Ieteikumi priekš kalnu velo 29"
Vēlos iegādāties jaunu kalnu velo ar 29", pašlaik skatos uz Merida big nine 100 ( vai 20-md) vèl scott aspect 770 (970), kādam varbūt ir pieredze ar šiem velo bijusi, kādas varbūt būtiskas atšķirības! (Budžets līdz 450 €) zinu summa nav liela, bet pašlaik neesmu gatavs atdot vairāk par velo. Lasīju ka citi iesaka pameklēt lietotu, bet labāku( tā arī nesapratu kādas var būt atšķirības). Velo domāts pagariem izbraucieniem, intensīvi pa meža takām un saknēm braukt nav domāts.
By Barts 04.01.2021 17:50:28
Member · 810 commentsJa nebrauksi pa takām, mežiem, tad Tev nevajag Mtb...
Re kur sterils velo gariem gabaliem, braukt un priecāties tavam budžetam. Var piepirkt klāt kādu platāku riepu un dublīšus. Būs pa smuko!
https://m.ss.lv/msg/lv/transport/bycycl … fgdxx.html
Last edited by Barts (04.01.2021 17:50:39)
By smgd 04.01.2021 18:10:43
Member · 624 commentsiedvesmoties var no https://www.islabikes.co.uk/products/icon-jimi
gludas platas riepas dos ekselentu rites pretestību un komfortu, 1x pārslēgšanas sistēma un cietā dakša - tāds diezgan universāls velo. Iespējams kāds meistars var saskrūvēt +- budžetā no esošām daļām
By čukča 04.01.2021 18:17:18
Member+ · 607 commentsBarts visu pareizi izskaidroja. Lietots vai nelietots, bet MTB pa 450 būs smags un lēns. Pa asfaltu tāds MTB vispār būs mocības. Labāk meklēt cx vai gravelbaiku vai hibrīdu ar 35-45mm riepu. Dažreiz te uzpeld kāds sakarīgs cx velo pa atbilstošu cenu (protams, lietots).
By A.B.2006 04.01.2021 18:37:35
Member · 18 commentsBraukt, es braukšu pa mežu un grantenēm, bet ne intensīvi (sporta režīmā), pa asfaltu diezgan maz sanāks.
By smgd 04.01.2021 18:58:12
Member · 624 commentsBraukt, es braukšu pa mežu un grantenēm, bet ne intensīvi (sporta režīmā), pa asfaltu diezgan maz sanāks.
Vienalga cietā dakša, 1x un platas riepas, varbūt apsverams arī 27.5 kaut kādā 2.8 platumā.
Ja sāksi braukt sporta režīmā, varēsi upgreidot uz normālu mīksto dakšu par gandrīz vēlvienu budžetu
By Tourist 04.01.2021 19:16:21
Member · 453 commentsJa plāno bieži, komfortabli un pietiekoši ātri braukt pa smilšainiem vai dubļainiem ceļiem vai pa sniegu, tad es iesaku pārdomāt par pietiekošu riepas platumu. Konkrēts izmērs gan būs iemaņu un vēlamā ātruma jautājums.
Galvenā velo detaļa ir rāmis, tāpēc koncentrējies uz tā piemērotību un kvalitāti. Viss pārējais ir izejmateriāli vai maināmas lietas.
Zinu, ka daudzi mani tagad kritizēs, bet es balsoju par jaunu velo vai arī, lai lietota velo pārdevējs rakstiski dod garantiju rāmim.
Man ir pieredze ar lēto MTB tikai no Trek un pieredze ir laba.
By Maris 04.01.2021 19:57:01
Member · 1,326 commentsBraukt, es braukšu pa mežu un grantenēm, bet ne intensīvi (sporta režīmā), pa asfaltu diezgan maz sanāks.
Vienalga cietā dakša, 1x un platas riepas, varbūt apsverams arī 27.5 kaut kādā 2.8 platumā.
Ja sāksi braukt sporta režīmā, varēsi upgreidot uz normālu mīksto dakšu par gandrīz vēlvienu budžetu
Šis teikums, jau liedz ritenim ierakstīties, vēlamajā budžetā.27.5 cietā dakša - vai nu karbons, vai kāda padārga brenda cr-mo.Riepas 2.8 platumā, arī dārgs prieks, kam vajag atbilstoša platuma aplokus. 1x vēlams ar sajūgu, atkal nauda.NW zobrats, ja neliek ķīnieti ... u.t.t... :-P
By smgd 04.01.2021 20:44:36
Member · 624 commentsBraukt, es braukšu pa mežu un grantenēm, bet ne intensīvi (sporta režīmā), pa asfaltu diezgan maz sanāks.
Vienalga cietā dakša, 1x un platas riepas, varbūt apsverams arī 27.5 kaut kādā 2.8 platumā.
Ja sāksi braukt sporta režīmā, varēsi upgreidot uz normālu mīksto dakšu par gandrīz vēlvienu budžetuŠis teikums, jau liedz ritenim ierakstīties, vēlamajā budžetā.27.5 cietā dakša - vai nu karbons, vai kāda padārga brenda cr-mo.Riepas 2.8 platumā, arī dārgs prieks, kam vajag atbilstoša platuma aplokus. 1x vēlams ar sajūgu, atkal nauda.NW zobrats, ja neliek ķīnieti ... u.t.t... :-P
Taisnība, budžeta variantam parasti 29er rati būs vislētāk.
Lētākais slēdzis ar sajūgu laikam deore 10sp ap 35eur, un kaut kāds sunrace NW zobrats arī nav kosmoss, protams tourney būs par daždesmit eiro lētāk
By smgd 04.01.2021 21:09:34
Member · 624 commentsMan liekas gatavu/jaunu velosipēdu tajā cenu kategorijā jāpārdomā, jo būs dārgi upgrade - paliek tikai rāmis, rati, bremzes
By Maris 04.01.2021 21:28:17
Member · 1,326 commentsVar tik droši ņemt to Meridu un miers.Tās budžeta detaļas, nav nemaz tik sliktas.Pirmām kārtām jāsaprot, vai tā visa padarīšana tiešām patīk.Ja viss aiziet un sāk just nepieciešamību, tad var sākt domāt par uzlabojumiem.Labi, ja klaņi ir ar skrūvējamajiem zobretiem, tad var noraut nost liekos zobratus un uzskrūvēt vienu NW, kaut gan kasetes diapazons var izrādīties, par īsu, ja ir piemēram 11-32...Gan jau riepas būs 2.1, kas arī būs ok.
By smgd 05.01.2021 09:47:54
Member · 624 commentses nesaprotu, lielajiem ražotājiem ir piecgades līgumi par lētajiem pārslēdzējiem 5centiem gabalā noslēgti? tas priekšējais slēdzis tak tāpat kādam jāpieskrūvē, pārslēdzējs jāliek, trosīte jāpieliek, jānoregulē - taivānā bērnu darbs taču arī nav par brīvu.
Tā vietā lai uzliktu wide-range kaseti un kādu ķēdes mierinātāju+NW.
Bet iespējams tā ir tāda līdzenumu filozofija, jo īstos kalnos cik saprotu 2x sistēma vēlaizvien rullē
By Inars 05.01.2021 20:37:45
Member+ · 1,303 commentsNepatīk man ģeometrija big9-100, big7 ir labāks, rāmis labāks touring izbraucieniem. Mana izvēle - Crossway XXX. Var uzmest vismaz 50mm riepas. Viss sagatavots ekipējuma pielikšanai, ja nu kādreiz vajag.
Skots tāds vanckars, un mehāniskās disku bremzes nevajag
Par lētajiem slēdžiem. M3000-4000 grupa ir ļoti laba, savai cenai atbilstoša. XX/XTR amatieriem ir kā rozes cūkām aka navnaudukurlikt Un ko dod tie 87 grami ieguvuma ar nw un stulbu milzu kaseti aizmugurē ?
By Maris 05.01.2021 21:05:07
Member · 1,326 commentsNepatīk man ģeometrija big9-100, big7 ir labāks, rāmis labāks touring izbraucieniem. Mana izvēle - Crossway XXX. Var uzmest vismaz 50mm riepas. Viss sagatavots ekipējuma pielikšanai, ja nu kādreiz vajag.
Skots tāds vanckars, un mehāniskās disku bremzes nevajagPar lētajiem slēdžiem. M3000-4000 grupa ir ļoti laba, savai cenai atbilstoša. XX/XTR amatieriem ir kā rozes cūkām aka navnaudukurlikt Un ko dod tie 87 grami ieguvuma ar nw un stulbu milzu kaseti aizmugurē ?
Cilvēks raksta, ka vēlās kalnu, respektīvi, mtb riteni, nevis touring tipa.NW priekšrocība, domāju nav gramos, bet lieko priekšējo zobratu, slēdža un pārslēdzēja neesamību.Respektīvi - mazāks čakars.Ikdienas braucējam, ar 34 (36) priekšā un 11-36 aizmugurē ir vairāk, kā pietiekami.Mehāniskajām disku bremzēm, nav ne vainas, bet gan no citas cenu kategorijas...
By smgd 05.01.2021 23:40:24
Member · 624 commentsBudžeta gala komponentes ir ok, bet kāpēc no viņām nekombinē modernāku 1x sistēmu, bet spītīgi turas pie 2x vai 3x - lai var bukletā iedrukāt 24 vai 27 ātrumus, jo tas ir krutāk nekā 9?
Last edited by smgd (05.01.2021 23:50:01)
By Inars 06.01.2021 00:40:42
Member+ · 1,303 commentsBudžeta gala komponentes ir ok, bet kāpēc no viņām nekombinē modernāku 1x sistēmu, bet spītīgi turas pie 2x vai 3x - lai var bukletā iedrukāt 24 vai 27 ātrumus, jo tas ir krutāk nekā 9?
Nu ir bišk šķirboks starp 80eur 12sp un 12eur 9sp kaseti. Tālāk nav nemaz vērts turpināt. Ir redzēti 1x9, kuri nav budžeta. Kāpēc turas pie 2/3x ? Cilvēks pērk MTB, nu lūk, izrādīsies, ka ar 1x9 setapu viņš nespēs izbraukt tur, kur vajag. Iesūdzēs ražotāju Līdzenumiem ir Nexus utml izstrādājumi. LV ir milzu iespējas ražot sev 1x sistēmas, ja lielie brendi neredz pāris tūkstoš velo nišu
Tēma ar ko aizsākās? Cilvēks vēlas mtb, īstenībā viņam nemaz nevajag mtb, piedāvāju hibrīdu, man pārmet, ka cilvēks vēlas mtb.
2-3 priekšējie zobrati nav ne vainas, var izbraukt ikdienas apģērbā, nepakļaujot bikšu staras saplēšanai
By Maris 06.01.2021 08:48:52
Member · 1,326 commentsBudžeta gala komponentes ir ok, bet kāpēc no viņām nekombinē modernāku 1x sistēmu, bet spītīgi turas pie 2x vai 3x - lai var bukletā iedrukāt 24 vai 27 ātrumus, jo tas ir krutāk nekā 9?
Nu ir bišk šķirboks starp 80eur 12sp un 12eur 9sp kaseti. Tālāk nav nemaz vērts turpināt. Ir redzēti 1x9, kuri nav budžeta. Kāpēc turas pie 2/3x ? Cilvēks pērk MTB, nu lūk, izrādīsies, ka ar 1x9 setapu viņš nespēs izbraukt tur, kur vajag. Iesūdzēs ražotāju Līdzenumiem ir Nexus utml izstrādājumi. LV ir milzu iespējas ražot sev 1x sistēmas, ja lielie brendi neredz pāris tūkstoš velo nišu
Tēma ar ko aizsākās? Cilvēks vēlas mtb, īstenībā viņam nemaz nevajag mtb, piedāvāju hibrīdu, man pārmet, ka cilvēks vēlas mtb.
2-3 priekšējie zobrati nav ne vainas, var izbraukt ikdienas apģērbā, nepakļaujot bikšu staras saplēšanai
Nu vismaz, cilvēkam, ir dota viela pārdomām, ko īsti viņam vajag :-P
By smgd 06.01.2021 10:23:41
Member · 624 commentsBudžeta gala komponentes ir ok, bet kāpēc no viņām nekombinē modernāku 1x sistēmu, bet spītīgi turas pie 2x vai 3x - lai var bukletā iedrukāt 24 vai 27 ātrumus, jo tas ir krutāk nekā 9?
Nu ir bišk šķirboks starp 80eur 12sp un 12eur 9sp kaseti. Tālāk nav nemaz vērts turpināt. Ir redzēti 1x9, kuri nav budžeta. Kāpēc turas pie 2/3x ? Cilvēks pērk MTB, nu lūk, izrādīsies, ka ar 1x9 setapu viņš nespēs izbraukt tur, kur vajag. Iesūdzēs ražotāju Līdzenumiem ir Nexus utml izstrādājumi. LV ir milzu iespējas ražot sev 1x sistēmas, ja lielie brendi neredz pāris tūkstoš velo nišu
Tēma ar ko aizsākās? Cilvēks vēlas mtb, īstenībā viņam nemaz nevajag mtb, piedāvāju hibrīdu, man pārmet, ka cilvēks vēlas mtb.
2-3 priekšējie zobrati nav ne vainas, var izbraukt ikdienas apģērbā, nepakļaujot bikšu staras saplēšanai
nav jau obligāti 1x13, 1x9 ar kaut kādu 11-40 kaseti + ķēdes mierinātājs arī būtu ok
By Tomazz 06.01.2021 10:30:11
Member · 312 commentsEsmu redzējis daudz cilvēkus uz Latvijas un Rīgas ceļiem, kuriem nav nekādas nojausmas, ko darīt ar tiem 24-27 ātrumiem - piepūstiem vaigiem min pauguros augšā ar lielajiem zobratiem. Tāpat arī nav nojausmas par rāmja ģeometriju un spēju braukt attiecīgajā pozā vairāk nekā aplīti iekš veikala. Arī pārliecība "braukšu mežā" mēdz ātri mainīties pēc velo iegādes. Savam pirmajam velo sūdīgu atsperdakšu ātri vien nomainīju uz cieto.
cilvēks pat nav norādījis, vai tas ir pirmais velo un kāda viņam vispār ir pieredze braukt pa Latvijas ne-ceļiem. varbūt izbrauks pirmoreiz trepi un vēlme pāries?
By smgd 06.01.2021 11:40:00
Member · 624 commentsNo otras puses - 27 ātrumu brīnumu ar sūdīgu dakšu varēs vieglāk pārdot, nekā custom built 1x ar cieto dakšu
By Tomazz 06.01.2021 12:38:04
Member · 312 commentsTrue, bet tad aplis kādam sāksies no gala.
By Inars 06.01.2021 16:07:35
Member+ · 1,303 commentsUn ko, izgāzt kaudzi naudas, lai garāmminējs Tomass būtu apmierināts
Personīgi, neatceros, kad būtu pārslēdzis kādu no 24 ātrumiem pēdējo 6 mēnešu laikā, bet tas mani pilnīgi nerausta.
Šosejai arī visi rausta ručkas, tur jau nu itnemaz nevaig 20-24 ātrumus :?
By Tomazz 06.01.2021 16:56:50
Member · 312 commentsViņam jāpērk hibrīds, lai Inars būtu apmierināts?
tu komentē vairāk nekā pārslēdz ātrumus?
By A.B.2006 06.01.2021 19:21:32
Member · 18 commentsPaldies par viedokļiem un ieteikumiem. Sapratu to ka pirmā problēma varètu būt ar dakšu. Par tiem ātrumiem pagaidām stabili palikšu ar3x9 jo braukšu pa mierīgo vismaz pašlaik neliekās aktuāls vairāk dakša uztrauc.
By kaadss 06.01.2021 20:00:03
Member · 414 commentsja pa mierīgo, tad arī neiespringsti uz dakšu.
By A.B.2006 28.01.2021 09:38:34
Member · 18 commentsLasot komentārus aizķēros, aiz domas par gravel tipa velo (cyclocross). Pameklējot kautkādu infu sāku apdomāt, protams tas vairāk nav manā budžeta ietvaros jo jauna velo sākuma cena 1000€ +, kas pieejams pie mums atradu merida mission cx 300 se (te ir problèmas ar rāmja izmèru ir pieejami tikai xl, bet to tabulu kuru atradu no minimāla auguma atpalieku par 6cm un tabulā bija rakstīts aptuvenais augums, saprotu ka reāli vajadzètu uz vietas pameiğinàt velo). Vēl atradu cube cross race. Vai vispār ir jèga skatīties lèto galu gravel tipa velo? Vèl interesanta versija ir ar merida crossway principā cenas sākot 500€ bet nav viņiem šosejas tipa stūre. Cik noprotu gravel tipa velo ātrāk kustèsies pa asfaltu par mtb un mierīgi var braukt pa granteni un meźiem, tikai cik noprotu būs jaizvèlàs pareizā izmèra riepas. Atkal pašam viela pārdomām !!!
By subgrade 28.01.2021 11:54:11
Member · 164 commentsTo, cik ātri kustēsies katrs velo pa asfaltu, nosaka dažādi faktori - pirmkārt, tas ir "motors", otrkārt - aerodinamika (gk. poza), treškārt - riepas (ne tik daudz platums, kā protektors un riepas konstrukcija). Svaram vērā ņemama nozīme ir tikai pret kalnu un paātrinoties.
Vai tu zini, ka tev to šosejas stūri vajag? Jā, tā ļauj ieņemt aerodinamiskāku pozu, kas gan var būt neērta, ja nav attiecīgās muskuļu grupas uztrenētas, un ir pieejamas vairākas roku pozīcijas. Tai pašā laikā "taisnajai" stūrei slēdži un bremžu ručkas būs lētākas pie salīdzināmas kvalitātes, nekā šosejas "brifteri". Ja ātrums nav prioritāte, tad otru taisnās stūres problēmu - vienveidīgu roku pozīciju, kas ir nogurdinoši ilgos braucienos - var vienkārši atrisināt ar ragiem.
Principā sākumā uz dārgo galu skatīties nav vērts, labāk paņemt kaut kādu mēreni universālu, daudzmaz normālas kvalitātes ričuku ap tiem pašiem 400-500, pabraukt kādu laiku un saprast, kāda tipa braukšana interesē un kas ir tas ko gribas.
By A.B.2006 04.01.2021 16:58:27
Member · 18 comments