Cik liela statpība starp 26 un 29?

Intresè viedokļi. Vai ir liela starpība starp 26 collu un 29 collu ratiem, tieši braukšanas ziņā (ātruma izmaiņas, ar kuru vieglāk).

Ieteiktu pirkt 29nieku, ko teikti ripo daudz labāk! Pa ziemu braucu ar 26nieku, bet pavasarī pārejot atpakaļ uz 29, sajūta , ka pats ripo.
29 būs arī vieglāk pārdot.

Pilsētā 26", labāk manervē, vieglāk uzsākt. Tas nav viedoklis, bet fakts. Neizslēdzu arī, ka kalnā iet vieglāk, it īpaši, ja ciska beidzās, bet griezes moments vajadzīgs.

Nopietni? 2020. gadā šāds jautājums vēl ir vispār aktuāls un apsriešanas vērts?

26" otrklasniekiem pašā laikā.
20" saliekamajam vēl mazāka rotācijas masa, bet tas nav vienīgais faktors, kas jāņem vērā

Atver ražotāju lapu, un salīdzini jaunākos 26 un 29 modeļus. Gan jau aprakstos būs minētas atšķirības.

Visam savs laiks, 26” laiks jau sen ir aizgājis, neņemtu tādu ja man pa velti dotu :D

Nu jau, nu.Nav jau tik traki.Labi aprīkots 26, būs daudz tīkamāks, kā lētā gala 29.Ja nav augstu sportisko ambīciju, tad ikdienas braukāšanai 26 nav ne vainas.

[quote=smgd]26" otrklasniekiem pašā laikā.
20" saliekamajam vēl mazāka rotācijas masa, bet tas nav vienīgais faktors, kas jāņem vērā[/quote]
Ne tikai rotācijas masai, bet arī masas attālumam no ass, ir sava nozīme.

[quote=ksb][quote=smgd]26" otrklasniekiem pašā laikā.
20" saliekamajam vēl mazāka rotācijas masa, bet tas nav vienīgais faktors, kas jāņem vērā[/quote]
Ne tikai rotācijas masai, bet arī masas attālumam no ass, ir sava nozīme.[/quote]
Taisnība, neprecīzi izteicos. Čuguna rumbas ir labāk nekā čuguna aploces

Vēl jau ir 27.5 izmērs ko var apsvērt. Latvijā vēl nav tik populāri, bet citur gan.

Paldies par viedokļiem, nedomājot īsto pielietojumu veļukam tika iegādāts ar 26" (lai izmestu mazus līkumus pa pilsètu), sāku vizinåties pa 50km iepatikās, tagad vienkārši domāju cik liela starpība ir laika ziņā pēc nobrauktā attāluma. Ir jèga iespringt par velo maiņu. Noprotu ka ātruma atšķirība ir jūtama.

Lai ripinātos pa pilsētu vislabākais ir 28" pilsētas ritenis - labāk ripos un 2nd hand būs pietiekami lēts, lai varētu droši pieslēgt.
Šosejai - šosejas ritenis, bezceļiem MTB, universālais ritenis diez vai pastāv

Lai vienkārši braukātos pa pilsētu un arī lielākus gabalus puslīdz relaksētā režīmā, lielāka nozīme būs rāmja izmēram un uzsēdei (tas ir primāri jebkurā gadījumā), riepām un gaisa spiedienam tajās, kā arī vispārējam braucamā stāvoklim, nekā ratu izmēram. Ja taisās nopietni gāzt pa mežu, tad jau cits stāsts.

Uz nepilnus 50 km garu gabalu (pa ceļu), ko sanāk braukt daudzmaz regulāri, ar 28" hibrīdu laika ietaupījums ir max 10 minūtes, salīdzinājumā ar 26" MTB, ko man pirms dažiem gadiem nospēra. Iespējams arī, ka tā laika starpība ir vairāk paša formas uzlabošanās sekas, nekā velo nopelns.

Kad pirmo reizi pamēģināju mežā ar 29", biju šokā - sakņainās un tehniskās vietās, kur agrāk ar 26" iespringu un meklēju labāko trajektoriju, cēlu augšā priekšu un citas izvirtības, reizēm uz kritiena robežas, ar 29" vienkārši gāju pāri. Tas pats ar apmalēm un līdzīgiem brīnumiem - 26" vienkārši atsitas, kamēr ar 29" var vālēt cauri. Un nav tā, ka tas bija tikai galvā. Nesen mēģināju braukt ierastajā stilā cauri šķērslim, aizmirstot, ka esmu uz 26", un sanāca kārtīgs fail. Protams, jāskatās, vai augums atļauj ņemt 29".

https://enduro-mtb.com/en/mullet-mtb/
:-)

Kādreiz vizinājos ar 26, tad pārsēdos uz 28 fixīti, tas bija zvērs pilsētā, bet izvācoties no pilsētas un apkārt esot mežiem pamēģināju 29, gan pa šoseju var mizot gan pa mežiem, kā jau teica saknēm pāri tikt daudz nedomājot. Manā gadijumā arī augums spēlēja lomu par labu 29… esmu virs 195.

Braucu ar 27,5
Ir ok pa pilsētu uz manevrēšanu, bet kad ir jātiek līdzi pa šoseju vai mežiem 29…tad ir dikti ātri jāmin vai arī atpalieku un sāku domāt kāpēc man nav 29…

[quote=raidams]Braucu ar 27,5
Ir ok pa pilsētu uz manevrēšanu, bet kad ir jātiek līdzi pa šoseju vai mežiem 29…tad ir dikti ātri jāmin vai arī atpalieku un sāku domāt kāpēc man nav 29…[/quote]

Uzliec lielāku zobratu priekšā, atšķirība rites pretestībā būs kaut kādi nelieli procenti, nevis reizes

[quote=smgd][quote=raidams]Braucu ar 27,5
Ir ok pa pilsētu uz manevrēšanu, bet kad ir jātiek līdzi pa šoseju vai mežiem 29…tad ir dikti ātri jāmin vai arī atpalieku un sāku domāt kāpēc man nav 29…[/quote]

Uzliec lielāku zobratu priekšā, atšķirība rites pretestībā būs kaut kādi nelieli procenti, nevis reizes[/quote]
nu standarta komplektācijā 29nieki tak nāk ar mazākiem priekšējiem zobratiem, jo nu primāri domāti pa mežu, nevis vizināties pa asfaltu, ķerot šosejniekus.
Arī riepas būs resnākas.
Ja vajag ātrāk, var uzlikt gludas, šauras riepiņas, sapumpēt lielāku spiedienu un ar atbilstošu fizisko formu varēs noķert visu, ko gribēsies…

Vizinoties pa 50km atšķirība vispār nav nekāda, ka tikai rati griežas, nekas neķeras, nestrīķējas, spiediens ripeās normāls, uzsēde, lai tiešām ir ērti arī pēc tiem 50km, utt. - kā jau te minēja. Tur pat iespringt nav vērts. Agrāk vizinājos visur (pa 100+km) ar tērauda daudzpadsmit kg 26nieku un, ja vajadzēja apdzinu gan dažu labu 29nieku mežā, gan gana daudzus šosejniekus - uz šosejas. Primārais ir velo stāvoklis, ciska - pārējais pēc tam, jo neviens velo pats uz priekšu neripos (nu vienīgi pa kalnu lejā smagākam velo&braucējam būs vieglāk :D ). Attiecīgi autoram iesaku neiespringt. Uzturēt to velo stāvoklī, ka viss griežas, nestrīķējas, puslīdz tīrs, laicīgi visu uzpasēt. Ja nepieciešams, pieregulēt uzsēdi.