[quote]Akcijas "Drošas riteņbraukšanas ietvaros sadarbībā starp Drošu braukšanas skolu, portālu “Delfi” un “DELFI Kartes” tehnoloģisko atbalstu ir izanalizēta Rīgas satiksmes plūsma, un izveidots unikāls projekts: kartē iezīmēti droši riteņbraukšanas maršruti un sagatavoti informējoši video komentāri ar rīcības plāniem bīstamajās maršrutu vietās.
Video pamācības par to, kā izbraukt drošos velo maršrutus, vienkopus aplūkojamas DELFI TV sadaļā “Velo”.
Savukārt ar visiem drošajiem velo maršrutiem Rīgā kartēs iespējams iepazīties “DELFI Kartes” sadaļā http://kartes.delfi.lv/velo[/quote]
Par to, cik šie maršruti reāli droši un riteņbraucējiem draudzīgi, gan varētu pastrīdēties bet tas, ka kāds vismaz domā šajā virzienā, arī nav slikti.
Par to drošumu tiešam var strīdēties, jo pa tiem celiņiem pastaigājas ar bērniem, suņiem utt. Tie varetu būt puslīdz droši, lai pusaudzis pavizinātos, bet nevis lai nopietnāks braucējs parvietotos no punkta A un punktu B
Domājams, ka projekta autori ar drošumu domājuši maršrutus ar mazāku iespēju, ka velominēju apdraudēs kāds kamazs, zemu lidojošs dirižablis vai cits transporta līdzeklis. Protams, ka veloceliņos un ietvēs, kur pārvietojas suņi, bērni un citi gājēji drošs braukšanas ātrums būs mazāks par nopietnā braucēja kreiserātrumu. Koplietošanas ceļos taču arī [atļautais, ieteicamais, drošs utt.] braukšanas ātrums nav vienāds ar auto maksimālo ātrumu.
No šāda viedokļa piem. maršruts Centrs-Jugla būtu braucams caur Čiekurkalnu vai līdz VEF tiltam pa Barona ielu. Brīvības ielu norādītajā posmā galīgi par drošu neuzskatu. Vismaz ne tādā nozīmē, ka piem. ļautu tur sīcim uz skolu braukt. Pats gan ar uz Brīvības ielas centrā un arī visur citur lienu vien galējas nepieciešamības gadījumā.