādu čipu ar radio frekvenci kuru ķers " gudrās" mašīnas. Tjipa " es esmu velo"!
Velo padarīt atpazīstamu un tad čakarēt satiksmi uz apvedceļa vai via Baltica ? ?
Manas domas , ka ar velo nav ko darīt uz tādiem ceļiem , kur intensīva satiksme , kā apvedceļs vai via Baltica , vietas kur citur braukt ar velo ir pietiekoši !
A kādu konkrētu risinājumu tu gribi dzirdēt uz spriedelējošu jautājumu par e-klases mersedesa bremzēšanas sistēmām kuras Latvijā ir 0.štrunts gabali?
No way ka tās sistēmas atpazīs velo, kamēr tur nebūs solīds AI, kurš vēl neeksistē.
[quote=Autobraucējs]Velo padarīt atpazīstamu un tad čakarēt satiksmi uz apvedceļa vai via Baltica ? ?
Manas domas , ka ar velo nav ko darīt uz tādiem ceļiem , kur intensīva satiksme , kā apvedceļs vai via Baltica , vietas kur citur braukt ar velo ir pietiekoši ![/quote]
Uztaisi kartē apli no Rigas 100-150 km šosejas kur nav jābrauc pa " intensīvas satiksmes" ceļu un nopublicē tepat
[quote=Autobraucējs]Velo padarīt atpazīstamu un tad čakarēt satiksmi uz apvedceļa vai via Baltica ? ?
Manas domas , ka ar velo nav ko darīt uz tādiem ceļiem , kur intensīva satiksme , kā apvedceļs vai via Baltica , vietas kur citur braukt ar velo ir pietiekoši ![/quote]
aiz laba prāta uz šosejas ar intensīvu satiksmi nelienu, bet nereti nav īsti citu iespēju. Ja jau ir tādas sistēmas (un tās jau šobrīd ir visiem jaunajiem kraveniekiem un gandrīz visiem jaunajiem dārgā gala vieglajiem auto), kāpēc gan to neizmantot savā labā? Arī braucot pa Ulmaņa gatvi mani nesajūsmina “gar plecu braucošie”.
Man nereti ar velo ir jānokļūst tieši tur, kur vajag, nevis tur, tur ir mazāka satiksme :)
Nu es pat nesen redzēju kaut kādu auto reklāmu par tēmu, ka bremzē auto pats arī attiecībā pret no meža izskrējušu zvēru… Protams, jā - ja tas zvērs skrien šķēršam, “platība” lielāka… Derētu notestēt tādu ieteikto verki. Nav pats trakākais, ko varētu montēt velo aizmugurē…
Joslas turēšanas un automātiskās bremzēšanas (ADAS) sistēmas atpazīst visus satiksmes dalībniekus. Kura tante teica, ka neatpazīst?
Šīm sistēmām ir un būs kļūdas procents. Gluži kā cilvēkam, kas var sajaukt maisiņu ar akmeni. Tāpēc tie nav autopiloti (neklausamies Teslas PR idiotus) un šoferim ir jātur rokas uz stūres un jāseko līdzi uz ceļa notiekošjam.
Pavisam nesen jaunā, 2022. gada Mercedes S klase un EQS bija pirmie, kas saņēma level 3 autonomy sertifikāciju un sākotnēji to varēs lietot tikai uz dažiem ceļa gabaliem Vācijā.
[quote=Devil_Inside]Joslas turēšanas un automātiskās bremzēšanas (ADAS) sistēmas atpazīst visus satiksmes dalībniekus. Kura tante teica, ka neatpazīst?
Šīm sistēmām ir un būs kļūdas procents. Gluži kā cilvēkam, kas var sajaukt maisiņu ar akmeni. Tāpēc tie nav autopiloti (neklausamies Teslas PR idiotus) un šoferim ir jātur rokas uz stūres un jāseko līdzi uz ceļa notiekošjam.
Pavisam nesen jaunā, 2022. gada Mercedes S klase un EQS bija pirmie, kas saņēma level 3 autonomy sertifikāciju un sākotnēji to varēs lietot tikai uz dažiem ceļa gabaliem Vācijā.[/quote]
par mb e klasi - pārbaudīts, tā ir.
par kravenieku - bija testējuši ar tukšām kartona kastēm - tās aizlidināja nebremzējot :D
Automātiskās bremzēšanas sistēmas nereaģēs uz velo braucēju, kurš brauc pa ceļa nomali vienā virzienā ar auto. Ja tās būtu tik jūtīgas, tad būtu bieži gadījumi, kad auto pats met pa nažiem bez jebkāda iemesla. Arī braucot gar ceļmalā novietotu auto rindu.
Reizēm braucot pa ielu ar slaidu līkumu, ar trotuāru blakus, drošības sistēma sāk jau signalizēt par šķērsli, ja pa trotuāru iet gājējs. Droši vien sistēma līdz galam kaut ko nesarēķina, riteņu pagriešanas leņķis līkumā, ielas pagrieziena radiuss un radara stars utt. Rezultātā, auto var izdomāt, ka brauc virsū gājējam. Tad, vai nu viegli piebremzē, vai pēc pāris sekundēm gaidi, kad auto ieslēgs avārijas bremzes. Ja velo vai gājējs ietu šķērsām pāri, vai priekšā būtu stāvošs šķērslis, tad jā, sistēma reaģēs. Bet ne jau uz pa ceļa nomali braucošu velo.
Cik zinu, dārgā gala auto ir kaut kas līdzīgs nakts redzamības kamerai, kad tumsā braucot, priekšā displejā tiek attēloti tēli uz ceļa, kurus ar aci pa tiešo vēl neredz.
Zinu, ka troļļus nav vērts barot, bet manas domas, ka šādiem lietotājiem nav ko darīt šajā forumā (un arī ceļu satiksmē) un ka vietas, kur citur braukt ar auto, ir pietiekoši.
gada beigās ir īstais laiks atsaucēm uz 2018. gada rakstu. :/ Auto tehnoloģijas pēdējo 5 gadu laikā attīstās tikpat strauji kā kompji pagājušā gadsimta 90-tos.
hilss precīzi aprakstīja šī brīža ADAS. Tas nav autopilots un neatbrīvo no atbildības!
[quote=Devil_Inside]2021. gada beigās ir īstais laiks atsaucēm uz 2018. gada rakstu. :/ Auto tehnoloģijas pēdējo 5 gadu laikā attīstās tikpat strauji kā kompji pagājušā gadsimta 90-tos.
hilss precīzi aprakstīja šī brīža ADAS. Tas nav autopilots un neatbrīvo no atbildības![/quote]
2018. gada raksts ir ļoti pa tēmu, jo tās tehnoloģijas ir reāli ielās, nevis būs kaut kad nākotnē :)
[quote=hilss]Automātiskās bremzēšanas sistēmas nereaģēs uz velo braucēju, kurš brauc pa ceļa nomali vienā virzienā ar auto. Ja tās būtu tik jūtīgas, tad būtu bieži gadījumi, kad auto pats met pa nažiem bez jebkāda iemesla. Arī braucot gar ceļmalā novietotu auto rindu.
Reizēm braucot pa ielu ar slaidu līkumu, ar trotuāru blakus, drošības sistēma sāk jau signalizēt par šķērsli, ja pa trotuāru iet gājējs. Droši vien sistēma līdz galam kaut ko nesarēķina, riteņu pagriešanas leņķis līkumā, ielas pagrieziena radiuss un radara stars utt. Rezultātā, auto var izdomāt, ka brauc virsū gājējam. Tad, vai nu viegli piebremzē, vai pēc pāris sekundēm gaidi, kad auto ieslēgs avārijas bremzes. Ja velo vai gājējs ietu šķērsām pāri, vai priekšā būtu stāvošs šķērslis, tad jā, sistēma reaģēs. Bet ne jau uz pa ceļa nomali braucošu velo.
Cik zinu, dārgā gala auto ir kaut kas līdzīgs nakts redzamības kamerai, kad tumsā braucot, priekšā displejā tiek attēloti tēli uz ceļa, kurus ar aci pa tiešo vēl neredz.[/quote]
infrasarkano kameru esmu palietojis ~2003. gada lexusā - burvīga opcija. redz visu, kas vēl silts :)
Vai gribi teikt, ka avārijas bremzēšanas sistēma ļaus uzbraukt uz joslā esoša kustīga šķēršļa?
Vai gribi teikt, ka avārijas bremzēšanas sistēma ļaus uzbraukt uz joslā esoša kustīga šķēršļa?[/quote]
Ja šķērslis būs joslā, tad reaģēs. Ja būs uz joslas sadalošās līnijas, tad visdrīzāk nē. Te ir jautājums, cik platu laukumu radars pārbauda. Droši vien, jo tālāk, jo šaurāks tas paliek.
Adaptīvā kruīza kontrole reaģēs jau laicīgi un pakāpeniski sāks samazināt ātrumu. Emergency (ārkārtas?) bremzēšanas sistēma tikai pēdējā brīdī signalizēs un sāks bremzēt. Ātrumu samazinās. Vai beigās būs sadursme, atkarīgs no abu objektu ātruma starpības.
Bet nekas nav 100%. Tajos pašos testos ar piepūšamo auto vai gājēju, drošības sistēmas ne vienmēr nostrādā vienādi un droši. Tumsa, spoža saule arī var ietekmēt.
Ja kāds vēl nav Youtube redzējis, tad labs piemērs automātiskai bremzēšanai bija ar uzņēmuma Kreiss smago Volvo Norvēģijā, kur sīkais aiz autobusa skrēja pāri ielai. Sīkais tagad var svinēt otro dzimeni.
atkarīgs no izmantotās tehnoloģijas - lidar jāpalielina šķērsgriezuma laukums, radaram jāliek folijas cepurīte, karbona rāmis jāietin folijā vai tml.
Tesla pāriet tikai uz videokamerām - tur jāģērbjas tieši pretēji kā modernās armijas pikselētās kamuflāžas, pieņemu, ka vienkrāsaini, lai AI vieglāk tevi atpazīt