Pa šo sezonu ir izbesījušas Schwalbes Racing Ralph reipas.
Neskatoties uz lieliskajām ripošanas īpašībām, esmu smagi vīlies smagi nobijies un smagi gāzies…
Problēmas ar saķeri, īpaši jau smiltīs (kur mani pamatīgi sanēsā un sabaida), un vēl trakāk - pagriezienos nes ārā no līkuma (īpašī patīkami izslīd priekšējais rats:) ).
Tad nu varbūt kāds var padalīties, kāda ir citu riepu izvēle, nezuadējot labo ripošanu, bet iegūstot labāku saķeri (īpaši pageizienos).
ar tādām riepām braucu 4 gadus!
ne reizi neesmu smiltīs sanests-iemācies izbraukt pa smiltīm…un pēc tam vaino riepas!!
ja lido no līkumiem ārā tad piebremzē pirms tiem! un mazāku spiedienu riepās liec! ;)
riepas ir labas!
Bet sliktam baletdejotājam arī kkas traucē… ;)
par dakšu poh!
tā smiltīs neko nemaina!
Par sacensību riepām esmu izvēlējies Rocket Ron. Vieglākas, ripo labi, un saķere arī lieliska. Tāda izvēle radās salīdzinot dažādu modeļu Schwalbe mājas lapā publicētos riepu parametrus. Lai gan- daudzi brauc ar vēl smalkākām “miziņām” nekā Racing Ralph, un brauc ātri.
Mjā, ar tādām riepām pasaules kausus džeki vinnē, bet mūsu līdzenajiem grāvjiem viss ir par sliktu :)
Pirms vairāk kā pieciem gadiem kad braucu ar MTB, bija čupa ar visādām riepām - Ritchey, Kenda, Conti Twisteri, Michelin Wildgripperi, čupa ar Hutchinsoniem. Tagad man ir trīs pāri Schwalbes un ir plāns nopirkt vēl - ziemai.
Nezinu NEVIENU riepu, ar kuru cauri smiltīm varētu tikt, ja nu vienīgais ar kādu 2.4 DH riepu. Protams, tādas riepas kā Conti Twisteri, Schwalbes RR iet daudzmaz ciešami salīdzinot ar semislikiem, bet nu tas, ka tu smiltīs zaudēsi 10-30sekundes ļaus tev citur atvinnēt 1-3 minūtes. Priekš vasaras Furious Fredi ir viss kas vajadzīgs, Rocket Roni un Racing Ralphi ir smagam XC vai rudens krosiem.
Un vispār, dziļām smiltīm cauri nav jābrauc, smiltis tiek samestas uz ķēdes, kasetes un vēl kur tik ne.
Ja interesē no Schwalbe, rekur atradu interesantu rakstiņu:
http://www.speedmatrixdepot.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=34&products_id=232
Un ieteiktos salikumus:
http://www.speedmatrixdepot.com/catalog/images/medium/main/c_232_MED.jpg
Manas domas jau zini - pagriezienā tās pumpas tur lēkā pa segumu un īsti neķeras klāt smalkajam segumam (smilts, mālaina smilts)
Variants ar spiedienu varētu būt apdomāšanas vērts, vakar kā reiz pamēģināju to savām treniņriepām, kas idejiski ir līdzdīgas un kaitina mani tāpat kā tevi šī. Sākumā parādījās sajūta, ka salūzis rāmis vai dakša, jo riepa vairāk staigā un rada tādu ļurīgu sajūtu. Tomēr varbūt tas palīdz riepai labāk strādāt līkumos - protektors atrod saķeri, jo brīvāk padodas uz sāniem, nekā tad, ja riepa ir cieta (Pmax) un rauj sev līdzi protektoru, neļaujot tam strādāt. Vēl jāpabraukā, jāsalīdzina.
Smiltīs… līdzīgi kā rallijā - pastāvīga slīde, darbības ar stūri uz trajektoriju atsaucas ar aizturi… Mans novērojums ir, ka smiltīs ne riepas spiediens, ne protektors īpašu lomu nespēlē. Riepas resnums - gan. No braukšanas tehnikas viedokļa, saslīdot smiltīs, reflekss ir sākt strādāt ar stūri, taču stūres grozīšana pa irdenām smiltīm nedos tūlītēju efektu… ar to var pielabot braucēja un ratu inerci, bet pārāk aizraujoties - sabojāt visu un lidot pāri stūrei. Šitā lieta ir baigi interesanta vispār, kad sāc ļauties inercei, smilšu radītā nestabilā kustība nerada bailes, jo ritens vadās - tas nekas, ka mazliet staigā… Braucot lēzenu nobraucienu uz 35 km/h pa cietu segumu, kurš pēkšņi pāriet smilšu vannā, nav citu variantu, kā ļauties. Lielam ātrumam ir priekšrocība - smilšu radītā sanese mazāk ietekmē kustības trajektoriju, savukārt iegrieztajiem ratiem ir žiroskopisks efekts - uz to var un der paļauties. Tā nebūs, ka sīks valnītis vai neliela sānkustība liks ritenim pagriezties par 90 grādiem. Savulaik ar rallistiem runājot, šiem variants bija braukt pa piesnigušu Jūrmalas šoseju, samest kvatru sāniski un tad, sagriežot stūri, gaidīt 300 metrus, kad kaut kas sāks notikties… tā ka slīdēšana smiltīs tāds sīkums vien ir.
FF + eksperimenti + mācībstundas :) Gan jau ka rudenī vai uz Dubļaino sniegpārslu būsi priecīgs par RR :) Lai nu kā, pa vietu, pa kuru brauc, niansēm ir nozīme un ir vērts iedziļināties… Iesaku lasīt riepu aprakstus un arī citus aprakstus, tajos parasti ir pieminēts, kam kura protektora daļa ir paredzēta. Vēl varu piebilst, ka man ir divi komplekti ar vienādu protektoru, bet dažādu izmēru, gumijas sastāvu, slāņu veidojumu un nodilumu - tas viss kopā veido daudz nianses, kuru dēļ arī praksē šīs it kā vienādās riepas uzvedas pavisam atšķirīgi.
Pēc manām domām Racing Ralph ir ļoti, ļoti labas riepas Latvijas apstākļiem. Katrām riepām ir savas īpašības - laba saķere un augsts ātrums ir grūti savienojamas lietas.
Pats trasēs ar “mīkstāku” segumu priekšā lieku Nobby Nic - arī pietiekami ātras riepas ar lielu saķeres rezervi. Kamēs nemēģini taisīt manevrus ar stūri un turpini vienmērīgi mīties, arī caur smiltīm iet ļoti labi, bet braukšana smiltīs ir arī tehnikas jautājums.
- vaino savu braukšanas tehniku un trajektoriju
- vaino savu braukšanas tehniku un trajektoriju
- vaino savu braukšanas tehniku un trajektoriju
- varbūt brauci par ātru. Jaunie RR kaut kā jocīgi peld ātrumā virs 40km/h pa zeminieku, bet bieži tādi ātrumi negadās…
Uzliec Rocket Ron. Vieglāka par ralfu, ripo tāpat, līkumos lielāka kontrole.
Rocket Ron, Conti Speed King…
Iesaku paeksperimentēt ar spiedienu (nedrīkst pārpumpēt). Normāli sacensību režīmā lieku max 2.5 atm. (pašam 85+kg). Parasti izmantoju priekšā rupjāku un aizmugurē smalkāku.
Mana izvēle: Schwalbe Rocket Ron vai Geax Argo XC Soft (vecs modelis) priekšā un Michelin XCR Dry2 aizmugurei. Latvijas gonkās nekādu problēmu nav bijis.
Uz Vietalvas posmu priekšā bija Rocket Ron un aizmugurē bija palikusi no Alpiem Schwalbe Racing Ralph - saķere bija vienkārši fenomenāla! (Iespējams, palikšu pie šīs kombinācijas arī turpmāk). Galvenais ir nepārpumpēt šīs riepas, tad tās nestrādā un parādās problēmas ar saķeri līkumos, nobraucienos, smiltīs.
Mana izvēle visbiežāk SEB-os ir Rockets- priekšā, Furious Fred aizmukurē- recommend!
Nošpikoju no viena respektabla ražotāja, kas saviet top klases ričukiem liek šādu kobināciju.
Uz Vietalvu aizmugurei izvilku no arhīva veco Ralfu(ar trijstūraino proķi)- manuprāt super riepa, nez vai sliktāka par jauno Ralfu.
teikšu , ka arī mani attiecībā uz RR piemeklēja šīs sajūtas , protams vainoju sevi , ka varbūt ātrums nav pietiekošs , meistarība … nākamajai sezonai uzliku Bontrager x Jones - saķere līkumos ( manā subjektīvā vērtējumā ) bija vislabākā , šogad braucu ar Vederstain un atkal līdzīgi kā ar RR , līkumos nav pārliecības , ka neizslīdēs priekšējais rats
Nav pilnīgi universālu riepu , kas der visiem segumiem - pie mums ir ļoti mainīgs segums sacensībās . Jāatrod ir savas , savam braukšanas stilam piemērotas riepas ( protektora zīmējum ) , jo kas der vienam var nederēt citam
Braucu ar Revolt X, priekša konkrēti neslīd (taču šis modelis vairāk nav pieejams). Ļoti labi daudzu gadu garumā sevi ir pierādījis Jones XR modelis, sevišķi priekšējā riepa. Ja manis pieminētās riepas neapmierina, tad jāmeklē vaina braucējā.
Pamēģini Continental Race King 2.2 supersonic
[quote=raiter]Pa šo sezonu ir izbesījušas Schwalbes Racing Ralph reipas.
Neskatoties uz lieliskajām ripošanas īpašībām, esmu smagi vīlies smagi nobijies un smagi gāzies…
Problēmas ar saķeri, īpaši jau smiltīs (kur mani pamatīgi sanēsā un sabaida), un vēl trakāk - pagriezienos nes ārā no līkuma (īpašī patīkami izslīd priekšējais rats:) ).
Tad nu varbūt kāds var padalīties, kāda ir citu riepu izvēle, nezuadējot labo ripošanu, bet iegūstot labāku saķeri (īpaši pageizienos).[/quote]
Oho, Raiter ar Džordāno Bruno drosmi sacēlās pret valdošo reliģiju!..
Iesaku paskatīties riepu reitingus www.mtbr.com. Konkrēti:
http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/Tire/PLS_151_830crx.aspx
Redzam, ka RR reitings 3,96. 45 vērtējumi gribot negribot liecina par visai lielu objektivitātes pakāpi.
RR-2008 ir tikai 3,71. Septiņi vērtējumi - var uzskatīt, ka kaut kur pa vidu starp subjektivitāti un objektivitāti.
Manuprāt, liela daļa mtbr lietotāju pārsvarā tomēr brauc MTB (tb pa kārtīgiem kalniem), kur RR ar izturību ir ļoti lielas problēmas, tāpēc varbūt tas vērtējums nav pārāk augsts. Latvijā — ideālas riepas.
Nu re, beidzot savākusies kāda virkne reālu ieteikumu, un nu jau ir no kā izvēlēties.
Paldies tiem, kuri ieteica mainīt “blīvi starp sēdekli un stūri”, taču pašam šķita ka pa 9 gadiem mtb sacensībās būšu iemācījies braukt arī pa smilīm, un ņemt līkumus ;) Un kā jau minēju, baisās sajūtas pārņēma tikai šogad, kad uzliku RR.
Atbildot Update - runa nav par Vietalvu (kaut arī tur pāris līkumos sajutu slīdēšanu), bet punktu pacietībai pielika vakar treniņā 24h trasē smilšu vanna (viss ok, noturējos, nenokritu, bet aizmugurē braucošais manā vietā jau nosirmoja :) )
Vērā ņemamami ir ieteikumi par spiedinu, kā arī par dažādu riepu kombināciju, īpaši tiešām prasās pamainīt kaut ko priekšpusē.
Ja pareizi saprotu, tad Latvijā valda Schwalbe kults, tādēļ paldies tiem kuri iedrošinājās ieteikt arī citus ražotājus…
P.S. un paldies visiem par linkiem, Noderēja:)
Varbūt tikai man , bet liekas ka citas riepas labāk attīrās pēc mālainiem/bieziem dubļiem! Esmu braucot tīrījis riepas ar cimdiem , bet saķere laba! Cik trasē ir tas procents starp dubļiem, smilšainiem līkumiem kad vajadzīgas riepas ar tādu proķi!?
Geax Mezcal,Aka arī der.
Michelin pāris modeļi ir labi.