Vēlos saprast cik liela un jūtama atšķirība ir starp 11-32 un 11-28 zobratu kasetēm? Braucu arī SEBos un TREKos. Šobrīd lietoju 11-32, bet jāmaina kasete un esmu nolūkojis SHIMANO SLX HG80 11-28…
Kombināciju (aizmugure 32 : priekša 22) esmu lietojis tikai 1 reizi - lai paskatītos cik zems tas pārnesums īsti ir.
Varbūt “neprofesionāls” piemērs, bet realitāte.
Domāju, no pliks 32 galā maz izsaka. Jāskatās kādi ir priekšā un kā izmainās kasetes pārējie robi.
Ja piem. man 32 ir pēdejais, tad 28 būs priekšpētējais un es viņu varēšu lietot vēl ar vidējo zvaigzni. Ja 28 ir pēdējais, priekšpēdējais var būt jau kāds 22…24 kas kopā ar 32 vidējo nepietiek un tā kā vidējo ar pēdējo lietot ir risks saraut ķēdi - aizmugures vietā būs jāpārslēdzas gan priekšā gan aizmugurē.
Pēc ražotāja instrukcijas, man pārnesumu kombinācijas izmainītos attiecīgi:
11-12-13-14-16-18-21-24-28
11-12-14-16-18-21-24-28-32
|-----------42------------|
|----------32---------|
|-------------22-----------|
No kā es visvairāk justu atšķirību starp 32:24 pret 32:28 - rezultātā nāktos biežāk priekšā pārslēgties starp 32 un 22.
Jā, priekša ir 44:32:22
met ārā 22t un liec 39(42)/26(28)
11-12-13-14-16-18-21-24-28
11-12-14-16-18-21-24-28-32
|-----------42------------|
|----------32---------|
|-------------22-----------|
Ļoti labi noformēts piemērs :) Paldies!
Īstenībā arī tādos diapazonos arī izmantoju. Vienīgais 32 ļoti reti kad izmantoju… Vispār neesmu piefiksējis ar kādu saslēdzos kalnos, jo vados pēc izjūtām un nepatīk arī baigi tīt. Vēl ko redzu, ka no 14 pārslēgšanās uz 13 būs mazāk jūtama, kas liekas patīkamāk, nekā no 14 uz 12.
Taisnība! 22 vispār neizmantoju…
Kur Latvija lietojat 22 priekšā?? Ja esi braucējs kurs brauc ar domu-kaut kā, ka tik lidz galam, brauc ar 11-32, ja ir vēlme uzlabot rez savu-tad11-28.
Vajag gan 22! Spītīgi braucot ejoša bara vidū, nekas cits neatliek :)
Lv apstaakljiem, cik esmu runaajis ar chaljiem kas ir rezultaatu top 30, tad gandriiz visi saka ka 11-28 ir Lv variants, un vairaak aizmuguree nemaz nevajag. Ir dazji bijushi taadi kas r 28t aizmuguree liek priekshaa 26t… jo redz, arii tad speeka pietiekot pamiit, bet pie mazaakas attieciibas vai - attieciibas vairs neesot jeega miities…
IMHO 22x32 robaa, paraadiet man kalnu, kur uzmiisities aatraak par kaajaam ejopshu njergu… :D
Ņem vērā, ka tas ir tikai piemērs, sakrīt SLX 11-28, bet 11-32 nezināju kādu modeli/firmu jāskatās (liku pirmo, ko atradu).
Vari padot linku uz kādu labu resursu, kur tādi joki labi izklāstīti. Pirmajā brīdī liekas, ka rodas pāris problēmu:
*Lielākā leņķī ķēde - It sevišķi ja atlikušos zobus nepārvieto tuvāk vidum (Maina monobloku, vai liek distancerus zobratiem/monoblokam?),
*Nepilnīga 3sp šiftera/slēdža darbība (vai limita skrūves vispār var “izslēgt” vienu robu?),
Pag gad Polijā braucu aizmugurē 28, priekšā 27. Bija ļoti grūti. Nākamajā dienā uzliku 32, bija labāk, bet laimīgs būtu bijis ar vismaz 34, ja ne 36. Bet tas pie nosacījuma, ka priekšā mazākais 27. Ja priekšā ir 22, tad ar 28 ir atliektiem galiem.
nav tikpat kā tāda SEB vai Philips gonka, kur neizmantoju 32 zobratu. Vienmēr ir kāds kalniņš kur būs jāieslēdz uz vieglākā. Lietoju 24x32 un ir labi. Ir atsevišķi kalni, kur nemaz nemēģinu braukt augšā, jo nav vērts tehniku mocīt un spēkus tērēt piem., Smiltenē nevienā vietā nenokāpu.
Es iesaku 32
klasiskā 2x sistēma. Strādā labi pat 39t ar 36t aizmugurē ar lielo lauzienu. Protams tas ir extreme, bet ja vajag uz īsu brīdi un negrib mest lejā… var!
[quote=tomsdlv]nav tikpat kā tāda SEB vai Philips gonka, kur neizmantoju 32 zobratu. Vienmēr ir kāds kalniņš kur būs jāieslēdz uz vieglākā. Lietoju 24x32 un ir labi. Ir atsevišķi kalni, kur nemaz nemēģinu braukt augšā, jo nav vērts tehniku mocīt un spēkus tērēt piem., Smiltenē nevienā vietā nenokāpu.
Es iesaku 32[/quote]
Pa kādām vietām tu cīnies?
Es cīnos SEB (tautā) pa Top 15; Trek (garā) Top 25 un izmantoju 11-28,priekšā mazo man šķiet neesmu uzslēdzis gadus 2 noteikti,nav vajadzības vnk :)
[quote=Bruno][quote=tomsdlv]nav tikpat kā tāda SEB vai Philips gonka, kur neizmantoju 32 zobratu. Vienmēr ir kāds kalniņš kur būs jāieslēdz uz vieglākā. Lietoju 24x32 un ir labi. Ir atsevišķi kalni, kur nemaz nemēģinu braukt augšā, jo nav vērts tehniku mocīt un spēkus tērēt piem., Smiltenē nevienā vietā nenokāpu.
Es iesaku 32[/quote]
Pa kādām vietām tu cīnies?[/quote]
es cīnos SEBā tautā pa 50nieku un Trekā garajā pa 30nieku
Patiesībā 11-32 un 11-28 kasetes atšķirās tikai ar vienu zobratu 32 vietā ir 13. Ja gribās blīvāku kaseti, der apsvērt 12-26 vai 11-26.
11-12-----14—16-18–21-24----28—32
11-12-13-14—16-18–21-24----28
----12-13-14-15-17-192123-26
11-12-13-----15-17-192123-26
VIenīgā problēma ar mazākiem zobratiem var būt tad,kad esi barā un esi spiests lēni braukt vai arī vienkārši nav spēka,lai mīt tālāk …
Nelauzi galvu un ņem 11-28 kasetiSLX un nekļūdīsies,arī mazajiem zobratiem nav tāda jūtama atstarpe ka par daudz vai par maz viss ir pakāpeniski.SEBā un Trekā braucu otrajā simtā un arī pietiek,vienīgi Igaunijā izmantoju11-32 jo tur to kalniņu stipri vairāk.Un barā arī nekādu problēmu.
Šodien patestēju esošo kaseti un secināju, ja uzslēdz priekšā vidējo 32 un aizmugurē 28, tad manām spējām šķiet, ka var uzbraukt jebkurā LV paugurā… un ja nu tomēr kas, tad tiešām vēl taču ir priekšā 22… Un 11-28 svars arī izskatās patīkams. LIELS PALDIES visiem par saturīgu un izvērstu tēmu!