20. Latvijas riteņbraucēju vienības brauciens

IJSA atkal spiests taisnoties par lielajām dalības maksām:
http://www.diena.lv/lat/sports/vasarassports/ritenbrauksana/vienibas-brauciena-rikotaji-noraida-velmi-iedzivoties-ar-lielajam-dalibas-maksam
2009: http://www.diena.lv/lat/tautas_balss/lasitaji_aicina/aicina-vienibas-velobraucienu-padarit-sabiedribai-pieejamaku

Un? Kaarteejis sviestainais raksts un foruma posts…

Nekad VISI nebuus vienliidziigi un NEKAD viss nebuus par velti… jo tad ir jaatrod muljkji kas straadaas par neko

[quote=endr4]Un? Kaarteejis sviestainais raksts un foruma posts…

Nekad VISI nebuus vienliidziigi un NEKAD viss nebuus par velti… jo tad ir jaatrod muljkji kas straadaas par neko[/quote]
iesaku painteresēties par jēdziena “trollis” nozīmi

Nezinu kas tur pīkst un čīkst par dalības maksu, bet es pieteicos uzreiz kā atvēra reģistrāciju. Priekā!

Jaa, apjoma atlaide noteikti buutu labi. Domaaju, ka pat iespeejams piesaistiitu vairaak cilveeku!

[quote=endr4]Un? Kaarteejis sviestainais raksts un foruma posts…
Nekad VISI nebuus vienliidziigi un NEKAD viss nebuus par velti… jo tad ir jaatrod muljkji kas straadaas par neko[/quote]
Nepiekrītu.
Runa šeit iet par Vienības braucienu un par to, ka vārdam “Vienības” vajag saglabāt tā vēsturiski radīto nozīmi, t.i., ka pasākums tiek balstīts uz jēgu parādīt, cik valstī ir liela sabiedrības veselīgā daļa, kas spēj savākties riteņbraucēju vienībā. Kad Vienības braucieni tika atjaunoti 1995.g., šī ideja turējās visai labi. Reģistrācija bija LRF, samaksāt vajadzēja pavisam mazu naudiņu tikai par numuru. Bija arī sabiedrībā populāru cilvēku uzsaukumi par šo pasākumu pa radio un TV.
Nonākot IJSA rokās, Vienības brauciena ideja tīšām vai netīšam tiek ignorēta. Iegriežas SEB’iskās komercijas rullis, un tas arī viss.

Vienības brauciena vēsturiski radītā ideja un jēga būtībā bija tādi pati kā Dziesmu un Deju svētkiem. Par laimi, pēdējo organizēšana nav nodota komercaģentūras rokās, kam loģika ir tikai viena “gribi piedalīties - maksā tik daudz, lai mums būtu izdevīgi ar tevi ņemties!”

Velo apritē esam jau septiņus gadus,bet vienības braucienu esam ignorējuši. Zem šāda nosaukuma saprotam visu velomīļu braukšanu vienā distancē, visi savelkam savus skaistos velo apģērbus, saliekam sīčus sēdekļos vai piekabēs,kompānijā ņemam sievas,mammas utt. un visi kopā ripinam kaut 10 stundas. Ar smaidu uz lūpam, sveicieniem citām komandām,bez sacensību gara. Šobrīd tās ir parastas sacensības zem skaļa nosaukuma.

Bet varbūt vienu tādu skaļu nosaukumu vajag. Piem. man daži darba kolēģi un draugi savu mūžu nevienās sacīkstēs nav braukuši, tik vizinās pa kvartālu. Kādas sacīkstes it kā arī gribētos, interese par velo sportu arī varbūt ir, bet tā pēdējā grūdiena nav, lai paši pieteiktos un aizbrauktu. Tad tas ir nakts brauciens, kur viņiem nav lampas, tad tā ir Ape kur es ar smīnu saku ka būs interesanti utt. :)
Lūk, šis tā saucamais Vienības brauciens izskatās, ka beidzot nostrādās. Tauta iekustēsies :]
Un kas zin varbūt nākamgad būs mums kāds jauns arī citu sacīkšu dalībnieks…

[quote=Ansis]
Runa šeit iet par Vienības braucienu un par to, ka vārdam “Vienības” vajag saglabāt tā vēsturiski radīto nozīmi, t.i., ka pasākums tiek balstīts uz jēgu parādīt, cik valstī ir liela sabiedrības veselīgā daļa, kas spēj savākties riteņbraucēju vienībā. Kad Vienības braucieni tika atjaunoti 1995.g., šī ideja turējās visai labi. Reģistrācija bija LRF, samaksāt vajadzēja pavisam mazu naudiņu tikai par numuru. Bija arī sabiedrībā populāru cilvēku uzsaukumi par šo pasākumu pa radio un TV.
Nonākot IJSA rokās, Vienības brauciena ideja tīšām vai netīšam tiek ignorēta. Iegriežas SEB’iskās komercijas rullis, un tas arī viss.

Vienības brauciena vēsturiski radītā ideja un jēga būtībā bija tādi pati kā Dziesmu un Deju svētkiem. Par laimi, pēdējo organizēšana nav nodota komercaģentūras rokās, kam loģika ir tikai viena “gribi piedalīties - maksā tik daudz, lai mums būtu izdevīgi ar tevi ņemties!”[/quote]
Šoreiz pievienošos Anša viedoklim, jo ir acīmredzams ka zem skaļā nosaukuma "Vienības brauciens " tiek bīdīts visparastākais bizness, un pie tam nokāšot smuku naudiņu gan no dalībniekiem , gan sponsoriem, kuri arī uzķeras uz šī patriotiskā nosaukuma !Un šogad ņemot vērā to ka pasākums ir mēnesi pirms Saemas vēlēšanām ķēriens varētu būt liels. Kaut reāli mēs redzam to pašu SEBa klišeju ! Kādus pāris gadus atpakaļ no LRF puses bija info ka tulīt beidzas līgums ar IJSA par “Vienības brauciena” organizēšanu, un tālāk jau būs konkurss par labāko piedāvājumu, to vai ir bijis kas tāds, droši vien ka var komentēt citu pasākumu organizatori !!
Reāli tādam pasākumam vajadzēja būt par simbolisku samaksu ~ 2 Ls.Lai tiešām cilvēki no visas Latvijas varētu pulcēties kopīgā izbraucienā, kā arī katru gadu organizēt citā Latvijas reģionā, jo ne jau visiem velobraucējiem no Kurzemes vai Latgales ir iespēja tikt uz Siguldu !

Karogs tev rokā ! Pamēģini par 2Ls no deguna noorganizēt satiksmes slēģšanu gan šosejas sporta, gan tautas braucieniem, ātrās palīdzības, dzirdināšanu, putru, medaļas, u.t.t… Nau vairs treknie gadi, kad varēja piesaistīt kaudzi ar sponsoriem.
Izdarīsi, nevarēsi no braukt gribētājiem atkauties.

Karogs tev rokā ! Pamēģini par 2Ls no deguna noorganizēt satiksmes slēģšanu gan šosejas sporta, gan tautas braucieniem, ātrās palīdzības, dzirdināšanu, putru, medaļas, u.t.t… Nau vairs treknie gadi, kad varēja piesaistīt kaudzi ar sponsoriem.
Izdarīsi, nevarēsi no braukt gribētājiem atkauties.[/quote]
Nu tieši putra, medaļa un dzirdināšana arī ietilptu tajos 2,- Ls, par satiksmes regulēšanu - ir pietiekoši daudz CP ekipāžas kurām svētdienā iekrīt dežūras, viņu darbs tiek apmaksāts no nodokļu maksātāju naudas, tad kapēc viņiem ir jāmaksā dubultā tikai par to ka viņi 4h atrodas pasākumā ??? Pārējo varētu arī nosegt sponsori. Un arī paši braucēji varēti pieciest mazāku komfortu ! Un ja reiz tas ir “Vienības brauciens” tad varbūt iztikt bez rezultātiem, tas arī samazinātu izmaksas.
Kā rakstija madamilse, tad tiešām visi savelk savas smukās komandu, vai darba kolektīvu formas, sasēdina visus radus un draugus uz velo un dodas vienā smukā izbraucienā, bez stresa,bez grūstīšanās, necīnoties par labāku koridoru un taml. Nebūs cepiens kad kāds ir pastumts Siguldniekā !

"Vienības brauciena "ideja jau nav sacensība bet gan vienotība !

[quote=Ints][ Un ja reiz tas ir “Vienības brauciens” tad varbūt iztikt bez rezultātiem, tas arī samazinātu izmaksas.
Kā rakstija madamilse, tad tiešām visi savelk savas smukās komandu, vai darba kolektīvu formas, sasēdina visus radus un draugus uz velo un dodas vienā smukā izbraucienā, bez stresa,bez grūstīšanās, necīnoties par labāku koridoru un taml. Nebūs cepiens kad kāds ir pastumts Siguldniekā !

"Vienības brauciena "ideja jau nav sacensība bet gan vienotība ![/quote]

Te jums ir vienības brauciens bez maksas, bez rezultāta un diezgan apmeklēts: http://velo.kuldiga.lv/velodiena-2010-noslegusies/

Tiešām izskatās, kā viens kārtīgs vienības brauciens!

90-tajos vienības brauciena dalībnieku skaits neprasīja tik lielu un ilgu satiskmes slēgšanu, un organizēšanu.
Nevar salīdzināt 1995. un trekno 2005 (salīdziniet cik 95 maksāja piens (20 sant paka, benzīns ~ 35 Santīmi, utt).
VIenības braucienu, ar cēlo mērķi - VISIEM PAR BRĪVU var organizēt vienīgi ar valsts (pašvaldību) atbalstu - t.i. tie paši spnsori kļust valst, un visu dotē. Pieļaju ka 95.gadā dotācijas no valsts bija iegūt vieglāk, nekā tagad (kad nedotē vairs neko).
Tādēļ, ja vien šis pasākums nekļūst par valsts organizētu un balstītu, tad nav ko gaidīt ka tas būs bezmaksas un par velti (ja nu vienīgi Fliks pēķšņi visu nopiķos :D)
Pilnīgi droši varu pateikt, ka tāda apmēra pasākumu (cilvēku skaita, trašu un slēdzamo ceļu apjoma ziņā) noorganizēt ir jāmāk.
Ja kāds to uzņemas organizēt IJSA vietā (par velti protams :) ), tad uz priekšu.
Ja ne, tad nav ko kritizēt… Jā, dārgi, bet biļete uz 2 h amerikāņu filmu maksā 4 LVL (un putru nedod, un tusiņa nekāda:) )… Tad ja mēs esam gatavi tos 4 LVL atdot holivudai, vai ir žēl 8 LVL par vienas vienībars braucienu ar draugiem?

http://velo.kuldiga.lv/velodiena-2010-noslegusies/
VISU CIEŅU KULDĪGAI KA IR SPĒJĪGA SARIKTĒT ŠĀDU PASĀKUMU!

par dižo vienības braucienu:
gan jau ka uzradīsies ne viens vien puķu puika un buldozers, kuri rullēs pa priekšu līdz pirmajam līkumam un tēlos patriotus!!! kā arī atradīsies tādi, kuri no viņu klātbūtnes čurās biksēs!:))
lai jau kāds bīda “SAVU BIZNESU”, ja tik ļoti vēlas! katra brīva izvēle par piedalīšanos! gribi stutē, negribi, izdomā pats sev maršrutu un vienojies ar draugiem , paziņām kā pavadīt brīvo laiku!
ne jau par žēlumu ir runa , Raiter, bet par to ka ne visi var atļauties, kā arī ne jau visi zin cik maksā holivudas grāvēji!
p.s. PAĒDUŠAIS, NEĒDUŠO NESAPRATĪS!

Ieraudzījis summu LVL 8,00 Pie sevis nospriedu - Vecīt, tu vari to atļauties!
Bez tam vēl 10 LVL atlaižu kuponu dabūju ar Ulmani virsū. Tad vēl medāli un putru došot:)

Man ar sacensību cena liekas neadekvāta un liekas ka tas ir Japiņa biznesa plāns nevis tautas brauciens! Noteikumi nolikumā ar liekas diezgan dīvaini…piemēram tas ka es maksāju lielu naudu lai trase tiktu noorganizēta,bet man jāievēro satiksmes noteikumi,tad pie sarkanā jāapstājs arī gonkas laikā?
• Katrs sacensību dalībnieks dalībnieka anketā ar savu parakstu apliecina: ka uzņemas pilnu atbildību par savu veselības atbilstību izvēlētās distances veikšanai un ka ievēros satiksmes noteikumus.
• Sacensību organizatori nenes atbildību par dalībnieku iespējamām traumām sacensību laikā.
• Sacensību organizatori nenes nekādu atbildību par bērniem, jaunāki par 1998.dzimšanas gadu un paņemti līdzi distancē.
• Startā iestājoties nepareizā koridorā, naudas sods 20 Ls apmērā + starts no pēdējā koridora.

Man arī liekas, ka šis pasākums ir visai ciniska naudas nokāšana patriotiskā mērcē. Tas šajā izpildījumā nedrīkstētu saukties par"Vienības" velobraucienu. Es vēl saprastu, ja nauda jāmaksā par piedalīšanos šosejas un MTB sacensībās, bet prasīt to pašu naudu par pavizināšanos pa Vidzemes šoseju nav adekvāti. Šis brauciens varētu saukties par "Vienības"velobraucienu tikai tad, ja tautas brauciens maksātu ne vairāk par tiem pašiem 2 LVL.

Kas attiecas par izmaksām… man liekas, ka IJSA pamatīgi uzvārās uz SEB posmiem. Neriskēšu minēt cik tieši, taču man liekas pietiekami, lai par to varētu atļauties noorganizēt vienu patiešām tautas vienības braucienu ar minimālu dalības maksu.

no Komerclikuma:

(1) Komersants ir komercreģistrā ierakstīta fiziskā persona (individuālais komersants) vai komercsabiedrība (personālsabiedrība un kapitālsabiedrība).

(2) Komercdarbība ir atklāta saimnieciskā darbība, kuru savā vārdā peļņas gūšanas nolūkā veic komersants. Komercdarbība ir viens no uzņēmējdarbības veidiem.

Ņemot vērā, ka Igo Japiņa Sporta aģentūra ir SIA, tad nesaprotu, kāpēc lai viņi nepelnītu? Varbūt priekšlikumus un lūgumus par vienības braucienu kā bezmaksas un no valsts/ pašvaldību puses subsidētu pasākumu ir vērts iesniegt attiecīgajās pašvaldību vai valsts struktūrās, kas ar šādiem jautājumiem nodarbojas?

Ir dzirdētas runas, ka Japiņam nākoties maksāt federācijai par tiesībām organizēt Vienības braucienu. Ja tas neatbilst patiesībai, ceru, ka zinošāki ļaudis palabos. Ja tomēr atbilst, tad tas varētu būt vēl viens dalībmaksu sadārdzinājuma iemesls.