A9 Rīga - Liepāja šoseja

Sveiki! Interesē cik droša ir A9 šoseja, jo vasarā ar draudzeni ir plāns 1 dienā veikt Rīga - Liepāja maršrutu. Cik skatos google maps street attēlu aiz baltās līnijas vēl ir asfaltētā daļa(protams, atkarīgs cik šoferīši uztaisa intervālu no Tevis). Kāds noteikti var padalīties ar pieredzi, varbūt kādu ceļa posmu apbraukt utt. Abi ar draudzeni uz MTB esam uz Tu. Cik braukt piem. Koknese - Ulbroka ir ok(asfaltētā daļa aiz līnijas).

Es tur esmu braucis, turklāt dažādās desmitgadēs. Tā šoseja bija bīstama, kad tur ālējās Liepājas un Saldus mūziķi, iedzēruši vai sirdssāpēs, bet tā ir pagātne. Tagad tā ir visai droša šoseja, laba pārredzamība, normāla nomales josla, mašīnu visai maz. Tikai ļoti garlaicīga, līdz brīdim, kad pirms Grobiņas parādās vēja ģeneratori, un tas no Rīgas ir liels gaisa gabals. Ap to vietu sākas pakalni, bīstamākajās vietās bija zīmes 70 km/h.
Ēdnīcas mūsu laikos visi prot atrast ar modernajiem līdzekļiem. Atceros tikai, ka deviņdesmitajos nedrīkstēja palaist garām iespaidīgo kafejnīcu Mežavējš (reitings 4.5 no 5), jo pretējā gadījumā līdz Grobiņai draudēja bada nāve.

https://www.google.com/maps/place/Mezavejs/@56.6718531,22.1699308,10.5z/data=!4m6!3m5!1s0x46ef965686cc60b9:0xa9eeb167c3d2b59b!8m2!3d56.6710048!4d22.3634225!16s%2Fg%2F11b6lfsqg5

Mani 5 centi… Neesmu gan ne reizi ar velo braucis visu A9 vienā piegājienā. Bet visu vēsturi kopā ņemot, esmu salasījis visu A9. Atsevišķus posmus diezgan bieži esmu braucis.
Agros brīvdienu rītos parasti šose ir diezgan klusa. Brīvdienās pa dienu ir mērena satiksme, bet nekas traģisks. Kaut kāda apmale ir. Tomēr kopumā priekšroku dodu klusākām šosejām un A9 izmantoju pārbraucieniem starp tām. Darba dienās braucis neesmu un negribu.
Ja reiz brauksiet ar MTB, tad varbūt ir vērts izskatīt drošākus variantus ar nelielu grants piesitienu? Piemēram, …Saldus-Pampāļi-Nīgrande-Vaiņode-Priekule-Liepāja.
Piekrītu Ansim par to, ka atsevišķi posmi ir diezgan garlaicīgi.

Esmu braukusi - no Liepājas uz Rīgu gan. Nu tā pasākums lēnā garā uz visu dienu. Minos šķiet kādas 11h… :D
Nu salīdzinoši ar A7 posmu no Iecavas līdz Codes pagriezienam, kur praktiski katrā braucienā tajā 12km posmā sanāk pašam lidot nomalē, lai nenones kāds, Liepājas šoseja šķita daudz mierīgāka (un garlaicīgāka).
Līdz Brocēniem gan par auto trūkumu it kā sūdzēties nevar.
Esmu ar auto braukusi arī no Rīgas pa puslīdz paralēlu šoseju caur Auci. Bet tur ir grantenes, daudz putekļainu granteņu…
Ja nav ikurāt svarīgi tieši no Rīgas, esmu brauksui ar vilcienu līdz Tukumam un tad no Tukuma pa samērā ok ceļiem līdz Saldum, un tad tālāk pa šoseju (tur jau tā tiešām ir tukšāka, kaut arī fūres tur tāpat brauc). Un vasarās atpūtnieki (ja runa ir par nedēļas nogali).

Esmu braucis no Saldus līdz Rīgai - diezgan garlaicīgi un ik pa brīdim, kāds Švenk cementa vedējs piedod, kādu adrenalīna devu.Var atrast interesantākus maršrutus, pa grantenēm un mazākiem ceļiem, kā to visu paveikt.

Es drīzāk ieteiktu Rīga-Jūrmala-Kuldīga-Liepāja.Minimizējot A un E kategorijas autoceļus kur satiksme tomēr ir liela.Esmu šo braucis,tikai pretējā virzienā.Tukums-Jūrmala arī var apbraukt lielos ceļus,ja nebiedē veļ mazliet km.Šis maršruts noteikti būs mazāk stresains kā braukt pa taisno Rīga-Liepāja.

Asfalts tur ir pilnīgi kapi priekš rigida vai šosejas

Riga - Jelgava - Ezere - Liepaja

Esmu braucis gabalus starp Rīgu un Saldu. Kopumā šoseja feina.
Sākums no Rīgas apvedceļa līdz līdz Klīvei ir bez platas maliņas aiz strīpas.
Tālāk līdz dažus km aiz Pienavas ir plata maliņa un braukšana ir forša - var mierīgi salīst kopā ar vienlaicīgi pretīmbraucošām fūrēm.
Tālāk līdz Anneniekiem platā maliņa pazūd un sākas nelieli pauguri.
No Anneniekiem līdz Saldum šķiet visur atkal bija samēra plata maliņa.
No Kaķeniekiem līdz Mazblīdenei pirms gandrīz 10 gadiem tika uzbērta virsmas apstrāde ar īpaši lielām šķiembām. Ar šosejnieku braucot būs jūtama masāža.
Svētdienās, kad fūres ir mazāk, braukšana kopumā ir patīkama.

Asfalts tur ir pilnīgi kapi priekš rigida vai šosejas[/quote]
Kurā posmā tieši ir kapi? Rīga-Jūrmala-Klapkalnciems-Tukums-Kuldīga vienīgā “so so” vieta ir Klapkalnciems - Pagrieziens uz Smārdi un tas posms ir ap 9km

tukums jūrmala caur mežiem tur ir nepatīkami. ielāps uz ielāpa

pa grantenēm

Rīga -Jūrmala, Talsi , Stende, Kuldīga, Aizpute, Grobiņa, Liepāja
Mierīgāk , ēstuvju nav mazāk un vēl vairāki apskates objekti pa ceļam, var braukt visu dienu

^ nav labāk Jūrmala - Tukums (Milzkalne) - Kuldīga?

Ja salīdzina ar Vidzemes līkumotajām šosejām ar ļoti šauru maliņu aiz baltās līnijas, Liepājas šoseja ir platāka, pārredzamāka, mierīgāka un tāpēc krietni drošāka.
Jebkāda braukšana caur Jūrmalu, Tukumu un it sevišķi Kuldīgu dod klāt daudzus kilometrus. Turklāt, ja brauc uz Kuldīgu pa taisnāko, cauri Pūcēm, Vānei un Kabilei, tur arī totāli nav ko redzēt.
Posms Klapkalnciema krustojums (“uz Šlokenbeku”) - Smārde savulaik bija rupjais, bet vairāk kā 5 gadu laikā kļuvis tikai pusrupjš. Daudz vairāk kaitina nekvalitatīvi uzklātais Ragaciems - Klapkalnciems, kur auto labās puses riteņi ir nobraukši puslīdz gludu celiņu, bet vairāk uz nomali ir rupjš un neripojošs.
Pie Liepājas attāluma ap 200 km ņemt vēl klāt kādus 30 - 60 km var atļauties tikai braucēji ar lielu rūdījumu.

Pagājušā vasarā, kompānijā ar kolēģi, ar tūrismam pielāgotiem MTB braucām Mežtaku no Rīgas līdz Skuodas (LT) un atpakaļ. Maršruts vispār neved pa šosejām, kas ļaužiem, kuri ar MTB ir uz Tu, nav nemaz tik slikti. Jūsu gadījumā var braukt Mežtaku līdz Aizputei, un tad griezt uz Liepāju.
Sīkāk skat:
www.baltictrails.eu
Laimīgu ceļu!

Ja cilēks ir atvēzējies braukt no Rīgas uz Liepāju, 30km nevar būt šķērslis, izņemot gadījumu kad tā ir kaut kāda sacensība ar laiku un vēl sazin ko. Ja tas ir piedzīvojuma brauciens, jābrauc tā lai pašam prieks, lai ir kur apstāties. Krīzes gadījumā ir zvans draugam. Par šoseju ainaviskumu, es piemēram , kategoriski Ansim nepiekrītu, bet par gaumi nestrīdas. Ansis varbūt var nominēt šoseju kur viņaprāt ir ko redzēt.
Propogandēju braukšanu pa mazajām šosejām un ceļiem, īsākus , bet skaistākus gabalus.

Visslielākā satiksme darba dienās ir Skulte (Lidosta) -Apšupes krustojums ( Tukums, Jelgava)

A šosejas ir drošākas (izņemot Sigulda-Cēsu pagr.), kur esmu braucis. Piemēram, Ventspils-Kuldīga-Saldus-Ezere viens mošķu gabals, ja satrāpās pašizgāzēju, baļķenieku un lauksaimniecības tehnikas aktivitāte.
Vienatnē, kad ieej sevī, visur var braukt :)

Liels paldies par atbildēm! Tātad brauksim pa šoseju līdz Saldus pilsētai, tad pa leju Pampāļi-Nīgrande-Vaiņode-Priekule-Liepāja.