Līdzšinējā pieredze, pārliecība, intereses un uzmanība tikai un vienīgi MTB virzienā, 6 gadus. Pēdējās sezonas vidēji pa 1000km.
Dzīvesvietas maiņa uz lielpilsētu, kur nav pat grants smakas, ir brīnišķīgs asfalts un vajadzība pēc jauna divriteņa, raisa kārdinošas pārdomas par šosejas velo … tēma no kuras saprotu visai maz :(.
Velosipēda pielietojums un mērķis:
100% asfalts - 20% pilsēta, 80% šoseja;
līdzšinējā velobraukšanas intensitāte hobija režīmā, lielākoties solobraucieni un maksimums kāda entuziastu gonka;
laiku pa laikam pabraukt arī ar bērnu beņķīti aizmugurē - kārtējais jaunums manā velodzīvē.
Kādi ir Jūsu ieteikumi divriteņa izvēlē un būtiskākās lietas, pērkot šosejas velosipēdu - ārpus velosipēda izmēra? Ar ko praksē braucot atšķirsies 200, 400 un 800Ls šosejas velosipēdi? Labi izprotu atšķirības MTB, bet šosejā viss savādāk - daudz mazāk jāpārslēdzas, jābremzē, ceļš gluds, slodze uz velosipēdu un komponentēm daudz mazāka.
Un jā … kā tas viss iet kopā ar bērnu sēdeklīti? Šosejnieks maz ar to apvienojams?
PS. Uz karbona rāmja bērnu beņķi laikam likt nedrīkst … ja nu gadījumā tāds nopērkas?
Velomens (ja nekļūdos) un daudzi citi pa sezonu ar MTB nobrauc 5000 …10’000 km pa šoseju un nekādu problēmu. Es arī pagājušo vasaru ap 2’500 km nobraucu ar MTB pa šoseju. Man gan arī gribās šosejnieku. Be tā ir drīzāk iegriba nekā nepieciešamība tādam hobijniekam kā man un (iespējams) arī tev. Rīgas un Jūrmalas ielas ar visām savām bedrēm un nenoslēgtajām lietus ūdens kanalizācjas notekām un bedrēm, man domāt, ir nopietns drauds šosejas riteņa riepām.
Bet… es arī GRIBU šosejnieku! :D
Vai te ir tikai cilvēki kas kautko ieteiks GRIBOT, vai te ir cilvēki kas kautko ieteiks ZINOT?
Ja atmetīsi visādas muļķīgas domas par bērnu sēdeklīšiem un 1000Km sezonā, kā arī pateiksi atvēlēto budžetu, tad būs ko ieteikt. No zila gaisa ieteikt neviens neko nespēs.
Un tava izpratne par šosejas velosipēdu ir galīgi garām. Slodze mazāka, mazāk jābremzē un mazāk jāslēdzas? Hallo!
Ja vajag pārvietoties pa pilsētu + sēdeklītis - jebkurš pilsētas velo ar smago rāmi un sēdekli :)
“entuziastu gonkā” tehnika un rezultāts nav galvenais, tāpēc tur derēs jebkas.
Ja vēl nopirksi TT freimu un uzliksi guļstūri skats būs pa pirmo.
Jēēē - agresīvā LV foruma vide :)!
Uzbraukt māku, bet paskaidrot …
[quote=Kaspars]
Ja atmetīsi visādas muļķīgas domas par bērnu sēdeklīšiem un 1000Km sezonā, kā arī pateiksi atvēlēto budžetu, tad būs ko ieteikt.
Un tava izpratne par šosejas velosipēdu ir galīgi garām. Slodze mazāka, mazāk jābremzē un mazāk jāslēdzas? Hallo![/quote]
Ja salīdzina ar vālēšanu pa saknēm mežā, bieži mainīgu reljefu un dubļiem, smiltīm tad šķeit jāslēdzas, jābremzē, triecieni un slodze vellim uz šosejas mazāka. Var jau būt, ka 2h laikā divritenis uz piķa dabū izēst to pašu, ko mežā :). Kā minēju, par šoseju zinu maz.
Braucu, cik atliek laiks un puiku dažreiz arī gribu paņemt līdzi - muļķīga doma vai nē - ne Tev to vērtēt. Ja šosejnieks nemaz neiet kopā ar bērnu benķi, lietojot to šad un tad - tad jārunā par to.
Jā, ar MTB neapšaubāmi var braukt pa asfaltu. Var uzlikt piemērotākas riepas, vai pat pirkt citus ratus. Droši vien lielākā daļa MTB Latvijā pamatnoskrējienu tāpat uztin uz asfalta. Bet tā kā šobrīd man nav nekāda ričuka - pirkt MTB, ja braukšu tikai pa piķi???
PS. Nedzīvoju LV, interese par ričuku klasi kā tādu. Nemeklēju konkrētu ss.lv vai internetbodes sludinājumu, bet gan vispārēju izpratni no jēdzīgiem komentāriem. Iespējams, ka šosejnieks manām vēlmēm arī neder. Tomēr dienās, kad izdodas izbraukt gribas 100-150km novālēt.
Manas domas par šo jautājumu - CrMo vecais rāmis būtu labu labais,jo lielākai daļai šo rāmju ir caurumi skrūvēm kur piestiprināt bagāžnieku pie kura attiecīgi piestiprināsi bērnu sēdeklīti.Manuprāt tie bērnu sēdeklīši kas uz sēdekļa stutes stiprinās nav īsti labs variants.
Ja ir vēlme tad CrMo rāmi vari aprīkot ar kādu no jaunajām grupām:
Shimano - Lv vispieejamākās rez. daļas;
Campagnolo - Lv nav populāra,nav rez daļas,izturīga;
Sram - ir šādi tādi errori,braukt noteikti var;
to kas tuvāk sirdij un makam izdevīgāk to arī ņem.
Neaizmirsti riepās pumpēt vismaz 7bar lai nejaušā bedrē vai nevērīgi uzbraucot uz apmales nepārsit riepu un nesabuktē aploku.
Ķēdes un kasetes nodilumam jāseko līdzi tāpat kā MTB,tas pats ar slēdžu/bremžu trosēm ja gadās braukt pa lietu.
CrMo noteikti būs smagāks par Carbon rāmi,bet Tavā gadījumā tas noteikti nav noteicošais.Ir atrodamas tādas CrMo pērles ka neviens carbon nestāv blakus.Gaumes lieta protams.
Ja vēl kas tad PM.
Pirms 2 gadiem Rīgā manīju šosejnieka braucēju ar bērnu sēdeklīti aizmugurē, tik nu vairs neatceros kāda bija stiprinājumu konstrukcija, bet piestiprināt tātad var.
Klausi cello :)
Klau, es saprotu ka Tu to uzskatīsi par uzbraucienu, bet vai esi braucis ar karbonu un vai saproti cik dumji izklausās Tava vēlme kabināt tam klāt bērnu sēdeklīti? Šosejniekam ir liela slodze, protams, ja ar to nesēņo. Džekiem gonkās ir rāmji plaisājuši trāpot mazās bedrēs, bet ripinot uz 20Km/h noteikti ka nekas nenotiks.
Tev nevajag nekādu šosejnieku, Tev vajag vienkāršu tā saucamo ‘Trekking’ vai ‘Fitness’ velo kam ir 28’ rati un pilsētai piemērotas riepas.
Bērnu sēdeklīši ir trīs veidu, viens kas stiprinās uz bagāžnieka, tātad ir daudzi tērauda/crmo/alu rāmji kam to var piestiprināt, ir sēdeklīši kas stiprinās pie sēdekļa trubas - salauzts karbona rāmis 100% garantēts un sēdeklīši kas stiprinās pie toptube, bet pārsvarā paredzēti pavisam maziem bērniem un nav īsti nopietns pasākums.
rets gadijums, Kaspars pateicis ir jedzigu ieteikumu!!!
Tiešam , ar tadu pielietojumu tad skaties uz treking vai Fitness velo.
Shosejas velo ir domats lai varetu vieglak un ilgak pavadit laiku uz šosejas, 3,4,5…h, bet ja ir nobraukums sezona+/- 1000km, tad nu gan nav verts teret naudu . Būs vel problemas ar berna sedekliša pielikšanu., dubļbleķu pimontešanu.
Es no savas pieredzes (un piekrītot Marciz teiktajam), iesaku Tev apdomāt ko tieši Tu vēlies. Ar MTB un šosejas riepām var izbraukt visur. Es savulaik tā arī izdarīju, pa šoseju sāku braukt ar citam riepām, vēlāk ienācās atsevišķi rati (tā vieglāk pārmainīt no xc riepām uz plakanajām). Un izrādījās ka var mierīgi līdzi turēt treniņā vīriem ar šosejniekiem.
Vēlme braukt šoseju pārņēma pagājšgad noskatoties X-sporta kausa 1.posmu. MTB velosipēdā bija tā ieguldīts, ka normālam šosejniekam man roka (maks) necēlās. Attiecīgi uz X-sporta gonkam (un treniņiem pirms tam) vienkārši šosejnieku noīrēju.
Tā kā, ja gribi vienkārši braukāt pa šoseju, tad liec vecajam MTB plakanās riepas, liec klāt visu bērnu sēdekli, un aiziet… Ja gribi šosejas gonkas - nu tad iesaku kaut vai pamēģināt noīrēt lētāku, pēc tam dārgāku šosejas velo, tad arī sapratīsi kas un kā…
GG, vide šeit tiešām agresīva - karstie puiši, kā padzird vārdu “šosejnieks”, tā iedomājas šosejas sporta velosipēdu, un braukšana ar to viennozīmīgi ir maniakāli treniņi ar 100% slodzi.
Šosejas sporta velosipēdiem ir 28" rati (metriskajā apzīmējumā 622 pēc vecā stila vai 700 pēc jaunā) un riepas normāli 23 mm platas, sliktiem ceļa segumiem līdz 25 mm. Šāds velosipēds savietojas ar bērna sēdeklīti ar zināmām bažām un risku. Ja pārvadā bērnu, tik maza apkārtmēra aizmugurējā riepa ir jāpumpē ļoti cieta, lai nedabūtu ‘snake bite’ pret kādu grambu, bez tam mūsdienīgie šosejas sporta rāmji nav paredzēti papildus 20-30 kg slodzei uz aizmugurējo asi. Tādam nodomam daudz drošāk būtu likt vismaz 28 mm platas riepas (vai pat 32, 34), kas 28" ratu gadījumā mūsdienās saucas trekking vai fitness bike. Var derēt arī vecā stila šosejas sporta Cr-Mo vai tērauda rāmis, kas veidots no taisniem maza diametra stieņiem bez izliekumiem (Cello piedāvā).
Ja izšķiras par otro variantu un grib arī pabraukt tīri sportiski, var taisno stūri nomainīt pret auna ragiem. Tādā gadījumā prasās arī klipšu pedāļi.
+1 par city/fitness/trekking velo, pašam tāds ir, ar bērnu velobenķi + pašu bērnu ir braukts līdz jūrmalai ~65km kopā turp atpakaļ, bērnu sēdeklītis uz rāmja stiprināmais nevis uz bagāžnieka, attiecīgi mīkstāka sēdēšana bērnam. riepas velo 700×35C, pa nobrauktajiem 1500km pagājušo vasar nevienu reizi nav caurums bijis vai pārsista.
ar bērnu pārvadāšanu velobenķī ir tā, ka līdz ~3 gadiem grūti sarunāt ka sēdēs bērns velobenķī un ar visu ķiveri galvā :)
[quote=raiter]Es no savas pieredzes (un piekrītot Marciz teiktajam), iesaku Tev apdomāt ko tieši Tu vēlies. Ar MTB un šosejas riepām var izbraukt visur. Es savulaik tā arī izdarīju, pa šoseju sāku braukt ar citam riepām, vēlāk ienācās atsevišķi rati (tā vieglāk pārmainīt no xc riepām uz plakanajām). Un izrādījās ka var mierīgi līdzi turēt treniņā vīriem ar šosejniekiem.
Vēlme braukt šoseju pārņēma pagājšgad noskatoties X-sporta kausa 1.posmu. MTB velosipēdā bija tā ieguldīts, ka normālam šosejniekam man roka (maks) necēlās. Attiecīgi uz X-sporta gonkam (un treniņiem pirms tam) vienkārši šosejnieku noīrēju.
Tā kā, ja gribi vienkārši braukāt pa šoseju, tad liec vecajam MTB plakanās riepas, liec klāt visu bērnu sēdekli, un aiziet… Ja gribi šosejas gonkas - nu tad iesaku kaut vai pamēģināt noīrēt lētāku, pēc tam dārgāku šosejas velo, tad arī sapratīsi kas un kā…[/quote]
Raiter, kur Tu īrēji šosejas velo. Man arī tas varētu būt ļoti aktuāli priekš dažām triatlona sacensībām vasarā. Ar kādām naudām jārēķinās?
Īrēju no paziņām, un vēl arī Juglas veikalā (Juglas iela, Pāles ielas rajonā), tur var Meridu un Focusu dabūt (tikai iepriekš vaig uzzvanīt un aizrunāt lai kāds cits nepaņem). Vienkāršākai Meridai cipars ap 10 LVL dienā, bet var sarunāt uz vairākām dienām pa 30 Latiem.
Priekš nepieciešamības 4-5 reizes gadā ir pilnīgi ok:)
Ja Tev vajag ikdienas braukšanai, piemēram, uz darbu un nav sportiskas ambīcijas, tad trekking tipa velo būs Tev vispiemērotākais. Viņiem uzsēde ir komfortablāka, nav jāliecas pēc stūres tik tālu, cik šosejniekam, līdz ar to tas ir veselīgāk un komfortablāk, bet, ja mājās taisa dažādus vingrinājumus, tad ar šosejnieku problēmām nevajadzētu būt, protams, ar šosejnieku varēs satīt lielāku ātrumu. Un ja Tev ir tik lielisks asfalts, tad skaties uz velo bez amortizatora, būs vieglāks un ātrāks.