Ar MTB pa pilsētu ziemas apstākļos.

Esmu sacis ikdienā parvietoties pa Rīgu ar MTB, bet pēdējo dienu laikapstakļi nemaz nemazina vilinājumu doties pilsētas ielās ar veļuku, tādēļ gribetu zināt kas būtu jāievēro un no ka jaizvairās braucot pa apsnigusajam ielām?
paldies, izskatīšu katru priekšlikumu.

  1. komforts.
    gari dubļusargi - lai kājas sausas. mokasīni uz apaviem - tā paša iemesla dēļ. kārtīgi cimdi. vissas ķermeņa daļas siltumā un sausumā.
  2. rūsa.
    pasargāt no rūsas visu, kas var sarūsēt. pārliecināties, ka monobloks rāmī, pedāļi klaņos un citi savienojumi nav saskrūvēti pa sauso, bet sēž uz smēres. regulāri eļļot ķēdi. ja tev ir v-bremzes, eļļot viņu mehānismu. eļļot troses.
  3. slīdēšana.
    gludās riepas slīd. resnās ar rupju proķi labi kārpās pa biezu sniegu, bet slīd pa ledu. labas ir vai nu rievotās tūrisma riepas, piemēram, maxxis overdrive (ļoti pārliecinoši kalpoja man pagājšziem), vai “ātrās” mtb riepas, kam vidusdaļā sīkas, asas pumpas un/vai rievas (esmu dzirdējis labas atsauksmes par schwalbe fast fred, drīz arī pārliecināšos pats, kā i). vakar biju izbraucis ar padilušiem racing ralph - pa tādu biezāku putru slīdēja.

No manas ziemas braukšanas pieredzes varu piebilst - šādā laikā labāk nerādīties uz ielas braucamās daļas, jo, pirmkārt, pašam pa to sniega putru ričuks var saslīdēt un, otrkārt, arī automašīnas nav ļoti labi vadāmas. Mirgojošie lukturīši priekšā un pakaļā - musthave. Tā kā ietves ir šauras un slidenas, ziemas apstākļos daudz biežāk noder zvaniņš, jo nevar kā bezsniega laikā veikli apbraukt gājējus.
Man mokasīnu nav, lietoju gore-tex apavus un bahilas līdz ceļiem, arī nav ne vainas.

lukturītis nav tikai must_have, tā ir CSN prasība:

http://www.csdd.lv/documents/normativiedokumenti/noteikumi/mk/csn.pdf

223. Braucot pa brauktuvi‚ ceļa nomali vai ietvi‚ diennakts tumšajā laikā neapgaismotos ceļa posmos vai nepietiekamas redzamības apstākļos velosipēdam priekšpusē jābūt iedegtam baltas gaismas lukturim‚ bet aizmugurē — sarkanas gaismas lukturim.

Airav - pieredze ar “tumšajiem bruņiniekiem” uz Jūrmalas veloceliņa rāda, ka par lukturīša (arī priekšējā) nepieciešamību ir īpaši jāatgādina. Un krēslainajās ziemas dienās mirgojošais lukturis vajadzīgs ne tikai tumsā.

Tieši tā, arī priekšējais lukturīts ir aktuāls, jo tumšā laikā taču Tu neesi redzams. Uz ielas arī neieteiktu rādīties, ja ir sniegs, tā tiešām man šķiet pašnāvība. Ja Tu savu velo vari uz apledojuša ceļa novaldīt, tad tas nenozīmē, ka visi autovadītāji, attiecīgajā brīdī to varēs… Zem sniega kupenām var slēpties kāda dziļa bedre, vai arī apmale… Un vēlreiz atgādinu par priekšējiem un aizmugures lukturīšiem!!!

Starp citu priekšējiem lukturīšiem būtu daudz lielāka jēga ja tas spīdētu/mirgotu ne tikai uz priekšu bet arī uz sāniem. Jo nelaime var pielavīties no sāniem - pat diviem. Tikai tādus neesmu redzējis…

mans Cateye spīdina arī uz sāniem, pamanīt noteikti var.

nepieciešami papildus atstarotāji (drīz vestes būs obligātas), ķivere. uz ledus novērtēsi radžu riepu priekšā, lai laba vadāmība.

ir ir tādi - pats pērkot pievērsu īpsaši uzmanību šim faktam. Protams tie nav no pasāiem spožākajiem (900lm toc nebūs :) ), bet šājā ġadījuma vajag lai pamana tevi nevis Tu redzi ceļu. Lielakotiesu tie ir ar izgriezumiem sānos vai arī ar caurspīdīgu gredzenu caur kuru gaisma spīd uz sāniem. Pēdējais variants ir samērā štruntīgs jo spīd acīs, bet no ta var izlīdzeties aizlīmejot aukšdaļu ar izoleni…

ja runa par to ka nelaime var pielavities no saniem, tad tomer labakais, manuprat, variants ir riepas ar atstarojosu lentu. To vienkarsi nevar nepamanit.

2x 26" apļi tas nav lukturitis kurs itka caur kautkadu caurumu varbut spid uz saniem. Lukturiem jaspid uz prieksu un aizmuguri.

Mans ieteikums no autobraucēja viedokļa tomēr ir stipra puteņa un/vai apledojušu ceļu gadījumā (piem. kā 23-24 novembrī) ar riteni uz ielas nebāzties. Pat ar visiem lukturiem un atstarotājiem. Pirmkārt, nekāda braukšana tāpat nesanāk, otrkārt gan auto gan velo braucēji ne īsti ko ko redz ne arī spēj braucamos kontrolēt.

Cik vakar redzēju velokurjerus uz ielām tad šie pacietīgi stūmās un pareizi darīja.

Mja, vakar bija forsi!

paldies par ieteikumiem, es pilnigi piekrītu tam ka uz ielām labāk neradities, it īpaši ja ir sniega putra virsū, bet tie lukturīši ir viena dīvaina padarīšana, protams esmu PAR ar abām rokām, bet no savas pieredzes varu teikt ka daudzi gajēji ieraugot ka pretīm brauc veļuks ar priekšējiem lukturiem(ipasi ja tie mirgo) apstulbst un sāk mētaties no vienas trotuāra malas uz otru, baigi krīt uz nerviem!
Par apģērbu arī vis 'butu skaidrs, bet par cik neuzskatu sevi vēl par īpaši zinošu cilvēku šajā jomā, tādēļ gribēju paprasīt vai nebutu iespējams ka jūs iemestu kādus linkus par riepām kuras varētu būt labas braukšanai ziemas apstākļos?
paldies!

[quote=intars90]Par apģērbu arī vis 'butu skaidrs, bet par cik neuzskatu sevi vēl par īpaši zinošu cilvēku šajā jomā, tādēļ gribēju paprasīt vai nebutu iespējams ka jūs iemestu kādus linkus par riepām kuras varētu būt labas braukšanai ziemas apstākļos?
paldies![/quote]
Es personīgi ziemā jau kuro sezonu braucu ar Continental Explorer un par tām ļoti fanoju. Bet, droši vien arī citu top ražotāju riepas ar līdzīgu protektoru nebūs daudz sliktākas ja ne labākas.

Tas gan tīri pēc paša sajūtām, bet ir pārliecība, ka ziemā svarīgs ir ne tikai protektors, bet bet arī kvalitatīva gumija, kas aukstumā saglabā elastību, tāpēc lētā gala riepas neieteiktu. Būtībā jau arī automobīlim ir tāpat. Vēl iedomājies, kas notiek, ja riepa ir kā plastmasas gabals bet tev jānomaina kameru.

Tomer pastavu pie sava viedokla ka riepas tikai ar atstarotajiem.
paskaties www.schwalbe.com tur ir daudz ziemai piemerotas riepas ar atstarotajiem.

Saprotams, labāk ar atstarotājiem nekā bez tiem, ja vien riepa spējīga apmierinoši pildīt arī savu tiešo funkciju.

Paldies par ieteikumiem riepu izvēlē, bet vai kads varētu padalīties pieredze, ko noteikti nevajadzētu darīt braucot ar veļuku ziemas apstākļos?
tīri no drošības un braukšanas stila un tehnikas viedokļa!

[quote=intars90]Paldies par ieteikumiem riepu izvēlē, bet vai kads varētu padalīties pieredze, ko noteikti nevajadzētu darīt braucot ar veļuku ziemas apstākļos?
tīri no drošības un braukšanas stila un tehnikas viedokļa![/quote]
Ja vien neesi baigais ass ar izcilu līdzsvara izjūtu, ņem vērā, ka ar riteni vadāmās sānslīdes nav veids, kā ņemt līkumus; uz cieta sniega vai ledus vispār labāk pēc iespējas saglabāt taisnvirziena kustību (tāpēc arī vajadzīgs zvaniņš :)) Agresīvs braukšanas stils ar straujiem manevriem un ātruma maiņu jāatstāj bezsniega sezonai, pa sniegu labāk ripināt vienmērīgi. Ja brauc pa slidenu virsmu (ciets sniegs, ledus, ledus ar ūdeni), rēķinies, ka uz visādiem nelīdzenumiem riepas ātri vien saslīd, tāpēc ātrumam jābūt tādam, lai var savākties (un vēlams apaviem arī pietiekamu protektoru, lai, piešaujot kāju pie zemes, tā neaizslīdētu kaut kur pie velna vecmāmiņas). Zem pūkaina sniega vai šļuras var būt bedres, tāpēc labāk braukt pa izpētītiem maršrutiem.