1 maijs / Kritiska Masa velobrauciens

[h]1 maijs / Kritiska Masa velobrauciens / 13:00 @ Dailes teatris[/h]

Facebook links https://m.facebook.com/events/602287211801619/
Video no 2016 gada https://youtu.be/IB4f1DLMKtU

Tāpēc, ka maijs izsens ir bijis laiks, kad cilvēki svin pavasari un dzīvo. Tāpēc, ka velobraucēji joprojām netiek uzskatīti par pilntiesīgiem satiksmes dalībniekiem. Atceries: mēs nebloķējam satiksmi - mēs esam satiksme! Tāpēc, ka pieaugošais auto skaits nopietni apdraud tavu un apkārtējās vides veselību - satiksmes negadījumi, izplūdes gāzes, kari naftas dēļ. Tāpēc, ka ir nepieciešams atgūt publisko telpu, kuru mums atņēmušas ne tikai automašīnas, bet arī striktais sadalījums, ko kur drīkst darīt. Pakļausim publisko telpu savām vēlmēm, nevis savas vēlmes publiskajai telpai vai varas un kapitāla interesēm. Tāpēc, ka citādāka pasaule ir iespējama un tā sākas ar tevi!

Ikviens ir brauciena organizators — iesaki maršrutu, izdomā saukļus, izpušķo sevi un velo, paņem līdzi magnetofonu vai padari braucienu foršāku kā citādi, filmē un fotogrāfē, radi!

• Brauciena laikā turies ceļa labajā pusē, nebraucot pa pretējo joslu un ietvēm!
• Brauc cieši kopā ar pārējiem, lai starp braucējiem neveidotos lielas atstarpes, kurās varētu gribēt iespraukties auto!
• Vienmēr palaid operatīvos transportlīdzekļus, ja nepieciešams, apstājoties un nokāpjot uz ietves, pēc iespējas netraucē ceļu sabiedriskajam transportam un gājējiem!
• Esi atbildīgs, rūpējies ne tikai par sevi, bet arī par Tev līdzās braucošajiem, iepazīsties, runājies ar viņiem un gādā par viņu drošību!
• Brauc uzmanīgi — netaisi straujus manevrus un pārdrošus trikus, ar rokas signālu un balsi brīdini, kad apstājies vai griezies!
• Arī apdzenot, skaļi pabrīdini priekšā braucošos!
• Ja no priekšas vai no aizmugures kāds kliedz ziņu, pakliedz to tālāk!
• Ja nepieciešams piestāt, atbrīvo ceļu un piestāj uz ietves!
• Mēs svinam, tāpēc dalies priekā — sveicini autobraucējus un gājējus lai arī viņiem šie ir svētki!
• Ja sastopi kādu, kam gribas dusmoties nevis līksmot, neiesaisties, pasmaidi un brauc tālāk! Ja kāds uzvedas bīstami, atkāpies vai pabrauc nostāk un pabrīdini apkārtējos!
• Lai brauciens būtu drošs un visiem patīkams, aliņu un citus reibinošos atstāj pēc-ballītei!
• Pirms brauciena uzstādi telefonā Critical Maps programmu un brauciena laikā turi programmu ieslēgtu, lai brauciens būtu redzams kartē un mums var pievienoties tie, kas nepaspēja uz sākumu vai ir kur noklīduši

** Wikipedijas info https://en.wikipedia.org/wiki/Critical_Mass_(cycling)

** Afterparty (varbut kads grib uzrikot)

Noass koncerts https://fb.me/e/39uV7ZXap
Lastadija https://facebook.com/events/s/kritiska-pirmdiena-lastadija/740992450854569/

** Palidzi ar ziedojumu ukrainas kara cietusajiem dzivniekiem https://sofifonds.lv/palidzipalidzet

Ieshare / padod talak

Woops https://www.tvnet.lv/7765068/riga-notiks-kritiskas-masas-velobrauciens

Sitas gadijuma nav gazes avarijas dienests, vins visu laiku aizmugure brauca ar ieslegtam bakugunim. Melns dzips bez kkadiem logo un sleptajam bakugunim ari bija =)

Cik brinkjigi, savas tiesiibas zinoshi cilveeki, njeemusi daliibu shajaa pasaakumaa ?
Intervija isteniibaa bija precizi raxturojosha- “csn nezinu, nelasishu,bet suudu runaashu”
https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/01.05.2023-riga-vairaki-simti-velosipedistu-pulcejas-gadskarteja-brauciena-kritiska-masa.a507017/?utm_source=lsm&utm_medium=widget-v2&utm_campaign=widget-v2

“Šis nav tāds konkrēti nosprausta maršruta brauciens. Apmēram ir skaidrs, ko gribas. Protams, gribas pievērst uzmanību Brīvības drausmīgajai šosejai, kura ir pelnījusi kļūt par ielu. Politiķi ir pelnījuši atgādinājumu par Čaka ielu, kura ir izcūkota. Vienā virzienā ir velojosla, otrā ir jābrauc pa otro joslu, jo pa sabiedriskā transporta joslu nedrīkst braukt. Realitāte, protams, ir divvirzienu velosatiksme uz ietvēm. Arī sāpīgā Valdemāra iela. Respektīvi, tik daudz, tik daudz, tik daudz, ka braucam, domājam un skatāmies,” piebilda Jonovs"

Es vispār nesaprotu, kāpēc nevarētu oficiāli pieteikt braucienu kā motociklisti?

[quote=321]Sitas gadijuma nav gazes avarijas dienests, vins visu laiku aizmugure brauca ar ieslegtam bakugunim. Melns dzips bez kkadiem logo un sleptajam bakugunim ari bija =)

https://i.ibb.co/L949xLp/IMG-20230501-143245.jpg[/quote]
Pārvietojies pa Rigas ielām un nezini kāds ir Rigas satiksmes logo?

[quote=Tamburins]Cik brinkjigi, savas tiesiibas zinoshi cilveeki, njeemusi daliibu shajaa pasaakumaa ?
Intervija isteniibaa bija precizi raxturojosha- “csn nezinu, nelasishu,bet suudu runaashu”
https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/01.05.2023-riga-vairaki-simti-velosipedistu-pulcejas-gadskarteja-brauciena-kritiska-masa.a507017/?utm_source=lsm&utm_medium=widget-v2&utm_campaign=widget-v2

“Šis nav tāds konkrēti nosprausta maršruta brauciens. Apmēram ir skaidrs, ko gribas. Protams, gribas pievērst uzmanību Brīvības drausmīgajai šosejai, kura ir pelnījusi kļūt par ielu. Politiķi ir pelnījuši atgādinājumu par Čaka ielu, kura ir izcūkota. Vienā virzienā ir velojosla, otrā ir jābrauc pa otro joslu, jo pa sabiedriskā transporta joslu nedrīkst braukt. Realitāte, protams, ir divvirzienu velosatiksme uz ietvēm. Arī sāpīgā Valdemāra iela. Respektīvi, tik daudz, tik daudz, tik daudz, ka braucam, domājam un skatāmies,” piebilda Jonovs"[/quote]

Tu būtu tas CSN guru?
Kur tieši ir sūds?

Protests nav protests, ja to saskaņo valdnieki.
¡No pasarán!

divus, kam neizturēja nervi, redzēju. abiem dzinās pakaļ motopeles))) viens bolta velominējs kliedza, naher neviens nestājas pie sarkanā :D

Tikai tu esi sajucis, kurš ir suns un, kurš karavāna.

Tas ir spiediens uz lēmumu pieņēmējiem.
Ja sākumā policija brutāli rāva nost no velo un aizturēja visus pēc kārtas, tad pirms n gadiem biju ar vadību runāt un tajā gadā policija visu vēroja pa gabalu. Secināja, ka apokalipse neiestājas, un kopš nākamā gada brauc līdzi un pat palīdz.
Nav tā, ka viņiem nav ko darīt, nav arī tā, ka tas nepaliek nepamanīts pašvaldībā.
Gaužām lēnu, bet arī ūdens piles deldē akmeni.

Nē, šis viss parāda, ka cilvēki spēj organizēties bez vadības. Līdzko pazuda konfrontācija ar policiju tā neatceros redzējis indivīdus, kuri braucienu izmantoja kā iespēju kašķa meklēšanai.
Starp citu, Rīgas ielās katru dienu jau valda visatļautība.

[quote=wrongway][quote=Tamburins]Cik brinkjigi, savas tiesiibas zinoshi cilveeki, njeemusi daliibu shajaa pasaakumaa ?
Intervija isteniibaa bija precizi raxturojosha- “csn nezinu, nelasishu,bet suudu runaashu”
https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/01.05.2023-riga-vairaki-simti-velosipedistu-pulcejas-gadskarteja-brauciena-kritiska-masa.a507017/?utm_source=lsm&utm_medium=widget-v2&utm_campaign=widget-v2

“Šis nav tāds konkrēti nosprausta maršruta brauciens. Apmēram ir skaidrs, ko gribas. Protams, gribas pievērst uzmanību Brīvības drausmīgajai šosejai, kura ir pelnījusi kļūt par ielu. Politiķi ir pelnījuši atgādinājumu par Čaka ielu, kura ir izcūkota. Vienā virzienā ir velojosla, otrā ir jābrauc pa otro joslu, jo pa sabiedriskā transporta joslu nedrīkst braukt. Realitāte, protams, ir divvirzienu velosatiksme uz ietvēm. Arī sāpīgā Valdemāra iela. Respektīvi, tik daudz, tik daudz, tik daudz, ka braucam, domājam un skatāmies,” piebilda Jonovs"[/quote]

Tu būtu tas CSN guru?
Kur tieši ir sūds?[/quote]

Šad tad lasu nosacijumus pasakumiem, kuros taiso piedalīties, tai skaitā Ceļu satiksmē :)
Ja atradīsi CSN likumā punktu, kurš aizliedz ar velo braukt pa sabiedriskā transporta joslu , atvainošos :)

Offtopic - A Kr Barona iela VEL nav gajeeju?

[quote=Tamburins]Šad tad lasu nosacijumus pasakumiem, kuros taiso piedalīties, tai skaitā Ceļu satiksmē :)
Ja atradīsi CSN likumā punktu, kurš aizliedz ar velo braukt pa sabiedriskā transporta joslu , atvainošos :)[/quote]

CSN 276.4. 505. zīme “Josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem”. Josla, kas paredzēta tikai pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, takso­metriem un elektromobiļiem, kuri brauc vienā virzienā ar pārējo transportlīdzekļu plūsmu, bet, ja šī zīme uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdiem un elektroskrejriteņiem. Zīmes darbība attiecas uz joslu, virs kuras zīme uzstādīta. Ja zīme uzstādīta ceļa labajā pusē, tās darbība attiecas uz labo braukšanas joslu. Zīmes darbība ir spēkā no tās uzstādīšanas vietas līdz tuvākajam krustojumam aiz zīmes, bet, ja krustojuma nav, – līdz 506. zīmei;

[quote=Ivars27][quote=Tamburins]Šad tad lasu nosacijumus pasakumiem, kuros taiso piedalīties, tai skaitā Ceļu satiksmē :)
Ja atradīsi CSN likumā punktu, kurš aizliedz ar velo braukt pa sabiedriskā transporta joslu , atvainošos :)[/quote]

CSN 276.4. 505. zīme “Josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem”. Josla, kas paredzēta tikai pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, takso­metriem un elektromobiļiem, kuri brauc vienā virzienā ar pārējo transportlīdzekļu plūsmu, bet, ja šī zīme uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdiem un elektroskrejriteņiem. Zīmes darbība attiecas uz joslu, virs kuras zīme uzstādīta. Ja zīme uzstādīta ceļa labajā pusē, tās darbība attiecas uz labo braukšanas joslu. Zīmes darbība ir spēkā no tās uzstādīšanas vietas līdz tuvākajam krustojumam aiz zīmes, bet, ja krustojuma nav, – līdz 506. zīmei;[/quote]

Labi, pastrīdamies tālāk :)
"92. Ja ceļš apzīmēts ar 505., 507., 509. vai 510. ceļa zīmi, pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transport­līdzekļu vadītājiem aizliegts braukt un apturēt transportlīdzekli šajā joslā, izņemot divriteņu mopēdus un motociklus, taksometrus, attiecīgi reģistrētus elektromobiļus, kuriem uzstādītas speciālas nozīmes transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes, un, ja kāda no minētajām zīmēm uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdus un elektroskrejriteņus.

          1. "

Zem ši punkta, attiecīgi, brauc moči pa sabiedrisko un velo tai skaitā ;)

[quote=peepers][quote=Tamburins][quote=Ivars27]

CSN 276.4. 505. zīme “Josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem”. Josla, kas paredzēta tikai pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, takso­metriem un elektromobiļiem, kuri brauc vienā virzienā ar pārējo transportlīdzekļu plūsmu, bet, ja šī zīme uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdiem un elektroskrejriteņiem. Zīmes darbība attiecas uz joslu, virs kuras zīme uzstādīta. Ja zīme uzstādīta ceļa labajā pusē, tās darbība attiecas uz labo braukšanas joslu. Zīmes darbība ir spēkā no tās uzstādīšanas vietas līdz tuvākajam krustojumam aiz zīmes, bet, ja krustojuma nav, – līdz 506. zīmei;[/quote]

Labi, pastrīdamies tālāk :)
"92. Ja ceļš apzīmēts ar 505., 507., 509. vai 510. ceļa zīmi, pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transport­līdzekļu vadītājiem aizliegts braukt un apturēt transportlīdzekli šajā joslā, izņemot divriteņu mopēdus un motociklus, taksometrus, attiecīgi reģistrētus elektromobiļus, kuriem uzstādītas speciālas nozīmes transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes, un, ja kāda no minētajām zīmēm uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdus un elektroskrejriteņus.

          1. "

Zem ši punkta, attiecīgi, brauc moči pa sabiedrisko un velo tai skaitā ;)[/quote]Stop sabiedriskā joslā ir tikai taksometri un sabiedriskais transports,parejiem aizliegts braukt pa sabiedrisko joslu,ja nav papildzimes.[/quote]

Tur pa vidu akurāt ir frāze, par “izņemot” , viens punkts ir zīmes formulējums, nākamais par atļautajiem transporta līdzekļiem

"92. Ja ceļš apzīmēts ar 505., 507., 509. vai 510. ceļa zīmi, pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transport­līdzekļu vadītājiem aizliegts braukt un apturēt transportlīdzekli šajā joslā, izņemot divriteņu mopēdus un motociklus, taksometrus, attiecīgi reģistrētus elektromobiļus, kuriem uzstādītas speciālas nozīmes transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes, un, ja kāda no minētajām zīmēm uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdus un elektroskrejriteņus.

          1. "

Nu, kad atvainosies? CSN lasītāj!

Smieklīgi mazliet, cik var cepties. Var redzēt, ka pats cilvēks uz vietas pasākumā nebija. Šogad bija ĻOTI civils brauciens, lielākoties neviens nekādus pigorus netaisīja un lēnām braucot māja visiem apkārtejiem. Arī no mašīnās esošiem cilvēkiem lielākoties bija sapratne un prieks.

Jā, tas ir protests, bet tie ir arī velo svētki. Starp velosipēdistiem visur valdīja laba atmosfēru un smaids uz sejas. Mēs saģērbāmies kā banāni un super pavadījām laiku. Iesaku labāk nākamgad pievienoties, nevis skaldīt skalus forumā :)