jaunas detaļas - kam jāpievērš uzmanību?

Nu ko, rudens klāt, algas diena arī. Tuvākajā laikā vajadzētu iepirkt detaļas velo apgreidam. Zinu jau zinu, ka “lētāk ir nopirkt gatavu”, “jāsāk ar rāmi, dakšu, ratiem” utt, bet nu par to citreiz… :)

Vecā rāmja ģeometrija pa manam ir OK - sēdēt ērti, rokas netirpst, mugura nenogurst. Izmērs laikam 19.5".
Rati, lai arī nāk no samērā lēta velo, pa lielam nav pievīluši - 3 gadu laikā 1x tik bija niecīgs astoņnieks aizmugurē, kuru Fans (Deglava ielā) meistars šogad veiksmīgi novērsa.
Velo - Felt Q500, laikam 2008. gada modelis. Alivio/Acera komplektācija.
Apgreidu gribas, jo SEBā sapratu, ka ar VB man ir grūti, bet ar kolēģa DB ir baigi labi :) Tas arī iemesls, kāpēc vispirms tiks apgreidotas “detaļas”, pēc tam - rāmis, dakša, rati.
Tēmēju uz “vismaz Deore” līmeni, atsevišķām detaļām var kaut ko drusku labāku. Budžets - 200-300 LVL. Pirkt labāko pieejamo nav vēlmes - pa lielam pietiks ar “good enough”.
Līdz šim braucu samērā prātīgi, liela daļa pa asfaltu (uz darbu), bet nu šogad sanāca piedalīties visos SEB un aizbraucu arī uz Tartu. Nākamgad ir doma turpināt līdzīgā garā, SEB nomainot pret ko citu (runā, ka citos braucienos esot tehniskākas trases?).

Ir jau iepirkti:

  • šifteri - Deore M511, lietoti
  • aizmugurējā rumba - XT FH-M775, jauna, centerlock, mazliet traumēti zobiņi, uz kuriem sēdina rotoru (pērkot nepaskatījos :()

Jāpērk:

  • bremžu komplekts
  • bremžu rotori
  • priekšējā rumba
  • priekšējais pārslēdzējs
  • pakaļējais pārslēdzējs
  • klaņi ar zobratiem
  • monobloks(?)
  • kasete
  • ķēde

Negribētos, protams, sapirkt lietas, kas nav savā starpā saderīgas. Tāpēc vēršos pēc palīdzības.

  1. bremzes - kas jāņem vērā, lai nenopirktu pārāk lielu vai pārāk mazu komplektu? Kā ir ar tām pārejām, piemēram, no 180 mm uz 160 mm - viņas ir universālas jebšu der tikai atsevišķos gadījumos? Kā noteikt, kādi izmēri manam rāmim/dakšai derētu?
  2. rotori - zinu, ka ir ar centerlock un ar 6 skrūvēm. Plusi, mīnusi? Pakaļējā rumba ir ar centerlock - vai tas būtu pietiekams iemesls, lai arī priekšā ņemtu ar centerlock?
  3. priekšējais pārslēdzējs - ar “pull” būtu skaidrs (jāskatās, kur tagadējam trose pienāk), bet kā ir ar “swing”? Kā noteikt, kāds “swing” man derētu? Ka nesanāk tā, ka nopērku “top-swing” un neder uz rāmja…
  4. pakaļējais pārslēdzējs - īsā kāja vai garā kāja? Skatos šeitan… “Smallest/Biggest pinion”, cik noprotu, apzīmē kasetes mazākā un lielākā zobrata zobu skaitu. Bet kas ir “Overall capacity” un “Max difference chainrings”?
  5. klaņi… Ņemšu 175mm, laikam 44-32-22. Bija kaut kad doma ņemt 48-36-26, bet tad izdomāju, ka līdz tam vēl jāaug. Vai varbūt klaņus var atstāt vecos un mainīt tikai zobratus?
  6. monobloks nāk kopā ar klaņiem? Jebšu tas parasti jāpērk atsevišķi? Par šo vispār ir doma, ka varētu tepat uz vietas paņemt, kad velo tiks likts kopā, jo par šo man vispār nav nekādas nojēgas, kam jāpievērš uzmanība…
  7. kasete - domāju par 11-34, jo spēka ir pamaz, lai uzbrauktu mūsu pauguros - sirds plosās, kāpumos ātri vien sanāk dabūt 175+ BPM, un tad sākas neforšas sajūtas :) Tāpēc 34 zobus vajadzētu.
  8. ķēde - sameklēju A Vanaga pamācību par nomaiņu, bet kā lai pirms ķēdes pirkšanas noskaidro, vai ar 112 posmiem pietiks? Par ķēdes rotāciju lasīju - ir doma paņemt 3 ķēdes.

Sagaidi nākamo/aiznākamo mēnesi un algu un paķer uzreiz visu velo uz labu piedāvājumu, kamēr šo “iznīcini” pa rudeni/ziemu. Vēlāk notirgosi kas ir palicis.

Nākamo/aiznākamo algu gan jau citādos veidos pamanīšos notērēt. Un nezināju, ka decembrī veikalos vēl tirgo veļukus…

Vēl kas - ja paņemšu citu velo (gatavu), tad pēc gada vai diviem būs identiski jautājumi. Vai tas ir vajadzīgs?

varbūt vienkārši 3? gadus lietotam velo VB kluči nodiluši līdz dzelžiem? :) vai arī virsū stāv kaut kādi lētie bremžu kluči par 50 kapeikām gabalā?

  1. → :)

Kluči Promax (laikam) trīskrāsu, kaut kādi 3 Ls (laikam) komplektā, nav baigi padiluši, mainīti šogad.

Bremzēt jau bremzē tās VB, bet samērā stingri jāspiež. Aizmugurē prasītos pēc “boostera”, citādi rāmis biku lokās, kad stingrāk piespiež bremzi. Pēc 40km pa mežiem plaukstas arī mēdz būt tik sagurušas, ka grūti normāli pabremzēt - tātad jābrauc lēnāk nekā gribētos, lai varētu sabremzēt vajadzības gadījumā…

Par 7. - a tu pamēģini 15 gadus ikdienā vidēji pa 12-18 stundām nosēdēt pie PC :)

To deore grupu vnk lētāk ar gatavu velo pirkt. Pilna kustomizācija atmaksājas no 800Ls vai tuvu tam. Pārdod veco, pieliec klāt 300Ls budžetu un būs tev kruts velo.

  1. 12-18 stundas dienā arī brīvdienās? :) kas attiecas uz jautājumu - pamēģināju, nelīdz :D arī 12h ikdienā sēžot pie kompja atliek ~4h kurās var atrast laiku sportam

vitamiins_xc, cik kruts? Teiksim, knaps Deore/SLX, kas bez atlaidēm maksā štuku (trek 6500) un par kuru būs jācer uz “kaut nu būtu ērts un nekas netirptu”? Nu nezinu, vai man to gribas…

Sakrāt štuku un tikai tad domāt par “pirmo pilno kustomizāciju” arī šķiet drusku muļķīgi. Mācīties parasti sāk ar mazumiņu - tad kļūdas izmaksā mazāk :)

Par pašreizējo budžetu arī jau teicu - nākamās algas sev pielietojumu atradīs.

gaga, jā, arī brīvdienās. Tiesa, brīvdienās vairāk nevis “strādāt”, bet visādas mājas darīšanas pie PC. Teiksim, tuvāko ~3 mēnešu laikā jāuzprogrammē GPS trackeri priekš mobilā (bakalaura darbs; varēsiet patestēt, kad būs gatavs :D) - diezgan tumša bilde, tā ka brīvdienās arī 12-18 stundas var uz to notriekt :)

Par 400-600Ls uz atlaidēm var dabūt velo ar Deore+ aprīkojumu un spoooooorta rāmi.

cilvēks taču jau uzrakstīja, ka negrib citu rāmi, jo pašreizējais liekas pietiekami ērts(lasi pārbaudīta vērtība)

es gan nedomāju, ka būtu jāpāriet uz DB obligāti, katrā gadījumā labas DB tev maksās visu tavi budžetu, ja paņemsi ne tik labas, tad atkal būs kur piesieties. Varbūt tev aploki nav tīrīti vai jau kapitāli padiluši, tāpēc arī sliktāk bremzē, kluču virsmas arī jātīra no putekļiem.

Man gan grūti spriest kā strādā alivo/acera, bet cik dzirdēts, tad pareizi pieregulējot stŗādā visi gandrīz vienādi, atšķirība ir izturībā un smagumā, palabojiet, ja kļūdos.

Nomaini tik kaseti(ja izdilusi) un ķēdi, lai labi ripo.

ja galvenais kritērijs būtu braukšanas ērtums, tad jau SEBā varētu mierīgi ripināt arī ar elektrām :)
Ja rāmis ir tik mīļš un ērts, var jau paņemt jaunu velo uz atlaidēm, pārkrāmēt visu uz veco rāmi un lieko notirgot, ja tas jaunais rāmis nepatiks?

despecs, nu tu jau tā izteicies, ka man jāskatās kā minimums uz Avid XX World Cup (~300 Ls komplekts), Avid XX (280 Ls) vai vismaz Magura Marta SL Magnesium (260 Ls komplekts). Kaut ko vēl dārgāku nav viegli atrast.
Es, savukārt, izteicos, ka man nevajag the best of the best, bet gan tikai good enough.
Kolēģim ir kaut kas no Hayes Stroker lētā gala (konkrētu modeli neatceros) - nu nesūdzas cilvēks. Cits kolēģis, kam tas pats modelis, arī neko sliktu nevarēja pateikt. Pamēģināju izbraukt līkumu ar kolēģa velo - nu ir milzīga atšķirība starp viņa bremzēm un manējām…

Ja būs, kur piesieties, tad arī domāšu tālāk. Neviens jau neliedz pēc gada veikt vēl vienu apgreidu problemātiskajām detaļām.

Aploki šad tad tiek tīrīti, kluči samērā nesen mainīti. Aploku nodilumu neprotu novērtēt, bet nu pa manam nekā traģiska nav, grope vēl diezgan dziļa. Nav gan tik spīdīgi kā tā daļa, kur kluči neberžās… Kad šogad nesu pakaļējo ratu uz taisnošanu, tad meistars novērtēja arī kopējo rata stāvokli - par aploci neko neteica, izņemot “nu tas astoņnieks ir pavisam neliels”.

gaga, un ko es iesākšu ar spoooooorta rāmi? Braukāšu uz darbu, pa retam izbraucot SEB/Tartu/whatever savā tempā? Nu tik pat labi es tev varu ieteikt nopirkt laptopu par 1200 Ls vai telefonu par 400 Ls, sakot, ka tavējie nekam neder un neko lētāku par minētajiem cipariem nav jēgas ņemt - pat tad, ja telefonu tev vajag tikai zvanīšanai un laptopu - meilu lasīšanai un foruma browsēšanai.

P.S. Vai tiešām ir tik grūti normāli atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem tā vietā, lai censtos uzspiest “savu taisnību” nemaz neiedziļinoties cilvēka vēlmēs/vajadzībās/viedoklī/whatever?

Drusku netēma, bet gribas nedaudz iestarpināt no savas pieredzes. Burtiski pirms nedēlās pārsēdos no Deore/Alivio uz pilnu XTR ar FSA Team Issue klaņiem. Sajūtas fantastiskas, tagad nesaprotu, kā iepriekš varēju pabraukt. Protams cits jautājums ir kur un kā binary to ričuku lietos, ja ir tā kā viņš saka - uz darbu un dažreiz kādu SEBu tad nekas labāks par Deore nav vajadzīgs, ja grib nopietnāk tad vajag skatīties vairāk uz augšējiem paluktiem. Starp citu es arī no sākuma (pirms 2 gadiem) domāju, ka pietiks ar kaut ko vienkāršu un nedārgu. Domāju, ka daudzi ir izgājuši šos maldu ceļus.

vainīgs, es no pirmā posta sapratu, ka gribi no sava tūristu velo uztaisīt kaujas zirgu ko mocīt pa SEBiem, u.c. sacīkstēm, nevis ripināt ikdienā uz darbu un reizem ar to pašu velo pa sacīkstēm :)

lai būtu nedaudz pa tēmu, apskaties sava velo speceni:
http://www.feltbicycles.com/United-Kingdom/2012/Hardtail/Q-Series/Q500.aspx

par pārslēdzējiem domājams tagad zini atbildi :)

cik skatīts, tad 48-36-26 klaņi redzēti tūristu 28" hibrīdvelo, uz mtb ne

profesor, mans neprofesionāļa viedoklis - ar labu tehniku ir tāpat kā ar labu vīnu - līdz tam ir jāizaug. Tāds viedoklis ir 2 būtisku iemeslu dēļ:

  1. šobrīd nespēšu novērtēt XTR priekšrocības, jo īsti nebūs ar ko salīdzināt - tas tā tīri no “man patīk/nepatīk” viedokļa;
  2. mana fiziskā sagatavotība nav tik laba, lai pilnvērtīgi izmantotu XTR - tas no “price/performance” viedokļa.
    Nu nav jēgas tērēt dažas reizes lielākas summas, ja to reālo ieguvumu nespēs pilnvērtīgi novērtēt/izmantot.

gaga, par kaujas zirgu varēs domāt pēc dažiem gadiem, ja tā lieta aizies. Pagaidām SEB/Tartu/whatever ir ne tik daudz sportam kā kaulu izlocīšanai un ikdienas dažādošanai.

Tas links, ko devi, īsti neatbilst manam velo, cits gads, ir šādas tādas nelielas atšķirības (piemēram, rāmis citādāks). Man drīzāk šim līdzinās. Bet nu pa lielam jau sakrīt komplektācija.

Atbildi nezinu gan. Jautājums bija ne tik daudz “kas man tagad ir”, bet “kā izvēlēties jauno” :)

Par laimi, braucu ar 2 velo - pirmais līdzīgs tavam esošajam, otrs, tāds uz kuru vēlies uzlaboties. Līdzīgā topikā jau stāstīju, ka braucu ar abiem Sebus un tur, kur vien iegribas.
Mans spriedums līdzīgs vairākumam - jāņem jauns, ja vēlies nopietnāk pasportot. Ja nē, nekas nav jāmaina. Atbalstu uzlabošanu, ja zemapziņā tas domāts vairāk kā atrautšanās no datora :) Praktiski tam maz jēgas. Lai kalpo līdz salūzt.

Es savam švakākajam likšu jaunu sēdekli un doma kautkad par dakšas rotāciju, t.i. uzlabot komfortu. Pilnībā apmierina monobloka vietā bļodiņas, Altus pārslēdzēji. Uz otrā GXP ir vairāk galvassāpes sagādājis. Tavis pieminētajam FH-775 nomainīju konusus un skrotis. Īsti tīra skaņa nav, rumba arī būs drīz vien metama. Šie tik piemēri …

Piedošanu, ka neatbildēju pa punktiem ;) Varu ieteikt: aizmin līdz Gandram, Fox’am, AVanagam utt un aprunājies ar viņiem

[quote=binary]
Tā, kā arī esmu iesācējs, un arī esmu mēģinājis, te ko jautāt! sapratu, ka pro un pro-amatieris velobraucējiem, viss ir EASY!

MANS VIEDOKLIS - amatieris.

  1. bremzes - kas jāņem vērā, lai nenopirktu pārāk lielu vai pārāk mazu komplektu? Kā ir ar tām pārejām, piemēram, no 180 mm uz 160 mm - viņas ir universālas jebšu der tikai atsevišķos gadījumos? Kā noteikt, kādi izmēri manam rāmim/dakšai derētu?

Par rotoriem - sākot no http://www.evelostore.lv/lv/rezerves-dalas/mtb-komforta/disku-bremzes/avid-g3-6-skruves-160mm
Rotora izmērs, LV (stiktie un normāli komonicējošie pateica, info no TREK, FANS, Gandrs) 160mm PIETIEK, jo nav tādu kalnu, kur lielākas izmantot!
man liekas ka šļauku izmēri ir vienādi atšķiras priekšējā un aizmugurējā (tipa ir standarti, liekas, ja pa garu var apgriezt).

Bremzes -
2) rotori - zinu, ka ir ar centerlock un ar 6 skrūvēm. Plusi, mīnusi? Pakaļējā rumba ir ar centerlock - vai tas būtu pietiekams iemesls, lai arī priekšā ņemtu ar centerlock?

Ja skatāmies tirgus piedāvājumu, labāk ņemt 6 skrūves vienīgi tad rumbas ir jāmaina! Man liekas, ka visu var dabūt abos variantos! :)

  1. Izlaižu

  2. pakaļējais pārslēdzējs - īsā kāja vai garā kāja? Skatos šeitan… “Smallest/Biggest pinion”, cik noprotu, apzīmē kasetes mazākā un lielākā zobrata zobu skaitu. Bet kas ir “Overall capacity” un “Max difference chainrings”?

LV apstākļiem labāk garā kāja, var mēģināt Medium. Īsāka esot sliktāk! Neatceros, kapēc? Stāstīja FANS veikalā! Laikam saistīts ar kājas kustību pie nelīdzenumiem.

  1. klaņi… Ņemšu 175mm, laikam 44-32-22. Bija kaut kad doma ņemt 48-36-26, bet tad izdomāju, ka līdz tam vēl jāaug. Vai varbūt klaņus var atstāt vecos un mainīt tikai zobratus?

Arī tieši tāds pats viedoklis, jāpaugās fiziskajā sagatavotībā!

  1. monobloks nāk kopā ar klaņiem? Jebšu tas parasti jāpērk atsevišķi? Par šo vispār ir doma, ka varētu tepat uz vietas paņemt, kad velo tiks likts kopā, jo par šo man vispār nav nekādas nojēgas, kam jāpievērš uzmanība…

Dažādiem komplektiem, nāk kopā, citiem neiet! Ja, jāpērk, atsevišķi, tipa ir monobloks ar kvadrātu, tad ir ISIS un OCTALINK, varbūt vēl kādi varianati!! :) un tad attiecīgi jāskatās klaņi! Par monoblokiem, ļoti minemāli ietekmē rite to cena! Sportisti jūt atšķirību es pats skatos līdz 40LVL par monobloku! man pietiek!

  1. kasete - domāju par 11-34, jo spēka ir pamaz, lai uzbrauktu mūsu pauguros - sirds plosās, kāpumos ātri vien sanāk dabūt 175+ BPM, un tad sākas neforšas sajūtas :) Tāpēc 34 zobus vajadzētu.

Fizisko jāpumē augšā, bija te raksts pie iesācējiem.

  1. ķēde - sameklēju A Vanaga pamācību par nomaiņu, bet kā lai pirms ķēdes pirkšanas noskaidro, vai ar 112 posmiem pietiks? Par ķēdes rotāciju lasīju - ir doma paņemt 3 ķēdes.[/quote]
    Par ķēdēm izlaižu vienīgi, ko teica VELOPĒDA, TREK ka Shimano ķēde tikai un vienīgi!

Esmu SRAM mīlis un cilvēkiem, kuriem runāju, saka ka SRAM ir labāks, bet šī ir tik pat intīma tēma, ka blondīnes un brunetes, un pārējās! :)
P.s. Pats savu WAHOO uzlaboju, bet sapratu, ka tiešām lētāk ir nopirkt jaunu, ir iespēja pasūtīt un pavasŗī pa labāku cenu veco pārdod! kaut pa daļā!
Piemērs, WAHOO maksā 450LVL, kad pirku, apgreidi, nepieciešami bija, iepirku ratus ar riepām 260LVL jau summa 710LVL
Plānā ir FOX dakša ~350LVL
Pārslēdzēji - SRAM X9 vai XT Shimano ~300LVL
Bremzes un rotori Elicsir abas ~ 200LVL

Riteņa WAHOO kopējā vērtība 1510LVL
Lētāk tiešām pirkt jaunu un jau visu šo kopā, tad sanāk ričuks jauns ~1100LVL

krāt naudu jaunam un ar veco braukt, kamēr iet (darbs, izklaide)! atstājot sev 2 ričukus – perspektīvē viens sačiem, otrs ikdienai!

Oi, apskatījos velo. Šitais jau ir sportisks. Ir pat kasete un disku bremzes var pielikt. Kādas galvassāpes, mīšanas vaina :)

Skatos, ka dzīvo Baložos. Varam satikties, parādīsi savu velo un naudasmaku, pateikšu ko un kā labāk darīt. Jo šī bezjēdzīgā diskusija tik tiešām ir bezjēdzīga.

P.s. citi saka, ka nav laika mīties, bet rakstīt nenormāli garus postus laiks ir!!!

daugstinsh, būtu Tevis minētie 1100 Ls, es viņus nevis uz velo notērētu, bet nomainītu 4 gadus veco laptopu un gandrīz tik pat veco mobilo :) Un tx par atbildēm.

Inar, kas bija domāts ar “ir pat kasete”? :D Ja nevarētu DB pielikt, tad nebūtu šāda topika…

FOX, nu varam saskrieties kādudien. Kad ērtāk - svētdien vai kādas darba dienas vakarā?
Par garajiem postiem - vieni ātri minās, citi ātri raksta.