Interesee viedoklis maratona un XC pielietojuma dakshai uz 100 kg brauceeju. Orienteejoshais segments ir Manitou R7 100mm, vai Rs REBA un/vai SIDI, veel peec aprakstiem atbilst Marzoci Corsa Marathon, tiesa peedeejam līdzīgiem produktiem mtbr dod negatiivas atsauksmes attieciibaa uz produkta kvalitaati. Iisti nav segmentaa bet vareetu dereet FOX 100 RL. Orienteejoshie kriteeriji ir zem 2kg, un primaari atvieglot braucienu vispaar nevis buutiski uzlabot kontroli tehniskos posmos.
A kā ir ar lokautu uz stūres, vai gadijumā FOXiem nava ar rokas pastiepšanu uz leju viss jādara…?[/quote]
Fox 2009 gada sezona bus ar lokautu uzstures.pagaidam divas versijas - manualais vai automatiskais
offtopic
ko maina/ kāda atšķirība tiem dakšas mm? 80/100/120/140?
saprotu, ka jautājums ir “auzas”, bet mani mācīja, ka kauns ir nezināt… un neprasīt…
un kas notiek, ja maina dakšu (lielāka gājiena vietā līek mazāku?) kājas ķeras aiz sēnēm?
[quote=Yeti]offtopic
ko maina/ kāda atšķirība tiem dakšas mm? 80/100/120/140?
saprotu, ka jautājums ir “auzas”, bet mani mācīja, ka kauns ir nezināt… un neprasīt…
un kas notiek, ja maina dakšu (lielāka gājiena vietā līek mazāku?) kājas ķeras aiz sēnēm?[/quote]
Tas ir dakšas gājiens,kādā tā kustās.Dažādām disciplīnām ir paredzēti dažādi gājieni-piem. xc vidēji 80-100 mm.DH un friiraidam sākot no 140 mm.All mountain un enduro no 120 mm u.t.t.Ir vairāk vai mazāk universālas dakšas,kurām gājienu var mainīt-piem. 110-150mm.Izmantojot rāmi,ar tam neatbilstošu dakšu tiek izjaukta velosipēda ģeomerija,kas sabojā braukšanas prieku :) Ja dakša ir par garu,rāmim rodas lauziens un ir izredzes tam salūzt.Vēl jau ir daudzas un dažādas nianses.
…viennozīmīgi mainot dakšas garumu mainās arī ģeometrija (leņķi) vislabāk jau ir izmantot tādu garumu kāds ir paredzēts, bet ja ir īpašas vēlmes un prasības ģeometrijai tad dakšas gājiens var būt līdzeklis, lai to panāktu.
Piemēram, ja ričukam kam paredzēta 100niece un uzliekam 80mm tad dakšas leņķis kļūst par vienu grādu stāvāks, centrs par ~6-7mm zemāks - rezultāts, labāka pakriežamība, bet nepiemērotāks nobraucieniem, pedāļi ķeras vairāk zemē, bet zemāks centrs ir lielāka stabilitāte, mainās arī sēdekļa trubas leņķis, varbūt vajadzētu beņķi pastumt nedaudz atpakaļ. Viens braucējs šos faktorus uztver kā plusu, cits kā mīnusu, kādam vispār vienalga, ka tik putra no rīta paēsta, vārdu sakot - SUBJETĪVI