grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos

Otrdien, 5. februārī Ministru kabinetā tika pieņemti grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos, kas stāsies spēkā jau vistuvākajā laikā pēc to publicēšanas Latvijas Vēstnesī.

Grozījumi noteikumos tika veikti, lai saskaņotu to normas ar Ceļu satiksmes likumu, paaugstinātu satiksmes drošību, kā arī palielinātu ielu un ceļu caurlaides spējas. Tāpat pieņemti vairāki grozījumi, kas precizēs Ceļu satiksmes noteikumos jau esošās normas.

Būtiskākās izmaiņas ir šādas:

*      Vienkāršota kreisā pagrieziena veikšana, gadījumos, ja uz ceļa ir tramvaja sliedes. Kreisais pagrieziens gan krustojumā, gan ārpus tā jāizdara ieņemot kreiso malējo stāvokli uz sliedēm, izņemot gadījumus, kad ir uzstādītas ceļa zīmes, kas reglamentē braukšanas virzienus no joslām.
*      Ieviesta norma par pieļaujamo alkohola koncentrāciju apmācāmā asinīs – 0.2 promiles, kā arī noteikts aizliegums mācīties braukšanu narkotisko, psihotropo un citu apreibinošo vielu iespaidā.
*      Lai uzlabotu drošību uz gājēju pārejām, noteikts transportlīdzekļa stāvēšanas aizliegums - 5 metri no tām jebkurā virzienā (iepriekš drīkstēja stāvēt uzreiz aiz gājēju pārejas).
*      Atļauta solo motociklu (bez blakusvāģa) stāvēšana uz ietves, ja netiek traucēta gājēju pārvietošanās.
*      [b]Ieviesta prasība obligāti lietot aizsargķiveres velosipēdistiem, kuri līdz 12 gadu vecumam pa ielu drīkst braukt tikai pieaugušā pavadībā.[/b] Tāpat arī drošības apsvērumu dēļ ieteicams lietot aizsargķiveres arī visiem pārējiem velosipēdistiem.
*      Precizēts jautājums par ceļa zīmes Nr. 301 „Iebraukt aizliegts”, kas uzstādīta kopā ar papildzīmi Nr. 812 „Braukšanas josla”, darbības zonu – šī kombinācija ir spēkā līdz tuvākajam krustojumam.
*      Pievienotas jaunas ceļazīmes, piemēram, papildzīme „Fotoradars”, jo drīzumā gaidāma šādu radaru ieviešana Latvijā. Nedaudz mainītas un pievienotas jaunas arī ar tuneļiem saistītās ceļazīmes, lai tās atbilstu Eiropas Savienības direktīvām. 

Pilns grozījuma teksts pēc noteikumu stāšanās spēkā būs pieejams oficiālajos izdevumos un CSDD mājas lapā – www.csdd.lv. .

Un pareizi. Mazajiem vajadzētu iemācīt, ka pat pāri pagalmam pārbraucot ir jāuzliek ķivere, lai tas kļūtu par ieradumu.

Pareizi par tām ķiverēm. Te vienu vakaru FitFM aptauju pa telefonu veica, un tad nu sākumā tur ļaudis par tām ķiverēm bija sašutuši…
Bet tā ažiotāža tāda pati kā ar sprādzēšanos auto, vai tuvajām gaismām - kad to ieviesa, arī visi teica “sprādzēties neerti”, “lampiņas bieži izdegs”… pagāja laiks un visi pierada.
Tāpat ar ķiverēm, - mazajiem no mazām dienām jāmāca, un viņi pieradīs ka tas tā normāli.

P.S. Un visi kas piedalamies sacensībās, noteikti kaut reizi ir novērtējuši, ko dod ķivere, jā jākrīt ar galvu smiltīs, skudrupūznī vai asvaltā…

Skudrupūznī paldies dievam nav gadījies ievelties bet smiltīs un pilsētā uz mašīnas kapota gan ir pabūts un ķivere pāris reizes manu galvu ir nosargājusi.

Ja es pareizi sapratu, tad ķiveres ir obligātas tikai līdz 12 gadu vecumam, bet pārejiem tā ir sirdsapziņas un veselā saprāta lieta.

Pagaidām. Vai tā kļūs par obligātu prasību visiem noteiks statistika.

Nebuutu man nekas pretii, ja 'kiveres buutu obligaata prasiiba visiem velobrauceejiem. Kaa tas ir piemeeram Kanaadaa. Visi velobrauceeji uz ielaam ar kivereem, nav nevienam pretenziju … nav neviena neapmierinaataa.

Baidos, Latvijas iedzīvotaju vairums to uztvertu kā kliedzošu savas brīvības ierobežojumu ;) …

Tā jau arī ir, ka liela daļa tagad trako, ka bērniem jāpērk ķivere, un ka nu tik poliči par to sodīs. Respektīvi - visi uztraucas par naudu (10,-LVL jo tieši tik maksā lētākā ķivere), un sodu (5 - 10 LVL). Bet neviens no tiem neuztraucas par savu bērnu veselību…

Andersons pareizi rakstīja - kamēr neesi licies, tikmēr nezini no kā tā ķivere paglābj…

[quote=raiter]Bet tā ažiotāža tāda pati kā ar sprādzēšanos auto, vai tuvajām gaismām - kad to ieviesa, arī visi teica “sprādzēties neerti”, “lampiņas bieži izdegs”… pagāja laiks un visi pierada.
Tāpat ar ķiverēm, - mazajiem no mazām dienām jāmāca, un viņi pieradīs ka tas tā normāli.
.[/quote]
Pilnīgi piekrītu. Sākumā bērns (tad 7 gadu vecumā, nu jau 10 gadi tagad) par sprādzēšanos mašīnā un sēdekļa paaugstinājumu besījās, bet tagad jau sen kā bez aizrādījuma piesprādzējas, un arī citiem aizrāda, ja tā nedara. Līdz ar to domāju, ka arī pie ķiveres pieradināšu.

Pats gan dažreiz grēkoju braukt ar velo bez, bet tomēr pēc vienām sacensībām, kad ķivera sašķīda gabalos, bet galvai nekas, tad tā vairāk saproti, kāpēc to vajag.

Interesanti ir tas, ka Latvijas Pasta darbinieki brauc bez ķiverēm. Es gan uzskatu, ka viņi ir vienkārši dienaszagļi, tomēr uzņēmumam tas varētu kaitēt (tāpat kā viss pārējais, ko šie dara).

Bez ķiverēm treniņos brauc arī vairums vadošo veloklubu braucēji.

Tā kā viņi (nevis SN) ir autoritātes sīkajiem velomīļiem, tad arī sīkie cenšas sekot. Populārākie dzirdētie argumenti:

  • ķivere ir liekais svars (tāpat kā aizmugures lukturītis)
  • ķivere nav ērta,
  • ķivere nav stilīga, pēc kā es izskatos;
  • zem ķiveres grūti ziemā pavilkt cepuri;
  • ar mani jau nekas nevar notikt;
  • mūsu klubā visi brauc bez ķiverēm (!!) u.t.t

Pret šādiem “argumentiem” vecāku pamācības un kaut kādi Satiksmes noteikumi kļūst bezspēcīgi…

nu par tam kiverem varu pateikt tikai to, ja gribi lai pauris butu sveiks un vesels un nebutu jabrauc biezak uz slimnicu tad tomer kivere butu jauzvelk katram gadijumam…vismaz tada vieta kur tu tiesam nesies un leka…:D

[quote=Guncha]Bez ķiverēm treniņos brauc arī vairums vadošo veloklubu braucēji.
Tā kā viņi (nevis SN) ir autoritātes sīkajiem velomīļiem, tad arī sīkie cenšas sekot. Populārākie dzirdētie argumenti:

  • ķivere ir liekais svars (tāpat kā aizmugures lukturītis)
  • ķivere nav ērta,
  • ķivere nav stilīga, pēc kā es izskatos;
  • zem ķiveres grūti ziemā pavilkt cepuri;
  • ar mani jau nekas nevar notikt;
  • mūsu klubā visi brauc bez ķiverēm (!!) u.t.t…[/quote]
  • ķivere ir liekais svars - tiem vadošajiem braucējiem vadošās komandas varētu sagādāt ne tikai supervieglus braucamos, bet arī supervieglas ķiveres.
    • ķivere nav ērta - laikam, ja labi prot mīt pedāļus, tad ķiveri pieregulēt un polsterus ielikt nemāk:)
    • ķivere nav stilīga, pēc kā es izskatos - protams, nākot iekšā finišā kā uzvarētājam, jāizskatās labi - piesvīdis, sarkans, piepampis… bet frizūra skaista :)
    • zem ķiveres grūti ziemā pavilkt cepuri - mjāa, nūtriju ādas ausaini nevar. Sporta cepurīti it kā jau var…
    • ar mani jau nekas nevar notikt - ui, šitā man arī likās. Kad trenējoties liku uz galvas, tad novērtēju ka labi ka ķivere bija…
    • mūsu klubā visi brauc bez ķiverēm - laikam rieņbraucēju klubs “BezĶivere” :)

Ta viss jociņš, jo izklausās pēc atrunām, vai arī “kruto” braucēju lielīšanās “redz kāds es baigais, man pat ķiveri nevajag…”

man jau liekas, ka Gunchas koments bija par “sīko” izteiktajiem argumentiem, lai nevilktu ķiveri (nu to “sīko”, kas trenējas sporta klubos un izpogā 90% no tautas klases braucēju). bet neskatoties uz to, viņi vēl nemaz nav tik kruti kā “lielie džeki”, bet viņi uz to tiecas un tāpēc skatās, kā tie “lielie džeki” dara. un lai pamatotu šo savu vēlmi “būt kā lieliem un krutiem džekiem” tiek izdomāti šie dažādie argumenti.

viens ir skaidrs - nekādi SN mūs un mūsu bērnus nepiespiedīs braukt ar ķiverēm. to varam izdarīt tikai mēs paši ar sevis un mūsu bērnu audzināšanu :) (jāatzīstas gan, ka pats ne vienmēr braucu ar ķiveri, bet šogad nopirku jaunu un apsolos to arī regulāri lietot).

Šis gan nav par jaunumiem noteikumos, bet varbūt informācijai derēs.
Pirms pāris nedēļām mūs uz lauku ceļa netālu no Iecavas apturēja ceļu policija, prasīja uzrādīt vadītāja apliecības. Uz jautājumu - kādai tai apliecībai jābūt, atbidēja, ka derot kaut traktora. Nedaudz apjukām, bet pēc samērā ilgas skaidrošanās par to, ka tādas mums tomēr ir, vienīgi palikušas mājās, tikām palaisti “līdz nākamajai reizei”. tagad drošības pēc vadāju līdzi autovadītāja apliecību. Neesmu skatījusies, vai CSN ir šāda prasība, katrā ziņā, braucot ar riteni, ceļu policija mani apturēja pirmo reizi :)

Ir gan tāda prasība - braucot pa koplietoš. ceļiem, jabūt velosipēda vad.apl. vai jebkura mehāniska transporta līdzekļa vad.apl. …

nu par tam vaditaja apliecibam ari ir tada murgaina lieta…
jo policisti neparak skatas uz to vai tev ir vai nav ta tizla kartinja…
man pasam vinja ir un pasa sakuma kad noliku uz ritenbrauceja tiesibam nemu vinju vnm liidzi, bet pec kadas nedeljas kad policija man jau simtiem reizu vnk pabrauca garam uz lielcelja no lemu nenjem liidz un nekas pagaidam jau kadu gadu vai divus nav noticis…

piekritu raitera viedoklim un vinja uzrakstitajam… jo jaa tie mazakie vnm saka ka nekas nenotiks un ta talak…
pats pieredzeju kadu nepatikamu atgadijumu…
ar draugu aizbraucam uz kadu jautru vietinju un nolemam palekat. viens draugs leca no mentu augsts paceluma un kaut ka nepaveicas. dzekinjs atsitas ar galvu pret asvaltu un parsita galvu…rezultata kad attapas bija neliels soks un atminas zudums uz paris stundam. kad atbrauca uz slimnicu arsti apkopa galvu un pats puisis jau atguvas no notikuma…bet sajutas nebija pasas patikamakas un parak biezi uz slimnicu braukat negribas…pats ari neuzmanibas delj paguleju slimnica…domaju uz vasaru tomer nopirkt kiveri…:)