Ieteikumi veikaliem un apkopes vietām

Tā kā sakarā ar jauna ričuka iegādi sanāca mazliet vilties klientu apkalpošanas kultūrā, vēlos mazliet padalīties savās domās par to, kā būtu jāapkalpo klients.

Sākumam, domāju, pietiks, ja brīvi izklāstīšu dažādus punktus. Atļaušos izteikties daudzskaitlī.

  • Pērkot jaunu velosipēdu, mēs, pircēji, nopērkam sev kādu sapnīti, lielu vai mazu. (Šeit iekavās jāpiebilst, ka dārgi vai lēti, tas ir cits jautājums, kādam lēti ir 1000 Ls, kādam citam velo arī pa 200 Ls ir ļoti liela vērtība). Tas ir forši, ja pie jums atnāk (-ca) klienti, kas nometa naļikā piķi un teica “man to krutāko” un, neko nesakot, aizgāja prom. Bet iespējams, tie laiki ir beigušies - pēc pārdevēju attieksmes, acīmredzot, tādi laiki ir bijuši.

Tāpēc, cienītie pārdevēji, lūdzu pievēršiet uzmanību tiem, kas vēlas uzzināt vairāk par izvēli, priekšrocībām. Pircēja uzdevums ir ienākt veikalā, pārkāpjot veikala slieksni, pārdevēja darbs ir nevis gaidīt, kad es atnākšu un pateikšu visu, ko es gribu, bet pienākt pie manis un noskaidrot, ko es vēlos un kāds ir man piemērotākais risinājums.

Mēs gribam izjust gandarījumu par pirkumu un arī par pirkšanas procesu!

  • Velo pircēji ne vienmēr ir rūdīti eksperti par velosipēda lietošanu, nemaz nerunājot par moderna veļuka konstrukciju un apkopi. Tāpēc par to noteikti būtu vēlams izstāstīt, un izstāstīt pareizi. Jā un parasti visam, ko mēs pērkam, nāk līdzi lietošanas pamācība. Tas nav tāpēc, ka mēs būtu dumji, tas ir tāpēc, ka ikdienā ir daudz, daudz lietu, ar kurām jādarbojas, tāpēc ļoti noderētu, ja pa rokai ir grāmatiņa, kurā uzskaitīts, ko drīkst darīt, ko nedrīkst darīt ar velosipēdu, kā pareizi ar to apieties. Viņas nav jāmet ārā! Tieši otrādi, jāpārliecinās, ka klients iepazīsies ar sava jaunā brīnuma lietošanas detaļām.

Turklāt tehnoloģijas mainās, tās metodes, kas darbojās “škoļņiku” laikos, varbūt vairs nedarbojas šodien. Piemēram, vai visi pircēji no veikala iziet, zinot, ka nedrīkst riteni mazgāt ar karcheri / augstpiediena strūklu? Vai visi pircēji iziet no veikala ar savam augumam atbilstošu regulējumu? Ka pārnesumiem nav labi, ja ķēde iet no lielākā uz lielāko zobratu vai otrādi.

Mēs negribam vilties!

  • Reizēm gadās tā, ka veikalā pircējs ienāk ar domu paskatīties un varbūt kaut ko nopirkt. Tas nav tā, ka mēs dodamies uz sporta preču veikaliem brīnīties un jūsmot par to, kā pārdevēji skatās televizoru vai apspriež sev svarīgus notikumus. Un ja es esmu nopircis riteni un izrādu interesi nopirkt vēl kaudzi aksesuāru, tad man ir diezgan jocīga sajūta, ja pārdevējs vai nu nīgri pasaka, ka nekā nav, vai, vēl “labāk” - pasaka, lai iet uz citu veikalu (halo, kāpēc tad veidojat sortimentu, kuru nevarat ar lepnumu pārdot?)

Mēs jūs cienam un respektējam.

  • Un vēl, kas attiecas uz riteņa apkopi - meistara acs ir tā, kas redz, ko vajag darīt. Tas, protams, jau ņemoties ar mašīnu ir pierasts, ka servisā prasot kārtējo apkopi, meistari brīnās un nesaprot, kas tieši par vainu. Tomēr velo apkopes vietas varētu būt tās, kas zin, par ko iet runa, un piedāvā notīrīt, saeļļot, kaut ko nomainīt. Un piedāvāt! Un mēs ar prieku maksājam, jo mums, pircējiem, patīk tērēt, ja redzam no tā atdevi! Kāpēc lieki neuzprasīt, vai mēs esam apmierināti, vai mums varbūt ir kādas vēlmes, utt.?

  • Iespējams, ir velo lietotāji, kuri ļoti slikti redz vai kuriem patīk nekārtība, tomēr, man liekas, ka pārsvarā mēs sagaidām, ka serviss būs tā vieta, kur ričukam parādīsies iztrūkstošās detaļas, ja tādas ir, nevis otrādi - pazudīs ventīļa uzgalis vai paliks nepamanīts kāds nokritis gabaliņš.

  • Un kāpēc par pārdevējiem nevarētu strādāt arī vecāka gada gājuma cilvēki?

  • Un vēl, ja remontējot kaut kas nesanāk, vai nav kā vajag - par to varbūt derētu pateikt!? Nevis paļauties, ka “ai mož tas muļķis to švīku nepamanīs”, vai “uzliksim šitās te detaļas vietā mazliet sūdīgāku”. Tas ir briesmīgi… nekļūdās, kas neko nedara, tomēr cerēt uz klienta muļķību nav prātīgi.

Tas šim brīdim viss… iespējams, es dzīvoju citā pasaulē un patiesībā klienti ir ļauni vilki, kas dodas uz veikaliem apbižot pārdevējus… bet es ceru, ka kaut kāds gabaliņš no šī visa nāks par labu kādam. Un esmu pārliecināts, ka ir arī daudzi labie veikali un servisi, un šiet minētais būs jaunums tikai kādiem 5%, max 10% vietu.

P.S. Un vēl - skaistums slēpjas niansēs.

nav jau tā, ka veikalnieki to vien gaida, lai stundām stāstītu tev teoriju… velo veikalā tirgonis man vienreiz (4g atpakaļ) teica, ka viņa stunda maksājot 40Ls, vai esot ar mieru maksāt par konsultāciju. savā veidā taisnība ir. gribi velo, pērc, gribi konsultāciju - maksā. ražotāja manuāļus šimano u.c. lapās var sakačāt!

r_s, es jau to sapratu, ka viņu uzmanība maksā ļoti dārgi, un negaida. Un šobrīd pasūtījums dažādiem pričendāļiem top internetā, šobrīd jau pie 300 Ls, bet domāju, ka savākšu arī līdz 500 Ls, kopā ar apģērbu. Un tur viss ir ļoti izsmeļoši viss aprakstīts, nav nevienam jāatvainojas, kā arī vieta ir no tās pasaules, kur cenas ir zemākas, bet algas - lielākas, un mana nopelnītā naudiņa aizies pie viņiem. Tikmēr “bizness po latiškim” varēs stāstīt citiem par savas stundas vērtību un skatīties televizoru ;p

Kā arī konkrētās firmas ritenis iepatikās paziņam un arī, domājams, tiks iegādāts internetā vai ceļojuma laikā uz kādu citu (civilizētu) Eiropas valsti.

Kas attiecas uz konsultāciju - tad tā arī piedāvājiet! Bet tad arī ar adekvātu kvalitāti, kas atbilst pa 40 Ls/h. Es domāju, ka tai jābūt super konsultācijai, jo pat ļoti bagātās valstīs tā ir diezgan superīga likme.

Veikalos parasti strādā , un līgumā tas ir ierakstīts - PĀRDEVĒJS KONSULTANTS , tā kā viņa darba pienākumos ir klāstīt teoriju tik ilgi cik potenciālais pircējs ir gatavs klausīties , arī tajās reizēs kad neko neiegādājas
mājas lapas diemžēl nākas studēt jo ikdienā jāsastopas ar pilsoņiem kam r-s domāšana - velosipēda cenā ( vai jebkuras citas preces ) ir iekļauta tirgoņa stundas darba apmaksa
vispār diskusija par šo ir neauglīga

Man šķiet ka Tev nav paveicies… Nezinu gan par kuru veikalu konkrēti runā, bet varu padalīties ar savu pieredzi.
Gada sākumā nolēmu aktīvi pievērsties riteņbraukšanai, konkrēti MTB, kolēģa uzaicināts. Vajadzēja riteni un apstaigāju arī vairākus veikalus.
Ja eit runa apr ELKOR Sport vai SPORTLAND, tad jā, nekādas īpašās ieinteresētības nebija, bet arī riteņu izvēla nav nekāda lielā. Tālāk mans ceļs virzījās uz FANS. Pārdēvējs pats pienāca klāt, apjautājās, tika izmēģināti vairāki riteņi, pat tika viens noskatīts. Tālāk devos uz ZZK Ulmaņa gatvē. ļoti aptika kā puisis pastāstīja par riteņiem un vēl dažām tehniskām lietām, bet biju trāpījies karstajā laikā un riteņu izvēle vairs nebija liela. Īsti sev piemērotu neatradu. Nopirku riteni ZZK Deglava ielā. Pārdevējs vaŗdā Jānis, vecāka gadagājuma un pats brauc SEB’os. Ritens nebūt nebija no dārgajiem, bet ar domu ka izturētu SEB’a trases. ZZK riteņiem nāk līdzi grāmatiņa. Jāsaka, ka lielākā daļa tur ir aksesuāru apraksti, bet beigās ir aŗi par apkopi, ko drīskt un ko nedrīskt darīt ar riteni. Otru riteni, sievai un rezerves daļas riteņiem, maiņas un riteņu centrēšanas veicu ZZK Ulmaņa gatvē. Es varu tikai uzteikt pārdevēju vārdā Pēteris, viņs neatstās pircēju bez uzmanīibas. Viņam var jautāt par visām velo daļām, apr atšķirībām un parādīs tās uz riteņiem. Principā, visi paŗdevēji pieiet un interesējas par pircēja vēlmēm un iesēju robežās palīdz. Ir cita lieta, veikalā ir 2-3 pārdevēji, bet pircēju ir vairāk, un ir jāpagaida un jāpaciešas, kamēr pārdevējs atbrīvojas.
Par servisu… Seb’os brauc ap 2000 cilvēku. Cik’vēl ir tādu kas nebrauc, bet ritenis ir tikai atpūtai? OKi, lai būt 10`000 riteņu. Sākoties vasarai,lielākā daļa grib to savest kaŗtībā. NU nav mums tik lielu servisu kas tos visus kaut vai nedēļas laikā savestu kārtībā. Ir jāpagaida, vai jāpierakstās rindā. Periodos starp sacensībām ir iespējasm iespraukties un tādus nelielus remontus, maiņas veikt operatīvi 1-2 dienu laikā.
Tālāk, par sliktākas kvalitātes detaļām, piedod, bet šeit runā tavs nihilisms. Neviens neliks sliktāku detaļu, ja vien Tu pats tam nepiekritīsi. Parasti tiek piedāvātas pat labākas detaļas.
Ja man ir jāiesaka kāds veikals, tad tas būtu ZZK Ulmaņa gatvē.

p.s. Piedod, par manu sebjektīvo viedokli, bet, škiet, ka Tu esi no cilvēkiem kam viss vienmēr ir slikti

Tieši tā. Ir diezgan švaki, ja cilvēks savu darbu dara tikai naudas dēļ un nevis arī prieka pēc. Tāda nožēlojama dzīve tad sanāk. Es esmu sastapusi pārdevējus, kam runāšanās ar klientiem sagādā prieku, un tas bieži ir daudz labāks atalgojums, nekā noteikts latu daudzums stundā. Jo, ja pārdevējam darbs veikalā ar klientiem nesagādā arī prieku (ne tikai materiālo ienākumu), tad tas cilvēks (pārdevējs) tik un tā ir spiests to prieku pirkt citur, par tiem pašiem saviem Ls40/h.

to visu var pagriezt loti dazadi… ir klienti, kas konsulteejas stundaam ilgi taa vietaa, ,lai mekleetu informaaciju pats, kas ir daudz veertiigaaks ziniibu apguushanas veids… un galu galaa nopeerkt to mantu netaa, jo taa vnk ir leetaak… ir klienti, kas sho to pajautaa, lai noprecizeetu savu jau aptuveni galvaa izdariito izveeli.
Jaasaka, ka tie, kas veelas stundaam konsulteeties par to vai pirkt rozaa vai zilu velo… nu tad tas nav normali - es nestradaju un nekad neesmu stradajis velo veikala, reizem izpardodu savas velo detaljas, pamata stradaju loti labi atalgotu darbu, kas ari ir saistits ar klientu apkalposhanu, stundas likme ir nu teiksim - augsta… tik tiesham… un reizem man vnk piezvana kads pazina, reizem pazina ir ieteicis mani kadam draugam utt. un tad man pa telefonu reizem nakas vnk stundam runat par patiesiba diezgan mulkigam temam (biezi vien) - es tereju savu laiku un naudu, jo taja laika nevaru apkalpot klientus sava profesija un darit darbu… bet fakts ir tads, ka labs klientu konsultants vienmer pats kontrole sarunas gaitu - kontrole informacija daudzumu, ko ir nepieciesams izzinat no klienta un ko klienta sniegt un kontrole ari sarunas ilgumu. Labas pardotprasmes vai klientu konsulteshanas iemanas var apgut dazadas apmacibas, ka ari lasot gudras literaturas - varu ieteikt vienu apmacibu firmu, kas profesionali sagatavo daudziem lieliem uznemumiem pardvejus un klientu konsultantus - www.nti.lv… un jasaka, ka par labu pardeveju nepiedzimst, par tadu klust gan pasha pieredzes, gan apmacibu celja. Veiksmi!
PS. Arzemes jau ari neviens stundam neplapas un tas mantas nemaz nav letakas veikalos…

par tiem 40 ls stundā- es uzreiz jau zinu par kuru veikalu un cilvēku ir runa :)
viņš ir visa tā veikalu tīkla vadītājs, kuru tu noturēji par pārdevēju. tā kā skaties uz to caur šo aspektu.

par attieksmi- ir protams klīniski gadījumi, kad vienkārši nevajag izmantot šī veikala pakalpojumus, vai arī aktīvi darboties, lai nevienā nonākušais “speciālists” atrod savu īsto darbu- piemēram ārāmetēja karjeras iespējas kādā klubā. tiem, kas mīl skatīties TV, arī vajadzētu palīdzēt izbrīvēt vairāk laika šai vērtīgajai nodarbei- un visvairāk laika ir bezdarbniekiem. iekārtojiet paši savas dzīves telpu- jums kā “biznesa degvielai” ir savi līdzekļi ietekmēt veikala darbību!

bet ja mēs runājam par normāliem veikaliem un normāliem pārdevējiem, tad gadās, ka pārdevēja attieksme ir kā spogulis, kurā pircējs var sevi aplūkot. plus vēl arī dabiskas lietas kā nogurums, priekšnieks tiko sabrauca virsū, utt.
(ejiet velo pirkt no rīta vai pusdienas pārtraukumā)
es to virtuvi ļoti labi zinu no iekšpuses, jo diezgan ilgi esmu strādājis kā pārdevējs un vēl ilgāk darbojies tajā visā iekšā. es pats esmu vairākas reizes nonācis līdz tam, ka klients ir ticis sūtīts veikt defekāciju. zinu, ka tas nav īsti profesionāli, jo miers ir jāsaglabā jebkurā situācijā, bet uzskatiet to par manu īpatnību. mani neatlaida, jo darbā ar “normāliem” klientiem man vienmēr ir bijuši ļoti, ļoti augsti pārdošanas rezultāti.
ja klients ienāk veikalā ar attieksmi “tagad jūs man visi kalposiet”, tad nekas labs nav gaidāms. un tāda attieksme ir sastopama aizvien biežāk, jo mēs dzīvojam patērētāju sabiedrībā ar tās vērtībām. un daudzi “labi situēti” muļķi uzskata, ka pasaule griežas ap viņiem. viena tāda vizīte veikalā, un var gadīties, ka pārdevēji uz visu pārējo dienu ir nelietojami, ja pokemons bija pagadījies īpaši riebeklīgs.

BET: 90% gadījumu, kad veikalā ienāk, smaidošs, laipns un varbūt pat inteliģents (tāds mācēs nejautāt muļķības pat lauciņā, kur neko necērt), viņš saņems IDEĀLU servisu, jo ar tādiem ir prieks strādāt. jebkurš normāls pārdevējs RAUSIES apkalpot tādu klientu, jo tā ir ne tikai nauda, tas ir patīkams kontrasts uz to daudzo ībļu fona, kas ir tikai nervu un laika patēriņš. tāds darbs ir atpūta! un viss tiek izstāstīts no A-Z, tas pats attiecas uz remontu.

tā kā- pirms sāciet mainīt pasauli- paskatieties uz sevi! ja viss kārtībā, tad paskatieties vai tieši tas stūrītis, kuru jūs taisaties mainīt, ir tā vērts. ja ir, tad tik uz priekšu.

Jā … es ar ar apmēram tādiem veikalniekiem sastapos vairāk kā gadu atpakaļ, kad pirku savu pirmo ričuku. Protams ka tad absolūti par tām lietām neko nesapratu, tapēc varbūt arī ta attieksme bij tāda. Bet laiks iet … esmu gan normālus tirgotājus sameklējis, pie kā konsultācijas neko nemaksā, gan ričuku nomainījis, gan daudz dažādu aksesuāru piepircis. Un es vismaz stabīli zinu, ka uz to veikalu kur pirku pirmo ričuku un uz vēl pāris kuros tolaik iegriezos, nekad mūžā ko pirkt vairs NEIEŠU !!! Un var viņi tur gudrām sejām sēdēt un gaidīt kamēr kāds par tās gudrās sejas izteiksmi maksās … man viņus ieraugot tikai un vienīgi žēlastību un līdzjūtību gribas izteikt :)

MrKey Latvijā ir pietiekami daudz veikalu un tirgotāju kas pret klientiem attiecas profesionāli ar sirdi un dvēseli. Gan jau tādu sameklēsi arī un būsi apmierināts … kā es :)

Nu, nu… Ir veikals, uz kurieni savu velo vairs nevedīšu tieši šī iemesla dēļ – Siguldā, Vidzemes šosejas malā pie “Raibā suņa”. Nosaukumu neteikšu, tas šeit forumā ir labi zināms arī citu iemeslu dēļ. Kas zina, tie zina. :)

Tur attieksme bija tieši tāda – aizvedu velo nelielam remontam, lai atstātu to uz nedēļu (“ok, būs”), taču tā vietā to atguvu tikai pēc trīs nedēļām (“nu vēl nav detaļu”, un, lai gan viņiem ir mans numurs, neviens nepiezvana, lai brīdinātu, ka nav vērts nākt uz veikalu pēc velo, ka nebūs kā sarunāts).
Beigās izdarīts it kā bija viss, ko vēlējos, taču kā. Piemēram, prasīju nomainīt vienas bremzes, kā vietā man nomainīja abas bremzes. Un ne uz tām labākajām. Un bez prasīšanas.
Turklāt uz šī grābekļa uzkāpu jau otro reizi divu gadu laikā. NO MOAR!!

Ja kaut kas labs jāiesaka vietā, tad man patīk Fans Deglava ielā. Tur arī pavasarī pirku otru velo un kaudzīti ar aksesuāriem. Bija sakarīgs pārdevējs (īsti neatceros, bet varētu būt Jānis).
Pēc tam esmu atgriezies tur vēl dažas reizes.

[quote=fubar]par tiem 40 ls stundā- es uzreiz jau zinu par kuru veikalu un cilvēku ir runa :)
viņš ir visa tā veikalu tīkla vadītājs, kuru tu noturēji par pārdevēju. tā kā skaties uz to caur šo aspektu.[/quote]
Umm… Būt par piemēru saviem darbiniekiem?

Kāds jau to izdarīja te iepriekš citā tēmā, taču atkārtot der – viens no mārketinga pamatlikumiem ir tāds, ka neapmierināts klients par savu negatīvo pieredzi pastāstīs piecreiz vairāk cilvēkiem kā apmierināts klients.

[quote=x-f][
Kāds jau to izdarīja te iepriekš citā tēmā, taču atkārtot der – viens no mārketinga pamatlikumiem ir tāds, ka neapmierināts klients par savu negatīvo pieredzi pastāstīs piecreiz vairāk cilvēkiem kā apmierināts klients.[/quote]
Un apmierināts klients pastāstīs par savu labo pieredzi :) /Vīrusa mārketings/
P.S. Par visiem 100% piekrītu Fubar’a rakstītajam.

Rīgā ir gana daudz veikalu ar ļoti labu pārdevēju attieksmi, neredzu problēmu, kāpēc gan neiet tur kur šī attieksme ir laba…
Diemžēl ir arī veikli kur ir kādas preces monopols un kur pārdevēji nespēj atšķirt dažādu garumu un resnumu specifiskus spieķus, nākās griezties vēlreiz tērēt laiku, un uzklausī pārdevēju muļķīgās atrunas par savu nemācēšanu (vai neieinteresētības un sliktās attieksmes dēļ…)
Problēma nav tikai vienā pusē, jālabojas un jāattīsta sava pārdošanas un pirkšanas kultūra ir abām pusēm!
p.s.
Pēc būvniecības burbuļa plīšanas tagad visām nozarēm ir gana laba izdevība uzlabot savu personāla kvalitāti, jo darbinieki vairs tik viegli nevar šantažēt darba devēju… Iesaku šo izdevību izmantot!

fubar, zināju, ka viņš nav pārdevējs :P
ja klients ne***ēsies ar daudziem jautājumiem, būs iespēja labāku cenu dabūt ;)

…velo veikalos pēdējā laikā iegriežos reti, lai gan, kad esmu kādam tuvumā, parasti ir grūti noturēties un neieiet, lai nočekotu, “kas jauns”… parasti šādu domu nav pie tādiem veikaliem, kur esmu sastapies ar klaju pārdevēju stulbumu, vai ar nolaidīgu un nevīžīgu attieksmi pret darbu. tad mierinu sevi ar domu, ka reāli neko nevajag. Vairumā veikalu, kur iegriežos pēc kādiem sīkumiem, attieksme jauka un pretimnākoša. Nezinu, vai tas nozīmē, ka nav vēl tik daudz naudas, lai liktos, ka pasaule pie kājām (kājas) - tādā gadījumā ceru, ka nekad nebūs - bet esmu sastapies arī ar klajiem meliem (vai kritisku nezināšanu).

  1. Ir gadījies paliela veikala darba laikā sastapties ar slēgtām durvīm - bez nekādiem paziņojumiem (attiecīgi ieteikums veikalu vadībām varbūt… hehe… instruktāžas vai paraudziņus, ka “MĒS, PĀRDEVĒJI, TAGAD VISI KOPĀ DARAM KAUT KO, KAS IR SVARĪGĀK PAR TEVI, KLIENT” - tad vismaz viss būtu skaidrs)

  2. Ir gadījies dzirdēt abstraktus apgalvojumus attiecībā uz dažām daļām (veikalu vai ķēžu vadībai… hehe… ieteikums lūgt pārdevējiem iedziļināties savos tiešajos pienākumos)

  3. Ir gadījies dzirdēt par nu jau zināmas veikalu ķēdes attieksmi vispārzināmās sacensībās - attiecīgi šiem vaikaliem (vadībai, mārketinga nodaļai, servisa puišiem vai komandas dalībniekiem, vai vienalga, kam) ieteikums kontrolēt to, ko varētu saukt par PR…

  4. Ir gadījies sastapties ar pilnīgu analfabētismu, rupju attieksmi, valsts valodas likuma ignorēšanu kādā lielveikalā, kurš ir liels, ar sarkanu logo, uz kura tie burti, ar baltu krāsu… Brrr. Never again.

Nav gadījies sastapties ar pārdevēja apgalvojumu, ka viņa alga ir tik un tik, un kādam (izņemot viņa darba devējam = pašam?) būtu par to jāmaksā - manuprāt šeit vienīgā normālā reakcija uz tik sačakarētu prātiņu būtu PĪĪĪĪĪĪ

No labajām lietām, ir gadījies sastapties ar:

  1. Profesionalitāti, izpalīdzīgumu un nepārspīlētu, tomēr ieinteresētību klienta problēmās veikalā uz Ulmaņa gatves pie Rīgas robežes;
  2. Pretimnākšanu, spēju nedaudz vienoties par cenām un draudzīgu attieksmi veikalā skaistā koka mājā uz Kalnciema ielas;
  3. Patīkamas cenas, iespēju papļāpāt ar personālu, un patīkamu gaisotni salīdzinoši jaunajā veikalā pagrabstāviņā uz Maskavas ielas;
  4. Kvalitatīvu, laikā paveiktu un ilgmūžīgu spieķojumu vienā no veikaliem, kurā sastapos ar aizvērtajām durvīm - tāpēc lokāciju nepieminēšu.
  5. Neticami grūti atrodamu, bet ne mazāk vajadzīgu sīkumu pieejamību un patīkamu attieksmi no pārdevēja salīdzinoši vecā velo veikalā uz Brīvības ielas, ļoti tuvu skaistai baznīcai.

Kopumā ņemot, šķiet, ka LV servisa un pakalpojumu līmenis ir samērā zemā līmenī, par ko esmu saņēmis apstiprinājumus no vairākiem ārzemniekiem, kuri vada vai pārzina šo sfēru ārvalstīs. Par to, ka attieksme pakalpojumu sfērā ir diezgan nekulturāla, primitīva, klaji egoistiska un neinteliģenta. Šķiet, ka šeit visi pieraduši diezgan labi pelnīt (vai vismaz vadība), un nav pieraduši domāt par katru klientu kā vērtību (vai arī vadība nav mācējusi šo aksiomu novadīt zemāk). Tāpēc jo patīkamāk atrast pērles, kurās ir patīkami būt, pat ja ne pirkt kaut ko.

Mana pieredze pavazājoties pa veikaliem lai apskatītu, kas jauns rāda, ka samērā dudzos veikalos pārdevējs nepārzin lietas par pārdodamo preci, jeb nav kompetents jautājumos par tirgojamo lietu. Te jau izskanēja tas, ka ar tām konsultācijām ir švaki, bet kā būs labi, ja pārdevējs galīgi “necērt zivi” un šajā gadījumā viņš ir tikai pārdevējs NEVIS!! pārdevējs-konsultants, tāpēc sanāk atbildes: ej uz citu veikalu, man nav laika, pirksi vai nē?

Tikko pirkām draudzenei velo, viens no darboņiem bija pārdevējs (daudz fantazēja) un darba stūrītī rosījās mehāniķis, nolēmām pirkt un jautāju kas man saregulēs velo, šis saka ka mehs ir aizņemts, atbildēju dod jēdzīgu atlaidi un mājās pats tikšu galā. Tā arī veiksmīgi tikām pie velo ar atlaidi un mājās jau pēc 1/2 stundas draudzene varēja laimīga vizināties.

Tāpēc manuprāt viens no galvenajiem aspektiem ir elementāra tirgoņa nezināšana, pārējo jau pateica fubar.

Common! kādām abām pusēm??? atšķirība ir tā, ka viena no pusēm cer, ka otra tām samaksās (daudzos gadījumos 20-40% virs ārzemju internetveikalu cenas).

Common! kādām abām pusēm??? atšķirība ir tā, ka viena no pusēm cer, ka otra tām samaksās (daudzos gadījumos 20-40% virs ārzemju internetveikalu cenas).[/quote]
Nebūtu tik kategorisks… Pats aiz brīvas gribas esmu piekritis būt par konsultantu velo izvēlē un dažas reizes tiešām ir uznācis BESIS par tautiešu attieksmi un šaurpierību, daļēji varu apbrīnot tos laipnos pārdevējus droši vien viņiem katru dienu ir jāsatiekas ar debīlismu, bet tādu darbu paši ir izvēlējušies…
p.s.
Patiesība ir tur ārā :)
p.p.s
Cenu līmenim nav nekāda sakara ar šo diskusiju… runājam par attieksmi

…problēma (nu, kā neviena laikam) pilnīgi un galīgi noteikti nav vienpusēja… no kurienes tad tie pārdevēji nāk, ja ne no mūsu pašu vidus? tikai jautājums vadības tuneļos, cik uzmanīgi izvēlas, apstrādā un motivē

Šeit atkal paralēles ar SEB’a un TREK posmiem. Braucēji tie paši, organiztori citi un kurltūra cita.

Piekrītu, ka tas ir veikalu vadības/īpašnieku jautājums. Acīmredzot tirgū vēl ir ļoti daudz iespēju uztaisīt biznesu, ja apkalpošanas kvalitāte ir problēma. Darbinieki ir jāapmāca, jāmotivē un procesiem ir jābūt atstrādādiem un - labam pārdevējam ir attiecīga alga jāmaksā.

Reti kur pasaulēs pārdošanas sfērā, tai skaitā vadības un īpašnieku līmenī ir tik daudz zaļu gurķu kā pie mums.

Cita starpā: jautājums nozarē strādājošajiem: darba devēji vispār jebkad organizē kaut kādu apmācību? Sūta uz semināriem?

Un protams noteikti jāpasaka, ka ir daudzi laba līmeņa pārdevēji Rīgā un visu cieņu jums! Ceru, ka gan klienti, gan vadība jūs novērtē!