indeks

Sveiki!
Ir sekojoša ķibele šosejas velo. ēkipējums ir dura ace, rokturi un slēdži. 2x10 ātrumi. Un visa lielā bēda ir tajā, ka aizmugurējo slēdzi varu saregulēt tikai vai nu lielajam, vai mazajam priekšējam zobratam. Attiecīgi ja regulēju uz mazā, tad tur viss slēdzas ideāli, bet uz lielā vairs īsti nē nevienā virzienā, kā arī ja tiek regulēts uz lielā priekšā, tad tiklīdz priekšā ir mazais, aizmugurējais slēdzis vairs nestrādā kā nākas. Kur varētu meklēt risinājumu? Visu pārjaucu, iztīriju sasmērēju, aizmugurējam slēdzim aukšējais zobratiņš arī principā bez luftes, kasete un brīvrumba arī diezgan stingri turas savā vietā, nezinu kur vēl varētu meklēt. Ļoti novērtētu kāda pieredzējušāka cilvēka ieteikumus. Paldies.

Tiešām neviena paša zinoša cilvēka kurš pabakstītu kaut vai tīri teorētiskā virzienā?

Man stāstīja par vienu tieši tādu gadījumu, un Šmerļa servisā Latvijas izlases bij. ilggadējais mehāniķis konstatēja, ka rāmis šķībs!
Paskaties, vai aizmugurējā pārslēdzēja rāmītis (spriegotājs) stāv taisni: uzslēdz priekšā uz lielā, aizmugurē uz tāda, lai rāmītis nostātos pēc iespējas vertikāli. Tad no aizmugures paskaties, vai rāmīša sprauga ir vienā plaknē ar priekšējiem zobratiem, t.i. precīzi vertikālā plaknē. Paskaties arī no augšas, vai nav vērpes.
Visticamāk, kaut kas būs šķībs… jo Shimano grupām, it sevišķi dārgajām šosejas, pašām par sevi tādas vainas nav.
Vēl iespējams, ka aizmugurējais rats rāmī atrodas šķībi.

Ja viss pilnīgi jauns, varētu būt nepiebraukts, ja vecs varētu būt ka pa daudz nobraukts.
Vai ir 100% parliecība ka ķēde nav domāta 9 vai 11 ātrumiem?
Teflona trose un jauni apvalki patīk jebkuram pārslēdzējam.
Vai trose iestiprinot pie pārslēdzēja ir ielikta precīzi tajā skrūves gropītē (nezinu vai Duracei tāda ir, bet jābūt tādā leņķī un stāvoklī, kā ražotājs noteicis.

Liels paldies Andersons, ķibele atrisināta.
Ja nu kādam noder, tad pie vainas bija pārāk īss troses apvaks pie paša slēdža, pa dziļu ieskrūvēta b-tension skrūve, un viens lieks pilns ķēdes posms.