Guļošo velosipēdu apvienība bent.lv

www.bent.lv

Video

Vēlamies piedāvāt Jūsu uzmanībai „guļošos” velosipēdus (rekambentu), kurus 100% projektējusi un ražojusi Bent.lv apvienība no Latvijas.
Šobrīd ir gatavi šādi modeļi:

A-trike - trīsriteņu „guļošais” velosipēds (rekambents), ērtai un drošai braukšanai pa parkiem vai tālos ceļojumos. Ar tādu var braukt arī tādi cilvēki, kuri nekad iepriekš nav braukuši ar velosipēdu.

Eco- Bent - visvienkāršākā konstrukcija no „guļošajiem” velo (rekambentiem), kura ir gatava sērijveida ražošanai. Tā ir droša, kompakta konstrukcija, kuru var pārvadāt arī mazajā liftā (Prototips)

Voyager- Bent - „guļošais” velosipēds, kurš paredzēts tūrisma braucieniem, tāliem ceļojumiem vai braukšanai pa pilsētu. Rāmis tiek veidots ar pilno piekari un ar iespēju komplektēt riteņus 20 x 28” (Prototips)

MTB-Bent ar pilno piekari un diviem 26x 26” ratiem. (Prototips, kurš tagad tiek veidots).

Pie reizes gribam arī uzdot dažus jautājumus:

  • Kāpēc, Jūsuprāt, Latvijā šāds transporta veids nav populārs?
  • Ko Jūs domājat par rekambentiem (guļošajiem velosipēdiem)?
  • Vai viņiem ir nākotne?

P. S. Tie, kuri vēlas pieteikties testa braucienām, sazinieties ar mums. Paši jau jau trešo gadu braucam ar rekambentiem un atsākt braukt ar parasto divriteni vairs vēlmes nav.

  • Kāpēc, Jūsuprāt, Latvijā šāds transporta veids nav populārs?
    Es drīzāk jautātu - kāpēc pasaulē šāds transporta veids nav populārs? Latvijā ir vēl citi kulturāli un klimatiski faktori, kuri nosaka noteiktu riteņu izvēli.
  • Ko Jūs domājat par rekambentiem (guļošajiem velosipēdiem)?
    Cenšos par tiem nedomāt vispāri, uz ceļiem redzu reti, interesanti nešķiet.
  • Vai viņiem ir nākotne?
    Jebkam var būt nākotne ja kārtīgi izmārķetē. Ar rekambentiem problēma ir tā, ka ir ļoti grūti pārliecināt “nopitenus” riteņbraucējus, ka tā arī ir riteņbraukšana.

Jautājums no manas puses - kādi ir rekambentu plusi salīdzinot ar tradicionālo velo?

Nav populāri, jo ar guļošajiem ir forši un ērti braukt pa gludām un lēzenām vietām - kā amērikas plašumi piemēram. Uz apmales ātrā gaitā neuzbrauksi, kalnā arī ar šiem grūtāk iet. pa bedrainu ceļu arī diezkas nav. Vēl viens mīnuss - braucot intensīvākā satiksmē ceļš ir sliktāk pārredzams, jo braucējs atrodas zemu. Bet tiem, kam visi diski ir jau iznākuši no mugurkaula, vai nav iespējas braukt ar klasisko divriteni - ideāls aparāts, ja labi nostrādāts.

Peedejais teikums ir vienkarshi super.

Uz apmales ātrā gaitā neuzbrauksi, kalnā arī ar šiem grūtāk iet.
Tie ir divi galvenie mīnusi rekambentam. Par kalnu tomēr var padiskutēt, jo tie, kuri pierod pie rekambenta neatpaliek no parastiem divriteņiem. Problēmu ar apmalēm daļēji atrisina izmantojot labus amortizatorus, var pat pa kāpnēm tad braukt.

pa bedrainu ceļu arī diezkas nav
Pa bedrēm nav grūtāk nekā ar parasto divriteni.

braucot intensīvākā satiksmē ceļš ir sliktāk pārredzams jo braucējs atrodas zemu
Ar spoguļiem šī nav problēma. Mid-racer un Hi-racer tipa rekambentiem ir pietiekams augstums. Low-raceriem un traikiem - ja, pa zemu, bet tiem parasti citi nolūki un tie nav paredzēti braukšanai intensīvajā satiksmē.

kādi ir rekambentu plusi salīdzinot ar tradicionālo velo?

  • Daudz labāka aerodinamika
  • neizmērami labāks sēdeklis (kas ērtāks braucot pa lauku ceļiem)
  • evektīvāks enerģijas patēriņš (mugurai un kaklam mazāka slodze)

Kāds ir reāls vidējais ātrums ar guļamdrilli pa šoseju?
Viņi visi izskatās tādi iegareni un nemanevrētspējīgi. Kā reāli ir ar to?

Šādi velo ir piemēroti tikai tūrismam un garu gabalu veikšanai pa līdzenu šoseju. Šie prototipi izskatās pēc freakbike atvasinājumiem - sakrāmēti no tā, kas šķūnītī mētājās.
lai būtu kāda patiesa jēga šādam velo, tad smaguma centrs ir jānovieto pēc iespējas zemāk un jāsamazina gaisa pretestība līdz minimumam (sēžot gandrīz pie zemes).

  • no auto sliktāk saskatāmi intensīvā satiksmē
  • nemanevrētspējīgāki Pirms tukši argumentējiet izbrauciet šo (zaļā bulta) velo celiņa posmu.
  • nevar mīt ar savu svaru “dejojot” stāvus.

pa cik es pilsētnieks, tad nezinu kur ar tādu braukt, bet ja laukos, tad pa šoseju līdz bodei, ja tā kādi 20km no mājām, iespējams pabraukātu.

To nevar viennozimīgi apgalvot. Šādas velotehnikas faniem katru gadu notiek izstādes, viena no lielākājām ir SPEZI, kura šogad norisināsies šajās brīvdienās, 27.04.-028.04.2013. Kā arī tiek rīkotas sacensības “Mountain Battle” Amerikā.

Iemesli, kāpēc nav īpaši populārs- cena un ražošanas iespējas. Gandrīz visi rekambeti tiek ražoti mazajās rupnīcās un tiek komplektēti ar samērā dārgām velodetaļām.

Domāju, ka runa vairāk ir par pieradumu nevis kultūru. Izvēle klimata dēļ nav pamatota. Ražotāji rekambentiem piedāvā dažādus risinājumus.
(piemērs)

Lielajā sportā ar šāda tipa velo nepiedalās, jo tas ir aizliegts no 1934. gada.

Arī ar mašīnu daudz patīkamāk braukt pa labiem ceļiem. Šo mītu es pats pārbaudīju izbraucot SEB MTB Siguldā.
Šeit var apskatīt bildes

[quote=toms79]1. Kalnā arī ar šiem grūtāk iet.
2. Pa bedrainu ceļu arī diezkas nav.
3. Braucot intensīvākā satiksmē ceļš ir sliktāk pārredzams, jo braucējs atrodas zemu.
4. Tiem, kam visi diski ir jau iznākuši no mugurkaula, vai nav iespējas braukt ar klasisko divriteni - ideāls aparāts, ja labi nostrādāts.[/quote]

  1. Viss atkarīgs no treniņiem un sagatavotības, jo tiek noslogotas citas muskuļu grupas.
  2. Pa bedrainu ceļu ar jebkuru velo ir pagrūti braukt, ja nav amortizācijas.
  3. Tas ir atkarīgs no konstrukcijas.
  4. Ideāls arī tiem, kuri rupējas par savu veselību, jo braucēja pozīcija vairāk līdzinās sēdēšanai krēslā, mugura un rokas nav saspringtas.

[quote=KumachanIkemen]Kāds ir reāls vidējais ātrums ar guļamdrilli pa šoseju?
Viņi visi izskatās tādi iegareni un nemanevrētspējīgi. Kā reāli ir ar to?[/quote]
Riteņu bāze ir nedaudz lielāka par šosejas riteni. Iegarens izskatās tādēļ, ka kājas izvirzās priekšā stūrei. Manevrēt nav grūti, protams pie tā vajag pierast.
Atkarīgs no treniņiem. Ja tu pats izmēģinātu, tad ātruma pieaugums varētu būt par 5-15% lielāks.

[quote=mpb]1.Šādi velo ir piemēroti tikai tūrismam un garu gabalu veikšanai pa līdzenu šoseju. 2.
Šie prototipi izskatās pēc freakbike atvasinājumiem - sakrāmēti no tā, kas šķūnītī mētājās.
3. lai būtu kāda patiesa jēga šādam velo, tad smaguma centrs ir jānovieto pēc iespējas zemāk un jāsamazina gaisa pretestība līdz minimumam (sēžot gandrīz pie zemes).[/quote]

  1. Ideāls variants priekš tūrisma tālākos maršrutos. Aizbraukt līdz veikalam caur mežu arī nebūs problēma.
  2. Visu nosaka krāsošana. Jebkurš nenokrāsots ritenis izkatīsies līdzīgi. Protams, aluminījs vai titans- nav. Lietojam labāko materialu, ko var atrast Latvijā.
  3. Līdz tādām konstrukcijām vēl netikām viņas ir diezgan specifiskas. Jo zemāks rekambents, jo grutāk pamanīt to uz ceļiem.

[quote=KKTK]- no auto sliktāk saskatāmi intensīvā satiksmē

  • nemanevrētspējīgāki Pirms tukši argumentējiet izbrauciet šo (zaļā bulta) velo celiņa posmu.
  • nevar mīt ar savu svaru “dejojot” stāvus.[/quote]
  • Karogs uz kāta risina šo problēmu.
  • Mēģināsim apskatīt kas tur ir dzīvajā. un ielikt materiālus forumā
  • Braucot ar rekambentu tiek pielietotas citu muskuļu grupas. “Dejot” stāvus nevar, bet var atspiežoties pret atzveltni iegūt to pašu efektu.

[quote=Oxeed]- Braucot ar rekambentu tiek pielietotas citu muskuļu grupas. “Dejot” stāvus nevar, bet var atspiežoties pret atzveltni iegūt to pašu efektu.[/quote]Jā var efektīvi atspiesties pret atzveltni, bet “dejot” var divejādi. Var bezmaz nepieliekot spēku - zmantot tik zemes gravitāciju un savu svaru. Domāju daudzi jaunieši sievietes tā vien tik brauc kājās, tādejādi atpūšoties.

Es guļvelosipēdu ņemtu tiešām garā, nesaulainā ekspedīcijā pa labu šoseju.

Katrā ziņā veiksmi attīstība, un katram izstrādājumam ir savs paterētājs. Iespējams ilgadējam klasiska velo lietotājam vajadzīgs ilgāks laiks adoptācijai nekā autobraucējam, taču tā jau ir filozofija, tas ir tikai un vienīgi pierašanas jautājums.

Izskatās, ka esat naski uz sameistarošanu, mani drīzāk interesē, kas šāds:

Šodien mūsu apveinība piedalīsies velosezonas atklāšanā. Ja ir velēšanās izbraukt ar mūsu tehniku, tad gaidam jūs pie Brīvības pieminekļa.

Redzēju, no malas pavēroju - mans viedoklis - es nekad mūžā uz kā tāda nesēdīšos.
Kronis visam bij viens jūsu biedrs kurš gandrīz nolikās uz sāna krustojumā. Nu nav guļus pozicija īstā prieks pilsētas.

Manevrētspējas pietiek pilsētai. Pašā Rīgas centra gan ir pagrūti, bet esmu tur braucis gan ar šo:
http://bent.lv/python-ligerad
gan ar šo:
http://bent.lv/archives/category/cunstr/comfortbike/snowflake
nekas krimināls nav. Uz vienas joslas diezgan viegli apgriezties, bet tas nav nepieciešams un 99% gadijumu manevrētspēja pietiek. Grūti ir kad apstājies pie luksofora un nav ieslēgts pareizs pārnesums. Bet pēc 20km jau pierod, ka bremzējot ir jāieslēdz zemāka.

Šitam:
http://bent.lv/back2-back-tandem
lai apgrieztos pietiek divas joslas. Arī tīri normāli braukt pa Rīgas centru. Lēnāk protams ir nekā ar parasto, toties taisnajos gabalos parastie divriteņi paliek tālu aizmugurē (ja mēs runājam par vienādi trenētiem braucējiem).

Droši vien ka neizbraukšu un arī nemeģināšu, jo šīs vienas vietas dēļ nav ko čakarēties. Manevrētspēja pietiek lai brauktu pa ielām, tāpēc nav jēgas to vēl tālāk uzlabot.

Bijām Odesā, tur diezgan daudz kalni un ceļi nav tie labākie. Normāli izbraucam 100km trasi ar slikto apmali un satiksme nebija slēgta.

Īstenībā trubas grieztas ar lāzeri, visi rāmji iztur trīskaršo slodzi (tiek rēķināti CAE programmās) un atbilst ISO standartiem pēc drošības (izņēmot bremzēšanu uz mitrā ceļa seguma - tādu testu grūti atkārtot). Tas ka tie nav nokrāsoti vai metinātas šuves nav noslīpētas nesamazina izturību un zināšanas, kas šajos aparātos ir ieguldītas.

Tas nav tik būtiski, jo gaisa pretestība tāpat ir zemāka nekā parastajam divritenim, bet velosipedista pozīcija daudz reizes ērtāka. Bet ja uztaisa pavisam zemu - tad ja, var ievērojami samazināt pretestību. Ja ir vēlme uztaisīt zemu divriteni, tad raksti - palīdzēšu. Bet tad jābūt gatavam šādiem komentāriem:

Ja augstums ir vismaz vadītāja acu līmenī - tad ne ar ko neatšķirās.

Toties nav enerģijas zudumi “piepaceļot” savu svaru katru reizi kad nospiež pedāļus. Atvieglināta sirdsdarbība jo nav tik liela augstuma atšķirība starp sirds līmeni un kāju līmeni.

Redzēju vismaz četrus kritienus ar sekām uz parastiem divriteņiem. Mums neviena, tātad rekambents ir drošāks. :P

Mūsu VIDEO no pasākuma 1. maijā.

Vienam no mūsu Bent.lv dalībniekiem visiem ģimenes locekļiem ir guļošie velosipēdi.
http://youtu.be/-ikDR8Bote0

Cienu visas novitātes, eksperimentus utt utjp, bet skatoties video, kļuvu skeptisks par to vai meitene labi pāredzēja ceļu, jutās droši un galvenais ērti…

Iespējams, ka pašam būtu jāpamēģina pirms bubināt, bet nu saku, kā izskatās no malas.

skatos bildes no maratona… tie guļošie izskatās … tik nepareizi :) stagnāta viedoklis :D

Man gan nekādu iebildumu pret viņiem, protams, ir jāsaprot - ko dara, kur lien un tā, bet visu cieņu arī tam džekam, kurš pēc Rīgas brauciena vakar iedeva izmēģināt aparātu, paldies! Uzreiz pēc gonkas gan nebiju spējīgs izbaudīt to vello :D tomēr es atbalstu šādus “trakos” - katram savs, noteikti ir cilvēki, kuri negrib pēcpusi nospiest visu ceļa gabaliņ.