Nu ko, rudens klāt, algas diena arī. Tuvākajā laikā vajadzētu iepirkt detaļas velo apgreidam. Zinu jau zinu, ka “lētāk ir nopirkt gatavu”, “jāsāk ar rāmi, dakšu, ratiem” utt, bet nu par to citreiz… :)
Vecā rāmja ģeometrija pa manam ir OK - sēdēt ērti, rokas netirpst, mugura nenogurst. Izmērs laikam 19.5".
Rati, lai arī nāk no samērā lēta velo, pa lielam nav pievīluši - 3 gadu laikā 1x tik bija niecīgs astoņnieks aizmugurē, kuru Fans (Deglava ielā) meistars šogad veiksmīgi novērsa.
Velo - Felt Q500, laikam 2008. gada modelis. Alivio/Acera komplektācija.
Apgreidu gribas, jo SEBā sapratu, ka ar VB man ir grūti, bet ar kolēģa DB ir baigi labi :) Tas arī iemesls, kāpēc vispirms tiks apgreidotas “detaļas”, pēc tam - rāmis, dakša, rati.
Tēmēju uz “vismaz Deore” līmeni, atsevišķām detaļām var kaut ko drusku labāku. Budžets - 200-300 LVL. Pirkt labāko pieejamo nav vēlmes - pa lielam pietiks ar “good enough”.
Līdz šim braucu samērā prātīgi, liela daļa pa asfaltu (uz darbu), bet nu šogad sanāca piedalīties visos SEB un aizbraucu arī uz Tartu. Nākamgad ir doma turpināt līdzīgā garā, SEB nomainot pret ko citu (runā, ka citos braucienos esot tehniskākas trases?).
Ir jau iepirkti:
- šifteri - Deore M511, lietoti
- aizmugurējā rumba - XT FH-M775, jauna, centerlock, mazliet traumēti zobiņi, uz kuriem sēdina rotoru (pērkot nepaskatījos :()
Jāpērk:
- bremžu komplekts
- bremžu rotori
- priekšējā rumba
- priekšējais pārslēdzējs
- pakaļējais pārslēdzējs
- klaņi ar zobratiem
- monobloks(?)
- kasete
- ķēde
Negribētos, protams, sapirkt lietas, kas nav savā starpā saderīgas. Tāpēc vēršos pēc palīdzības.
- bremzes - kas jāņem vērā, lai nenopirktu pārāk lielu vai pārāk mazu komplektu? Kā ir ar tām pārejām, piemēram, no 180 mm uz 160 mm - viņas ir universālas jebšu der tikai atsevišķos gadījumos? Kā noteikt, kādi izmēri manam rāmim/dakšai derētu?
- rotori - zinu, ka ir ar centerlock un ar 6 skrūvēm. Plusi, mīnusi? Pakaļējā rumba ir ar centerlock - vai tas būtu pietiekams iemesls, lai arī priekšā ņemtu ar centerlock?
- priekšējais pārslēdzējs - ar “pull” būtu skaidrs (jāskatās, kur tagadējam trose pienāk), bet kā ir ar “swing”? Kā noteikt, kāds “swing” man derētu? Ka nesanāk tā, ka nopērku “top-swing” un neder uz rāmja…
- pakaļējais pārslēdzējs - īsā kāja vai garā kāja? Skatos šeitan… “Smallest/Biggest pinion”, cik noprotu, apzīmē kasetes mazākā un lielākā zobrata zobu skaitu. Bet kas ir “Overall capacity” un “Max difference chainrings”?
- klaņi… Ņemšu 175mm, laikam 44-32-22. Bija kaut kad doma ņemt 48-36-26, bet tad izdomāju, ka līdz tam vēl jāaug. Vai varbūt klaņus var atstāt vecos un mainīt tikai zobratus?
- monobloks nāk kopā ar klaņiem? Jebšu tas parasti jāpērk atsevišķi? Par šo vispār ir doma, ka varētu tepat uz vietas paņemt, kad velo tiks likts kopā, jo par šo man vispār nav nekādas nojēgas, kam jāpievērš uzmanība…
- kasete - domāju par 11-34, jo spēka ir pamaz, lai uzbrauktu mūsu pauguros - sirds plosās, kāpumos ātri vien sanāk dabūt 175+ BPM, un tad sākas neforšas sajūtas :) Tāpēc 34 zobus vajadzētu.
- ķēde - sameklēju A Vanaga pamācību par nomaiņu, bet kā lai pirms ķēdes pirkšanas noskaidro, vai ar 112 posmiem pietiks? Par ķēdes rotāciju lasīju - ir doma paņemt 3 ķēdes.